Pieckenhagen: 10Held

1 na beste keeper in de eredivisie. Geen verdere uitleg nodig, heeft enorm veel tegendoelpunten voorkomen en is bovendien een fantastische prof die leeft voor de sport. Hoop dat hij een voorbeeld is voor zo goed als alle spelers. 1 slippertje heeft hij gemaakt, doelpunt uit tegen NAC.
Boakye: 8Wat een klasbak, vandaag na een tijd blessureleed direct weer de beste veldspeler. Trekt zich niks aan van de dramatiek om zich heen en speelt altijd goed. Fysiek sterk, technisch goed, opbouwend rustig, kortom een zeer complete verdediger die centraal ook goed uit de voeten kan. Te goed voor Heracles, gelukkig hebben we hem door een fout bij Ajax over kunnen nemen waardoor we hem met veel winst kunnen doorverkopen. (Hij heeft een 3 jarig contract getekend)
Smit: 4Vorig jaar voor zijn doen goed gespeeld, dit seizoen echter heel erg slecht. Veel fouten waardoor tegenstanders eenvoudig konden scoren. Hadden we Reekers nog maar ipv Smit.

Helaas komt hij wat te kort in verdedigend opzicht, want opbouwend heeft hij wel kwaliteiten. Ook heeft hij een prachtige vrije trap.
Rahim: 4,5Onzekere twijfelaar die totaal geen durf laat zien en alleen maar balletjes breed of terug speelt, snap nog steeds niet waarom Heracles voor hem heeft gekozen.Alair was beter geweest.

Ook is hij tot nu toe veel geblesseerd, hopelijk is het toeval en is hij niet blessuregevoelig. Hopelijk ziet men bij Heracles ook in dat er een betere rechter centrale verdediger nodig is.
Bosnar: 5,5Oerdegelijke mandekker, onze beste pure verdediger na Boakye. Opbouwend heb je echter weinig aan hem, maar desondanks kan hij een redelijk koppel vormen met een goede, opbouwende verdediger naast hem. Door problemen met Brood te weinig gespeeld in het begin van het seizoen. Volgens mij hebben we bijna alle punten gepakt met Eddy in de basis en alle wedstrijden zonder Bosnar verloren, dat zegt wel iets natuurlijk (zeker weten doe ik het overigens niet).
Looms: 6Matige voetballer waarvan bijna iedereen al zei dat hij tekort kwam in de 1e divisie. Toch heeft hij zich sensationeel ontwikkeld en ondanks dat hij eigenlijk wat tekort komt speelt hij zich altijd weer terug in het elftal met 110% inzet. Een degelijke, goede clubspeler die me zeker niet tegenvalt tot nu toe in de eredivisie. Hij komt uit Almelo en uit de eigen jeugdopleiding, dat maakt hem samen met zijn inzet toch wel een beetje een held.
Klavan: 6,5Sterk begin van het seizoen, laatste weken gaat hij mee met het niveau van de anderen. Het is een speler die eigenlijk erg compleet is en zeker hogerop moet kunnen komen, hij is alleen nog een beetje te wisselvallig. Hij is snel, fysiek sterk, heeft een actie, een redelijke voorzet en staat verdedigend zijn mannetje. Kortom, een speler die zeker mee zal moeten komen bij een goede subtopper, misschien wel bij een topclub. Er staat een optie in zijn contract, hopelijk is het een eenzijdige optie en loopt hij niet gratis de deur uit.
Maas: 5Hij zal in de kleedkamer enorm belangrijk zijn en ook als leider goed fungeren, maar als ik hem moet beoordelen op wat hij op het valt laat zien dan moet ik helaas zeggen dat hij te oud en daardoor ook te traag is. Hij kan het allemaal niet meer belopen waardoor hij nog weleens zijn mannetje moet laten gaan. Voetballend ook niet echt denderend, maar ook zeker niet beroerd. Het is zeker niet meer de Maas van 2 jaar geleden, kost tegenwoordig nog weleens punten.
Quansah: 6Begon
sterk zwak, maar krabbelt de weken weer wat uit een dalletje. Technisch zeer vaardige speler die veel beter uit de verf zou komen bij een ploeg met een goed positiespel. Verder valt altijd op dat hij ondanks zijn lengte enorm goed kan koppen en vrije trappen vaak gevaarlijk is. Ook zal hij nooit of zelden verzaken, hij heeft nog wel eens een erg slechte dag, hij gaat altijd volop in de strijd en cijfert zich ook weg voor het elftal als het nodig is. (Hij heeft spits, rechtsbuiten, rechtshalf, '10' en rechtsback gespeeld). Ik ben altijd wel een fan van hem geweest en vind het een zwaar onderschatte speler.
Bridji: 4Komt simpelweg tekort, vaste basisplaats omdat hij het lievelingetje van de trainer lijkt. Fysiek komt hij te kort, hij is matig in de afronding en ook zijn voorzet is niet echt denderend. Ik moet hem wel toegeven dat hij er altijd voor 100% voor gaat, maar dat alleen is niet genoeg.
Michalke: 5,5Goede voetballer, het komt er alleen nog veel te weinig uit. Heeft natuurlijk ook niet het vertrouwen gekregen in het begin van het seizoen en heeft te vaak vanaf rechts moeten spelen. Levensgevaarlijk standaardsituaties, goede trap. Hopelijk krijgt hij een keer vertrouwen en laat hij echt zien wat hij kan, in de voorbereiding was hij namelijk een van de besten en viel hij vooral op met zijn techniek en inzicht. Ik hoop dat het eruit gaat komen, maar ik heb zo'n voorgevoel dat hij bezig is aan zijn laatste half jaar bij Heracles. (zijn contract loopt af)
Gluscevic: 5Laatste weken echt heeel erg slecht, daarvoor ging het nog. Lijkt tijd voor Igor om zijn kicksen op te bergen. Hij is traag, maakt te vaak een luie indruk, wint ondanks zijn lengte amper meer kopduels en mist de laatste weken nogal grote kansen. Hij heeft ook nog wel momenten waarbij hij teert op zijn geslepenheid, maar die momenten wegen helaas niet op tegen de andere factoren. Wel heb ik een veel respect voor hem, het is wel iemand die het de club echt gunt en is mede daarom ook populair in Almelo
Everton: 6Speelde vorig jaar voor de winterstop veel in een zwalkend elftal en scoorde toch nog een redelijk aantal belangrijke goals. Kwam na de winterstop amper meer in actie mede door een slepende hamstringblessure. Sloot het seizoen toch af met ongeveer een gemiddelde van 1 goal op 2 wedstrijden, een uitzonderlijk goede score bij zo'n ploeg.
Dit seizoen is hij voor het eerst eigendom van Heracles (voor 4 seizoen vastgelegd). Helaas laat hij zeker de laatste tijd erg weinig zien en straalt hij niet echt veel vertrouwen uit. Toch scoorde hij in het begin van het seizoen 4 doelpunten en daarmee is hij nog steeds onze clubtopscorer. Ik hoop dat nu Brood weg is er een ander systeem gespeeld gaat worden, want het was niet alleen de fout van Everton dat hij niet goed presteerde, hij stond namelijk altijd tegenover een overmacht van verdedigers en moest het doen met lange ballen van achteruit met een niet aansluitend middenveld.
Er zit redelijk wat potentie in, dat heeft hij o.a. tegen AZ al laten zien.
Lakic: 5,5Heeft helaas nog niet kunnen overtuigen en staat nog steeds droog. Hij werd met hoge verwachtingen van Hertha BSC gehuurd en iedereen had verwacht dat hij meer minuten zou krijgen. Tot nu toe zit hij echter veel op de bank. Hij gaat gelukkig wel altijd ook de strijd aan als hij in het veld staat en ik denk dat wanneer hij een doelpunt te pakken heeft dat hij los komt. Ik hoop dat hij de kans gaat krijgen de komende weken ter faveure van Igor.
De Vries: 5,5Paar seizoenen door Brood meegenomen van AGOVV (toen nog amateurs). Heeft zich destijds geruisloos in het elftal gespeeld. Het is zeer zeker geen opvallende speler, maar wel een speler die voetballend redelijk goed is en vooral medespelers beter laat voetballen door de gaten die hij dicht en de duels die hij wint. Begon vorig seizoen op de bank en speelde zich al snel in de basis om daarna reserve-aanvoerder te worden.
Dit seizoen begon hij in de basis, maar omdat hij zich een aantal maanden niet goed voelde verloor hij zijn plaats en zat hij een tijdje op de bank. Hij lijkt zich nu weer goed te voelen en speelt de laatste weken weer redelijk, alhoewel het tegen Groningen matig was. Een 5,5 vanwege de 1e wedstrijden, als hij zijn nivo van de laatste paar wedstrijd vast weet te houden dan wordt het een 6,5 of hoger. Uitstekende prof die niet snel zeurt als hij op de bank zit.
vd Bergh: 5+Begon sterk, veel assist en creatief op het middenveld. Pakte daarentegen ook veel kaarten waardoor hij momenteel op scherp staat. De laatste wedstrijden die hij voor zijn blessure speelde waren matig tot slecht. Hij viel vooral op door knullig balverlies op gevaarlijke momenten waar de tegenstander (bijna) van kon profiteren. Dat hij kan voetballen is bekend, ik hoop dat hij het na de winterstop laat zien.
Ruud Brood: 1Spelers gaan ook zeker niet vrij uit, die moeten ook zeker veel meer inzet tonen. Want dat was altijd toch onze grote kracht (ook met het grootste deel van de huididge selectie).
Feit is dat een trainer wel afgerekend mag worden op:
- Het niet kunnen motiveren.
- Het niet kunnen omgaan met wisselspelers
- Verdedigend spelen en toch de meeste tegengoals
- Geen zelfkritiek hebben
- Geen automatismen in het spel krijgt
- Je een ongelukkige hand van wisselen hebt
- Je veel te weinig punten haalt met je team.
- Spelers geen vertrouwen geven
Brood is zeker een sympathieke vent, maar het is een feit dat hij als coach zwaar tekort komt en ongeschikt is, dan moet je een keer zo'n beslissing nemen.
Maar een nieuwe post omdat ik die andere niet kon aanpassen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Blawh op 28-12-2007 00:12:52 ]