abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55466742
Het seizoen is zo ongeveer halverwege. De hoogste tijd dus om de balans op te maken. Wie deden het goed? Wie vielen tegen? Het is leuk om per speler (als die genoeg in actie kwam) een cijfer te geven en dit toe te lichten.

Onderstaand tussenrapport van ASWH kan als voorbeeld dienen:

Paul Verboom: Keeper die kwam van zaterdagkampioen IJsselmeervogels. Daar werd al gezegd dat hij af en toe een fout maakte. Bij SHO altijd degelijk, maar daar was minder druk. Kan nog niet echt overtuigen bij ASWH. Maakte kostbare fouten in Rijnsburg en thuis tegen Maassluis en pakt te weinig punten voor een keeper van een team dat bovenin wil spelen. 5,5

Raymon Kuipers: Reservedoelman, speelde alleen bij De Treffers en maakte toen een grote fout. Had hij pech mee, want lijkt in potentie beter dan Verboom. Na de winterstop kan hij spelen door een schorsing van Verboom en zich wellicht bewijzen. Speelde te weinig voor een beoordeling.

Wouter van den Berg: Gehaald als back-up voor het centrum van de defensie. Speelt eigenlijk al het hele seizoen als rechtsback wegens blessures van anderen. Is voetballend zeer beperkt, defensief blijft hij redelijk op de been, maar niet meer dan dat. Vreemd, voor de aanvoerder van Jong Excelsior van vorig seizoen. Inzet is wel okee. 4,5

Nixon Dias: De eerste weken onherkenbaar. Leek plezier te missen en liep tegen een schorsing aan. Daarna kwam het herstel, met als beste wedstrijd Noordwijk-thuis waarin hij als vanouds inschoof, dwingend was en zelfs scoorde. Moet echter wel minder risico nemen met uitverdedigen. Dat is een deel van zijn kracht, maar tegenstanders uitkappen zonder rugdekking loopt soms fataal af. Kan beter dan hij liet zien tot nu toe. 6,5

Damiën Vereecken: Snelle verdediger, die zich direct in de basis speelde als nieuweling van Papendrecht. Lijkt soms nog wel te moeten wennen aan de slimmigheidjes van zaterdagaanvallers in vergelijking tot die van de zondag. Desondanks een goede aanwinst, al is hij minder op dreef sinds zijn blessure. 6,5

Danny Versluis: Verrassing van vorig seizoen. Sterke verdediger met een geweldig schot in zijn linker. Voetballend niet altijd de goede oplossing kiezend. Dit seizoen dan weer verdediger, dan weer defensieve middenvelder. Vastigheid zou fijn zijn voor hem, ook voor zijn vertrouwen. Inzet altijd prima. 6,5

Johan Sturrus: Geweldige kerel, absolute clubheld. In zijn beste tijd schakelde hij elke buitenspeler uit en stoomde hij als linksback steeds op om goede voorzetten te geven. De jaren beginnen echter te tellen voor de aanvoerder. Is inmiddels bijna 36, dus dat is geen schande, maar de jonge aanvallers spelen hem steeds vaker uit. Moet wel blijven voor het groepsproces en zijn inzet is nog altijd super, maar het beste is er helaas van af. 6

Roël Gorré: Vaste rechtsback, helaas door een blessure nog amper gespeeld. Het wekelijks falen van Van den Berg op zijn positie doet extra snakken naar zijn rentree.

Ard Hartman: Gekomen om te leren. Speelt vooral in 2 en doet het daar goed, krijgt in 1 weinig speeltijd. Zou als rechtsback heus niet minder zijn dan Van den Berg.

Ivar Eltenberg: Amateurinternational, één van de topaanwinsten. De ex-speler van DOTO zou linkshalf gaan spelen. Mede door blessures begon het seizoen lastig en begon hij als reserve. Kwam er toen even in, maar linkshalf bleek zijn plek niet. De vraag is echter waarom hij dan niet gewoon linksback mag spelen zoals hij bij DOTO en Oranje deed? 6

Jordi Boogers: Terug na blessureleed, maar is nog niet de oude. Toen vloog hij over de rechterflank, sloot bij voor de goal en bleef hij gaan. Was de "marathonman". Nu mist hij dat nog grotendeels en liep hij weer tegen blessures aan. Komt de oude Boogers ooit nog terug, wat gezien zijn leeftijd (28) zeker nog moet kunnen? 6

Stefan van Dam: Was vorig jaar vaak te weinig actief en parasiteerde op zijn kwaliteiten aan de bal. De man die debuteerde namens Willem II in een volle Kuip kreeg te horen dat hij weg mocht, maar wilde blijven vechten voor zijn plek. Is wat dat betreft herboren, werkt veel harder en is fitter dan ooit. Speelde zich in de basis, maar moet wel scherp blijven. 6,5

Alexander de Jong: De geniale spelmaker kwam terug van de Vogels en was de meest constante speler tot nu toe. Gaf al weer zeven assists en dat hadden er meer kunnen zijn als de spitsen zijn sublieme passes meer op waarde hadden geschat. 7,5

Ferry van Lare: Aanjager en motor, die door diverse blessures nog te weinig speelde. Een defensieve middenvelder die acht goals maakt is uniek en juist dat mist ASWH nu op het middenveld. Hopelijk na de winterstop weer volledig fit. Als hij nu speelde, was hij goed bezig. Te weinig echter voor een beoordeling.

Jan Willem Schep: Verrassing van de voorbereiding. Gekomen van Capelle voor de breedte bleek hij een zeer serieuze optie, omdat hij op het middenveld en voorin zo'n beetje overal kon spelen en een goed niveau haalde. Begon met twee goals uit twee duels in de competitie en liep te snel tegen een blessure aan. Na de winterstop hopelijk weer fit en goed voor de basis.

Danny Slingerland: Speler uit de eigen opleiding die vorig seizoen al veel minuten pakte en ook nu optimaal profiteerde van blessures bij anderen. Speelt altijd gedreven, al moet hij nog veel leren. 6,5

Izaäk Verhoeven: Was gestopt, maar door de grote blessuregolf besloot hij ASWH uit de brand te helpen. De 36-jarige middenvelder maakte zijn rentree met een rake vrije schop en toonde zich door zijn instelling en beleving een voorbeeld voor anderen. Nam afscheid als een Zidane, door rood te pakken tegen Capelle. Desondanks hulde voor zijn hulp en spel! 7

Erik Abels: Topschutter van Jong Dordt keerde terug op het oude nest. Is fysiek nog te licht voor de hoofdklasse, maar hij scoort makkelijk en is snel, dus is een optie voor de toekomst. Ook hij liep echter tegen een zware blessure aan.

Mike van Gool: Apart geval. Is voetballend zeer matig, verliest elke bal en kaatst slecht. Desondanks is de spits soms wel gevaarlijk vanwege zijn opportunisme. In de counter goed bruikbaar. Eigenlijk een ideale pinch-hitter die nu te vaak moest starten. 5

Arjan Human: Drama. De beste spits van de zaterdaghoofdklasse scheurde in de beker tegen WKE zijn kruisbanden af en speelt dit seizoen niet....

Robert-Jan de Vos: Ook al een pechvogel. Spits die veel meters maakt en kwam van ZBVH, een derdeklasser, om te leren. Scheurde eerst zijn enkelbanden af, maakte zijn rentree, deed het goed in 2 en scheurde de enkelbanden in zijn andere voet.

Sjoerd van der Waal: Door een blessure aan zijn enkel pas inzetbaar vanaf eind oktober. In de competitie goed bezig met vijf goals uit zeven basisoptredens. De teruggekeerde spits kan als hij zijn ritme pakt na de winter hopelijk nog vaker laten zien dat IJsselmeervogels mis zat hem zo maar af te schrijven. 7-

Rory van der Weijden: "De Bomber van Dubbeldam" scoorde vorig seizoen aan het eind van de competitie veel. Maar speelde toen wel met Human en vaak in de zestien, waar hij levensgevaarlijk is. Nu speelt hij te weinig en lijkt hij het toch niet te redden, hoewel hij makkelijk scoort. 6

Jeroen van Wetten: Kwam in oktober bij de groep om de blessure van Human op te vangen. Was wel te merken dat hij sinds mei niets had gedaan, want Van Wetten was eigenlijk gestopt. Kwam in de ploeg en bekoorde regelmatig, maar liep tegen een lange schorsing aan. Na de winterstop is hij zeer gewenst om de aanval meer body te geven, met Van der Waal samen. 6,5
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_55467564
Slingerland ken ik, aardige gozer!
pi_55468439
Mooi lijstje Methodmich, kan me ook overal in vinden.

Alleen mis ik nog een cijfer voor de trainer.
pi_55468482
Real Madrid CF: We hebben het denk ik redelijk goed gedaan, vooral na een dramatische oefencampagne. Eerste in La Liga met vier punten voor, wat nog kan veranderen naar één of zeven punten voor de winterstop. Tweede ronde CL bereikt met de eerste plaats in de groep. Het spel kan nog wel beter, waardoor dit geen geweldig cijfer wordt, maar gewoon degelijk: 7.

1 Iker Casillas: Ik vind dat ik hier eigenlijk helemaal niet neer hoef te zetten waarom hij dit cijfer verdient: 9.

2 Míchel Salgado: Komt eigenlijk nauwelijks aan bod, maar mag wel als aanvoerder aantreden als Schuster een B-elftal op het veld zet. Geen cijfer voor deze ouwe rot.

3 Pepe: Ondanks dat hij zijn goede momenten kent heeft hij mij nog altijd niet overtuigd. Komt soms zeer onzeker over en maakt dan domme foutjes. 6.

4 Sergio Ramos: Bewijst keer op keer dat hij de beste rechtsback ter wereld is. Zorgt voor gevaar door zowel voorzetten te geven als op doel te koppen of schieten, en is bovendien in twee tellen aan de andere kant om gevaar voor eigen goal te verhelpen. 8,5.

5 Fabio Cannavaro: Kende vorig seizoen een zeer lange periode om zich aan te passen, maar doet het nu een stuk beter. Voelt zich duidelijk beter met Pepe in zijn buurt dan Mejía of Pavón. 7.

6 Mahamadou Diarra: De stofzuiger op het middenveld. Helpt ook actief mee in de verdediging waar nodig, maar wil soms te graag mee aanvallen waardoor er gaten vallen in de omschakeling. Toch een 7.

7 Raúl González: Komt onder Schuster weer helemaal tot leven, nu hij weer echt als spits staat opgesteld. Hij en Van Nistelrooij vinden elkaar ook nog makkelijker dan vorig jaar, waardoor ze beiden hoog in de topschutters lijst staan. 8.

8 Fernando Gago: Begon als bankzitter maar mag steeds vaker naast Diarra op het middenveld staan. Moet duidelijk nog veel leren, maar toont per duel dat hij beter wordt. Hij komt er wel, op den duur. 6,5.

9 Roberto Soldado: Ik had hem dolgraag een cijfer willen geven, maar dat gaat gewoon niet. Heel jammer.

10 Robinho: Heeft ons dit seizoen al meerdere keren gered, en is ook altijd gevaarlijk. Zijn probleem is alleen dat hij dingen vaak té mooi wil doen, waardoor er slordig en vooral onnodig balverlies wordt geleden. 7.

11 Arjen Robben: Heeft nog niet heel veel laten zien, maar toont wel verbetering en drang om te presteren. Toch is hij op dit moment nog niet basisplaats waardig. 6,5.

12 Marcelo: Heeft zich ten koste van Drenthe in de basis gewerkt en doet het verre van slecht. Maar net als Diarra heeft hij te vaak het idee dat hij een aanvaller is, en blijft hij voorin hangen als de bal wordt verloren. Het verschil met Diarra is dan weer dat het bij Marcelo wel erg vaak tot een tegengoal leidt. 6.

13 Jordi Codina: Nog niet gespeeld, helaas. Jammer voor hem, want het is een erg goede doelman.

14 Guti Hernández: Begon het seizoen uitstekend door samen met Raúl het elftal te leiden. Samen met Sneijder zorgde hij niet alleen voor assists maar ook voor treffers. Alleen werd het daarna alweer snel het oude niveau, en is hij zijn plaats in de basis kwijt geraakt. 7.

15 Royston Drenthe: Mocht in het begin veelal aantreden als linksback, maar raakte die positie kwijt aan Marcelo. Toch vind ik dat als hij speelde op zijn normale positie als linkshalf hij het helemaal niet verkeerd deed. Scoorde ook nog eens twee hele nette goals in dit lopende seizoen. Jammer van zijn akkefietjes buiten het veld. 6,5.

16 Gabriel Heinze: Het is jammer dat hij door blessures van Pepe en Metzelder centraal moest verdedigen, want mn blinde opoe doet dat nog beter. Als linksback heeft hij het gewoon goed gedaan, al heeft hij door blessureleed nog niet al te veel kunnen laten zien. 6.

17 Ruud van Nistelrooij: Moet net als zijn eerste seizoen even op gang komen, maar pikt toch vaak genoeg zijn goaltjes mee. Werkt uitstekend samen met Raúl, en laat het zelfs weer lijken op het meesterduo MoroRaúl. 7,5.

18 Javier Saviola:

19 Julio Baptista: Heeft de pech dat hij zich in een sterke selectie bevindt. Heeft wel bewezen dat hij belangrijk kan zijn en ook makkelijk het net kan vinden. Zijn goal tegen Betis was tot nu toe de mooiste Real-treffer van het seizoen, en dat blijft denk ik ook wel zo. 6,5.

20 Gonzalo Higuaín: Zal als één van de weinigen denk ik niet zo heel blij zijn met het vertrek van Capello en de aanstelling van Schuster. Krijgt onder de Duitser minder speeltijd en dat is jammer, daar hij vorig seizoen af en toe erg belangrijk bleek. 6,5.

21 Christoph Metzelder: Ik ben blij dat Real hem heeft aangetrokken, want het is een erg nuttige speler. Is alleen erg wisselvallig; het ene duel knalt hij elke spits van de bal en een week later maakt hij twee knullige fouten die ons de punten kosten. Toch heb ik in hem meer vertrouwen dan in Pepe op dit moment. 6,5.

22 Miguel Torres: Ik snap niet dat hij niet gewoon als linksback in de basis staat. Is aanvallend minstens net zo goed als Marcelo, maar verdedigend gewoon twee slagen beter. Ik kan hem helaas geen cijfer geven.

23 Wesley Sneijder: Kon zijn carrière in Madrid niet beter beginnen. Kreeg alle fans achter zich na een droomstart met vier goals in drie wedstrijden, waarin hij zeer belangrijk was. Helaas zakte het daarna een beetje af en was hij niet meer dan de nuttige kracht op het middenveld. Zijn schoten waren niet meer op doel, en de voorzetten veelal achter de man. Gelukkig bloeit hij de laatste weken weer wat op. 7,5.

24 Javier Balboa: Zeer aardige speler, maar kan in deze selectie eigenlijk nooit doorbreken. Speelde dan ook nauwelijks ondanks een alleraardigste voorbereiding.

25 Jerzy Dudek: Tja, eerst tekenen bij Real om tweede doelman te worden en vervolgens vragen of je weg mag omdat je niet speelt is natuurlijk wel vrij triest. Toch mag ie van mij weg, want ik denk niet dat ie heel veel toevoegt. Niet genoeg gespeeld voor een cijfer dus.

Bernd Schuster: Doet het in zijn eerste seizoen natuurlijk verre van slecht qua prestaties, maar sommige beslissingen van hem begrijp ik simpelweg niet. Toch, als ik kijk naar wat Koeman aanricht ben ik blij dat Raúl en Casillas er nog zijn . Een 7 voor deze man.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_55468748
Lees hier even mee
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_55468837
Vul ik morgen even in. Weinig goede cijfers vrees ik
pi_55469306
Laat ik eerst maar is eind van deze maand afwachten. Belangrijke weken volgens onze Aad .
pi_55469615
Laat ik alleen even Chelsea doen. PSV wellicht later, maar daar zullen ook andere gegadigden voor zijn.

Petr Cech: Had een half puntje hoger gescoord zonder die fout tegen Arsenal, maar het blijft Big Pete. Enorme bijdrage waarom Chelsea zo verdomd weinig incasseert. 8.5

Ashley Cole: Doet verdedigend zijn ding, maar op links stormt het wat minder dan op rechts. Wel erg goed in verongelijkt schreeuwen. 6.5

Claude Makélélé: Het is de man die je inzet bij de echt grote potten voor de balans. Maar die zijn nog schaars geweest, maar grootse optredens van hem daarin nog schaarser. 6

Michael Essien: Nog niet de superman van vorig seizoen, maar wat een rots is het. Nog een beetje meer de Essien van vorig seizoen en hij zit zo op die 8 en hoger. 7.5

Ricardo Carvalho: Beste verdediger die Chelsea heeft. Scheelt echt een stuk in mijn vertrouwen of hij wel of niet op het veld staat. 8.5

Andriy Shevchenko: Vorig seizoen gaf ik hem een 4 ofzo. Het is nog steeds geen goede voldoende, want het is nog niet productief genoeg. Alleen ik zie verbetering, en aan zijn werklust ligt het niet. 5.5

Frank Lampard: Lekker bezig dit seizoen weer. Niet alleen om zijn goals en assists maar ook zijn verdedigende inbreng. Af en toe een anonieme wedstrijd, maar ik vergeef het hem. 8

Steve Sidwell: Zeurt niet, prima bankzitter. Haalt het alleen lang niet bij de andere middenvelders. Inzetten als je 3-0 voorstaat tegen Wigan. 5.5

Joe Cole: Ik wil onze Braziliaan uit Romford weer terugzien. 6

Didier Drogba: Ontzettend productief als hij speelt. Aanval verliest zowat al z’n Michelin-sterren zonder hem. 8.5

John Obi Mikel: Elke wedstrijd die ik van hem bekijk, zie ik het meer in hem zitten. Zo comfortabel aan de bal, overleeft tegen elk middenveld. Aanvallend valt er nog wel veel winst te behalen. 8

Michael Ballack: Speel eerst maar eens meer dan een half uur. -

Claudio Pizarro: Ben er nog niet helemaal over uit. Sterk aan de bal, kan hem goed vast houden. Maar amper dreigend en nog minder scorend. 6

Florent Malouda: Spetterend begin, leek Arjen Robben doen vergeten, maar het werd steeds minder. Hopelijk na zijn blessure weer terug op het oude niveau. 6

Scott Sinclair: Te weinig gespeeld, is ook uitgeleend geweest. Zal nog veel moeten leren, veel ervaring nodig. Maar de potentie is daar. -

Wayne Bridge: Vorig jaar een fenomeen, dit jaar splijt hij wat minder verdedigingen kapot, maar veel betere back-ups op links, hebben weinig andere clubs. 6.5

Paulo Ferreira: Weinig laten zien tot zover. Maar Paulo is een jongen waar je altijd op kan rekenen, en zijn taak doert wanneer het moet. 6

Salomon Kalou: Kappen, draaien, kappen, bal kwijt. Dreigend, maar serieus, hoe moeilijk is net nou een bal van 1 meter voor open goal te maken? 6

Tal Ben-Haim: Zit met z’n gedachten te vaak in de synagoge. 4

Carlo Cudicini: Clubheld, en scherp wanneer er om hem gevraagd wordt. 7

Shaun Wright-Phillips: Hoeveel ballen zouden die mensen op de tweede ring al hebben gevangen na een voorzet van hem? 6

John Terry: Sukkelend met blessures (al dan niet door zijn schuld), en kwetsbaar bij standaardsituaties, maar alleen al vanwege zijn charisma en leiderskwaliteiten onmisbaar. 6.5

Alex: Beste nieuwe man. Lijkt geen enkele moeite met aanpassen te hebben. Al 2 rakketten van vrije trappen gemaakt, maar mag met het hoofd nog dreigender zijn. 7.5

Juliano Belletti: Stoomtrein op rechts. Heeft soms moeite met aggresieve linksbuitens, maar hij laat een goede eerste indruk achter. 7

Avram Grant: Kwam in een moeilijk situatie terecht. Slechte resultaten, trainer en populairste man van de club weg. Zette vervolgens een goede ongeslagen reeks neer. Maar het aanvallende voetbal dat hij beloofde, daar is het nog op wachten. Niet de resultaten gepakt in de grote wedstrijden, en hij zal nog het een en ander moeten laten zien om mij en andere fans te overtuigen. 7
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_55472140
Lijkt wel of Chelsea de CL heeft gewonnen
pi_55472702
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:55 schreef De_Ananas het volgende:
Samen met Real
pi_55473551
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:55 schreef De_Ananas het volgende:
Hoezo? Ik geef gemiddeld een 6.7. Voor een ploeg die 3e staat en hun CL-groep gewonnen heeft toch niet al te ruimhartig, of wel?
pi_55473581
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 21:37 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Hoezo? Ik geef gemiddeld een 6.7. Voor een ploeg die 3e staat en hun CL-groep gewonnen heeft toch niet al te ruimhartig, of wel?
Je basisspelers een stuk hoger.
pi_55473704
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 21:38 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Je basisspelers een stuk hoger.
Daar zit het hem ook precies in. Basis is, op de buitenspelers na, prima. Maar als daar 2 of 3 spelers wegvallen door blessures of schorsingen is het toch middelmaat wat daarvoor in de plaats komt.
pi_55474229
Basis een 7.3 voor de nummer 1 in La Liga en CL-groepswinst. Zo vreemd is dat toch zeker ook niet?
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
pi_55474516
Is me iets teveel moeite. Maar laat ik kort samengevat m'n 3e club noemen. Slavia Praag speelt z'n beste voetbal van de afgelopen eeuwigheid. Slechts 4 keer verloren dit seizoen. Van Arsenal, 2x Sevilla en 1 keer uit bij Bohemians 1905, een club die sterke vriendschappelijke banden heeft met Slavia. Hoewel ze toch echt een maatje te klein zijn buiten Tsjechie, nationaal echt aan een heerlijk seizoen bezig. Beetje in een dip de afgelopen 4 weken, maar ik zie ze na de winterstop goed terugkomen om hun 2e post-communistische titel te halen. Tijdens het communisme kregen ze geen kans, vandaar ook de omgekeerde rode ster in het logo van Slavia.

Als ze kampioen worden, mag ik me heel gelukkig prijzen dat ik er bij ben.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_55474653
Heb het trouwens ook na berekend en mijn basis haalt ook een 7.3, alleen hebben die 11 dit seizoen amper samengespeeld.

Maar goed, ik sta open voor andere meningen, welke spelers heb ik overgewaardeerd?
pi_55475716
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 22:12 schreef mcyodogg het volgende:
Heb het trouwens ook na berekend en mijn basis haalt ook een 7.3, alleen hebben die 11 dit seizoen amper samengespeeld.

Maar goed, ik sta open voor andere meningen, welke spelers heb ik overgewaardeerd?
Weet ik niet, ik volg Chelsea niet

Maar viel me gewoon op dat de nr3 van Engeland zoveel 8en haalde bij jou, lijkt me dat je niet tevreden bent met de derde plek
pi_55475774
1 Maarten Stekelenburg 8 Penaltykiller en bovendien een prima seizoenshelft.
2 John Heitinga 7,5 Multifunctioneel en haalt altijd een goed niveau.
3 Jaap Stam 6,5 Maakte veel fouten en is terecht gestopt.
4 Thomas Vermaelen 7 Maakt een goede indruk.
5 Urby Emanuelson 5 Zoveel fouten gemaakt.
6 Hedwiges Maduro 6 Gaat beter spelen, nu doorzetten.
7 Kennedy 6 Vrij weinig van gemerkt
8 Ismael Uzaiz 5
9 Klaas Jan Huntelaar 7,5 Goals, goals, goals, nog steeds.
10 Albert Luque 7 Speelt prima.
11 Leonardo -
12 Erik Heijblok -
13 Edgar Davids -
15 Laurent Delorge 6 Bruikbaar als wissel.
16 Luis Suarez 7 Prima speler, gaat nog wel groeien.
17 Jan Vertonghen 6,5 Jammer van zijn blessure, nu terugvechten
18 Gabri 7 Zeer belangrijk.
19 Dennis Rommedahl 6 Doet het prima zover.
20 George Ogararu 5,5 Maakt nog wel eens een foutje
21 Edgar Manucharyan -
22 Robbert Schilder 5,5 Speelt heel weinig.
23 Nicolae Mitea -
24 Mitchell Donald 5,5 Zie Schilder
25 Gregory van der Wiel 6,5 Nu vaste basiskracht worden.
26 Jeffrey Sarpong -
27 Vurnon Anita -
28 Michael Krohn-Dehli -
30 Dennis Gentenaar
31 Jurgen Colin 4
Spider Pig, Spider Pig. Does whatever a Spider Pig does
Can he swing, From a web? No he can't. He's a pig.
Look out! He's a Spider Pig!
pi_55476043
Pieckenhagen: 10

Held 1 na beste keeper in de eredivisie.

Boakye: 8

Wat een klasbak, vandaag na een tijd blessureleed direct weer de beste veldspeler. Trekt zich niks aan van de dramatiek om zich heen en speelt altijd goed.

Smit: 4

Vorig jaar voor zijn doen goed gespeeld, dit seizoen echter heel erg slecht. Veel fouten waardoor tegenstanders eenvoudig konden scoren. Hadden we Reekers nog maar ipv Smit.

Rahim: 4,5

Onzekere twijfelaar, snap nog steeds niet waarom Heracles voor hem heeft gekozen. Alair was beter geweest.

Bosnar: 5,5

Oerdegelijke mandekker, onze beste pure verdediger na Boakye. Door problemen met Brood te weinig gespeeld in het begin van het seizoen. Volgens mij hebben we bijna alle punten gepakt met Eddy in de basis en alle wedstrijden zonder Bosnar verloren, dat zegt wel iets natuurlijk (zeker weten doe ik het overigens niet).

Looms: 6

Gewoon een matige voetballer, gaat echter altijd voor 100% in de strijd en doet het niet onaardig. Toch ook wel een beetje een held.

Klavan: 6,5

Sterk begin van het seizoen, laatste weken gaat hij mee met het niveau van de anderen. Er staat een optie in zijn contract, hopelijk is het een eenzijdige optie en loopt hij niet gratis de deur uit.

Maas: 5

Te oud, te traag. Kan het niet allemaal meer belopen.

Quansah: 6

Begon slecht, krabbelt de laatste weken weer iets uit het dal. Technisch ijzersterk, jammer dat hij niet altijd het maximale uit zijn kwaliteiten haalt. Ik ben altijd wel fan van hem geweest. (en nog)

Bridji: 4

Komt simpelweg tekort, vaste basisplaats omdat hij het lievelingetje van de trainer lijkt.

Michalke: 5,5

Goede voetballer, het komt er alleen nog veel te weinig uit. Heeft natuurlijk ook niet het vertrouwen gekregen in het begin van het seizoen en heeft te vaak vanaf rechts moeten spelen. Levensgevaarlijk standaardsituaties, goede trap.

Gluscevic: 5

Laatste weken echt heeel erg slecht, daarvoor ging het nog. Lijkt tijd voor Igor om zijn kicksen op te bergen.

Everton: 6

Begon nog wel redelijk en schoot er redelijk snel 4 in. Straalt weinig vertrouwen uit en dat is ook niet gek als je geen aansluiting van je middenveld krijgt en het moet doen met een paar domme vuurpijlen.

Lakic: 5,5

Heeft nog niet kunnen imponeren, toch gaat hij er wel altijd voor. Volgende weken maar in de basis ipv Igor.

De Vries: 5,5

Lang weer er naast moeten staan.

vd Bergh: 5+

Begon sterk, veel assist en creatief op het middenveld. Laatste weken voor zijn blessure echter dramatisch en vaak stond zijn balverlies aan de basis van een kans voor de tegenpartij. Valt nog een tikkeltje tegen.

Ruud Brood: 1

Het was niets, het is niets en het wordt niets. Geeft spelers geen vertrouwen (op Bridji na), kan niet met wisselspelers omgaan, speelt altijd verschrikkelijk laf en zijn wissels zijn ook al niet te volgen.

Ben nog redelijk mild geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door Blawh op 23-12-2007 01:16:27 ]
pi_55479961
Spelers die minder dan vijf keer hebben meegedaan, krijgen geen beoordeling.

Bakircioglu : heeft nog niet kunnen overtuigen, en is ook nog een tijd geblesseerd geweest. Een 6,5.
Colin : laten we er maar niet te veel woorden aan vuil maken, hij doet z'n best dus een 5 voor de moeite.
De Jong : een junior die er hoogstpersoonlijk voor zorgde dat er 2x niet werd verloren in Rotterdam. 7.
Delorge : selectievulling, valt niet erg op of tegen als 'ie meedoet. 6
Emanuelson : één van de minsten tot nu toe, straks als Davids er weer bij is zal 'ie wel opleven. 4,5.
Gabri : goede waterdrager maar niet veel meer dan dat, pakt te veel kaarten als je het mij vraagt. 6,5.
Heitinga : beste verdediger van ajax, maar wel een beetje een pseudo-leider. 7.
Huntelaar : doet goed wat 'ie moet doen, maar als 'ie niet scoort speel je eigenlijk met z'n 10en. Mag geen penalties meer nemen. 7,5.
Luque : Moet meer laten zien om z'n salaris te rechtvaardigen, heeft me nog niet kunnen overtuigen. Een 6.
Maduro : Heeft zich knap terruggeknokt in de basis van Ajax, handelingssnelheid zou wat omhoog moeten om echt een onbetwiste keus op het middenveld te worden. 6,5.
Ogararu : brengt te weinig, verdedigend niet solide, aanvallend niet echt overtuigend. 5,5
Rommedahl : aardige speler om erbij te hebben, vooral als invaller als de ruimtes groter worden. 6,5
Schilder : zelfde verhaal als bij Delorge, ook een 6
Stam : had niet aan dit seizoen moeten beginnen, de wedstrijden die hij speelde waren niet best. 5,5
Stekelenburg : beste ajacied tot nu toe, penaltykiller, betrouwbare goalie. 8.
Suárez : doet het goed, moet wel beter leren samenspelen met z'n medespitsen. En stoppen met z'n Uruguayaanse straattheater. 7,5
Urzaíz : kapotte stormram, nogal treurig om te zien. 5
Van der Wiel : talentvolle jongen, maar kwam Europees toch wat te kort, blijft in Eredivisie goed overeind. 6,5
Vermaelen : maar 9 wedstrijden gespeeld, speelde wel wat wisselvallig voor z'n blessure. 6,5
Vertonghen : doet het aardig tot nu toe, jammer van die eigen goal. Valt na de winterstop waarschijnlijk wel buiten de basiself, maar eens kijken hoe hij daarmee omgaat. 6,5
pi_55480521
Heerenveen:

- zeer vroege uitschakeling in de beker en UEFA Cup
+ relatief eenvoudig opgeklommen naar de subtop
+ leuke talentvolle spelersgroep
pi_55480636
Leuk topic, ik zal eens kijken of ik morgen een kerstrapport voor de Graafschap zal schrijven.
pi_55480976
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 22:44 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Weet ik niet, ik volg Chelsea niet

Maar viel me gewoon op dat de nr3 van Engeland zoveel 8en haalde bij jou, lijkt me dat je niet tevreden bent met de derde plek
Er zijn een aantal spelers die steunpilaren zijn. Spelers die er altijd staan, altijd hun waarde laten zien. Maar die spelers alleen zijn niet representatief voor een selectie. Je zal het met meer doen dan die 5 of 6. De 6.7 gemiddeld van alle spelers is dan ook het cijfer hoe Chelsea dit jaar tot nu toe preseert.
pi_55510417
De 1 kan geschrapt worden, is zojuist ontslagen. Dat krikt het gemiddelde weer enigzins omhoog.
pi_55510874
Na gisteren krijgt Casillas toch nog een 9,5
  maandag 24 december 2007 @ 12:49:52 #26
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_55511893
quote:
Op maandag 24 december 2007 11:45 schreef Blawh het volgende:
De 1 kan geschrapt worden, is zojuist ontslagen. Dat krikt het gemiddelde weer enigzins omhoog.
Goed gedaan Ruud, dat ontslag van je?
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_55512220
quote:
Op maandag 24 december 2007 12:49 schreef Elvislives het volgende:

[..]

Goed gedaan Ruud, dat ontslag van je?
Ik wil hem snel uit mijn geheugen wissen, daarom neem ik hem niet meer mee in mijn beoordeling.
pi_55512866
Feyenoord

Henk Timmer: Degelijke indruk gemaakt, pakt wel punten voor de ploeg maar iets teveel een mannetje in mijn ogen. 7

Theo Lucius: Feyenoord onwaardig. 3

Kevin Hofland: geen topper, aardige verdediger voor Eredivisie. 7

Andre Bahia: Speelt naar zijn mogelijkheden. 6

Tim de Cler: Beste aankoop tot nu toe, speelt vrijwel altijd goed. 8

Nuri Sahin: Kende een stormachtig begin, viel daarna een bveetje terug. 6,5

Giovanni van Bronckhorst: Je ziet hem niet veel, maar is erg belangrijk voor Feyenoord. 7

Jonathan de Guzman: Wereld van verschil met vorig seizoen, is vaak beslissend. 7,5

Nicky Hofs: Voor blessure belangrijk, heeft wel beperkingen. 7

Luigi Bruins: Enorm talent, viel op in de thuiswedsatrijd tegen Ajax, jammer van blessure. 7,5

Roy Makaay: Ervaren spits die er minimaal 20 maakt dit seizoen, enorme verbetering ten opzichte van Charisteas. 7,5

Andere spelers:

Georginio Wijnaldum: Valt me tegen, houdt veel aanvallen op. 6

Serginho Greene: Meer kwaliteit dan Lucius, staat er voor mij om onduidelijke redenen niet in. 6,5

Leroy Fer: Groot talent, nog niet veel in actie gezien, maar kantelde bijna in zijn eentje wedstrijd tegen VVV.
Tekort gespeeld voor een beoordeling.

Lee Chun-Soo: Moet het allemaal nog bewijzen. Tot nu toe een 6

Michael Mols: Nuttige bijdrage tegen Ajax, heeft voor de rest niet veel kunnen forceren. 6
  maandag 24 december 2007 @ 13:38:24 #29
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_55513024
Sparta Rotterdam

Dele Adeleye (13)
Jonge fysiek sterke verdediger. Grillig, wisselt erg goede met matig tot slechte resultaten af. En grillig is op zich nog aardig bij een aanvallend talent, in het centrum van de verdediging wil je rust. 5
Nourdin Boukhari (14)
Als voetballer valt hij nog wat tegen. Speelt niet echt slecht, maar komt als linksbuiten niet echt uit de verf in het 4-3-3, snel naar de linkshalfpositie of op '10' als het aan mij ligt. Als aanvoerder is het 3x niks. Domme overtredingen, niet op voorop in de strijd, domme kaarten. 5
Sepp de Roover (15)
Opkomende rechtsback met een juiste balans in verdedigende en offensieve kwaliteiten. Toonde zich erg trendgevoelig met de resultaten van het team. Begon erg sterk, zakte weg maar herpakte zich weer goed de laatste weken. AZ scouts zaten voor hem op de tribune, wellicht nog wat te vroeg voor een overstap, maar voldoende. 6,5
Charles Dissels (15)
Multifunctionele aanvaller met actie, versnelling en kiezelhard schot. Speelt alleen te weinig goede wedstrijden op dit moment. Ik verwacht na een half jaar aclimatiseren op het hoogste niveau (relatief) veel van hem voor het vervolg. 5
Edouard Duplan (1)
Duurste aankoop uit de geschiedenis van Sparta (naar verluid 1 miljoen euro, verrekend met de verhuur van Vlug) die zijn eerste wedstrijd gelijk het veld uit getrapt werd. Nog geen mening, hoewel de eerste en laatste helft in Sparta dienst veelbeloven was.
Marvin Emnes (13)
Handige aanvaller die er in het 2e elftal en jeugd-oranje lustig op los scoort. Alleen mag het stempel talent er nu wel van af en wordt het tijd om over doorbreken te spreken. Hoe leuk buiten het 1e, op de wedstrijd tegen Ajax na is het vooral matig. 4,5
Wouter Gudde (4)
Technisch beperkte verdediger met helaas ook nog eens beperkte verdedigende kwaliteiten. Jammer. 3,5
Kim Jaggy (10)
Linksback. Alarmbellen gaan rinkelen wanneer spelers geprestenteerd worden met quotes als "Ajax wilde hem vorig seizoen nog hebben", want ik zie liever zijn prestaties voor hem spreken. Speelt centraal achterin beter dan op de flank. 5,5
Sani Kaita (8)
Verdedigende middenvelder. Vaste keus van Berti Vogts voor het Nigeriaans elftal ondanks het wederom niet kunnen afdingen van een basisplaats bij Sparta. Tactisch is het 3x niets, heeft geen idee waar en hoe hij moet lopen. Ik heb de hoop verloren dat het ooit nog wat wordt. 4,5
Olaf Lindenbergh (10)
Vooraf was ik altijd negatief over Lindenbergh. Ik vond dat hij zwaar overschat was in zijn AZ-tijd, maakte bij Ajax domme overtredingen die een ervaren speler niet meer mag maken, en wat zijn specifieke kwaliteiten nou precies waren (niet echt verdedigend goed, niet echt opbouwend, niet echt offensief, niet echt technisch) was me ook altijd een raadsel. Olaf heeft op al mijn vooroordelen de verwachtigen volledig ingelost. Zou een 4,5 moeten krijgen als ik "objectief" zou zijn. Scoort na de overtreding in de wedstrijd tegen FC Utrecht een 3,5, en na zijn laconieke reacties toen gevraagd werd naar waarom hij zich zo liet gaan een 2,5.
Sjaak Polak (12)
Linksback, analist, orakel. Wordt er af en toe weleens volledig van afgelopen, maar is over het algemeen een stabiele factor. Verdient als linksback een 5,5. Als penalties/vrije trappen scorende linksback een 6, en als orakel een 6,5.
Daryl Roberts (14)
Spits, international Trinidad & Tobago. Begon onzichtbaar na zijn debuut vorig seizoen die misschien niet spetterend, maar menig Spartaan wel nieuwsgierig begon te maken of het nou een hit of miskoop zou worden. Halverwege het seizoen heeft hij net zoveel voor- als medestanders. Ik ben zelf nog niet overtuigd. 5
Yuri Rose (13)
Technisch beperkte aanvallende middenvelder. Ben nooit fan van hem geweest, maar speelde aan het begin van het seizoen als diepe spits, en onder van Tiggelen achter de spitsen zijn beste periode in Spartashirt. Inclusief 4 goals. Een 6
Nathan Rutjes (3)
Middenvelder met het foutste kapsel in de eredivsie. Te weinig wedstrijden, maar na 1,5 seizoen lang lovende woorden te moeten lezen vanwege zijn prestaties in het 2e elftal (olv Adri van Tiggelen) mag hij het nu proberen. Tot nu toe een meevaller.
Danny Schenkel (11)
Technisch beperkte verdediger zonder opbouwende kwaliteiten, wel sterk in de duels en kopsterk. Al jaren opvallend stabiel in zijn verdedigende acties. Ook dit seizoen. Wordt pas op waarde geschat als hij er een tijdje uit is.5,5
Arne Slot (11)
Mid-mid, flegmatiek dan wel langzaam. Niet voor niets op de bank terecht gekomen. 5
Edwin van Bueren (8)
Ex-glazenwasser. Verdedigende middenvelder. Blijft maar groeien. De perfecte stofzuiger op het middenveld, maar niet alleen een harde werker. Zijn basistechniek (oplossingen zoeken op een druk middenveld, (lange) passing) zit ook snor. 6,5
Sander Westerveld (12)
Begon erg sterk, maakte verwijtbare fouten maar keept de laatste weken weer goed. 6-

Gert Aandewiel - Niet winnen, geen uitstraling, een 3.
Adri van Tiggelen - Wederom goed gepresteerd als interim. Recht door zee, duidelijk, eenlijnig, prima voor deze rol. Zou wat mij betreft nooit hoofdtrainer moeten worden, daarvoor is hij niet slim genoeg als het gaat om uitingen in de media, communicatie met spelers etc. 7

[ Bericht 2% gewijzigd door Stpan op 24-12-2007 13:47:47 ]
pi_55513249
Keepers
Henk Timmer: Degelijke keeper, niet spectaculair, maar staat gewoon vaak op de juiste plek. In de opbouw niet erg gelukkig als hij lange passes gaat geven. Contract echter niet verlengen en Ekramy laten keepen volgend jaar. 6.5

Sherif Ekramy: Volgens mij een erg talentvolle keeper, jammer dat hij zo veel geblesseerd is. Als het aan mij ligt volgend seizoen eerste keeper. Geen cijfer

Erwin Mulder: Ken ik niet zo heel goed. Tegen Heracles had hij vrij weinig te doen, maar bij de schoten die hij kreeg stond hij op de goede plek. Geen cijfer

Verdedigers:
Tim de Cler: Veel Feyenoorders waren een beetje sceptisch over de aankoop van een ex-Ajacied. Ik vond het echter toen al een goede zet en Tim heeft dat zeker waargemaakt. Heeft al redelijk wat assists gegeven en komt altijd goed mee op. Eindelijk geen problemen meer op de links-back positie Moet imo zeker in Oranje 7+

Kevin Hofland: Wederom een goede aankoop. Hij laat verdedigend vrij weinig steken vallen en heeft een goede pass in huis. Koppend sterk (goals tegen Chelsea en Heracles). Bahia lijkt naast Hofland ook een heel andere speler als vorig jaar. 7

Ron Vlaar: Heeft nog weinig gespeeld. Jammer dat hij er zo lang uitligt, maakte naast Hofland zichtbaar stappen vooruit. Is verdedigend ook betrouwbaar, aanvallend zal hij zich toch wat meer moeten laten gelden. Geen cijfer vanwege te weinig gespeeld.

Andre Bahia: Waar hij vorig jaar toch wel een beetje de defensie moest leiden, kan hij dit jaar in de luwte naast Hofland spelen. Dat is ook te zien. Vorig jaar liet hij wel eens een steekje vallen, nu durft hij voor zijn man te komen en wat meer risico in zijn spel te leggen. Toch is hij imo geen basisspeler als Vlaar weer fit is. 6+

Theo Lucius: Waar hij vorig jaar aanvoerder en 1 van de betere spelers was, is hij nu 1 van de mindere. Aan spelers als de Guzman en Bahia kan je zien dat zij zich optrekken aan het hogere niveau van de groep, heb ik het idee dat Theo een beetje op hetzelfde niveau is blijven hangen. Maakt veel foutjes, maar staat natuurlijk ook niet op zijn natuurlijke positie. Snel tijd voor Greene en laat Theo maar weer een rol krijgen zoals hij bij PSV had. 4

Serginho Greene: Vorig jaar vond ik hem niet al te goed, maar in zijn eerste jaar heeft hi laten zien dat hij kwaliteiten heeft. Ook dit jaar heeft hij in de wedstrijden die hij heeft gekregen laten zien dat hij beter is dan Lucius. Ook hier zie je de invloed van de verbeterde selectie. 6

Dwight Tiendalli: Dwight is een talentje, maar nog lang niet goed genoeg voor de basis van Feyenoord. Bovendien nog steeds geblesseerd. Eerst maar eens fit worden en dan zien we wel weer verder. Geen cijfer

Jordy Buijs: Groot talent. Jammer dat hij nog niet gedebuteerd heeft, maar de defensie staat nu eenmaal goed. Toch zou ik hem wel eens willen zien spelen in plaats van Bahia. Geen cijfer

Middenveld:
van Bronckhorst: Held! Loopt veel gaatjes dicht en heeft een goede pass in huis. Ook aanvallend gevaarlijk met goede goals tegen Excelsior en Ajax. Hele belangrijke speler voor Feyenoord. 7.5

Nuri Sahin: Groot talent. Heeft een schitterende pass en techniek. Jammer dat hij gehuurd is. 7

Luigi Bruins: Eveneens een talent. Ik had niet verwacht dat hij zoveel zou spelen, maar hij maakt het allemaal waar. Brengt veel creativiteit mee en maakt goede goals. Lijkt ook geen last te hebben van Kuipvrees oid getuige zijn goede spel tegen oa Ajax. 7+

Nicky Hofs: Leek mij aanvankelijk 1 van de mindere spelers op het middenveld, maar hij vormt een goed koppel met Makaay. Maakt zoals altijd veel goals. Mag wel eens wat minder kaarten gaan pakken. 6.5

Jonathan de Guzman: Grootste Feyenoord-talent van de laatste jaren. Speelt na een minder vorig jaar dit seizoen weer erg goed. Kan wedstrijden in zijn eentje beslissen (NEC, Roda JC) en hij durft een steekpass te geven in plaats van weer een tikkie breed. 7+

Danny Buijs: Een gevalletje-Lucius. Leek vorig jaar wel een aardige speler te zijn, maar nu zie je dat hij toch te kort komt voor het echte werk. Wel een echte Feyenoorder en aan zijn werklust ligt het zeker niet. 5

Georgino Wijnaldum: Het volgende grote talent uit de jeugd. Speelt de laatste tijd veel en laat bij vlagen zien waarom. Moet ook nog veel leren, maar hij is nog geen 18 dus dat komt allemaal wel goed. 6.5

Leroy Fer: Nog niet veel gezien, maar tegen VVV zag je dat Feyenoord zijn fysieke kracht goed kon gebruiken. Verder ken ik hem niet zo heel goed, maar de eerste indrukken zijn veelbelovend. Geen cijfer

Aanval:

Roy Makaay: Wat een topper! Heeft nu al evenveel goals (en meer assists) als Charisteas in een heel seizoen maakte. Ook belangrijk bij het begeleiden van jongeren. Wat mij betreft de beste aankoop. 8

Michael Mols:Leek aanvankelijk geen al te beste aankoop, maar gratis en zeurt niet als hij op de bank zit. Nuttig voor de breedte. Is niet meer de snelste, maar in de kleine ruimte kan hij nog gevaarlijk zijn. Tegen Ajax zag je dat hij nog goed meekan en ook tegen VVV creeerde hij in de 5 minuten die hij kreeg de beste Feyenoord-kans (van Fer). Ook voegt hij ervaring toe. 6

Andwele Slory: Zijn snelheid is een zeer gevaarlijk wapen. Heeft bij Excelsior ook bewezen dat hij kan scoren. Het is zeer jammer dat hij 2 enorme kansen miste tegen Ajax, maar dat wijt ik maar even aan het gebrek aan wedstrijdritme. Liet tegen Heracles al weer leuke acties zien en ook gisteren tegen NEC maakte hij de 0-1 mogelijk door zijn snelheid. Kan nog een belangrijke speler worden in de toekomst (Castelen II) 6.5

Chun-Soo Lee:
Toch even serieus: heeft in zijn wedstrijden bij Feyenoord niks laten zien. Zoekt wel zijn man vaak op, maar in plaats van de actie te maken wordt het dan toch een tikkie breed. Voegt niks toe, en zijn reis naar Korea was natuurlijk een lachertje 4

Tim Vincken: Blessure-gevoelig en heeft mij in de wedstrijden die hij speelde voor Feyenoord nooit kunnen overtuigen. Van mij mag hij weg. Geen cijfer

Diego Biseswar: Als hij nou eerst eens op tijd gaat komen voor de wedstrijden met jong-Feyenoord en zorgt dat zijn vader niet meer in de media komt gaan we praten. Geen cijfer

Trainer: van Marwijk laat Feyenoord degelijk voetballen. We krijgen weinig doelpunten tegen, maar het spel is vaak niet al te best. Wel weten we slechte wedstrijden vaak ook te winnen en dat is mooi. Toch zie je dat we heel goed kunnen voetballen. Bij vlagen zie je prachtige aanvallen voorbij komen, maar helaas niet vaak genoeg. Ook zet Bert de poppetjes op de juiste plaats. Enige aanmerking die ik kan hebben op Bert, is dat hij vaak te lang wacht met ingrijpen (bijv tegen VVV, extra aanvaller (Mols) pas na 85 minuten brengen. Daarin kan hij niks natuurlijk). 6.5

Eindoordeel: Al met al ben ik best tevreden over onze eerste seizoenshelft. Ik vind dat we sowieso een bikkel op het middenveld moeten halen, nu hebben eigenlijk alleen maar voetballende middenvelders. Niks mis mee, maar soms is het nodig om de beuk erin te gooien en dat gebeurd nu te weinig. Ook zou ik een spits halen die fysiek sterk en kopsterk is als échte pinchhitter (want dat is Mols eigenlijk niet). Ik vind dat een verdediger eigenlijk niet nodig is, hoogstens huren totdat Vlaar terug is (maar ook dat hoeft eigenlijk niet, we hebben J. Buijs.
  maandag 24 december 2007 @ 14:20:58 #31
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_55513960
Kevin Hofland: 6,5
Goede, harde verdediger. Sterk in de lucht, maar laat af en toe toch nog wat steken vallen. Twente uit is hier een goed voorbeeld van. Top in de eredivisie, maar daar blijft het ook bij

André Bahia: 6.5
Grote verrassing dat hij steeds beter gaat spelen naast Hofland, nadat iedereen hem eigenlijk uitkotste en afgeschreven had. Mag overigens wel wieberen als Vlaar weer terug is, ook acht ik Greene hoger in dan Bahia.

Tim de Cler: 8
Verdedigende revelatie van dit seizoen, speelt misschien wel het meest constant van het hele team. Hele goede aankoop en hoort ook in Oranje thuis, al hoeft dat van mij niet zo.

Theo Lucius: 4,5
Topniveau onwaardig, en laat dit helaas te vaak zien. Zet zich wel altijd voor de volle 100% in, maar ach.. dat doet Danny Buijs ook.

Danny Buijs: 4
Zie Theo Lucius.

Giovanni van Bronckhorst: 7,5
Dragende speler in het team, gaat goed om met jongens als de Guzman, Slory en Wijnaldum.
Zo kan het dus ook Pi-euro...
Verder verricht hij heel veel werk zonder de bal. Enige minpuntje is dat hij tegen PSV en Twente onzichtbaar was, tegen de joden was hij wel weer de man van de wedstrijd.

Roy Makaay : 8
Doet waarvoor hij gehaald is, scoren. Maar maakt ook weer veel assists. Laatste 2 wedstrijden overigens wel flinke kansen gemist, maar daar zit je bij een speler als Makaay niet over in.

Nick Hofs: 7,5
Tijdje eruit geweest, daarvoor misschien wel één van de beteren.
Hij en Makaay kunnen er weer lustig op los combineren de komende tijd, ik denk dat zijn terugkeer van groot belang zal zijn voor Feyenoord.

Andwelé Slory: 6,5
Ook wat blessures gehad, laat vaak dreigende dingen zien maar ook hele slechte dingen. Moet nog groeien.

Michael Mols: 6
Viel goed in tegen de joden, verder weinig te zeggen over hem. Vaak nuttig.

Chun-Soo Lee: 6
Bij gebrek aan beter. Moet het nog laten zien denk ik, en anders is het weer een kut-aankoop. Zorgde tegen de joden en gisteren tegen NEC wel gelijk voor meer dreiging voorin.

Nuri Sahin: 6,5
Speelde in de beginperiode uitstekend, maar is de laatste tijd een beetje aan het terugvallen. Lievelingetje van v. Marwijk, die niet te bang moet zijn om hem af en toe op de bank te zetten de komende periode.
Als hij in vorm is dan is het een weergaloze voetballer, die traptechniek .

Serginho Greene : geen cijfer.
Hopen dat hij weer in dezelfde vorm kan komen als in zijn beginperiode met Koeman. Dan is het misschien wel éen van de betere rechtsbacks van Nederland.

Ron Vlaar: geen cijfer.
Op de weg terug van een blessure, gaat hopelijk een ijzersterk verdedigend blok vormen met Hofland.

Luigi Bruins: 7,5
De nieuwe van Persie, groeibriljantje.

Wijnaldum: 6
Is nog jong, daarom valt hem de komende tijd eigenlijk nooit iets aan te rekenen. Hopelijk gaan we nog veel plezier aan hem beleven.

Leroy Fer
Zie Wijnaldum.

Henk Timmer: 6,5
Betrouwbaar, costant. Vind hem alleen een etterbak en mag volgend jaar plaats maken voor Velthuizen of Ekramy.

Jonathan De Guzman: 8
Doordat Pi-euro weg is is zijn ster rijzende. Gaat een hele goede worden en blijft hopelijk nog een jaartje.

Eindoordeel: het kan allemaal beter, en dat moet en kan dit team ook laten zien als iedereen weer fit is.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_55530480
Leuke rapporten al.

Jammer dat Ricky maar een 5+ heeft bij Heracles.

En Glazenwasser is een held Stpan! Helaas nog geen cijfer voor Joshua John.

Ben ook wel benieuwd naar het Mindlight-Excelsior rapport.
www.thuisuiteten.nl
pi_55535219
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 11:42 schreef methodmich het volgende:
Leuke rapporten al.

Jammer dat Ricky maar een 5+ heeft bij Heracles.

En Glazenwasser is een held Stpan! Helaas nog geen cijfer voor Joshua John.

Ben ook wel benieuwd naar het Mindlight-Excelsior rapport.
Ik had hem graag een hoger cijfer gegeven, maar naar een redelijk begin met veel assists zakte hij ver weg en viel hij vooral op door onnodig, gevaarlijk balverlies waarvan de tegenstanders (bijna) wisten te profiteren.

Hopelijk weet hij zijn draai na zijn blessure weer te vinden.
  dinsdag 25 december 2007 @ 17:14:00 #34
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_55535500
wel grappig om te lezen allemaal
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_55547702
Precies!

En dan missen we bijvoorbeeld nog het FC Dordrecht-rapport van DRD, het Den Bosch-rapport van Yeahinho en / of TR, het Arsenal-rapport van DG of Fanneke, het Liverpool-rapport door Doc of StevenGerrard, het PSV-rapport van Bos81 of een andere PSV-man, een VVV-rapport, een Graafschap-rapport, een Utrecht-rapport door Eilanden, een Twente-rapport...... Het kan dus nog veel meer!
www.thuisuiteten.nl
pi_55548122
Vreemd genoeg kan ik mijn post niet aanpassen, had wat willen veranderen (niet de cijfers, maar de uitleg bij de cijfers.)
pi_55548150
quote:
Op woensdag 26 december 2007 11:52 schreef methodmich het volgende:
Precies!

En dan missen we bijvoorbeeld nog het FC Dordrecht-rapport van DRD, het Den Bosch-rapport van Yeahinho en / of TR, het Arsenal-rapport van DG of Fanneke, het Liverpool-rapport door Doc of StevenGerrard, het PSV-rapport van Bos81 of een andere PSV-man, een VVV-rapport, een Graafschap-rapport, een Utrecht-rapport door Eilanden, een Twente-rapport...... Het kan dus nog veel meer!
Ja wil ook wel weten hoe de Groningers oordelen over de wisselvallige Sankoh.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 26 december 2007 @ 12:23:55 #38
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_55548243
quote:
Op woensdag 26 december 2007 12:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja wil ook wel weten hoe de Groningers oordelen over de wisselvallige Sankoh.
Het wachten is op Venomsnake
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_55548444
1 Maarten Stekelenburg 8.5 De beste van de selectie, steeds betrouwbaarder en penaltykiller.
2 John Heitinga 7,5 Goed karakter, en haalt altijd wel een goed niveau
3 Jaap Stam 7 Was nog altijd wel een van de betere, maar takelde af, terecht gestopt
4 Thomas Vermaelen 7 Maakt een goede indruk.
5 Urby Emanuelson 4 Die heeft Ajax sportief gezien heel wat gekost
6 Hedwiges Maduro 6.5 Lijkt op het goede spoor te zitten
7 Kennedy 6 Begon vrij aardig, daarna weinig meer van gezien
8 Ismael Urzaiz 5: In de wedstrijden die hij meedeed functioneerde hij niet in zijn rol. Overigens wordt hij ook niet in gezet in wedstrijden waar het een ideale gelegenheid voor een pinch-itter is.
9 Klaas Jan Huntelaar 7,5: Topscorer, en daar is hij voor gehaald
10 Albert Luque 7.5 Heeft zich snel aangepast, wel een beetje mooiweer-voetballer.
11 Leonardo -
12 Erik Heijblok -
13 Edgar Davids - (Gewoon dom om geen scheenbeschermers te gebruiken, zeker voor zo'n ervaren speler die leeft voor zijn vak)
15 Laurent Delorge 6 Bruikbaar als wissel.
16 Luis Suarez 7.5 Vele malen effectiever dan Babel, ondanks dat hij veel assists op zijn naam heeft staan, hadden dat er nog veel meer kunnen zijn.
17 Jan Vertonghen 6: Zit op de goede weg
18 Gabri 7 Nuttige werker
19 Dennis Rommedahl 7 Functioneert prima in zijn rol, heel effectief ook.
20 George Ogararu 5: Kan mij nog niet helemaal bekoren.
21 Edgar Manucharyan -
22 Robbert Schilder 5,5 Vlees noch vis.
23 Nicolae Mitea -
24 Mitchell Donald 5,5 Zie Schilder
25 Gregory van der Wiel 6,5 Jammer van zijn blessure, maar is wel een zekerheidje achterin
26 Jeffrey Sarpong -
27 Vurnon Anita -
28 Michael Krohn-Dehli -
30 Dennis Gentenaar
31 Jurgen Colin 4: Het is sneu voor die jongen, maar hij kan het niveau gewoon niet aan.
pi_55555721
Pieckenhagen: 10

Held 1 na beste keeper in de eredivisie. Geen verdere uitleg nodig, heeft enorm veel tegendoelpunten voorkomen en is bovendien een fantastische prof die leeft voor de sport. Hoop dat hij een voorbeeld is voor zo goed als alle spelers. 1 slippertje heeft hij gemaakt, doelpunt uit tegen NAC.

Boakye: 8

Wat een klasbak, vandaag na een tijd blessureleed direct weer de beste veldspeler. Trekt zich niks aan van de dramatiek om zich heen en speelt altijd goed. Fysiek sterk, technisch goed, opbouwend rustig, kortom een zeer complete verdediger die centraal ook goed uit de voeten kan. Te goed voor Heracles, gelukkig hebben we hem door een fout bij Ajax over kunnen nemen waardoor we hem met veel winst kunnen doorverkopen. (Hij heeft een 3 jarig contract getekend)

Smit: 4

Vorig jaar voor zijn doen goed gespeeld, dit seizoen echter heel erg slecht. Veel fouten waardoor tegenstanders eenvoudig konden scoren. Hadden we Reekers nog maar ipv Smit. Helaas komt hij wat te kort in verdedigend opzicht, want opbouwend heeft hij wel kwaliteiten. Ook heeft hij een prachtige vrije trap.

Onzekere twijfelaar die totaal geen durf laat zien en alleen maar balletjes breed of terug speelt, snap nog steeds niet waarom Heracles voor hem heeft gekozen.Alair was beter geweest. Ook is hij tot nu toe veel geblesseerd, hopelijk is het toeval en is hij niet blessuregevoelig. Hopelijk ziet men bij Heracles ook in dat er een betere rechter centrale verdediger nodig is.

Oerdegelijke mandekker, onze beste pure verdediger na Boakye. Opbouwend heb je echter weinig aan hem, maar desondanks kan hij een redelijk koppel vormen met een goede, opbouwende verdediger naast hem. Door problemen met Brood te weinig gespeeld in het begin van het seizoen. Volgens mij hebben we bijna alle punten gepakt met Eddy in de basis en alle wedstrijden zonder Bosnar verloren, dat zegt wel iets natuurlijk (zeker weten doe ik het overigens niet).

Matige voetballer waarvan bijna iedereen al zei dat hij tekort kwam in de 1e divisie. Toch heeft hij zich sensationeel ontwikkeld en ondanks dat hij eigenlijk wat tekort komt speelt hij zich altijd weer terug in het elftal met 110% inzet. Een degelijke, goede clubspeler die me zeker niet tegenvalt tot nu toe in de eredivisie. Hij komt uit Almelo en uit de eigen jeugdopleiding, dat maakt hem samen met zijn inzet toch wel een beetje een held.

Sterk begin van het seizoen, laatste weken gaat hij mee met het niveau van de anderen. Het is een speler die eigenlijk erg compleet is en zeker hogerop moet kunnen komen, hij is alleen nog een beetje te wisselvallig. Hij is snel, fysiek sterk, heeft een actie, een redelijke voorzet en staat verdedigend zijn mannetje. Kortom, een speler die zeker mee zal moeten komen bij een goede subtopper, misschien wel bij een topclub. Er staat een optie in zijn contract, hopelijk is het een eenzijdige optie en loopt hij niet gratis de deur uit.

Hij zal in de kleedkamer enorm belangrijk zijn en ook als leider goed fungeren, maar als ik hem moet beoordelen op wat hij op het valt laat zien dan moet ik helaas zeggen dat hij te oud en daardoor ook te traag is. Hij kan het allemaal niet meer belopen waardoor hij nog weleens zijn mannetje moet laten gaan. Voetballend ook niet echt denderend, maar ook zeker niet beroerd. Het is zeker niet meer de Maas van 2 jaar geleden, kost tegenwoordig nog weleens punten.

Quansah: 6

Begon sterk zwak, maar krabbelt de weken weer wat uit een dalletje. Technisch zeer vaardige speler die veel beter uit de verf zou komen bij een ploeg met een goed positiespel. Verder valt altijd op dat hij ondanks zijn lengte enorm goed kan koppen en vrije trappen vaak gevaarlijk is. Ook zal hij nooit of zelden verzaken, hij heeft nog wel eens een erg slechte dag, hij gaat altijd volop in de strijd en cijfert zich ook weg voor het elftal als het nodig is. (Hij heeft spits, rechtsbuiten, rechtshalf, '10' en rechtsback gespeeld). Ik ben altijd wel een fan van hem geweest en vind het een zwaar onderschatte speler.

Komt simpelweg tekort, vaste basisplaats omdat hij het lievelingetje van de trainer lijkt. Fysiek komt hij te kort, hij is matig in de afronding en ook zijn voorzet is niet echt denderend. Ik moet hem wel toegeven dat hij er altijd voor 100% voor gaat, maar dat alleen is niet genoeg.

Goede voetballer, het komt er alleen nog veel te weinig uit. Heeft natuurlijk ook niet het vertrouwen gekregen in het begin van het seizoen en heeft te vaak vanaf rechts moeten spelen. Levensgevaarlijk standaardsituaties, goede trap. Hopelijk krijgt hij een keer vertrouwen en laat hij echt zien wat hij kan, in de voorbereiding was hij namelijk een van de besten en viel hij vooral op met zijn techniek en inzicht. Ik hoop dat het eruit gaat komen, maar ik heb zo'n voorgevoel dat hij bezig is aan zijn laatste half jaar bij Heracles. (zijn contract loopt af)

Gluscevic: 5

Laatste weken echt heeel erg slecht, daarvoor ging het nog. Lijkt tijd voor Igor om zijn kicksen op te bergen. Hij is traag, maakt te vaak een luie indruk, wint ondanks zijn lengte amper meer kopduels en mist de laatste weken nogal grote kansen. Hij heeft ook nog wel momenten waarbij hij teert op zijn geslepenheid, maar die momenten wegen helaas niet op tegen de andere factoren. Wel heb ik een veel respect voor hem, het is wel iemand die het de club echt gunt en is mede daarom ook populair in Almelo

Speelde vorig jaar voor de winterstop veel in een zwalkend elftal en scoorde toch nog een redelijk aantal belangrijke goals. Kwam na de winterstop amper meer in actie mede door een slepende hamstringblessure. Sloot het seizoen toch af met ongeveer een gemiddelde van 1 goal op 2 wedstrijden, een uitzonderlijk goede score bij zo'n ploeg.
Dit seizoen is hij voor het eerst eigendom van Heracles (voor 4 seizoen vastgelegd). Helaas laat hij zeker de laatste tijd erg weinig zien en straalt hij niet echt veel vertrouwen uit. Toch scoorde hij in het begin van het seizoen 4 doelpunten en daarmee is hij nog steeds onze clubtopscorer. Ik hoop dat nu Brood weg is er een ander systeem gespeeld gaat worden, want het was niet alleen de fout van Everton dat hij niet goed presteerde, hij stond namelijk altijd tegenover een overmacht van verdedigers en moest het doen met lange ballen van achteruit met een niet aansluitend middenveld.
Er zit redelijk wat potentie in, dat heeft hij o.a. tegen AZ al laten zien.

Lakic: 5,5

Heeft helaas nog niet kunnen overtuigen en staat nog steeds droog. Hij werd met hoge verwachtingen van Hertha BSC gehuurd en iedereen had verwacht dat hij meer minuten zou krijgen. Tot nu toe zit hij echter veel op de bank. Hij gaat gelukkig wel altijd ook de strijd aan als hij in het veld staat en ik denk dat wanneer hij een doelpunt te pakken heeft dat hij los komt. Ik hoop dat hij de kans gaat krijgen de komende weken ter faveure van Igor.

De Vries: 5,5

Paar seizoenen door Brood meegenomen van AGOVV (toen nog amateurs). Heeft zich destijds geruisloos in het elftal gespeeld. Het is zeer zeker geen opvallende speler, maar wel een speler die voetballend redelijk goed is en vooral medespelers beter laat voetballen door de gaten die hij dicht en de duels die hij wint. Begon vorig seizoen op de bank en speelde zich al snel in de basis om daarna reserve-aanvoerder te worden.
Dit seizoen begon hij in de basis, maar omdat hij zich een aantal maanden niet goed voelde verloor hij zijn plaats en zat hij een tijdje op de bank. Hij lijkt zich nu weer goed te voelen en speelt de laatste weken weer redelijk, alhoewel het tegen Groningen matig was. Een 5,5 vanwege de 1e wedstrijden, als hij zijn nivo van de laatste paar wedstrijd vast weet te houden dan wordt het een 6,5 of hoger. Uitstekende prof die niet snel zeurt als hij op de bank zit.

Begon sterk, veel assist en creatief op het middenveld. Pakte daarentegen ook veel kaarten waardoor hij momenteel op scherp staat. De laatste wedstrijden die hij voor zijn blessure speelde waren matig tot slecht. Hij viel vooral op door knullig balverlies op gevaarlijke momenten waar de tegenstander (bijna) van kon profiteren. Dat hij kan voetballen is bekend, ik hoop dat hij het na de winterstop laat zien.

Ruud Brood: 1

Spelers gaan ook zeker niet vrij uit, die moeten ook zeker veel meer inzet tonen. Want dat was altijd toch onze grote kracht (ook met het grootste deel van de huididge selectie).
Feit is dat een trainer wel afgerekend mag worden op:

- Het niet kunnen motiveren.
- Het niet kunnen omgaan met wisselspelers
- Verdedigend spelen en toch de meeste tegengoals
- Geen zelfkritiek hebben
- Geen automatismen in het spel krijgt
- Je een ongelukkige hand van wisselen hebt
- Je veel te weinig punten haalt met je team.
- Spelers geen vertrouwen geven

Brood is zeker een sympathieke vent, maar het is een feit dat hij als coach zwaar tekort komt en ongeschikt is, dan moet je een keer zo'n beslissing nemen.

Maar een nieuwe post omdat ik die andere niet kon aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blawh op 28-12-2007 00:12:52 ]
pi_55574186
Die arme Jurgen Colin, die wordt niet vrolijk van zijn kerstrapport.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 27 december 2007 @ 16:12:04 #42
67174 Dos37
Come on Twente
pi_55575064
Misschien deze dagen nog een rapport van Manchester United, van Twente zie ik te weinig live wedstrijden om een goed oordeel te geven.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_55575890
tvp voor na Heerenveen uit
pi_55575925
quote:
Op donderdag 27 december 2007 15:39 schreef methodmich het volgende:
Die arme Jurgen Colin, die wordt niet vrolijk van zijn kerstrapport.
dat zal hij van tevoren al geweten hebben, alleen ajax dacht een nieuwe Trabelsi te hebben ofzo
pi_55577596
quote:
Precies!

En dan missen we bijvoorbeeld nog een Utrecht-rapport door Eilanden
Van mij ook goed ?

Grandel : 5 Zonder die blunders zou het een hele goeie zijn, maar ja....

Cornelisse : 6.5 Degelijk, niet zijn beste jaar nog, ben wel blij met zijn contract-verlenging.
Keller : 7.5 Aan een sterk seizoen bezig, goeie mandekker.
Dickoh : 6.5 Heeft in een dip gezeten waarin ie veel fouten maakte, maar krabbelt weer overeind.
Pieters : 8 Ik vind het ongelooflijk hoe volwassen hij al speelt, toekomstig international ?

Caluwé : 6.5 Soms lees ik na een wedstrijd hoe slim ie speelde, maar ik vind hem vooral onopvallend.
Kruys : 6 Lijkt iets beter te spelen de laatste tijd, toch naar mijn mening nog te weinig risico in zijn spel.
Van Dijk : 8.5 Eindelijk de opvolger van JP de Jong geworden, en voetballend nog beter ook.
Somers : 6 Lijkt voorbestemd tot wissel onder van Hanegem, kan het verschil ook niet maken in invalbeurten.

George : 7 Vanuit het niets gekomen vorig seizoen, kan een hele goeie buitenspeler worden.
Sanmartean : 7 In potentie de beste, sterke start van het seizoen, hopelijk nu eens lang blessure-vrij.
Nelisse : 8 2 jaar lang klungelen en ineens een geweldige spits, scoort, kaatst, werkt hard.
Loval : 6.5 Komt terug van een blessure en lijkt richting vorm van vorig seizoen te gaan.
Rossini : 6 Werkt hard, belangrijke goals gemaakt als invaller.

Willem van Hanegem : 8.5 Laat zien een hele goeie trainer te zijn, met veel aanvallend voetbal.

Vorm, Broerse, Shew-A-Tjon, Schut, Van Buuren, Nijholt, Kopteff, Vandenbergh en van der Gun heb ik dit seizoen te weinig gezien om een goed oordeel over te kunnen geven.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_55577708
VVV-Venlo

1. Kevin Begois Onvoldoende

Tja iedereen kent de beelden. Het terughalen van deze publiekslieveling leek een geweldige zet te zijn, maar liep helaas op een fiasco uit. Waar hij eerst in de kleedkamer de clown uit hing deed hij dat nu ook tussen de palen, wat bij een cruciale positie als keeper niet handig is. Zonde, want Kevin heeft (had) alles om tot een clublegende uit te groeien. Gezien zijn verleden verdient hij eigenlijk wel een tweede kans...

16. Danny Wintjens Ruim Voldoende

Wintjens kwam afgelopen zomer toch wel een beetje als grote onbekende. Had een verleden bij MVV wat niet echt als positief wordt gezien in Venlo. Voor de rest heeft hij bij een paar clubs op de bank gezeten en zou dat nu dus weer gaan doen. Toen Wetzel het vertrouwen in Begois verloor kreeg Danny zijn kans die hij toch wel een gegrepen heeft. Danny maakt elke wedstrijd wel een (grote) fout, maar heeft dan ook der mate gouden kloten dat hij dan ook weer enkele onmogelijke ballen pakt en een balletje op de lat of paal "kijkt". Een blijvertje die mij qua uitstraling en keeperswerk aan John Roox doet denken...

Raymond van Driel kwam te weinig in actie om tot een beoordeling te komen...

2. Mike Mampuya
Ruim Voldoende

Eigenlijk hetzelfde verhaal als Wintjens. Kwam als grote onbekende, maar won de strijd om de rechtsbackplaats van Timisela. Waar hij in het begin van het seizoen nog wel eens moeite had met de mandekking is hij nu hard op weg een ontzettende cultheld te worden. Straalt qua uiterlijk niet alleen de clubkleuren uit, maar qua brutaliteit in zijn spel begint hij ook een beetje het etiket van dit VVV te worden...

3. Adil Auassar Ruim Voldoende

Adil wie? Was de eerste vraag die bij de meeste VVV-supporters op kwam toen deze verdediger anex middenvelder van Dordt werd gehaald. Groeide onopvallend uit tot een basisspeler. Speler die in dienst van het team speelt en altijd minimaal een 6 heeft. Kan indien hij de juiste clubs kiest na VVV nog wel eens een hele mooie carrière gaan maken....

4. Sjors Verdellen Ruim Voldoende

Typische clubspeler. Jongen uit de buurt die zich altijd geweldig heeft opgesteld t.o.v. de club. Is hard op weg een clublegende te worden. Kan eigenlijk makkelijk mee met het niveau, maar had dit seizoen alleen moeite met Alves...

5. Niels Fleuren Ruim Voldoende

Jongen uit eigen jeugd die al sinds zijn 17de in het eerste speelt. Kan ook weer goed mee met dit niveau, maar kan het wel eens lastig hebben tegen een snelheidsduivel zoals Slory. Foppe zag dit ook, vandaar dat Niels regelmatig bij Jong-Oranje balt....

6. Ken Leemans
Voldoende

Leek net als zijn boezemvriend Begois een geweldige aankoop, maar stelde toch wel een beetje teleur. Kan zo nu en dan niet mee met het technische tempo spel van VVV. Als hij speelt stroopt hij wel altijd zijn mouwtjes op en gaat er een volle 100% voor, daarom toch nog een voldoende...

15. Peter Reekers Ruim Voldoende

Veranderde vorig jaar van publiekslieveling bij Heracles tot bankzitter in Venlo. De ruzie met Wetzel werd uitgepraat en Peter laat dit seizoen zien wat met in Almelo als wist. Reekers is gewoon een prima eredivisie speler (Als dhr. Brood dit leest). Vormt samen met Verdellen een sterk verdedigingsblok wat topspitsen als Makaay kan bespelen...

26. Siebe Blondelle Voldoende

Uitgerekend de speler met (dacht ik) de meeste eredivisie ervaring begon het slechts aan het seizoen. Afgezien van een goal die hij scoorde tegen Excelsior raakte hij alles verkeerd. Laatste weken begint hij uit het dal te kruipen wat resulteerde in een prima optreden tegen zijn ex-club Vitesse, daardoor krijgt hij toch nog een magere voldoende...

Robin Janssen, Michael Timisela, Ferry de Regt en Robbert Willemse kwamen te weinig in actie om tot een beoordeling te komen...

7. Karim Soltani Onvoldoende

Deze creatieve Fransman maakte vorig jaar ook al geen geweldig seizoen door. Toen speelde hij al vaak ongelukkig, maar kon ineens in de wedstrijd een bal gewelig "poefen" of een geweldige actie maken. Die laatste twee dingen ontbreken dit seizoen voorlasnog, waardoor er een onvoldoende achter zijn naam staat...

8. Edwin Linssen Voldoende

Wordt al vaker Mister VVV genoemd, een titel die naar mijn mening beter bij Verdellen past maar dat ter zijde. Linssen lijkt dit seizoen eindelijk zijn belofte in te lossen en lijkt qua voetbal een beetje op van Bommel. Alleen pakt hij als aanvoerder en (meest) ervaren speler té veel domme kaarten waardoor hij zijn team dupeert. Om die laatste reden is het woord ruim, voor de voldoende weg gelaten...

10. Leon Kantelberg Voldoende

Was vorig jaar een van de spelers die de kar trokken. Komt naar mijn mening voor de eredivisie van alles nét iets te kort. Oogt vaak een beetje lui en laat zo nu en dan wel eens zijn mannetje lopen wat op dit niveau dodelijk kan zijn...

20. Ekrem Kahya
Goed

Was vorig seizoen ronduit dramatisch todat de play offs eraan kwamen. Was in de promotiestrijd ineens de leider op het middenveld die eigenlijk het gehele seizoen ontbrak. Trok die lijn dit seizoen door en is momenteel erg belangrijk voor het team. Knapt samen met Linssen veel werk op, zodat Amrabat zijn kunstjes kan vertonen. Een jaar geleden had heel Venlo je uitgelachen na deze woorden...

24. Nordin Amrabat Goed

Woorden zijn overbodig...

Maico Geritssen kwam te weinig in actie om een beoordeling te vormen...

11. Rachid Ofrany Onvoldoende

Rachid is en blijft een talentvolle speler, maar de Eredivisie komt iets te vroeg voor hem. Achteraf was het misschien beter geweest om hem te verhuren. Is nu meestal ongelukkig in zijn acties wat VVV doelpunten kost.

21. Samir El Gaaouiri Voldoende

Alleen Wetzel weet waarom Ofrany speelt en niet El Gaaouiri. Van Samir komt veel meer dreiging alhoewel hij af en toe een beetje ongelukkig is. Ik hoop dat hij de tweede seizoenshelft laat zien waarom hij een jaar of 4 geleden bij de grotere talenten van Nederland behoorde....

31. Jason Oost Ruim Voldoende

Had in het begin van het seizoen wat moeite om fit te geraken en in vorm te komen. Ontwikkelt zich in de schaduw van Amrabat erg goed wat hij de afgelopen wedstrijden dan ook liet zien...

Sandro Calabro, Paul Jans en Rick Verbeek kwamen te weinig in actie om een beoordeling te vormen...

Andre Wetzel Goed

Doet het met beperkte middelen goed. Wat op het veld staat is meestal wel logisch en hij kiest er niet voor om met antivoetbal handhaving te bewerkstelligen. VVV speelt onder Wetzel altijd om te winnen en dat mag wel eens gezegd worden. Ook is hij een prima ambassadeur van de club op tv...
pi_55579087
Leuk topic dit, leuk om allemaal te lezen.

Alleen vind ik het nog steeds erg jammer om te zien dat Reekers weg is bij ons, publiekslieveling en gewoon een bikkelharde, goede mandekker. Hij is zeker beter dan Rahim en Smit. Schandalig dat hij maar 2 kansen heeft gehad onder Brood. 1 wedstrijd tegen Heerenveen, toen speelde hij goed en werd de 0 gehouden, de 2e wedstrijd tegen Excelsior veroorzaakte hij een penalty bij een 2-1 stand en kreeg hij ook rood, sindsdien heeft hij geen kans meer gehad. Het was overigens al direct duidelijk dat Brood het niet in hem zag zitten, de 2e wedstrijd tegen Feyenoord moest hij al op de tribune zitten.

Wel erg leuk voor hem dat hij zich daar na een moeilijk begin toch in de basis heeft weten te spelen. Ik denk dat de zoektocht van VVV naar een nieuwe centrale verdediger opeens wat minder haast heeft gekregen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Blawh op 27-12-2007 19:24:25 ]
pi_55590416
Quansah vandaag een dikke 8!
pi_55602345
NEC

1. Babos 5
Heeft de naam een betrouwbare keeper te zijn, maar zowel tegen Heerenveen, Feyenoord en Graafschap niet echt sterk optreden bij tegengoals. Kan beter, ook weinig de 0 gehouden.

25. Baart -
Niet gespeeld

2. Olsson 7
De beste tot nu toe, 100% winnaarsmentaliteit. Foutloos. Ik gun hem het Premiership, maar ik ben ook wel benieuwd hoe hij het zal doen in de Nederlandse top.

3. Wisgerhof 6,5
Had een iets moeilijkere periode in oktober, maar vormt een solide duo met Olsson. Is aanvoerder , maar mist die uitstraling. Misschien ligt daar ook wel het manco van NEC

5. El-Akchaoui 7
Tsja ik ben absoluut geen fan van hem, maar hij loopt gewoon goed te ballen. Moet niet gaan lopen hooghouden bij een 5-1 voorsprong.

6. Pothuizen -
Denk dat hij einde carriere is.

13. Otten -
Komt na winterstop terug.

14. Nalbantoglu 6
Belichaming van de woorden solide en kleurloos.

4. Kivuvu 5,5
Speelt niet goed, ik twijfel aan zijn talenten. Grijze middelmaat dit seizoen.

8. Davids 5
Fouten van hem bezorgden Roda en Feyenoord goals. Verder had hij vaker moeten scoren.

11. Snoyl 3
Enige postieve was dat hij tegen Willem II de winst binnensleepte. Voor de rest: te dik, te agressief tegen zijn vriendin en te slecht (NAC, Excelsior). Ik mis hem niet

15. Van den Boogaart -
geen idee wanneer hij gaat spelen, blijft maar geblesseerd

22. Van Brakel -
Talent met toekomst. Nog niet heel veel gespeeld, laaste weken pakt hij lekker zijn minuten. Liever hem dan Worm.

23. Vadocz 7
Moeizame seizoensstart (Twente uit niet goed) maar is nu vaste waarde in het elftal. Brengt rust en is technisch goed. Helaas ook geblesseerd nu.

24. Aarab -
Af en toe gespeeld, geen beoordeling

27. Scholten -
geblesseerd

7. Worm 5
Tegen Willem II goed, voor de rest teleurstellend. Werkt hard, heeft redelijke corner en vrije trap, maar komt niveau te kort voor de eredivisie

9. Van Beukering 6
Moet meer gaan spelen en meer scoren. Tegen Groningen en Heracles doorslaggevend.

10. Holman -
Hersteld van langdurige blessure; nu ritme krijgen en NEC omhoog helpen!

16. Hrepka 4
Nee nee nee, te slecht om woorden aan te verspillen

17. Lens 5
1 goal slechts, dus dat moet beter! Leuke dribbelaar met laag rendement en slechte afwerker.

19. Janssen 5,5
Deed zijn uiterste best als rechtsbuiten, maar dat is hij niet. Tegen VVV 2 goals bezorgen hem een nipte voldoende.

20. Fachtali -

21. Prent 5
Komt niveau te kort, succes in Zweden.

26. Ntibazonkiza 5
Kan lekker rennen, nu nog goede voorzetten en goede schoten, dan wordt het misschien nog wat.
pi_55604301
Leuke rapporten er weer bij!

Van Beukering nog redelijk laag met een zesje?
www.thuisuiteten.nl
pi_55604925
ik ben wel redelijk kritisch. 12 wedstrijden 4 goals; echt superstatistieken kun je het niet noemen. Verder doet hij het oke.
pi_55608422
1 Maarten Stekelenburg 8 Held en goede allround keeper
2 John Heitinga 8 Echte Ajacied en goede verdediger die weinig fout doet
3 Jaap Stam 6 Terecht gestopt
4 Thomas Vermaelen 7 Jammer van de blessure, kan een hele goede worden
5 Urby Emanuelson 4 Lijkt zoiets te hebben meegemaakt als in space jam
6 Hedwiges Maduro 6,5 Speelt weer goed, nu blijven en zo doorspelen
7 Kennedy 6 Speelt niet zoals bij twente
8 Ismael Uzaiz - te weinig gespeeld
9 Klaas Jan Huntelaar 8,5 Zonder Huntelaar was Ajax grotendeels hulpeloos. Blessurevrij en een killer
10 Albert Luque 7 Had zo mijn twijfels, begint steeds beter te worden
11 Leonardo -
12 Erik Heijblok -
13 Edgar Davids -
15 Laurent Delorge 5,5 breedte speler
16 Luis Suarez 7,5 Groeidiamantje
17 Jan Vertonghen 7 Geweldige pass en talent
18 Gabri 8 Belangrijkste middevelder door afwezigheid van Davids, keiharde werker
19 Dennis Rommedahl 6 Tot nu toe gewoon goed, jammer van de mindere voorzet
20 George Ogararu 5 Geen zekerheid
21 Edgar Manucharyan -
22 Robbert Schilder - speelt te weinig
23 Nicolae Mitea -
24 Mitchell Donald - speelt te weinig
25 Gregory van der Wiel 7 Maakt een goede vaste indruk. Spelen en groeien. Jammer van de blessure
26 Jeffrey Sarpong -
27 Vurnon Anita -
28 Michael Krohn-Dehli -
30 Dennis Gentenaar 7 Deed het goed toen steek geblesseerd was
31 Jurgen Colin Waarom?!?
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  vrijdag 28 december 2007 @ 22:26:13 #53
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_55611762
Nou Mich, ook maar een lijstje van Vitesse dan.

Bruinier - Slechts in duel in actie gekomen, tijd voor verhuur
Due - 6,5 Sterk teruggekomen na een slecht eerste seizoen. De Mos ziet het niet in hem zitten helaas.
Espinoza - 6,5 Ook stukken beter dan vorig jaar, af en toe een rots in de branding
Faber - Niet gespeeld
Gommans - 7 Werkt hard, houdt ballen vast, speelt af en toe heel slim en aardig aan het scoren afgelopen weken
Hai - 5 Kut-Hai kan mij niet overtuigen, maar is nog jong
Jansen - Komt er weer aan?
Janssen - 6 Geen goed seizoen tot nu toe, misschien nu 'ie dun is een échte toegevoegde waarde zoals 2 jaar terug?
Junker - 5 Niks lukt, zelfs Wapenaar pakt je vriendin af
Kaya - Te weinig gespeeld helaas
Keizer - Veel belovende wedstrijd tegen Sparta, helaas ernstig geblesseerd
Kolk - 7,5 Laat veel leuks zien en scoort ook redelijk veel. Goed koppel met Harrie, nu op 'zijn' positie
Lorca - Veel inzicht, leuke bewegingen, maar kan de druk niet aan. Ondanks een goed gesprek met hem, lijkt hij me de 1,5 miljoen niet waard
Megrelishvili - 6,5 Begon heel sterk, maar is teruggevallen laatste weken
Pryor - Begon slecht, maar komt hopelijk door zijn blessure. In 2008 weer de oude hopelijk
Rabóczki - Heeft niet gespeeld, maar heeft de strijd al opgegeven door te willen vertrekken komende zomer
Sansoni - 7 Wat een rust en techniek heeft die man! Moet af en toe niet té rustig zijn en de bal eerder afspelen
Sprockel - 6,5 Niet de Dr. Sprock van vorig seizoen nog
Swerts - 6,5 Begon als een meleijer aan het seizoen, maar afgelopen weken ondermaats. Als hij bijtekent krijgt ie van mij alsnog een 7,5
Takak - 7 Lijkt een toegevoegd waarde in de 3 basisplaatsen die hij kreeg.
Van der Schaaf - 6,5 Speelt altijd sober, zoniet is er stront aan de knikker.
Van Diermen - Zondag eerste basisplaats?
Van Mourik - Niet gespeeld
Veenboer - Idem
Velthuizen - 5,5 Aardige keeper, niet beter dan Wapenaar...Okee doe toch maar een 8,5. Wát een held op zijn 21-ste! Jammer van zijn geboorteplaats
Verhaegh 7,5 Af en toe beste veldspeler bij Vitesse, hij lijkt écht hart voor de club te hebben.
Yakubu - 6 Begon ijzersterk, maar is ver teruggevallen. Misschien door zijn blessure?
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_55626458
Heeft Wapenaar de vriendin van Junker afgepikt??? Dan komt er nog wel een hernia overheen denk ik....

Leuk rapport, dacht even dat je Pietje echt laag ging beoordelen.
www.thuisuiteten.nl
pi_55626963
Kerst Rapport de Graafschap

Jim van Fessem: Keept wellicht zijn beste seizoen tot nu toe, pas 1 “blunder” gemaakt en lijkt ook mer hoge ballen van de zijkanten te pakken. Qua lijnkeeper sowieso 1 van de beste keepers van Nederland. (8)

Purrel Frankel: De winnende gemaakt in Arnhem en sowieso zeer degelijk spelend. (7.5)

Fung a Wing: Begon wat onzeker als linksback maar laat ook in centrum zien dat hij het niveau aankan. Wel af en toe wat rare ballen in de opbouw. (6.5)

Van Peppen: Slecht begonnen aan de competitie en daardoor verdrongen door zowel Frankel als Fung a Wing. Terecht, lijkt te kort te komen op dit niveau al viel hij tegen Willem II niet onaardig in. (5.0)

Volmer: Een vaste waarde in het centrum maar heeft nu toch geduchte concurrentie van Fung a Wing. Hij zal echter vast wel weer terugkeren in de basis. (6.5)

Stefan Keller: Speelt een prima eerste seizoenshelft, zonder twijfel een zekerheid in de defensie (7.5)
Schuurman: Gehaald als middenvelder en alleen nog maar gespeeld als rechtsback. Heeft vaste waarde Rene Bot doen vergeten en scoort vrijwel altijd een voldoende. Mag opbouwend nog wel iets meer brengen en lijkt af en toe wat aan de trage kant (6.5)

Vidarsson: Onze enigste inernational, speelt altijd onopvallend maar loopt altijd wel gaten dicht, waarschijnlijk is hij 1 van de redenen voor de goede organisatie. (6.5)

Leon Hese: Als centrumverdediger komt hij te kort en is hij uit de basis gespeeld. Des te knapper is het misschien wel dat hij toch als verdedigende middenvelder zijn plek heeft gevonden. Met zijn vrije trappen zorgt hij altijd voor gevaar, wel mag er een keer een bal binnengeschoten worden. (6.5)

Rogier Meijer: Een van de meest besproken spelers van de Graafschap is toch wel Rogier Meijer. Vaak verguisd op de tribunes maar lijkt geen kwaad te kunnen doen bij trainer Jan de Jonge. Vast staat wel dat Rogier als de beste een tegenstander voor de voeten loopt en verdedigend ongelofelijk veel werk opknapt. Aan de andere kant zijn zijn aanvallende capaciteiten beperkt, met veel ergenis tot gevolg. Voor mij persoonlijk krijgt hij nog steeds het voordeel van de twijfel, Meijer lijkt zich duidelijk te ontwikkelen en zijn pases zijn steeds vaker belangrijk. Wellicht over een jaar (of 2..) onbesproken clubman op de Vijverberg. (6.5)

Lasse Schone: De beste voetballer van de Graafschap is zonder twijfel Lasse Schone. Deze getalenteerde speler zorgt voor de creativiteit op het middenveld en verzorgt bijna alleen de aansluiting tussen het middenveld en de twee spitsen. Is ook fysiek gezien duidelijk vooruit gegaan. Mag af en toe wel iets meer opeisen. (7.5)

Johnson: Speelt relatief veel bij de Graafschap, vaak als invaller. Heeft snelheid maar er komt te weinig dreiging van hem af. Komt wat mij betreft te kort voor dit niveau. (5.5)

Robbemond: Ook Robbemond is slachtoffer geworden van de succesvolle aankopen dit seizoen. Valt af en toe in voor Schone en doet dit niet onaardig, wel is het duidelijk dat hij de mindere is in vergelijking tot Schone. Robbemond kan wellicht nog van pas komen als speler die rust kan brengen op het middenveld bij een voorsprong. (6.0)

Van den Ouwenland: Ook Joep is uit de basisopstelling verdwenen ten opzichte van vorig seizoen. Hij kan in de invalbeurten ook niet het ongelijk van de trainer bewijzen. (5.5)

De Groot: “MaraDonny” heeft met 8 doelpunten toch een zeer aanzienlijk aandeel gehad in het succes van de Graafschap. Houdt nuttig ballen vast en is doeltreffend in de 16. Was in het begin toch vaak onzichtbaar (op zijn doelpunten na) maar lijkt weer aan een betere fase toe te komen. Hij doet het in de herkansing bij de Graafschap beter dan de eerste keer en heeft van Beukering doen vergeten, dat is een hele prestatie. (7.0)

Powel: Speelt in mijn ogen niet zijn beste seizoen bij de Graafschap, komt qua snelheid en techniek toch wat te kort voor het niveau maar compenseert dit met doelpunten en assists. Berry is vaak beslissend geweest en had ook al meerdere penalty’s verdiend. Toch moet hij er wel aan werken dat hij constanter wordt in zijn prestaties, nu speelt hij toch te vaak 70 van de 90 minuten kut. (6.5)

Tarvajarvi: Hij ziet er uit als een talentloze slungel maar schijn bedriegt. Speelde tegen Roda in de beker een uitstekende wedstrijd en valt redelijk goed in. Een harde werker en zoals het zich laat aanzien niet direct een verzwakking ten opzichte van Powel en de Groot. (6.5)
pi_55627792
Keepers
Henk Timmer: Tja, wat kan er over hem gezegd worden. Goede lijnkeeper en daar is ook alles mee gezegd. Onzeker bij corners en vrije trappen, lange ballen hoef je niet aan hem over te laten, want dat lijd keer op keer tot balverlies (Heb er afgelopen weekend eens op zitten letten en het bevestigde mijn mening). Schijnt dat de contractbesprekingen niet zo geweldig verlopen. Ik had het wel geweten als ik in het bestuur zat. Tabéé. 5.5

Sherif Ekramy: Aan het begin van het seizoen zag iedereen in hem de nieuwe eerste keeper, ik niet, maar dat terzijde. Hij werd het niet. Reden is me onbekend. Mag zo langzamerhand wel een kans gaan krijgen, want hij wil spelen en de tijd is ook wel aangebroken om te gaan spelen. Hoop dat hij met de winterstop verhuurt wordt, zodat iedereen met eigen ogen kan zien dat deze jongen het in zich heeft, want ondanks dat ik hem niet als eerste keeper zie, is het wel een talentvolle keeper met een mooie toekomst in het verschiet. Geen cijfer

Erwin Mulder: Nog niet gespeeld. Schijnt een talent te zijn. Zien we in de toekomst wel een keer onder lat staan. Geen cijfer

Verdedigers
Tim de Cler: Enige speler in de verdediging die kan opbouwen. Komt veelvuldig op aan de zijkanten en is daardoor een gevaar voor elke tegenstander. Laat verdedigend zijn man wel eens lopen. Kan nog wel beter. 6,5

Kevin Hofland: We zijn de minst gepasseerde verdediging van Nederland, dus hij zal iets goed doen. Op het veld vind ik hem nooit zo opvallen en kan daarom ook niet zo een goed oordeel over hem vellen. Kopsterk en dus gevaarlijk bij corners. Zijn fouten bij Groningen ben ik nog niet vergeten en alleen daarom krijgt hij van mij een 6.

Ron Vlaar: Alweer geblesseerd... Zal hij ooit op zijn oude niveau komen? We zullen het zien. Tot dan kan ik niet echt een oordeel over hem vellen. Geen cijfer

Andre Bahia: Ik ben, in tegenstelling tot veel van mijn medesupporters, gecharmeerd van deze verdediger. Sterk aan de bal en wint veel duels. Toch maakt hij af en toe nog fouten die doelpunten kosten. Duidelijk gegroeid t.o.v. vorig jaar. 6,5

Theo Lucius: Zwakste schakel van de defensie. Verdedigend loopt hij keer op keer te kutten. Voetballend iets oplossen zal bij hem nooit voorkomen. Hij zal altijd voor de makkelijkste oplossing kiezen, het tikkie terug. Hierdoor lijden we balverlies, omdat Timmer die bal weer naar voren kwakt, met als gevolg balverlies. 4.5

Serginho Greene: Ik mag Greene niet, gaat ook nooit gebeuren. Ben nog niet echt onder de indruk van zijn invalbeurten. Heeft nauwelijks gespeelt en ga hem daarom geen cijfer geven. Misschien aan het einde van dit seizoen. Geen cijfer

Dwight Tiendalli: Nog niet gespeeld. Mag van mij ten faveure van Lucius worden opgesteld, wanneer hij weer fit is. Laat hem maar bewijzen, dat hij geen Kuipvrees heeft. Geen cijfer[/quote]

Jordy Buijs: Schijnt een groot talent te zijn. Heb hem zelf nog nooit zien spelen, dus kan er geen oordeel over vellen. Van Marwijk moet hem een kans geven i.p.v. te zoeken naar een nieuwe verdediger. Geen cijfer

Middenveld:
van Bronckhorst: Stofzuiger op het middenveld. Fel in duels, schuwt harde tackles niet. Deze speler hadden we nodig op het middenveld. Belangrijk voor Feijenoord. Ben blij dat hij is teruggekeerd. Enige minpuntje: In enkele wedstrijden onzichtbaar geweest en laat dat nu net de grote wedstrijden, op ajax na, zijn geweest. 8

Nuri Sahin: Gehuurde speler van Dortmund. Teruggezakt na een sterk begin. Heeft een uitstekende passing. 7

Luigi Bruins: Heeft me positief verrast. Afgelopen week tegen Sparta liet hij eigenhandig zien hoeveel waarde hij kan hebben voor Feijenoord. Elke pass van hem was op maat en het gevaar voorin verdrievoudigde. Genot om naar te kijken, hoop dat we er nog lang van kunnen genieten. 7,5

Nicky Hofs: Onvermoeibare motor op het middenveld. Tijd uit de roulatie geweest en afgelopen week zijn rentree gemaakt. Is gedreven en vormt een goed koppel met Makaay. Denk dat we daar nog van gaan genieten. Een ander pluspunt is zijn felheid, daar moeten er meer van zijn. 6.5

Jonathan de Guzman: Zijn gedrevenheid op het veld moet een voorbeeld zijn voor alle andere spelers. Is overal op het veld te vinden. Heeft er een uitstekende eerste seizoenshelft opzitten. Een hele verademing na vorig jaar. Ben bang dat hij aan het eind van dit seizoen vertrekt. Laat het voor een mooi bedrag zijn. 7,5

Danny Buijs: Danny is me tegengevallen. Had meer van hem verwacht, maar hij heeft dat nog niet laten zien. Vooral de wedstrijd tegen Groningen ergerde ik me dood aan hem. Stond erbij als een kip zonder kop en niks wat hij deed lukte. Sla hem wel hoger aan dan Lucius 5

Georgino Wijnaldum: Van Marwijk wordt verweten niet met jeugd om te kunnen gaan. Hier bewijst hij het tegendeel. Verkiest Wijnaldum nu al boven Buijs. Wijnaldum is jong, gretig en wil graag. Zal nog veel moeten leren, maar heeft goede spelers om zich en kan daar veel van leren. 6

Leroy Fer: Zie Wijnaldum. Geen cijfer, omdat hij nog maar een invalbeurt heeft gehad.Geen cijfer

Aanval:

Roy Makaay: Held! Wat kan er over gezegd worden. Doet wat hij moet doen. Hij krijgt geen 10, omdat hij een paar keer echt onzichtbaar was.9

Michael Mols: Maakt zelden een invalbeurt en als hij er wel een heeft, dan doet hij het redelijk. 6

Andwele Slory: Zoef-zoef de haas. Razendsnel en daarom bruikbaar. Ben nog niet echt overtuigd van de rest van zijn kwaliteiten. FC Groningen-uit en eerste helft NEC was hij echt waardeloos.6

Chun-Soo Lee: Verdient een kans nu hij zijn reis heeft gemaakt ( ). Zal nog veel moeten spelen, voordat hij iedereen voor zich weet te winnen. Tegen Sparta liet hij af en toe redelijke dingen zien, al zal zijn eindpass nog wat moeten verbeteren. Laten we hopen dat hij beter wordt.5.5

Tim Vincken: Type Slory, al is die laatste beter. Brekebeentje, kan vertrekken. Geen cijfer

Diego Biseswar: Vuilnisman, mag deze zak mee. Geen karakter/mentaliteit. Geen cijfer

Trainer: Van Marwijk had een moeilijke taak om na afgelopen seizoen Feijenoord weer op de rails te krijgen. Daar is hij tot nu deels in geslaagd, getuige de wisselvallige uitslagen in uitduels. Feijenoord kan beter, Feijenoord moet beter. Begin me meer en meer te irriteren aan het afwachtende spel. Het tempo moet omhoog, daar hebben we best de spelers voor. Thuis zijn we onverslaanbaar. Pluspunt is dat hij jeugd een kans geeft. 7

Eindoordeel: Feijenoord kan beter. In de winterstop kijken of er wat gehaald kan worden en daarmee verder bouwen.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_55628061
FC Dordrecht:

Keeper
Rensen 22 gespeeld. Dit is z'n eerste jaar dat ie echt keept, en hij mist dan ook nog wat ervaring. Twijfeft soms, komt niet altijd zelfverzekerd over. Maakt geen grote blunders, maar pakt ook geen punten. Als Kooiman terug is, krijgt die niet meteen z'n basisplek terug. Daarom: 6.5

Verdediging
Breinburg : 3 gespeeld. Vorig seizoen vaste waarde, nu lang afwezig geweest. Eigenlijk te weinig speeltijd om hem echt op te beoordelen dit seizoen.
Kras: 21 gespeeld. Vaste basiskracht. Blijft een grote naam, maar maakt dat lang niet altijd waar. Weinig fouten, voldoet gewoon. Maar van hem wordt altijd iets extra's verwacht. Toch een 6.
Longuet 21 gespeeld. Didi, ik weet niet of het je middelvinger naar je eigen publiek was, je houding die zegt dat je je te goed voor Dordt voelt, je hoofd wat altijd chagereinig is, of het feit dat je met buitenspelers voor je als back niet goed je aanvallende kwaliteiten laat zien, maar jij krijgt geen voldoende van me. Met een 4 mag je tevreden zijn. Ga er eens echt voor.....
Pinas 18 gespeeld. Regiojongens hebben een pluspunt bij me, en jij dus ook. Je bent geen back, maar vult het, zeker aanvallend, zeer goed in. Nog een tandje beter, een paar assists erbij en je gaat naar de 7 toe. Nu een 6.5.
Rustenberg6 gespeeld. Na Eagles uit nog maar 1 invalbeurt gehad. Niet genoeg voor een beoordeling. Jammer dat je weg gaat.
Van Muyen16 gespeeld, 2 goals Niet bezig aan je beste jaar. Er wordt langzamerhad meer van je verwacht dan je brengt. Je zit het langst bij deze club, komt uit de jeugd, maar het is het even niet. Daarom een 5.
Versluis9 gespeeld. Johan haakt af. Kan in een slecht draaiende ploeg ook niet brengen wat ie moet. Hij overtuigd niet en lijkt ook minder gretig. Krijgt ook een onvoldoende, ook een 5.

Middenveld
Biyadat 20 gespeeld, 2 goals. Mounir is back! Vorig seizoen nauwelijks aan bot gekomen, nu vaste waarde. En hoe! Controleur, verbindingsman, alleen pak je net teveel kaarten. Een 6,5, met uitzicht op heel veel meer.
Ramos21 gespeeld, 1 doelpunt. Ook jij hebt dat pluspunt van de eigen jeugd. Helaas ziet Kruys een verdediger in je. Je wisselt hele goede wedstrijden af met zeer slechte. Maar je probeert en knokt, bijt en vecht. Een 5.5 voorlopig, maar jij kan zoveel beter.
Sequeira 20 gespeeld, 2 goals. Het geweldige van vorig jaar, heb je niet. Toch rendeer je, maar zoals zoveel spelers, weet je niet dat extra's te brengen. Meer dan een 6 kan ik je niet geven.
Van der Velden 22 gespeeld, 11 goals. Eerst je minpunt: de frustratie als het niet loopt, maakt je niet beter. Je wordt op handen gedragen door het publiek, je bent werkelijk overal op het veld, je verdeeld en heerst, wil soms net te veel en ook jij hebt gewoon mindere wedstrijden. Dat kan. Beste van de klas, met een 7,5

Aanval
Dagher 14 gespeeld, 0 goals. Een kleine blessure, hevige concurrentie ne daar zit je dan opeens, op de bank. En daar kom je ook niet meer vanaf. Dat sprankelende wat je had, is verdwenen, en belangrijker, je scoort zelf niet meer. Dus krijg je geen voldoende, maar een 5.
Kalisse 22 gespeeld 6 goals . Ik heb je zo vaak kapot gescholden en nog steeds ga je te vaak zelf. Overspelen en anderen laten scoren is belangrijker. De goals die je maakt, zijn meestal ook niet de belangrijkste. Toch blijf je gevaarlijk, ondanks dat je veel moet invallen. Een hele krappe voldoende: 5,5
Maachi 22 gespeeld, 10 goals. Onbekende huurling in het begin. Zeer gevaarlijk, zeer jong (3 weken ouder dan ik). Soms denk ik dat je te graag zelf in de schijnwerpers wilt staan, om weer bij Dordt weg te kunnen. Je moet oppassen dat je niet net zo egoistisch als Kalisse wordt, maar zolang je scoort of je schoten in ieder geval tussen de palen zijn, wordt je dat vergeven. Een moooie 7.
Muhamadu 0 gespeeld. Ibad, wordt fit en wordt onze spits.
Osei 3 gespeeld, 0 goals. Nou Dave, wees blij dat je te weinig hebt gespeeld voor een cijfer. Anders kreeg je namelijk een 3, omdat je zo gigantisch lang bent dat je voor gevaar zorgt. Want voetballen kan je niet.
Putter. 19 gespeeld 3 goals. Eddy, je krijgt een 3,5. Voor ieder gescoord doelpunt een rapportpunt en een halfje omdat je in het verleden wat voor de club hebt betekend. Je bent te traag. Natuurlijk zorgen de vleugels lang niet altijd voor goede ballen, was je als aanvoerder ongetwijfeld belangrijk in de kleedkamer en werkte je hard. Maar je bent spits, en je hebt er 3 inliggen, waarvan 1 penalty en 1 intikker in een leeg doel. Als ik alle minuten zou hebben mogen spelen die jij hebt gehad, had ik er meer gemaakt.
Sardar 19 gespeeld, 5 goals. Wilde speelminuten pakken, maar blijkt levensgevaarlijk te zijn. Is klein, handig en snel. Mag nog net wat waker scoren. Voorlopig een 6,5.

Gert Kruys. Is het wel die wondertrainer? Op een goede periode in september na, is er niet meer echt goed gevoetbalt. Zijn wissels zijn ook niet altijd even gunstig en het aanvallende wordt tot het naieve doorgevoerd. Al te veel zijn we in counters afgestraft en zoalng de verdediging niet keihard staat, breng je de ploeg met deze spelopvatting in de problemen. 5,5, ga je maar echt bewijzen in het tweede half jaar. Met de selectie van vorig seizoen kon iedere trainer de nacompetitie halen.

Gemiddeld: 5.71 Een krappe voldoende. Genoeg om niet in een crisis te belanden, maar het is alles behalve goed. Na vorig seizoen, wordt er meer verwacht, maar krijgen we minder te zien. Als de play-offs nog de doelstelling worden, dan moet er iets gaan gebeuren......
pi_55628110
Leuk rapport DRD. Je spreekt de jongens ook persoonlijk aan.

Cijfer voor Sardar vind ik mooi!
www.thuisuiteten.nl
pi_55628239
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 17:49 schreef methodmich het volgende:
Leuk rapport DRD. Je spreekt de jongens ook persoonlijk aan.

Cijfer voor Sardar vind ik mooi!
Had misschien een 7 kunnen krijgen, maar dat is het nivo Maachi. En dat is ie nog niet. Kan hij wel worden.
  zaterdag 29 december 2007 @ 19:14:44 #60
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_55629998
FC Zwolle

Jansen - Aanvallende middenvelder die meestal op rechts- of linksbuiten positie werd gezet. Niet bang om acties te maken en deed het verder best redelijk voor zijn leeftijd. Hij lijkt nu te gaan vertrekken wegens moeilijkheden met de trainer. Werd toch gezien als een groot talent voor Zwolle en ik hoop dat ie het ergens anders(Cambuur ?) kan laten zien. Cijfer: 6.5
Bakker - Ook weer een jonge jongen. in 18 wedstrijden 2 goals en een aantal assists. Hopelijk groeit hij dit seizoen door zodat hij volgend seizoen belangrijker kan worden. Zoals gezegd een erg jonge jongen dus hopelijk beloofd dat wat. Cijfer: 6.5
Bijl - Kwam voornamelijk als invaller in beeld. Ik ben niet kapot van hem, maar ik begrijp dat de trainer er anders over denkt. Dus we strepen hem nog niet af . Cijfer: 6
Boer - Er wordt nog wel eens gezeurd op Diederik, maar ik denk dat hij dit seizoen al een boel punten heeft gepakt voor ons. Uittrappen duurt te lang in mijn ogen, maar overall een prima keeper voor ons! Cijfer: 7.5
Boerrigter - Een prima buitenspeler die een actie durft te maken en een goede voorzet in huis heeft. Hopelijk groeit hij door en maakt hij nog een aantal goals. Cijfer: 7
Botteghin - De rots in de verdediging in de wedstrijden dat hij erbij was. Is nu net terug van een langdurige blessure EN heeft zijn contract verlengd tot 2011. Deze 20-jarige verdediger gaat ons nog heel blij maken als hij nog een seizoen of 2 blijft. Geruchten gingen al dat hij in de belangstelling zou staan van Heracles, maar nu hij zijn contract heeft verlengd verwacht ik hem dit en volgend seizoen(tot de winterstop) nog te bewonderen in Zwolle. Cijfer: 7.5
De Bruijn - Voornamelijk als invaller gefungeerd. Ik ben er niet kapot van, net als met Bijl. De trainer lijkt het anders te zien dus we wachten maar af. Cijfer: 6
Derlagen - Een van de vele jonge jongens die aan zijn eerste echte seizoen bezig is. Aanvallend ingestelde back en ik ben redelijk tevreden over hem tot nu toe. Cijfer: 6.5
Holla - De vechter op het middenveld en beschikt ook nog over een prima vrije trap. Erg belangrijk voor ons op het middenveld en we vinden het daarom nu al jammer dat hij aan het eind van het seizoen weer terug gaat naar Groningen. Als hij daar de kans krijgt zullen ze er nog veel plezier aan beleven. Cijfer: 7.5
Jongsma - Een van de meest belangrijke spelers voorin. Anton is een aanvallende middenvelder die graag een goaltje meepikt. Ik zie hem vaak goede combinaties maken met de andere voorhoede spelers en ik hoop daarom ook dat we zijn contract kunnen verlengen! Cijfer: 7.5
Kleizen - Staat de laatste wedstrijden vaak in het veld en doet het behoorlijk. Maakte de enige goal tegen de aartsrivaal en was ook nog beslissend in de wedstrijd tegen AGOVV uit. Ik hoop dat hij nog meer laat zien in de 2e seizoenshelft. Cijfer: 7
Moisander - Erg goede speler in de verdediging en probeert de opbouw ook te verzorgen. Is door de trainer van links back naar links centrum gezet en doet het uitstekend. Samen met Bottegin vormt hij een ijzersterk centrum. Cijfer: 7.5
Oravainen - Aanvaller die meestal op de flanken speelt, als hij speelt. Cijfer: 6
Reijnen - Weer een speler afkomstig uit de jeugd en lijkt een vaste waarde te zijn dit seizoen. Speelt of verdedigende middenvelder of verdediger centraal. Laat tot nu toe een prima indruk achter. Cijfer: 7
Tozé - Op dit moment DE spits voor Zwolle. Loopt nu 1 op 2. Deze 20-jarige Portugees laat zich gelden in zijn eerste seizoen en ik hoop dat hij het volhoudt. Er zit zeker nog rek in. Cijfer: 7.5
Van der Haar - De leider en aanvoerder van het elftal. Altijd 200% inzet en heeft ook een goede vrije trap in huis. Ik denk dat dit zijn laatste seizoen wordt dus laten we hopen dat hij hem afsluit met een prijs! Cijfer: 8
Van der Sluijs - Een jonge back die nog een boel moet leren. Ik ben er niet kapot van tot nu toe. Cijfer: 5.5
Van der Wal - Is er een tijdje uit geweest en lijkt voorlopig nog als invaller te fungeren. Ik hoop dat hij meer speeltijd krijgt, want hij is zeker niet minder dan zijn directe concurrend. Cijfer: 6
Van Polen - Ik heb nog niet bijzonder veel van hem gezien. Veelal als invaller ingekomen en balt aardig mee. Cijfer: 6

Jan Everse - Lijkt FC Zwolle uitstekend op de rails te hebben, gezien de 2e plek. Hij laat FC Zwolle ook heel aardig voetbal spelen en ik hoop daarom ook dat hij er volgend seizoen nog zit. Helaas heeft Jan wel zijn hart op de tong, dus hij wil nog wel eens botsen met deze of gene. Ik hoop dat er geen vervolg komt op de soap rond hem en het bestuur! Het is erg bijzonder wat Jan heeft gepresteerd tot nu toe met deze erg jonge selectie. Cijfer: 8.5

[ Bericht 2% gewijzigd door PaRaR op 29-12-2007 19:35:44 ]
pi_55655694
Leuk gedaan PaRaR!

Tja, De Bruijn... Dat is echt door de connectie met Everse denk ik. Was vorig jaar goed bij Maassluis, maar niet zo dat je zei: die kan mee in de JL.
www.thuisuiteten.nl
pi_55655925
quote:
Op zondag 23 december 2007 00:46 schreef Radegast het volgende:
Bij iedereen één punt eraf!
  maandag 31 december 2007 @ 11:02:21 #63
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_55675657
quote:
het Arsenal-rapport van DG of Fanneke,
Ok, dan zal ik de moeite niet nemen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_55686119
Uiteraard mag jij ook hoor Gunner, maar ik moest even snel wat namen noemen.
www.thuisuiteten.nl
pi_55687678
AFC Ajax:

Collectief kut; een heel mager 6je.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  maandag 31 december 2007 @ 17:54:50 #66
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_55688060
ADO Den Haag

Danilo Arends Kwam dit seizoen nog niet in actie n/a

Richard Blonk Mocht het tot nu toe doen met 1 invalbeurt n/a
Pascal Bosschaart Een van de miskopen vorig seizoen. Valt ook op Jupiler niveau flink door de mand, speelde wel iets beter toen het even redelijk ging. 5

Yuri Cornelisse Liet tijdens wat oefenwedstrijden magistrale voorzetten en goals zien. Jammer dat het daar een beetje bij is gebleven. Was een absoluut drama aan het begin van het seizoen. Wordt wel iets beter, maar moet nog veel gebeuren 4
Nick Coster Coster begon dit seizoen als linksback, liet bij vlagen zien een talentje te zijn. Liet echter vooral zien geen linksback te zijn. Meer een vleugelaanvaller, maar heeft de pech dat 'ie ongeveer 1m20 is. Is teruggevallen, hoop dat 'ie nog wel wat speelt om z'n 5 naar iets hogers om te zetten.

Mimoun el Kadi Heeft al wel wat mogen spelen, maar kan er nog niet veel over zeggen. Schijnt een talent te zijn... had dan toch al wel wat meer mogen spelen? n/a
Samir el Moussaoui Centrale verdediger, een van de vele stuntelaars. Grossiert wekelijks in fouten. Lijkt bij heel veel tegendoelpunten betrokken. 3,5

Gyon Fernandez Groot talent, tot nu toe alleen nog maar mislukt. Scoorde wel 1x, dus krijgt een 4,5

Jesper Hakansson Wilde weg, en deed dit over de rug van de club. Had een leuk seizoen kunnen draaien, maar dus niet. Kwijnt nu weg bij Lyngby. 1

Rick Hoogendorp Ricky heeft er 6 inliggen, te weinig. Verwacht niet veel van deze aartsluie man. Wellicht als ADO nog begint te draaien, hij ook zijn niveau iets op kan brengen. Iets opbrengen echter, lijkt voor Hoogendorp te veel te zijn. 3

Lex Immers Lexie is een van de weinige positieve punten van dit seizoen. Geen begenadigd voetballer, maar wel een met werklust, passie en strijd. Een echte hagenees. Speelt aardig, niet geweldig. 6

Darryl Janmaat Jonge gozer met ongelukkige achternaam. Zijn spel is een stuk gelukkiger, is de beste man van de laatste weken (behalve Postma) kan een leuke worden als 'ie niet terugvalt. 7

Geoffrey Knijnenburg Aardige peer, maar begrijp niet waarom wij hem hebben teruggehaald. Speelt dan ook niet. Op 1 invalbeurt na. Hoezee. n/a
Richard Knopper Vorig seizoen een miskoop, Mr. Injury. Had vooraf speler van het seizoen moeten worden natuurlijk. Gaat het dit jaar ook niet worden, maar misschien dat hij nu toch een leuke rol gaat krijgen. Laat bij vlagen nog als vanouds mooie dingen zien en scoorde er tegen TOP 2. Nog niet echt imponerend, Knopper laat zien dat je niet 'past-it' bent! 5,5
Christiaan Kum De revelatie van vorig seizoen. Iets teveel geforceerd door Adelaar, maar die begreep dan ook wel dat Kum kan voetballen. Is ruim beter dan Teixeira, Victoria en Moussaoui bij elkaar. Gek genoeg speelt hij onder Vloet zelden. Is wel blessuregevoelig, met dank aan Adelaar n/a

Angelo Martha Speelde niet, want werd VERKOCHT aan Willem II. Wij vingen zowaar geld voor deze verschrikking. Tilburg huilt, Den Haag rolde over de vloer van het lachen.
Hursut Meric Meric was een fenomeen de eerste wedstrijden. Lijkt helaas nu de tol te betalen van het zware Jupiler voetbal. Moet nu vechten voor een basisplaats, is van ongenaakbaar naar middelmatig gegaan - over het eerste gedeelte gezien wel een dikke voldoende en een leuke voetballer! 6.5

Stefan Postma Is uitgeropen tot "Haags" Sportman van het Jaar. Geen idee waarom, want de prestaties zijn verschrikkelijk. Hij keept echter wel behoorlijk en is zelden debet aan een nederlaag. Zal me niet verbazen als hij in de winterstop nog vertrekt naar een Eredvisieclub. 7

Aleksandar Rankovic Nog zo'n voetballer die op papier goed zou moeten zijn, maar van de ene teleurstelling in de ander valt. Het Jupiler niveau kan hij wel aan. Net. 6
Raimund Riedewald Zware blessure, heeft nog niet gespeeld. Hoeft ook niet met Janmaat. n/a
Daniel Rijaard Is weer eens reserve. Versloeg iedereen om een basisplaats te heroveren, maar zeg nou zelf.. Niels Kokmeijer is op dit moment nog een betere voetballer dan Stijn Vreven. Niels snap in elk geval wat buitenspel is. Rijaard snapt er echter ook niet veel van, zo blijkt op de trainingen. Erg jammer, want het is een toffe peer en staat voorop in de strijd. Helaas te veel fouten gemaakt en weinig laten zien. 4

Levi Schwiebbe Leek een talentje in de Eredivisie, maar komt ook niet boven een acceptabel niveau uit Vooral onzichtbaar. 5
Roel Stoffels Roel speelt linksback, centraal, op het middenveld... maar nergens echt goed. Is een middenvelder, maar soms is de nood aan de man. Dan is het jammer dat Stoffels het op moet lossen. Is er nog niet klaar voor. 4,5

Virgilio Teixeira Wil per ongeluk nog wel eens goed koppen. Doet echter 3 minuten over de 100 meter en verdedigen kan hij eigenlijk ook niet meer. Stopt u maar, svp. 3

Hans van de Haar Hans is een hele slechte voetballer. Maar wel een die het spelletje snapt. Werkt, vecht, strijdt en kan redelijk afronden. En penalty's raak schieten. 7 goals, redelijk. Doet eigenlijk wat 'ie moet doen. 6
Wesley Verhoek Wordt nog steeds gezien als het grootste talent wat wij nu hebben (Ik zeg, we kijken niet goed wat er loopt in de jeugd hier en daar beters) Wesley is alleen een ontzettend domme voetballer, geeft niet -- maar hij speelt gewoon constant matig. Komt er ook dit seizoen niet uit. Gaat 'm niet meer worden, tenzij hij met de hele ploeg een revival krijgt. 4
Raymond Victoria Dat deze man bij Feyenoord en Bayern heeft gezeten is onvoorstelbaar. Miskoop. Kan het niet meer en had net als Tex gewoon moeten stoppen. 2,5

Josh Wagenaar & Robert Zwinkels Keepten beide nog niet n/a
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_55703126
Wel jammer dat Meric nu een terugval kent. Begin denk ik toch het lekker onbevangene, geen echte druk door de aanwezigheid van de namen, onbekend bij de tegenstanders. Interessante periode voor hem nu, nu moet hij er door knokken en zich handhaven.

Leuk rapport verder!
www.thuisuiteten.nl
pi_55721997
sluit me bij Reddiablo aan, helemaal correct die lijst (helaas)
pi_55722158
tvp, erg leuk topic!
pi_55724785
Heb meer dan genoeg wedstrijden van NEC gezien dit seizoen om wel een realistisch rapport op te stellen denk ik:

Babos: Goede lijnkeeper, maar daar is alles mee gezegd. Wisselt katachtige reddingen af met heel veel slordige foutjes. Niet meer een keeper die punten pakt. Laat vaak ballen los waardoor de 0-1 achterstand een feit is, en NEC wint niet als het op een achterstand komt. 6

Wisgerhof Begon het seizoen slecht maar heeft zich de afgelopen wedstrijden (ondanks de baggerresultaten) echt herpakt. Scoort in de Gelderlander ook altijd hoog en daar ben ik het helemaal mee eens. Schakelt spitsen vrijwel altijd uit en is ook belangrijk in de opbouw. 7.5

Olsson Gewoon degelijk. Heeft af en toe kortsluiting in de bovenkamer waardoor hij stomme kaarten pakt. Is mateloos populair bij het publiek maar die stomme kaarten tegen VVV en Willem2 worden hem toch wel aangerekend. Hopelijk verkopen voor een paar miljoen zodat NEC zich kan versterken. Otten doet niet onder voor Olsson en Vadocz achterin vond ik ook prima werken. 7

El-AK Staat me toch een pot te voetballen dit seizoen. Moet zichzelf niet te belangrijk maken want daar is hij net niet goed genoeg voor. 7

Muslu Inderdaad kleurloos en anoniem. Hoewel hij de laatste wedstrijden wel aardig staat te ballen. 6.5

Aarab Tegen Utrecht gezien en daar maakte hij een zwakke indruk. Tegen VVV en tegen Willem II viel hij wel weer aardig in. Al met al te weinig van gezien om een oordeel te geven.

Vadocz In de schaduw van Tim Janssen gekomen. Al vanaf minuut 1 heeft deze speler mij verbaast. Het voetballen gaat hem zo gemakkelijk af. Technisch sterk, prima overzicht en fysiek prima meekomend gaat deze jongen binnen 2 jaar naar een topclub. 8

Davids Ondanks zijn foutjes is hij o zo belangrijk op het middenveld. 7

Kivuvu Ik kan niet echt zeggen wat nu de sterke punten van Kivuvu zijn maar de laatste wedstrijden speelt hij wel aardig. Verovert veel ballen met die lange benen en kan 't spelletje ook wel goed lezen. Jammer dat hij een draaicirkel heeft ter grootte van het keizerkarelplein. 6.5

Holman Heeft het nog niet laten zien dit seizoen. Ik geef hem het voordeel van de twijfel en geef de schuld aan de blessures. Hoewel ik toch steeds meer het gevoel krijg dat het allemaal net-niet is. Lijkt simpelweg niet te kunnen scoren 6.5

Van Beukering Ik weet niet waarom de meeste supporters hem zo graag zien, ik vind hem in dit NEC weinig toevoegen. Paar keer gevaarlijke vrije trappen gehad maar daar is het bij gebleven. Zet Janssen maar in het centrum in een 4-3-3. 6

Janssen De aankoop van NEC. Heeft het op het middenveld en als rechtsbuiten niet laten zien (dohh). Been geeft hem in de laatste wedstrijden een kans in het centrum en daar speelt hij gewoon goed. Zie hem liever als V. Beukering. 7

Worm Heeft denk ik geen toevoeging nodig. Werkt zich helemaal suf maar doet werkelijk alles verkeerd. 5

Ntibazonkiza Schande dat hij er tegen Willem II niet instond. Had daarvoor 2 prima wedstrijden gespeeld. Misschien mist het nog wel aan overzicht en een eindpaas, maar hij hield wel voortdurend 2 of 3 man bezig waardoor er ruimte kwam voor het middenveld en Janssen.

Lens Terug naar Alkmaar. Heeft sinds Utrecht uit werkelijk niks meer goed gedaan. 4

Brakel Vond hem in de wedstrijden vrij onopvallend. Laatste wedstrijden veel slordige paasses. Maargoed, moet zich nog ontwikkelen. 6

Pothuizen, Fachtali, Scholten etc te weinig van gezien. Met Otten en van den Boogaard zit je weer wat ruimer (en meer kwaliteit).

Been is een prima trainer, er word gewoon aardig gevoetbalt maar toch verloren. Enige wat ik hem kan verwijten is zijn beroerde wisselbeleid.

[ Bericht 0% gewijzigd door endr0me op 02-01-2008 15:56:40 ]
Brett Holman
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:26:23 #71
209783 Martin-nec
nec-nijmegen
pi_58299855
Fachtali heeft ook iets wat mij aanspreekt.
Die jongen heeft mijn inziens veel potentie om er te komen, hoop dat Been hem volgende seizoen veel speelminuten geeft.
Hij heeft een goede balbehandeling en hij toont veel lef.
Technische staf stop maar veel energie in die jongen, want mijn gevoel zegt dat die jongen er wel komt. ons beste Talent.
ik ben fan Fachtali en Scholten groot Talenten van NEC
pi_58299949
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:48 schreef endr0me het volgende:

Lens Terug naar Alkmaar. Heeft sinds Utrecht uit werkelijk niks meer goed gedaan. 4
Hij zal wel terug naar Alkmaar gaan, ja.
pi_58299982
quote:
pi_58300400
degradatievoetbal, dat zal 'm leren
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:47:44 #75
209783 Martin-nec
nec-nijmegen
pi_58300427
NEE ik hoop dat Lens blijft.
pi_58321262
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:30 schreef Fides het volgende:

[..]

Ik ben vast niet de enige die er op dat moment zo over dacht
Brett Holman
pi_58321601
Alsof Lens goed speelde de eerste seizoenshelft

Van een goede tweede seizoenshelft wordt die eerste seizoenshelft echt niet beter hoor .
  zaterdag 26 april 2008 @ 17:43:59 #78
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_58323427
Het is niet voor niets een tussenrapport geweest. Spelers ontwikkelen zich nu eenmaal. Zie bij mij de analyse van Marvin Emnes met een 4,5.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 22:05:33 #79
209783 Martin-nec
nec-nijmegen
pi_58444312
ik hoop dat die naar psv gaat
  vrijdag 2 mei 2008 @ 22:08:15 #80
121310 venomsnake
El Saltador
pi_58444374
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:46 schreef ruud_fr het volgende:
degradatievoetbal, dat zal 'm leren
!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_59145389
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:33 schreef mcyodogg het volgende:
Laat ik alleen even Chelsea doen. PSV wellicht later, maar daar zullen ook andere gegadigden voor zijn.
Laat ik meteen een eindrapport geven. Tussen haakjes wat hij in de winter kreeg.

Petr Cech: Weer een uitstekend seizoen achter de rug. Arsenal en Villa heb ik hem al snel vergeven. Hield Chelsea op de been tegen Liverpool en Manchester United in de CL, en hij pakte zelfs een penalty! Ongekend. 8.5 (8.5)

Ashley Cole: Heeft voor mij definitief het verschil gemaakt met Bridge. Blijft een opgewonde standje, maar kan hij zich in een rechtsbuiten bijten. En dan al zijn doellijn reddingen. 7 (6.5)

Claude Makélélé: Speelde ook na de winsterstop nog wel eens wisselvallig, maar ik wil hem toch prijzen voor z'n uitstekende optreden in de CL-finale. Laat zien dat hij nog op het hoogste niveau meekan. Al is het maar 1x per maand. 6.5 (6)

Michael Essien: Die Essien van vorig seizoen is nooit echt naar boven gekomen. Maar het blijft een brok kwaliteit. Heeft zich weer vaak moeten schikken in rechtsback, wat hij goed deed. Maar ik zie hem het liefst op het middenveld 7.5 (7.5)

Ricardo Carvalho: Speler van het seizoen. Snap dat Terry vooral in de aandacht staat omdat hij de aanvoerder is, maar Carvalho is de betere verdediger. Ook volgens Torres de beste verdediger in de PL 9 (8.5)

Andriy Shevchenko: Eigenlijk amper gezien de tweede seizoenshelft. Eerst geblesseerd, daarna op de bank. Z'n werklust is bewonderingswaardig, maar een goede Sheva zullen we helaas nooit zien, ben ik bang. 5 (5.5)

Frank Lampard: Ja, en weer de 20-goals grens gehaald, en dat met 2 maanden eruit. Blijft een fenomeen. Onmisbare speler voor Chelsea, dus teken snel dat contract. 8.5 (8)

Steve Sidwell: Eerste seizoenshelft mocht hij wel eens opdraven, daarna volledig overbodig geworden. Hopelijk vindt hij een leuke club. Wigan ofzo 5 (5)

Joe Cole: Volgens de fans speler van het seizoen. Ik zie dat niet zo. Heeft wel een veel betere tweede helft gehad, met name Spurs-uit, maar speler van het seizoen? 7 (6)

Didier Drogba: Lusteloos, ongeinteresseerd en provocerend. Zo zou ik de Drogba van de laatste maanden willen typeren. Lijkt klaar voor een vertrek, en ondanks incidentele oplevingen tegen Arsenal en Liverpool, heeft hij over de breedte een stuk minder gebracht. 7 (8.5)

John Obi Mikel: Ja, ik ben fan van zijn stijl, maar dat mocht hij alleen in de competitie laten zien. Pakt nog steeds te veel kaarten, hoewel ze niet allemaal even terecht waren. 7.5 (8)

Michael Ballack: Maakte meteen indruk na zijn blessure. Is enorm gegroeid en ik zou hem niet meer uit de basis willen zien. 8 (-)

Claudio Pizarro: Las dat hij de best scorende speler op de training is. Helaas bleef het daarbij. Ik vind hem onhandig, onscherp, en de ballen die hij verspeeld. Scoren is ook niet echt zijn motto 5 (6)

Florent Malouda: Beter dan z'n eerste maand is hij niet meer geweest. Toch hield de trainer vertrouwen in hem, en hij heeft zich wat herpakt. Maar het moet beter 6.5 (6)

Wayne Bridge: Lullig hoe hij die penalty weggaf tegen Tottenham, daarna ook uit de gratie geraakt bij Grant. Ik hoop dat hij erbij blijft, maar misschien dat hij ergens anders eerste keus wil zijn 6.5 (6.5)

Paulo Ferreira: Paulo is Paulo. Zal nooit erg opvallen, maar altijd de klus klaren. Heeft de pech gehad dat Essien vaak op zijn plek gezet werd 6 (6)

Salomon Kalou: Afwerken blijft een probleem, maar ik moet toch krediet geven voor de dreiging in zijn spel. Zijn er maar weinig bij Chelsea die backs een probleem kunnen geven, maar hij is er een van. Maar dat afwerken 6 (6.5)

Tal Ben-Haim: Meest opvallende bijdrage: Cech's gezicht half open schoppen. Bedankt en tot ziens. 4 (4)

Carlo Cudicini: Meer minuten gemaakt dan hij gedacht zou hebben, en heeft het naar behoren gedaan. Veel betere 2e keepers zijn er ook niet, maar hij begint wel oud en blessuregevoelig te worden. 7 (7)

Shaun Wright-Phillips: Een paar goede wedstrijden gespeeld op rechts-half, maar jammer dat zijn City-vorm, nooit bij Chelsea gezien is. Zou me verbazen als hij volgend jaar er nog zit. 5.5 (6)

John Terry: Beter gaan spelen naar mate het einde. Zich een fantastisch leider getoond na het vertrek van Mourinho en de boel scherp gehouden. Maar het enige wat herinnerd zal worden is wat er op 21 mei rond een uur of 12 in Moskou gebeurde. 7.5 (6.5)

Alex: Uitstekend debuutjaar geahd. Blijft de pech hebben dat hij 2e keus is achter JT&RC, maar je hoeft niet op zoek naar vervanging als er iest met die twee gebeurd. 7.5

Juliano Belletti: Doelkpunt van het jaar gemaakt. Dacht dat hij nooit scoorde, maar hij heeft toch 2 fraaie gemaakt. Moet nog maar afwachten wat er gaat gebeuren nu Bosingwa aangetrokken is, maar ik ben best tevreden met hem. 7 (7)

Nicolas Anelka: Gehaald vanwege een spitsenprobleem. Schoot ze er niet zo gemakkelijk in als bij Bolton, maar hij was belangrijk in de voorbereiding van goals. maar zet hem nooit meer linksbuiten, graag. 7 (-)

Avram Grant: Ja, wat voor een jaar is dit voor hem geweest? Qua resultaten geweldig. Er kwam zelfs een Mourino-achtige reeks met 9 overwinningen op rij. Qua spel was het wisselvallig. Soms oersaaie wedstrijden, maar we hebben ook een aantal thrillers mogen meemaken. Qua prijzen natuurlijk onvoldoende. De clubleiding verwacht meer dan dit. Grant heeft persoonlijk de League-Cup finale verknald. Aan de andere kant hield hij Chelsea in de competitie en CL. Uiteindelijk gezien, misschien geen wereldtrainer, maar ik zal mijn woorden bij zijn aanstelling moeten terugnemen 7.5 (7)
pi_59146557
Pieckenhagen: 7,5

Heeft enorm veel tegendoelpunten voorkomen en is bovendien een fantastische prof die leeft voor de sport. Voor het eerst viel hij een keer minder vaak op als uitblinker, dit omdat we op de aanval speelden en andere spelers in de spotlights kwamen.

Boakye: 7

Een oerdegelijke verdediger die zelden verzaakt. Hield zich als 1 van de weinige goed staande in het dramatische 1e half jaar van Heracles en stond in de belangstelling van diverse Engelse en Duitse clubs. Na de winterstop had hij een iets mindere fase, maar overall verdient hij wel een 7.

Smit: 5

Helaas speelde hij dit seizoen niet erg best, maar Marnix is niet een jongen die voor de basis bij de selectie zit. Op basis van zijn spel voor de winterstop zou ik hem een 4 willen geven, maar omdat hij een voorbeeldige prof is die nooit zeikt en tot dit seizoen altijd zijn mannetje stond krijgt hij een 5. Heeft wederom voor 1 jaar bijgetekend.

Onzekere twijfelaar die totaal geen durf laat zien en alleen maar balletjes breed of terug speelt, snap nog steeds niet waarom Heracles voor hem heeft gekozen. Bij voorzetten van de zijkant is hij zo goed als altijd zijn man kwijt en dat heeft ons enorm veel gevaarlijke situaties opgeleverd, ook is hij traag en onbesuisd. Ik vind het helemaal niets, hopelijk komt Heracles in de zomer met wat beters op de proppen.

Oerdegelijke mandekker, onze beste pure verdediger na Boakye. Opbouwend heb je echter weinig aan hem, maar desondanks kan hij een redelijk koppel vormen met een goede, opbouwende verdediger naast hem. Zijn salaris drukte enorm op de begroting en Wuytens was een goede, jonge en beter voetballende concurrent waardoor Eddy in de winterstop naar Japan mocht vertrekken.

Wuytens: 7,5

Mocht aan het einde van het seizoen uiteindelijk toch nog blijven na een sterke serie en Heracles heeft geen spijt van die beslissing, dit seizoen was een sterk seizoen van Wuytens. Vooral na de winterstop speelde hij ijzersterk. Opbouwend 1 van de betere verdedigers in Nederland en ook verdedigend enorm gegroeid, als hij deze lijn doortrekt zal hij op termijn bij een goede subtopper terecht komen denk ik.

Matige voetballer waarvan bijna iedereen al zei dat hij tekort kwam in de 1e divisie. Toch heeft hij zich sensationeel ontwikkeld en ondanks dat hij eigenlijk wat tekort komt speelt hij zich altijd weer terug in het elftal met 110% inzet. Een degelijke, goede clubspeler die me zeker niet tegenvalt tot nu toe in de eredivisie. Hij komt uit Almelo en uit de eigen jeugdopleiding, dat maakt hem samen met zijn inzet toch wel een beetje een held.

Klavan is toch een geval apart. In potentie 1 van de beste spelers van Heracles, maar toch zijn er teveel fases waarin het er niet uitkomt. Begin ijzersterk aan het seizoen als linkermiddenvelder op een 4-mans middenveld, maar eindigde het seizoen als bankzitter. Gelukkig heeft hij voor 1 seizoen bijgetekend, hopelijk pakt hij zijn niveau van het 1e seizoen en het 1e halfjaar van afgelopen seizoen weer op, dan is het een goede voetballer met een plafond hoger dan Heracles.

Hij zal in de kleedkamer enorm belangrijk zijn en ook als leider goed fungeren, maar als ik hem moet beoordelen op wat hij op het valt laat zien dan moet ik helaas zeggen dat hij te oud en daardoor ook te traag is. Hij kan het allemaal niet meer belopen waardoor hij nog weleens zijn mannetje moet laten gaan. Voetballend ook niet echt denderend, maar ook zeker niet beroerd. Het is zeker niet meer de Maas van 2 jaar geleden, kost tegenwoordig nog weleens punten. Zijn contract is mede hierdoor en de verjonging bij Heracles niet verlengd.

Quansah: 8

Mijn man van het seizoen, voor de winterstop begon hij al aan een hele sterke reeks en na de winterstop was hij fantastisch. Toen Maas wegviel ging het eindelijk draaien met Quansah als verdedigende middenvelder. Ondanks zijn lengte fysiek sterk, technisch en voetballend goed en overal op het veld te vinden. Het rustpunt op het middenveld en zijn ontwikkeling was de reden om niet door te gaan met Maas.

Komt simpelweg tekort, vaste basisplaats omdat hij het lievelingetje van de trainer lijkt. Fysiek komt hij te kort, hij is matig in de afronding en ook zijn voorzet is niet echt denderend. Ik moet hem wel toegeven dat hij er altijd voor 100% voor gaat, maar dat alleen is niet genoeg. Dit seizoen grotendeels geblesseerd geweest.

Garcia: 8

1 van de smaakmakers na de winterstop. Heeft heel veel om een echte nummer '10' te zijn: techniek, snelheid, overzicht, redelijk linkerbeen en scorend vermogen. Een speler waarvoor je naar het stadion gaat. Gebrek aan rendement kan hem bij Heracles niet verweten worden, de aanvallers hadden wel iets meer met zijn passes mogen doen.

Schilder: 7

Enorm gegroeid in vergelijking tot vorig seizoen. Het team draaide lekker en daardoor was er geen reden om te wijzigigen, maar Schilder vocht zich al snel in het elftal. Was nadrukkelijk aanwezig, dreigend en sterk aan de bal.

Opnieuw een speler die vertrokken is bij Heracles. Technisch een goede voetballer met een hele fijna trap van de zijkant, hierdoor was hij na de winterstop 1 van de spelers met de meeste assists. Verdedigend ook gegroeid, maar kennelijk was het niet genoeg om te mogen blijven. Ik heb eerlijk gezegd ook meer vertrouwen in zijn opvolger, Steur.

Gluscevic: 4

Traag, laks, niet gretig meer. Wel een sympathieke gast, toch een 4.

Voor de duurste aankoop in de historie moet ik helaas concluderen dat hij te weinig heeft gebracht. Wel weer topscorer en na de winterstop een paar wedstrijden erg goed, maar het grootste deel van de wedstrijden was het erg matig.

Lakic: 6,5

Net als heel Heracles leefde Lakic na de winterstop helemaal op en scoorde hij regelmatig zijn doelpunten. Vormde met Garcia een goed koppel, toch mistte hij teveel kansen en kwam hij technisch wat tekort.

De Vries: 5

Jongen die het de laatste jaren gewoon erg goed heeft gedaan, speelde dit seizoen in het begin niet echt goed en zit niet lekker in zijn vel. Sindsdien heeft hij geen kans meer gehad, een voldoende zit er dus niet in.

Begon sterk, veel assist en creatief op het middenveld. Daarna een matige periode en na de komst van Garcia moest hij het een lange tijd doen met een plek op de bank. Ik hoop dat het er volgend seizoen uit gaat komen, voetballen kan hij wel.

Christensen: 5

Mooiweer voetballer. Je ziet dat hij kan voetballen, bij Heracles maakte hij echter teveel onnodige acties en liep hij een domme schorsing op bij de beloften waardoor hij lange tijd niet beschikbaar is geweest. Jongen met potentie, maar moet nog heel veel leren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Blawh op 05-06-2008 16:21:33 ]
pi_59147943
quote:

pi_59181531
Ik ga maar een stukje schrijven over de spelers van het clubje waar ik veel wedstrijden van gezien heb, misschien leuk omdat de prestaties van de spelers niet heel erg bekend zijn in Nederland.

Jeroen Verhoeven: 6

Kleine cultheld op fok, was dit kampioensjaar eigenlijk minder dan alle voorgaande jaren, opzichtige blunders tegen FC Zwolle en Sparta, onzeker tegen bijvoorbeeld Fortuna Sittard. Werd wel beter toen de echte kampioensrace begon. Vorig jaar was hij nog de terechte man of the year, hopelijk gaat het volgend jaar met Edwin Zoetebier als keepertrainer weer beter.

Calvin Maynard 6.5

Fysiek sterke rechtsback, kan aan de bal nog een hele hoop leren, werd tijdens het seizoen wel steeds beter.

Hamit Yildiz -

2de rechtsback achter Maynard, trekt zijn been niet terug in de duels, niet vaak genoeg gezien voor een beoordeling.

Peter Wijker -

Speelde maar 8 wedstrijden en besloot toen te stoppen en manager voetbalzaken te worden. Had beter voor de start van het seizoen kunnen stoppen.

Henny Schilder 8

Vervanger van Wijker. wat mij betreft een sensatie, kon met zijn snelheid 1 op 1 spelen tegen elke Jupiler League aanvaller(wel veel problemen met Quekel van Top Oss). Hierdoor kan Boots onbeperkt inschuiven voor de man meer op het middenveld. Is in de opbouw soms nog wat onzeker. Ik ben nieuwsgierig naar zijn aanpassing naar het eredivisieniveau.

Mathieu Boots 7

De ervaren aanvoerder, had het verdedigend makkelijk met Schilder naast zich, kon doen waar hij goed in is; het opbouwen. Ik vrees wel een beetje voor hem in de eredivisie als hij meer verdedigend werk krijgt.

Paul Quasten 6

Aanvallende getructe linksback die het publiek vermaakt, ikzelf mocht hem altijd wel, leek helaas maar weinig liefde voor de club te hebben, maar dat kan schijn zijn. Lijkt ook liever linkshalf te spelen, maar daar komt hij tekort. Blessures en tegendoelpunten door nonchalanche zorgen voor wat minputen. Mag het volgend jaar bij Willem 2 proberen.

Aaron Meijers 6.5

Jonge talentvolle middenvelder en stand-in linksback als Quasten weer eens afwezig was. Heeft het prima gedaan, lijkt volgend jaar het slachtoffer te worden van de handhavingsdrang. Ik denk dat Paul de Lange(ex-RBC) zijn plek komt overnemen.

Yannick de Wit 6

De 12de man, had pech dat de positie verdedigende middenvelder niet bestond, wel vaak een goede vervanger voor de middenvelders en voor Boots in belangrijke wedstrijden. Heeft een contract verlenging gekregen.

Vit Valenta 4.5

Voorlopig een miskoop, wil ondanks zwakke trap alle vrije trappen en corners nemen, wekt bij bijna alle toeschouwers ergernis op. Verloor de concurrentiestrijd van Meijers.

Boy Deul 7.5

Jonge talent dat volledig terug is na zware blessure, de opvolger van Dissels als nummer 8/10, is minder flegmatiek/wisselvallig en kan wél meeverdedigen en heeft misschien nog wel een beter schot. Wel een iets mindere individuele actie. Willem 2 heeft interesse, maar als hij nu nog een goed seizoen speelt bij Volendam kan hij misschien richting de subtop.

Bernard Hofstede 8

Begon bij Volendam als rechtsbuiten maar daar is zijn individuele actie te matig voor, heeft als nummer 10 veel loopvermogen en voelt Jack Tuyp heel goed aan. Goede strafschoppen ook en dat was wel nodig want voordat hij kwam werd er regelmatig gemist(zelfs 5 gemiste strafschoppen op een rij)

Abdelhali Chaiat 6,5

Blijft heel blessuregevoelig, als hij wel kan meedoen moet hij maar net zijn dag hebben, is wel geslepen en lastig voor de tegenstander. 0.5 punt erbij voor zijn goal tegen FC Dordrecht. Moet nu weer herstellen van een blessure en mag het dan bij de Graafschap proberen.

Harry Zwarthoed -

Invaller voor Chaiat en van Zaanen., Volendamse speler, is fysiek wat zwak en het tempo lag nog wel eens te hoog, heeft wel een goede trap en techniek zoals het eigenlijk hoort bij een Volendammer. Heeft bij geen enkele profclub een contract kunnen krijgen en vertrekt naar Zwaluwen 30. Had nog wel een klein kansje mogen krijgen bij FC Volendam wat mij betreft.

Youri Petrov -

Youri werd een beetje de cultheld bij Volendam, was als invaller bij zowel een voorsprong als achterstand nog goed te gebruiken, voor de basis niet goed genoeg meer. Gaat volgend jaar naar ASWH

Jack Tuyp 8.5

Prima boegbeeld van de club, heeft veel beperkingen(snelheid), maar ook specifieke kwaliteiten. Moet zich echter voor elke nieuwe trainer weer enorm bewijzen en dan vooral in de eredivisie.

Johan Plat -

Voormalig Ajax-jeugdtalent werd daar teruggeworpen door blessures/groeiproblemen, kreeg bij de start van dit seizoen een kans en de voorkeur boven Tuyp, heeft deze kans echter niet gepakt. Moet nu vechten voor zijn laatste kans in het betaalde voetbal bij FC Zwolle.

Rowin van Zaanen 7

Snelle linksbuiten, kan ondanks zijn 12 doelpunten nog wat koelbloediger worden voor de goal.

Stanley Menzo 6.5

Heeft het uiteindelijk natuurlijk prima gedaan, maar overschat zichzelf nu wel een beetje. Hij begon deze competitie zonder Tuyp en Chaiat in de basis en met Hofstede als rechtsbuiten. Ging onder druk van de buitenwacht overstag en gaf Tuyp na bijna anderhalf jaar eindelijk het vertrouwen, klopt zichzelf nu op de borst omdat hij de kwailiteiten van Tuyp zo goed heeft benut. Ik ben niet aanwezig geweest bij trainingen maar de looplijnen en overnames in het veld zagen er wel prima uit, dit is waarchijnlijk wel te danken aan Stanley.

[ Bericht 0% gewijzigd door groenen op 06-06-2008 20:17:18 ]
- verwijderd door admin -
pi_59189296
Eindrapport Ajax:

1 Maarten Stekelenburg 7,5 mindere 2e helft
2 John Heitinga 8
3 Jaap Stam 6 Terecht gestopt
4 Thomas Vermaelen 6 Zijn ontwikkeling zakt wat in, en erg blessuregevoelig
5 Urby Emanuelson 2 Wat mankeer je toch Urby?
6 Hedwiges Maduro
7 Kennedy 4 Bagger Seizoen
8 Ismael Uzaiz
9 Klaas Jan Huntelaar 9 33 Goals, had een 10 gekregen als ie gescoord had in de Plee-Offs
10 Albert Luque 5 Koster zijn fout, laat deze jongen toch gewoon spelen. Heel slecht seizoen
11 Leonardo 5 Heeft op 2 keer na niet kunnen imponeren
12 Erik Heijblok -
13 Edgar Davids 7 Begon slecht, eindigde goed, en jammer dat ie gaat, Edgar Bedankt
15 Laurent Delorge - Te weinig van gezien over het hele seizoen
16 Luis Suarez 8 Wat een geweldenaar
17 Jan Vertonghen 6 Doet het redelijk goed op linksback, heeft een fenomenale pass.in ieder geval beter als Urby
18 Gabri 8 Superstofzuiger, de Dyson onder de Ajacieden
19 Dennis Rommedahl 5 Begon goed, eindigde totaal kut
20 George Ogararu 5 Geen zekerheid
21 Edgar Manucharyan -
22 Robbert Schilder -
23 Nicolae Mitea -
24 Mitchell Donald - speelt te weinig
25 Gregory van der Wiel 7 Maakt een goede vaste indruk. Spelen en groeien. Jammer van de blessure
26 Jeffrey Sarpong Geen punt, maar lijkt me een erg leuke speler
27 Vurnon Anita -
28 Michael Krohn-Dehli -
30 Dennis Gentenaar 7 Deed het goed toen steek geblesseerd was
31 Jurgen Colin Contractverlenging, Niggawhut????
Siem de jong 7 Goed debuut jaar, nu doortrekken tot een basisplaats, heeft veel talent!

Winteraankopen:
Perez 6 Als ie goed speelt speelt ie ook echt goed, speelt ie slecht speelt ie ook echt heel slecht.
Bruno Silva 7 een verademing tov Ogararu
Rasmus Lindgren 7,5 Goede speler
Sammy Kuffour - Het waren 33 leuke minuten
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_59212501
Keeper:

Boschker 7 af en toe wat moeilijke wedstrijden, uiteindelijk toch goed gedaan.

Verdediging:

Wilkshire 8 aanvallend en verdedigend top dit seizoen
Wielaert 8,5 verdedigend en organiserend erg sterk, ook in de opbouw belangrijk
Douglas 8 pure mandekker, heeft eigenlijk al z'n tegenstanders onzichtbaar gemaakt
Braafheid 7,5 sterk in de mandekking, vind hem centraal toch beter dan links
Heubach 7 degelijk seizoen, komt goed mee op, verdedigend wat minder dan Braafheid
Wellenberg 6,5 aantal keren ingevallen, deed dat de ene keer perfect, de andere keer wat minder
Zomer 6,5 zelfde verhaal eigenlijk, wel fijn om achter de hand te hebben

Middenveld:
El Ahmadi 7,5 technisch heel goed, verovert veel ballen, maakt meters en verdeelt het spel voor de verdediging, voert het zo heel af en toe wel iets te ver door
Engelaar 8,5 motor op het middenveld i.c.m. El Ahmadi, erg goed seizoen gedraait
Hersi 7,5 ben nooit zo onder de indruk geweest van Hersi's kwaliteiten(fysiek zit hem in de weg), maar bikkelt, sleurt, en scoort vooral veel de tweede helft van het seizoen
Brama 6,5 werd er toch minder van met hem i.p.v. EA of Engelaar, voetbalt redelijk, maar zal stappen moeten maken, wil hij echt doorbreken.
Arnautovic 6 heeft helaas voor hem hele korte invalbeurten gehad, waardoor hij heel weinig heeft kunnen laten zien, het talent straalt er wel vanaf, z'n tijd zal dus zeker nog komen.

Aanval:
Denneboom 6 een groot aantal wedstrijden dit seizoen heb je met een man minder gevoetbald, doordat hij eigenlijk bijna elke bal verspeelde, of z'n medespelers zo aanspeelde dat die geen kant meer op konden. Daar doen een paar goede wedstrijden in de play-offs voor mij niks aan af.

Kufo 8,5 22 goals terwijl hij van de buitenspelers weinig hulp heeft gehad, ook nog is heel sterk aan de bal, en een leider, hoop dat hij nog een paar jaar doorgaat op dit niveau

Elia 6,5 een speler met een fantastische actie, die hij helaas zelden een goed vervolg gaf dit jaar. Toch altijd een of twee man bezig gehouden, en goed meegedraait in het combinatiespel. Leert hij ballen fatsoenlijk afgeven of maken, dan kan die 6,5 zo maar een 8 worden.

Huysegems 6 bracht totaal niet wat ik er van verwacht had, al had hij naar het eind nog een paar belangrijke goals, speelde meestal verstoppertje op het middenveld, en liep veelal gaten dicht als buitenspeler. Kwam de laatste wedstrijden vaker rechtsbuiten te staan, wat hem beter lag.

Rendla 6,5 Op die ene wedstrijd kun je hem eigenlijk moeilijk beoordelen, maar is toch een hele talentvolle dynamische speler, zal volgend jaar meer speeltijd moeten pakken, maar is pas 17 geloof ik.

Zijler 5 blinde draver, gelukkig niet meer dan 2 wedstrijden gespeeld.
  zondag 8 juni 2008 @ 11:31:51 #87
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_59213318
AZ kende een zeer teleurstellend seizoen. Waar vooraf bekend werd gemaakt dat er een gooi werd gedaan om de prijzen, stond het op 2/3 van het seizoen in de degradatiezone. Dit meegenomen samen met een waardeloos aan- en verkoopbeleid beordeel ik dit seizoenvan AZ met een 3. Hoogmoed komt voor den val.

Keepers
1 Joey Didulica - ik vind het leuk voor hem dat hij na een zo lange tijd weer terug is om te keepen. Ik wilde hem eerst geen cijfer geven, maar nadat hij bekend had gemaakt dat hij waarschijnlijk zou vertrekken bij AZ, nada hij anderhalf jaar werd betaald door AZ voor in zijn bed liggen krijgt Joey van mij een 4

16 Sergio Romero - in potentie een zeer goede keeper. frappant was dat hij aan het begin van het jaar elk duel een penalty veroorzaakte door zn ongecontroleerde reddingen. De ontwikkeling dit seizoen was wel redelijk te noemen. Derhalve een 6

21 Boy Waterman - Ik vond het al onbegrijpelijk dat ze hem destijds naar Alkmaar haalden, terwijl hij een wisselspeler was in Heerenveen. Nadat hij de titel had weggegeven door binnen twintig minuten een rode kaart te geven was het begin van het einde van Waterman bij AZ. Hij begon dit seizoen in de basis, maar dankzij vele blunders zorgde hij ervoor dat AZ minstens 10 punten misliep. Na verloop van tijd zei van Gaal het vertrouwen in hem op en is hij nadien nul keer in actie gekomen. Hij is nu van eerste keeper gedegradeerd tot de derde doelman van AZ. En terecht! 3.5

Verdedigers
14 Ryan Donk - de ene blunder na de andere zowel op als buiten het veld om. Disciplinaire schorsingen waren meer regel dan uitzondering. Dit seizoen viel hij hopeloos door de mand. 4-

2 Kew Jaliens - De tweede aanvoerder van AZ. Sinds hij die band draagt is hij geen moment meer de verdediger geweest die hij was. Liet zich in de luren leggen door Geert Den Ouden. Geen wonder dat Van Basten hem niet selecteerde voor het EK. Doet deze coach toch nog iets goed. 3.5

12 Milano Koenders - ik weet niet wie deze jongen heeft gescout, maar een enkeltje terug lijkt me het beste idee. Wat een drama! Heeft ons heel wat punten gekost. In Amsterdam zeiken ze over Colin, ik denk dat deze verdediger de kronn spant. En nog wordt hij niet uitgescholden. Een 2 heb je wel verdiend jongen!

3 Gijs Luirink - sukkelt van de ene blessure in de andere, terwijl ik hem twee jaar geleden als Neerlands' hoop in bange dagen zag. Daarom krijgt hij een 3 voor zijn zwakke fysieke gestel.

4 Barry Opdam - Deze bejaarde opa mag inmiddels ook wel afgevoerd worden. Hij kan gewoon niet beter. Ik vind het bijna zielig worden, die pogingen om nog bij het niveau aan te haken. Een 5

5 Sébastien Pocognoli - Verdedigend zeer matig, hoewel ik hem af en toe op het middenveld in positieve zin vond opvallen, terwijl hij gehaald was als linksback. Een 6.5

30 Héctor Moreno - zou langzaam worden gebracht in het elftal, maar dankzij de crisis bij AZ stond hij in no time in de basis. Hij deed dit redelijk verdienstelijk voor iemand die het niveau niet gewend was. Een 7

Middenvelders
17 Kemy Agustien - De eerste paar wedstrijden deed hij het goed, daarna ging het bergafwaarts. Een 4

10 Simon Cziommer - Ik vond hem vorig seizoen goed. Dit seizoen heeft hij weinig laten zien. Een 5

11 Maarten Martens - al snel geblesseerd. Een 6, omdat hij zich niet uit de crisis kon onttrekken

22 Haris Međunjanin - Wisselspeler bij een club in crisis. Hoe slecht ben je dan wel niet? Een 5

6 David Mendes da Silva - Ik zag in hem een kandidaat voor EK2008 aan het begin van het seizoen. Verkeerd ingeschat, David heeft hopeloos gefaald dit seizoen. Een 4

8 Stijn Schaars - hopelijk komt hij nog een keer aan voetballen toe

25 Ruud Vormer - deze jeugdspeler viel in positieve zin op. Dankzij Brands hebben ze zijn contract niet op tijd verlengt en voetbalt dit talent volgend seizoen in Kerkrade. Een 6.5

20 Demy de Zeeuw - komt duidelijk tekort voor de top als het erop aankomt. Onbegrijpelijk dat hij bij Oranje gewoon wordt opgesteld. Een 4

15 Simon Poulsen - te weinig van gezien dit seizoen

Aanvallers
9 Ari da Silva Ferreira - in de eerste wedstrijd scoorde hij 2 doelpunten waaronder 1 penalty. Minstens 30 scoor ik er sprak hij met zijn arrogante smoel. Volgens mij heeft ie er nog 5 gescoord verdeeld over alle competities waarin AZ meedeed. Kostte zes miljoen Daarom een 4

18 Moussa Dembélé - Rendement van nul. Kon zich niet onttrekken uit de crisis. Een 4

7 Julian Jenner - zie bovenstaand Een 5, omdat hij gewoon niet beter kan

29 Graziano Pellè - zespuntacht miljoen. De topaankoop van AZ. Wat een miskoop, misbaksel. Een 2 lijkt mij niet meer dan op z'n plaats.

24 Mounir El Hamdaoui - kostte veel teveel geld naar het schijnt. Ging aan het eind van het seizoen beter voetballen. Een 5.5

Trainer:
Louis van Gaal - hij wou zelfs opstappen. Had het maar gedaan. Een 2, omdat hij z'n ploeg niet op gang kon krijgen en omdat hij Danny Koevermans had verkocht en alleen maar troep heeft teruggekocht.
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_59214237
NEC

1. Babos 6 (5)
Eerste seizoenshelft tegenvallend. Tweede weer ouderwets degelijk en stabiel. Wedstrijden die me meteen bijstaan zijn VVV uit en Roda thuis (playoffs), maar ook Heerenveen thuis in negatieve zin.

25. Baart -
Nauwelijks gespeeld

2. Olsson 7,5 (7)
Esthetisch gezien verdiend hij geen prijs, maar hij speelt foutloos en is qua duelkracht en mentaliteit rijp voor de top. PL lonkt en terecht, hoewel Feyenoord ook wel bij hem zal passen.

3. Wisgerhof 8 (6,5)
Wat een verademing om hem te zien verdedigen. Wordt vaak bestempeld als traag, maar schijn bedriegt. Topclubs liggen te slapen! Hulde voor zijn contractverlening!

5. El-Akchaoui 7,5 (7)
Geweldig seizoen gehad, geen seconde gemist, geen schorsing gehad dus. Verdedigend stabiel en zijn aanvallende rushes zijn publiekopzwepend. Puntje voor verbetering: die voorzetten en vrije trappen mogen nog iets scherper.

6. Pothuizen 7 (-)
Denk dat hij einde carriere is. --> dat dacht ik dus bij mijn winteranalyse. Vervolgens vervangt hij Olsson geruisloos als die geblesseerd/geschorst is en gaat ie ook nog als supersub wedstrijden op de kop gooien. PiPotje, ook volgend seizoen weer kleurrijk in de Goffert.

13. Otten -
Komt volgend seizoen terug.

14. Nalbantoglu 6,5 (6)
Belichaming van de woorden solide en kleurloos, vanaf het moment dat ie besloten had om weg te gaan vond ik hem ook voetballend lekker meedraaien in het team. Hoogtepunt natuurlijk de assist in de derby

4. Kivuvu 5,5 (5,5)
Tweede seizoenshelft vooral bankzitter.

8. Davids 6 (5)
Slechte eerste seizoenshelft, tweede vooral bankzitter en invaller voor Bobson. Deed dat in de playoffs zeer behoorlijk, kan op die positie ook minder grote fouten maken. Moet nog wel leren afwerken.

11. Snoyl 2,5 (3)
Te dik en te agressief buiten het veld. Spelen als dikke stront. (NAC thuis, Excelsior uit) En dan nog klagen ook dat NEC je te weinig kansen bood:

15. Van den Boogaart -
Volgend seizoen beter mag ik hopen.

22. Van Brakel -
Hij moet weg en contract van Worm wordt verlengd. Tsja....

23. Vadocz 8 (7)
Wat een techniek! Wat een klasse! Wat een rust! Geweldig om te zien hoe hij voetbalt. Is geen leiderstype, maar wel de belangrijkste schakel van het team. Wordt nog te vaak over het hoofd gezien in de 16, want hij gaat graag mee naar voren.

24. Aarab -
Af en toe gespeeld, geen beoordeling

27. Scholten -
geblesseerd

7. Worm 5 (5)
Tekort voor de eredivisie

9. Van Beukering 7 (6)
Moeizame eerste helft met kilootjes en blessures, tweede veel gespeeld en vaak goed ook. Sterk aanspeelpunt, hij is daarom vooral belangrijk in opbouwende zin en scoort zelf minder snel. Maakt niet uit, vooral zo doorgaan Johnny.

10. Holman 7,5 (-)
De marathon-man kende een vervelende eerste seizoenshelft met blessures. Daarna kwam hij volledig tot wasdom met fantastische loopacties. Lijkt aan te sturen op een vertrek helaas.

16. Hrepka 4 (4)

17. Lens 7 (5)
De belichaming van een seizoen NEC. Eerste helft echt dramatisch, tweede helft fantastisch. Daarom gemiddeld een 7. Snelste speler van de eredivisie, met een goede individuele actie erbij. Verdedigend gezien doet hij niet mee maar hij heeft zo veel aanvallende waarde dat dat ook niet hoeft van Been. Is weer van harte welkom op de Goffert volgend seizoen, maar denk dat AZ dat niet wil....

19. Janssen 5,5 (5,5)
Weinig gezien.

20. Fachtali -

21. Prent 5 (5)

26. Ntibazonkiza 5 (5)
Ook geblesseerd enzo...

Bas Sibum 7,5
De katalysator van het ommekeer. Had wat NEC nodig had: leiderschap in het veld en onoverzettelijkheid. Werd snel publiekslieveling door zijn niet aflatende inzet en aanvallende drang. Nam daarmee veel spelers op sleeptouw. Maar: in de zomer even een cursusje schieten doen, want 1 goal in 20 wedstrijden is veel te weinig. En die goal was ook nog buitenspel en hands

Kevin Bobson 7
Paste precies in de tactiek van NEC, creerde gevaar met zijn acties en snelheid. Jammer dat hij een buitenlands avontuur zoekt, van mij mocht hij blijven

J. Drost 6,5
Speelde niet veel, maar wat hij deed, was naar behoren. Denk dat Heerenveen hem terug wil, zo niet dan mag hij ook wel een contract krijgen.

Dani Fernandez 7
Speelde weinig, maar was wel waardevol áls hij meedeed. Ben benieuwd naar volgend jaar!
  zondag 8 juni 2008 @ 13:42:31 #89
113682 WeebI
Wee Bull
pi_59216636
1 Iker Casillas
Beste doelman ter wereld, period. Pakt zo verschrikkelijk veel punten, dat we niet meer zonder hem kunnen. Wat een superheld. 9.

2 Míchel Salgado
Simpelweg te oud om het niveau nog aan te kunnen. Maakt meer fouten dan goede passes en is op het veld absoluut geen toegevoegde waarde meer. 5,5

3 Pepe
Begon niet geweldig maar naar mate het seizoen vorderde werd hij stabieler en maakte hij bijna geen fouten meer. De fouten die hij maakte leidden dan wel weer vaak naar tegentreffers. 6,5

4 Sergio Ramos
Bewijst keer op keer dat hij de beste rechtsback ter wereld is. Verdedigt goed, komt uitstekend mee op en brengt altijd gevaar vanaf die rechterzijde. Enige minpuntje is het feit dat hij gele kaarten lijkt te sparen. 8

5 Fabio Cannavaro
Was afgelopen seizoen - in tegenstelling tot zijn eerste - de beste verdediger van La Liga. Toonde zich een leider achterin, maar met nieuwelingen naast hem mocht dat ook wel. 6,5

6 Mahamadou Diarra
Diarra was afgelopen seizoen aanvankelijk net zo sterk bezig als in zijn eerste seizoen. Naar verloop van tijd werd dat minder, en Fernando Gago nam zijn positie in de pikorde over. De vraag is nog maar of hij blijft. 6.

7 Raúl González
Mocht van Bernd Schuster weer echt in de spits staan naast Ruud, en dat betaalde zich zeker uit. Raúl werd weer clubtopscorer met achttien competitiedoelpunten, en was zeer belangrijk voor de titel. Net als Casillas een held. 8.

8 Fernando Gago
Zijn eerste halve seizoen liet hij nog weinig boeiends zien, maar het afgelopen jaar was een zeer sterke speler. Ging steeds beter spelen en maakte zijn naam als megatalent zeker waar. De tweede seizoenshelft was bijna foutloos, en bovendien leverde hij diverse assists. 7,5.

9 Roberto Soldado
Helaas kwam hij maar weinig aan spelen toe. Geen cijfer.

10 Robinho
Begon het seizoen als basisspeler en was daarin ook zeer belangrijk. Naarmate Robben echter beter ging spelen leek het spel van Robinho achteruit te gaan. Jammer. 6

11 Arjen Robben
Zijn debuut liet lang op zich wachten door blessureleed, maar als ie op het veld stond was ie altijd gevaarlijk. Naar het eind van het seizoen toe ging Robben almaar beter spelen en maakte hij belangrijke kopgoals tegen Osasuna en Barça. 8.

12 Marcelo
Werd vaak - imo onterecht - ten koste van Heinze op de linksback positie gezet. Aanvallend is Marcelo erg goed, maar verdedigend is het nog minder dan Roberto Carlos. En dat wil wat zeggen. 6.

13 Jordi Codina
Heeft alleen de laatste wedstrijd gespeeld, en moest toen drie keer vissen. Maargoed, dat zegt natuurlijk niet zo heel veel. Geen cijfer.

14 Guti
De kinderachtige zeur Guti van jaren terug is definitief verdwenen. Dit seizoen was hij samen met Sneijder werkelijk briljant op het middenveld. Vooral tegen Villarreal en Valladolid was de klasse van Guti echt goed te zien. 8.

15 Royston Drenthe
Opende met een gigantische knal tegen Sevilla, en zakte daarna wat in, mede doordat Heinze terug kwam van een blessure. Naar het eind van het seizoen speelde hij weer meer, en de minuten die hij maakte werden zeker goed ingevuld. 6,5

16 Gabriel Heinze
Ik ga Heinze twee cijfers geven, omdat hij de linksbackpositie ongeveer net zo vaak invulde als die van centrale verdediger. Links was hij uitstekend, maar centraa liet het veel te wensen over. Veel tegengoals kwamen toen puur door hem. 7 voor de linksbackpositie, 5,5 als centrale verdediger.

17 Ruud van Nistelrooij
Op een gegeven moment was hij zijn goede vorm kwijt, en vielen de goals niet meer. Tot overmaat van ramp moest hij ook nog geöpereerd worden, waardoor de pichichi niet geprolongeerd kon worden. De laatste paar wedstrijden scoorde hij wel weer iedere keer, onder meer de 4e goal tegen Barça. 7.

18 Javier Saviola
Ga weg.

19 Julio Baptista
Scoort niet vaak, maar áls hij scoort zijn het absolute pareltjes. Besliste El Clásico in Barcelona (0-1) met een nette treffer en ramde een omhaal voorbij Betis-doelman Ricardo. Mocht echter niet al te vaak spelen, omdat vrijwel iedere middenvelder goed presteerde. 7.

20 Gonzalo Higuaín
Golzalo maakt altijd zeer belangrijke goals. In zijn eerste seizoen al, en in deze ook. Frappant is dat hij dit alleen voor elkaar lijkt te krijgen als hij invalt. Maakte Real Madrid kampioen door de 1-2 te maken tegen Osasuna in de laatste minuut. Held. 7.

21 Christoph Metzelder
Begon goed en vaak in de basis, maar toen Pepe beter in zijn vel kwam en Metzelder geblesseerd raakte kreeg hij zijn plaats bij de eerste elf niet meer terug. Hem lijkt hier geen lange carrière beschoren. 6.

22 Miguel Torres
Speelt niet veel, maar als dat wel het geval is is het vaak degelijk. Nooit slecht, maar ook nooit geweldig. Weinig over te zeggen eigenlijk. 6.

23 Wesley Sneijder
Kende net als Robben een geweldig debuutseizoen. In het begin pakte hij in zijn eentje de punten voor Real, en bleef eigenlijk uitstekend presteren. Goals, assists, prachtpasses; alles kwam van de kleine man vandaan. Eén van de belangrijkste spelers van Real Madrd dit seizoen. 8,5

24 Javier Balboa
Nauwelijks gespeeld. Geen cijfer.

[b]25 Jerzy Dudek[b]
Nauwelijks gespeeld. Geen cijfer.
pi_59221064
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 20:12 schreef groenen het volgende:
Ik ga maar een stukje schrijven over de spelers van het clubje waar ik veel wedstrijden van gezien heb, misschien leuk omdat de prestaties van de spelers niet heel erg bekend zijn in Nederland.

Youri Petrov -

Youri werd een beetje de cultheld bij Volendam, was als invaller bij zowel een voorsprong als achterstand nog goed te gebruiken, voor de basis niet goed genoeg meer. Gaat volgend jaar naar ASWH

Heb je nog meer specifieke info? Hoe fit was ie volgens jou nog? En wat deed ie vooral goed bij die invalbeurten?
www.thuisuiteten.nl
pi_59223890
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 00:44 schreef Triptamine het volgende:

John Heitinga 8

Urby Emanuelson 2
  zondag 8 juni 2008 @ 21:07:35 #92
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59229772
Spelers die meer dan tien wedstrijden hebben gespeeld.
Luca Bucci 3
Heeft z'n beste tijd gehad. De beste man speelt al sinds '85 en dat valt 'm nu wel aan te zien: veel blunders op beslissende momenten. Één van de grote oorzaken van de degradatie.

Paolo Castellini 6,5
Zoals altijd, degelijk en solide. Kon dit seizoen opbouwend echter niet genoeg brengen, zeker niet onder het devensieve regime van Cuper.

Ferdinand Coly 6,5
Ging in ieder geval weer altijd voor in de strijd. Het onvermoeibare opstomen langs de flank bracht iets te weinig rendement, maar dat valt hem ook niet helemaal aan te rekenen.

Giulio Falcone 5,5
Zo gevaarlijk als hij er uit ziet zo rende hij af en toe als een zotte over het veld. Liet in z'n onbesuisdheid teveel steken vallen. Ik had veel meer van hem verwacht, het juichen om z'n komst was zeer misplaatst.

Fernando Couto 5
Vorig jaar was hij nog solide en vooral leider. Hoewel z'n vervaarlijk tackles niet verdwenen zijn, geldt voor hem wat ook voor Bucci geldt: te oud, leuk die spelers die mee hebben geholpen aan de succesen van de jaren '90, maar doorgaan tot je met een rollator speelt werkt niet.

Massimo Paci 5,5
Prima back-up, maar als het er op aan komt, komt hij duidelijk te kort. Zeker de - vanwege blessures - verdedigings leidersrol is hem niet bepaald op het lijf geschreven.

Marco Rossi 7

Revelatie van het seizoen, ontpopte zich als de beste verdediger van het elftal. Nog niet altijd even scherp, wat in de Serie A toch echt van je gevraagd wordt, maar als je Zlatan 90 minuten in je zak hebt, heb je potentie. <- understatement. Als hij nog een paar jaar blijft, kan hij uitgroeien tot held en doorgroeien tot international.

Luca Cigarini 6,5
Technisch natuurlijk een begenadigd toptalent. Hij was het cratieve brein bij de meeste aanvallen en ook eigenlijk de enige die écht het verschil kan maken. Één van Italiës grootste talenten, maar als hij er echt bij wil horen moet hij ook goed voetballen als het elftal niet draait. Verder is z'n rendement natuurlijk te laag met maar drie goals ook al begint bijna iedere aanval bij hem.

Daniele Dessena 6
Een matig seizoen van Daniele. Werd té vaak van de bal gezet en onnauwkeurig in de passing. Bij sommige wedstrijden twijfelde ik zelfs even of hij wel het megatalent is wat ik dacht dat hij was. Laat ik het er maar op houden dat iedere speler wel eens een minder seizoen meemaakt. Zeker als je 20 bent en in een slechtdraaiend elftal speelt. De hele zomer in het krachthonk en volgend jaar in B weer als een mix van Pirlo en Gattuso centraal stralen als vorig jaar.

Andrea Gasbarroni 6,5
Dit seizoen de enige voorhoedespeler met echt gif in z'n aanvallen. Helaas te wisselvallig, al is dat natuurlijk ook z'n kwaliteit. Zal terecht in Serie A willen blijven voetballen volgend jaar.

McDonald Mariga 7
Bracht veel body in het spel. Parma wist hem op de laatste minuut van de transferdeadline voor Ajax weg te kapen en dat moeten in Amsterdam gevoeld hebben. McDonald gaat volgend jaar veel betekenen nu hij aangepast is!

Domenico Morfeo 6
Speelde helaas te weinig, maar was bij die invalbeurten ook niet zo sterk en gevaarlijk als voorgaande jaren. Wel gewoon weer even veel rode kaarten als goals.

Stefano Morrone 8
Speler van het jaar. Onverzettelijk, sterk aan de bal en een geboren leider. Volgend jaar als aanvoerder en Serie B beker ontvangen!

Francesco Parravicini 6
Vorig jaar samen met G Rossi verantwoordelijk voor de ommekeer, dit jaar minder bepalend. Ook omdat Morrone dit jaar de stofzuigerrol op zich kon nemen.

Andrea Pisanu 6
Heeft me positief verrast. Stelde vorig jaar niets voor, dit jaar had hij wel eens een goede actie her en der.

Damiano Zenoni 4
De tegenvaller van het jaar. Ik verwachtte veel van de aankoop, maar leverde meer ballen in, dan dat hij veroverde en kon aanvallend helemaal niets inbrengen. Mag mooi weer vertrekken deze zomer, het liefst naar een concurent...

Igor Budan 7
Door z'n blessure helaas veel te weinig gespeeld, maar speelde gewoon zeer goed. Tien wedstrijden in de basis, waarvan hij er bij acht ook al weer uit moest en dan toch 7 keer scoren bij een degradant. Is veel te goed voor Serie B, arrivederci en heel erg bedankt!

Bernardo Corradi 4,5
Door de blessure van Budan mocht hij tot de komst van Lucarelli alles spelen en maar 5 keer scoren. Dat zegt genoeg...

Cristiano Lucarelli 6
Kwam in de winterstop en ging er vol voor, maar kon net als in Oekraine niet laten zien wat hij bij Livorno wel deed. Slechts 4 goals is ook voor één seizoenshelft te weinig. Volgend jaar maar laten zien dat hij het niet verleerd is...

Reginaldo 5,5
Bij Reginaldo weet ik het niet. Mistte veel te veel kansen, maar creeerde ze ook vaak zelf met een razensnelle dribbel. Maar als je daarna voor open doel naast schiet is het verspilde moeite..

coaches:
Domenico Di Carlo 6,5
Onder Di Carlo speelde Parma bij vlagen erg goed voetbal. Het gebrek aan resultaat brak hem op, maar ik had wel vertrouwen in hem. Zonde dat hij volgend jaar niet kan laten zien dat hij het kan.

Hector Cuper 2
Waarom volledig op de verdediging spelen als je een team hebt dat niet kan verdedigen?
  zondag 8 juni 2008 @ 21:30:47 #93
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_59230634
Leuk gedaan Pfaf, nog even een vraagje: Mariga was toch gehuurd? Is ie al gekocht dan dat ie volgend seizoen ook blijft?
  zondag 8 juni 2008 @ 21:34:28 #94
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59230800
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:30 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Leuk gedaan Pfaf, nog even een vraagje: Mariga was toch gehuurd? Is ie al gekocht dan dat ie volgend seizoen ook blijft?
Gehuurd inderdaad, met optie tot koop. Vlak voor het einde van het seizoen had hij bijgetekend. Tenzij hij een degradatieclausule heeft volgend jaar dus weer op Tardini te bewonderen.
  zondag 8 juni 2008 @ 22:15:54 #95
106943 blueangel_
*FS 1982-2008*
pi_59232431
Club Brugge KV

Het Team: Met een compleet vernieuwde kern, een nieuwe trainer en komende uit een van de slechtste seizoenen in 15 jaar is een 3de plaats goed. Alleen is het zuur dat je een wekende titel vergooid door wat dubieuze scheidsrechterlijke beslissingen en een paar slappe matchen in februari/maart ... in de beker en europees gingen we er veel te vroeg uit. 6.5

Doelmannen

Stijn Stijnen: Outstanding ... wekelijks op enorm hoog niveau, enorm gegroeid op z'n hoge ballen en een leider in de kleedkamer. 9.5

Glenn Verbauwhede: Weinig gespeeld dankzij de prestaties van Stijnen, maar tijdens Stijn z'n schorsing stond hij er. Pakte op z'n eentje de wint in Lokeren. 6.5

Yves Lenaerts: Niet gespeeld

Verdedigers

Brian Priske: Stond, dankzij het gebrek aan een echte rechtsmid, er constant alleen voor op z'n flank. Verdedigend goed, aanvallend vaak aanwezig maar z'n voorzetten waren een complete catastrofe. Heeft zich nooit goed gevoeld in de groep, en vertrekt dus deze zomer terug naar Denemarken 4.5

Jorn Vermeulen: Degelijk in de wedstrijden die hij mocht spelen, enorm sterk thuis tegen Beerschot. 6.5

Antolin Alcaraz: Bijna het hele jaar geblesseerd maar enorm sterk in de laatste wedstrijden van het seizoen. Snel, sterk en erg goed uitvoetballend. Jammer van dat ene nochalante momentje dat er elke week nog inzit. Dankzij z'n weinige aantal matchen slechts een 6, maar op basis van z'n kwaliteiten verdiend hij veel meer

Jeroen Simaeys Outstanding. Wekelijks op erg hoog niveau en vrijwel foutloos. 9

Stephan Kucera: Compleet door de mand gevallen in het begin van het seizoen, daarna nooit meer in de ploeg geraakt. Ik geloof in z'n kwaliteiten, maar hij moet dat dan wel NU beginnen tonen 3

Birger Maertens: Op karakter goed begonnen, maar helemaal door het ijs gezakt thuis tegen Genk 3

Joos Valgaeren: Degelijk, maar eigenlijk is hij versleten voor topniveau 5

Michael Klukowski: Verdedigend degelijk, aanvallend veel te zwak. 6

Middenvelders

Phillipe Clement: Oude krijger en onmisbaar in de groep, maar in het basiselftal hoort hij niet meer te staan. 5

Elrio Van Heerden: Het hele seizoen geblesseerd

Koen Daerden: Het hele seizoen geblesseerd

Gaetan Englebert: Dra-ma-tisch. 2

Sven Vermant: Dra-ma-tisch 2

Karel Geraerts: Was erg degelijk als verdedigende middenvelder, aanvallend bracht hij iets te weinig. Qua mentaliteit en inzet echter enorm belangrijk. 8

Ivan Leko: Brilliante passes en stilstaande fase's, assistenkoning, maar ooooooooo zo traag in de omschakeling. 8

Jonathan Blondel: Erg belangrijk in de rol van aanjager, motor van het middenveld. 8

Gert-Jan De Mets: Niet gespeeld

Aanvallers

Ibrahim Salou: Veel te zwak voor Club, enkel in de laatste wedstrijden van het seizoen een degelijk niveau gehaald 4

Wesley Sonck: Goed begonnen, daarna compleet weggezakt. Blijft een enorm irrante vent en zeurkous op het veld. 5

Dusan Djokic: Schitterende inzet, mentaliteit en doorzettingsvermogen, maar technisch iets te zwak voor het echte topniveau. Cultheld, dus een 7

Dani Chavez: Weinig gespeeld, maar heeft enorm veel potentieel. Zodra hij aangepast geraakt aan Belgie kan hij een topper worden

Brecht Capon: Erg degelijk seizoen, maar iets te blessuregevoelig. Kan met z'n snelheid een sensatie worden de volgende seizoenen

François Sterchele +14/03/1982 - 08/05/2008+: RIP SWA ... CAMPIONE PER SEMPRE
+ François Sterchele, 14/03/1982 - 08/05/2008 +
pi_59237593
Clement is toch een verdediger?

Zal morgen die van Ajax wel ff doen.
  maandag 9 juni 2008 @ 12:22:18 #97
106943 blueangel_
*FS 1982-2008*
pi_59243458
Verdediger/Verdedigende middenvelder ... kan net zoals Simaeys beide posities aan
+ François Sterchele, 14/03/1982 - 08/05/2008 +
pi_59251249
Halverwege het seizoen zat ik volgens mij nog niet op Fok! of ik heb dit topic over het hoofd gezien, maar bij deze een eindrapport van Man Utd, aangezien er voor Ajax al een aantal zijn. Spurs volgt misschien nog.

Edwin van der Sar: Keepte een goed seizoen. Weinig tegentreffers in zowel PL als CL. Op het einde van het seizoen mocht hij dan eindelijk de heldenrol vervullen door de penalty van Anelka te pakken. De uittrappen worden wel wat minder lijkt het. 8

Ben Foster: Begon zwaargeblesseerd aan het seizoen. Het kostte hem dan ook maanden om fit te worden. Misschien wel de meest talentvolle Engelse doelman, maar hij speelde maar één wedstrijd. Dat deed hij wel erg goed, maar het is te weinig voor een cijfer. -

Tomasz Kuszczak: Tweede keus achter Van der Sar. Omdat die nogal eens last had van kleine blessures kwam Kuszczak nog regelmatig in actie. Dat deed hij naar behoren. Aardige tweede keeper maar zeker niet de toekomstige nummer 1. 6

Gary Neville: De aanvoerder van Man Utd liep vorig seizoen een enkelblessure op. Hij mist er het hele huidige seizoen mee. Hoe fit is Neville nog? -

Patrice Evra: Met het vertrek van Heinze en de blessure van Silvestre viel alle concurrentie voor Evra weg. Dat bleek echter geen probleem voor de Fransman, die een sterk seizoen kende. Verdedigend uitstekend en vaak gevaarlijk mee opkomend. 7,5

Rio Ferdinand: Samen met Nemanja Vidic nagenoeg niet te passeren in het hart van de verdediging. Ontwikkeld zich ook steeds meer als leider van de defensie, en de traditionele slippertjes komen steeds minder voor. 8,5

Wes Brown: De eeuwige reserve was dit seizoen zowaar de man met de meeste wedstrijden van alle Man Utd spelers op zijn naam. Die speelde hij vooral als rechtsback, niet helemaal zijn eigen positie, maar daar liet hij weinig van merken. Staat er ook in de grote wedstrijden met een goal tegen Liverpool, een assist in de CL finale en een uitstekende wedstrijd tegen Barcelona thuis. 7

Nemanja Vidic: Voor mij de beste speler van Man Utd dit seizoen. Op één man na natuurlijk. In de CL finale was mooi te zien waarom Vidic zo goed is. Hij is ijzersterk, staat altijd op de goede plaats en heeft bijna geen overtredingen nodig. 9

Gerard Pique: Heeft de club inmiddels verlaten. Het is ook erg moeilijk om je in de basis te spelen als daar Ferdinand en Vidic al staan. Bij afwezigheid van één van die twee koos Ferguson meestal niet voor Pique, en wanneer hij dat wel deed oogde de Spanjaard lang niet altijd zeker. 5

John O'Shea: Kwam in veel duels in actie, maar meestal slechts als invaller in de slotfase. Een betrouwbare jongen die zijn taken uitvoerd en verder geen gekke dingen doet. Nuttig voor de bank maar zal nooit basisspeler worden. 6

Mickaël Silvestre: Was een groot deel van het seizoen geblesseerd. Een paar jaar geleden nog een basisspeler, sinds de komst van Evra en Vidic is zijn speeltijd steeds verder beperkt. Deed het nadat hij terugkwam van zijn blessure niet eens onaardig. 6

Owen Hargreaves: Kwam voor veel geld over van Bayern München. Teveel naar mijn idee. Hargreaves is altijd nuttig en werkt erg hard, maar kon niet echt een vaste plaats afdwingen. Bovendien blijft hij blessuregevoelig. Moet beter komend seizoen. 6,5

Anderson: Speelde sneller dan verwacht een belangrijke rol op het middenveld, mede door blessures van Scholes en Hargreaves. Naast dynamiek en een uitstekende techniek blijkt hij fysiek ook erg sterk te zijn. Kan een hele grote worden maar dan moet hij wel bepalender worden bij doelpunten. 7,5

Ryan Giggs: Giggs sloot het seizoen in stijl af. Verbrak het record van Bobby Charlton met de meeste gespeelde wedstrijden voor de club en scoorde in de kampioenswedstrijd. Daarvoor had Giggs echter lange tijd een dip. Het beste is er wel af bij deze legende. 6,5

Ji-Sung Park: Ook Park begon geblesseerd aan het seizoen. Na zijn herstel knokte hij zich knap in de basis. Dat knokken is ook meteen zijn voornaamste kwaliteit. Technisch komt hij tekort in het snelle aanvalsspel van Man Utd. 6,5

Michael Carrick: De meest onderschatte speler van Man Utd. Beleefde een erg goed seizoen met zijn inzicht en uitstekende passing. Speelde veel wedstrijden, wat hem aan het eind enigszins leek op te breken. 8

Paul Scholes: Vorig jaar fantastisch. Dit jaar wat minder. Begon goed, maar raakte snel geblesseerd en het koste hem na zijn rentree de nodige tijd om op niveau terug te komen. Dankzij een prachtige goal tegen Barcelona toch nog een positief seizoen voor Scholes. 7

Darren Fletcher: Nuttige invalkracht. Speelde erg goed tegen Arsenal in de FA Cup. Verder geen fan van deze speler, hij voegt niks toe en maakt nog wel eens een foutje. Wel een redelijk seizoen. 6

Cristiano Ronaldo: Over het seizoen van Ronaldo valt eigenlijk niks te zeggen. Wat je namelijk ook zegt, je doet hem toch te kort. Begon nog dramatisch met een rode kaart tegen Portsmouth. Scoorde daarna aan de lopende band uit alle standen. Zonder twijfel de beste van de wereld dit seizoen. 10

Louis Saha: Het probleemkind van Man Utd. Met Tevez en Rooney zijn voor twee posities maar twee andere spitsen beschikbaar. Dan is het belangrijk dat je daarachter iemand hebt op wie je kunt vertrouwen bij blessures. Saha is echter zelf nooit echt fit. En bovendien een beperkte speler. 5

Wayne Rooney: Stond dit seizoen nadrukkelijk in de schaduw van Ronaldo. Rooney is nooit de man van 30 goals per seizoen geweest en zal dat ook nooit worden. Hij is echter wel erg belangrijk voor Man Utd. Bij zijn afwezigheid ontbreekt er echt iets in aanvallend opzicht. 7,5

Nani: Kende een wisselvallig eerste seizoen. Hij heeft absoluut talent, maar hij lijkt sterk op de Ronaldo van 3-4 seizoenen geleden. Hij blijft soms te lang pingelen, schiet van onmogelijke afstanden en kreeg ook al rood omdat hij zich liet provoceren. 6,5

Carlos Tevez: Bij Man Utd startte hij goed, met meer speeltijd dan verwacht. Vooral de bij vlagen vloeiende combinaties met Rooney vielen op. Verder is hij enorm balvast en geslepen. Had even een terugval, maar was wel de beste van de vier aankopen. 8

Sir Alex Ferguson: Een manager die de Champions League en de Premier League wint kan het natuurlijk alleen maar uitstekend gedaan hebben. Hij had er het materiaal voor, maar dat geldt voor meer clubs. Ik had meerdere malen mijn twijfels over de opstelling, maar hij bleek het meestal gewoon goed neergezet te hebben. Met misschien wel als hoogtepunt de verrassende opstelling in de CL finale, die hij voor de tweede keer in zijn lange en van de prijzen barstende carrière won. Jammer dat hij zich soms niet in kan houden, maar dat zal hij wel nooit leren. 9
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')