abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 januari 2008 @ 12:37:40 #101
3185 Adelante
To let it go now
pi_55699970
nee, maar als weet dat de helft van het land zicht onder de 50m grens heeft, misschien toch het overwegen waard om het te melden. zeker ook als velen ver moeten reizen om oudjaar bij familie/vrienden door te brengen beter hier een alarm voor, dan voor die vier sneeuwvlokken van november
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_55700000
Dus niet uren vantevoren waarschuwen, maar als het aan het gebeuren is... ja dat zou kunnen.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 12:41:48 #103
3185 Adelante
To let it go now
pi_55700009
mist is soms erg lokaal en onvoorspelbaar hoor, maar ik vond het gisteren wel van zo'n schaal en omvang dat je als KNMI iets "mag" doen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_55700552
Hier in Deventer was en is het ook belachelijk mistig. Ik kon de overkant van onze doodnormale klinkerstraat niet eens zien! En sommige vuurpijlen die we afstaken ook niet. Ik heb gehoord dat mensen er 3 uur over deden om van de ene kant van de stad naar de andere kant te komen, terwijl je daar normaal 25 minuten of zo over doet. Het was echt erg.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:47:32 #105
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_55700950
Geen enkele pijl geszien vannacht Echt een zicht van 2 meter ofzo
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_55704346
Nog nooit meegemaakt dit, het was echt bizar.
Auto's in de stad met mensen die ervoor liepen om ze de weg te wijzen, mensen die hun auto gewoon op fietspad neergezet hadden omdat ze niet meer verder konden rijden. Heel bizar.
pi_55704547
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 17:03 schreef Omaha het volgende:
Nog nooit meegemaakt dit, het was echt bizar.
Auto's in de stad met mensen die ervoor liepen om ze de weg te wijzen, mensen die hun auto gewoon op fietspad neergezet hadden omdat ze niet meer verder konden rijden. Heel bizar.
Omaha! Jou moet ik hebben

Ik heb je nooit een herinnerings-pm voor de voorspellingstopics kunnen sturen omdat je je pm niet aan hebt staan. Ik weet niet of je dat bewust uit hebt staan. Maar bij deze sleur ik je even hier naartoe: Voorspellingstopic: Wie is hier de weerkundige? invullen kan nog tot en met vanavond.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 17:16:34 #108
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_55704593
Ik haal net het Parool van gisteren uit de bus, en daar stond op de voorpagina een stuk over de mogelijk optredende zware mist. Het was echt te verwachten dat het zou gebeuren. In 92-93 geloof ik ook een keer zoiets meegemaakt.
Maar waarschuwingen komen op oudjaarsavond volgens mij heel slecht door. Reguliere journaaluitzendingen heb je al amper, alles moet wijken voor jaaroverzichten, conferences en de Top2000.
Nou wordt er geen weeralarm gegeven voor dichte mist, maar in dit soort situaties zou je het toch kunnen overwegen. Want als je dat doet krijgen een hoop mensen een SMS, en dan gaat het nieuws vrij rap rond.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 1 januari 2008 @ 17:20:33 #109
52513 whosvegas
The Trickster
pi_55704682
quote:
Ik haal net het Parool van gisteren uit de bus, en daar stond op de voorpagina een stuk over de mogelijk optredende zware mist. Het was echt te verwachten dat het zou gebeuren. In 92-93 geloof ik ook een keer zoiets meegemaakt.
Zo dat heb ik gemerkt, je zag geen hand voor ogen, ik denk dat het zicht 10m was ofzo
Are you nuts??
  dinsdag 1 januari 2008 @ 17:27:55 #110
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_55704812
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 17:20 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Zo dat heb ik gemerkt, je zag geen hand voor ogen, ik denk dat het zicht 10m was ofzo
in Amsterdam niets extreems, maar wat ik uit het oosten gehoord heb was het bar en boos!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_55705357

http://www.youtube.com/watch?v=CvS1Tfv2Om4

Rond 2.00 uur reed een spookrijder van Leeuwarden naar Hurdegaryp. De aanleiding van het spookrijden is waarschijnlijk de dikke laag mist. In de loop van de nacht bleeft de mist hangen maar werd de intensiteit van de mist wel minder.

Op de Zuiderhogeweg en Kletsterloane in Drachten hebben diverse mensen hun auto achtergelaten omdat ze het niet meer aandurfden verder te rijden. Ze zijn lopend verder gegaan. Ook had de brandweer van Drachten grote moeite om te rijden. Het was soms zo mistig dat brandweermannen voor de auto uit liepen om de weg te wijzen. De Burgumer brandweer miste ook de afslag naar de Min. van den Brinklaan

Bij het Drachtster ziekenhuis Nij Smellinghe meldden zich zeker twaalf mistslachtoffers met verstuikingen of botbreuken. Ze waren in de mist tegen obstakels aangelopen of ten val gekomen.

Vijf voetgangers zijn in de oudejaarsnacht in Leeuwarden te water geraakt. Waarschijnlijk hadden ze allemaal door de extreem dichte gedesoriėnteerd geraakt en in het water terecht gekomen.

Omstreeks 02.15 uur melde een bewoonster van de Romkeslaan dat ze watergespartel in de omgeving van de Potmarge had gehoord, direct gevolgd door hulpgeroep. De hulpdiensten kwamen snel ter plaatse, maar de zoekactie werd ernstig belemmerd door de zeer dichte mist.

De brandweer zocht onder meer met behulp van een warmtecamera het gebied af. Kort hierna kregen de agenten een melding dat twee drenkelingen, de 17-jarige vrouw uit Leeuwarden en de Amsterdammer, waren opgevangen door bewoners van een woning aan de Romkeslaan.

De brandweer vond nog een derde drenkeling in het water onder de brug bij het Beursplein. Deze 35-jarige man uit Dronten werd uit het water gehaald en met letsel aan zijn been per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in de stad.

Bij de Noorderbrug werden ook nog eens twee drenkelingen door omstanders uit het water gehaald. Rond twee uur 's nachts hoorde omwonenden aan de Camstraburen een man om hulp roepen, die zonder het te zien pardoes de Dokkumer Ee in viel. Hij kwam met de schrik vrij: toen de brandweer ter plaatse was, hadden de bewoners hem er alweer uit gevist.

Rond halfvier was het weer raak, vertelt Jopie van der Werf, die aan de Reindersbuurt woont. ,,We hoorden iemand roepen en we zijn meteen gaan zoeken. We konden niks zien, maar uiteindelijk bleek hij aan de overkant te liggen, aan de Camstraburen."

De drenkeling, die uit Stiens naar zijn werk in de binnenstad ging, had zijn auto vanwege de mist bij zwembad de Blauwe Golf geparkeerd en was te voet verder gegaan. ,,Hij had geen druppel gedronken, maar hij wist niet meer waar hij was. Hij is al telefonerend het water in gelopen."

Omwonenden probeerden de man aan een sjaal uit het water te trekken, maar die knapte. Een ladder bracht uiteindelijk uitkomst. De man bleek ongedeerd. ,,Er is een ambulance geweest, maar toen had hij al een warme douche gehad", zegt Van der Werf
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:11:35 #112
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_55706873
Zoetermeer was ook het hoogtepunt in het Westen (begin van de boon). Heb een aantal pijlen bewaard en die steek ik of vanavond of morgen af. Erg jammer allemaal.

Hier stond een kerstboom in de brand waardoor een bosje ook in de brand ging, later stond er jammer genoeg ook een auto in de brand. Omdat de brandweer te laat was om het te blussen. Er was om 1 uur gebeld en ze waren pas om half 2 ter plekken.
Ski, Schnee & Schnaps!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 20:38:39 #113
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_55709002
Ik heb een time lapse filmpje gemaakt van de mistontwikkeling hier in het oosten van het land. Op een gegeven moment zie je de straatlantaarn niet meer

http://rapidshare.com/files/80543436/2008-01-01.AVI
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:55:57 #114
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_55710827
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 20:38 schreef ACT-F het volgende:
Ik heb een time lapse filmpje gemaakt van de mistontwikkeling hier in het oosten van het land. Op een gegeven moment zie je de straatlantaarn niet meer

Mooi gedaan Hoe maak je dat?
Ski, Schnee & Schnaps!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 23:02:05 #115
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_55712293
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 21:55 schreef Jodelaar het volgende:

[..]

Mooi gedaan Hoe maak je dat?
Je neemt een webcam en een progsel die elke minuut (of whatever) een foto maakt. Vervolgens mik je alle foto's in een progsel die filmpjes kan maken van een reeks stilstaande beelden en tadaa
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 2 januari 2008 @ 00:55:01 #116
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_55714588
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 20:38 schreef ACT-F het volgende:

Grappig hoe het eerste kwartier van het nieuwe jaar een flinke lichtshow van het vuurwerk oplevert.
pi_55719357
hier in het noorden (veendam) valt hele lichte sneeuwneerslag!
pi_55721496
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:58 schreef garnage-patrick het volgende:
hier in het noorden (veendam) valt hele lichte sneeuwneerslag!
Geniet er van. Hier schijnt de zon en ja, verder niks, dus dat is altijd slecht.
Ook al nauwelijks mist gehad

Hoorde op BNR vanochtend dat Meteo Consult morgen in de vroege ochtend (in het noorden/oosten denk ik dan) een gevoelstemp van -15 door oostenwindkracht 7 verwacht
Dus morgen ga ik op pad. Maar ben bang dat vroeg opstaan er niet in gaat zitten
pi_55721767
-15 morgenochtend in het oosten? Kut, ik moet dan weg....

Maar om nog een mistverhaal te vertellen (grappig, die nieuwe woorden die zo ontstaan): hier in Deventer zijn dankzij de mist een basisschool en sportkantine volledig uitgebrand omdat de brand niet tijdig werd ontdekt en geblust kon worden. En die basisschool staat gewoon midden in een woonwijk!
pi_55721792
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 13:30 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Hoorde op BNR vanochtend dat Meteo Consult morgen in de vroege ochtend (in het noorden/oosten denk ik dan) een gevoelstemp van -15 door oostenwindkracht 7 verwacht
Vrij frisjes dan...
Hoop dat het in Zuid Holland iets minder koud aanvoelt als ik morgen weer op de fiets zit!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_55722783
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 13:42 schreef Eveli het volgende:
-15 morgenochtend in het oosten? Kut, ik moet dan weg....
Gevoelstemp he... het wordt gewoon -3 vannacht
Bij windkracht 4 ligt de gevoelstemp ook al behoorlijk lager maar dan vermelden ze het er (meestal) niet bij
pi_55723428
Ja ik weet, maar het maakt dan niet uit dat het in werkelijkheid 'maar' -3 is, want die -15 voel je. Maar waarschijnlijk zal het wel meevallen en als het zo koud aan zal voelen zal het vast heel plaatselijk en vroeg in de ochtend zijn.
pi_55723783
hm het hele rustige sneeuwen is omgeslagen naar redelijk wat sneeuwval!

het blijft echter nog niety echt liggen, daarvoor sneeuwt het TE kort.. maar als het zo doorgaat komt er wel een laag te liggen!
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:19:52 #124
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_55725423
Ik wil ook
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_55725527
tis hier alweer poosje gestopt. op paar plekken zijn witte plekken. voor de rest niets!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')