Ik had 'm al. En ze hebben duizend keer doorgetrokken. Wat een hondenweer urenlang hier in Brabantquote:
behoorlijke bak neerslag ten zuiden van de rivieren idd. hier in Amsterdam best wel droogquote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:46 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik had 'm al. En ze hebben duizend keer doorgetrokken. Wat een hondenweer urenlang hier in Brabant![]()
![]()
![]()
Daar had ik niet op gerekend dus
Iets om in de gaten te houden!quote:BEOORDELING:
De uitvoer voor wat betreft drukpatronen en neerslag consistent, ook met andere modellen. Op de Oceaan ontstaan in de h+12, vergelijkbaar met de vorige run, kleine maar venijnige lagedrukkernen in de occlusie. ECMWF en UKRM laat iets vergelijkbaars zien, maar veel minder uitgesproken. De meest zuidelijke kern in de occlusie passeert maandagmiddag. Volgens HiRLAM trekt het laag net noord van Den Helder langs en zou er windkracht 9-10 komen te staan. ECMWF laat het kerntje over het midden van het land trekken, met aan de westkant hooguit 7 Bft
quote:NOWCASTINGAANDACHT VOOR AVOND EN NACHTDIENST: Een tweetal punten: 1 Ijzel/Sneeuw; afkoeling in de grenslaag vanaf onder trekrug goed volgen, daarna het inzuigen van lagere dauwpunten uit Duitland (verlaging nattebol !). Belangrijke kanttekening is dat voor de ochtendspits alleen in het uiterste noordoosten nog problemen zijn te verwachten. 2 Windveld tussen 10 en 18 UTC; goed de actualiteit volgen; momenteel zit er RACY in aan linkeruitzijde van de polaire jet op 51N, 18W. Hir06 heeft positie niet helmaal goed te pakken. Waterdamploop geeft in de laatste beelden extra intrusie vanuit de stratosfeer. Kans overschrijving weeralarmcriterium voor gusts meer dan 55 knopen op 2 van de 5 hoofdstations is om 12 uur l.t. ingeschat op 35 %. Dit wordt meegegeven naar de avondshift.
yep, lijkt wel mee te gaan vallen allemaalquote:Op maandag 7 januari 2008 02:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
Grote kans op kracht 8, kleine kans op 9 momenteel
zon is weggewaaid...quote:
Hier ook man!!!:Pquote:Op maandag 7 januari 2008 19:56 schreef Pupp3t het volgende:
wtf..vette flitsen ineens hier boven Hengelo !!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |