quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:33 schreef mcyodogg het volgende:Laat ik alleen even Chelsea doen. PSV wellicht later, maar daar zullen ook andere gegadigden voor zijn.
Laat ik meteen een eindrapport geven. Tussen haakjes wat hij in de winter kreeg.
Petr Cech: Weer een uitstekend seizoen achter de rug. Arsenal en Villa heb ik hem al snel vergeven. Hield Chelsea op de been tegen Liverpool en Manchester United in de CL, en hij pakte zelfs een penalty! Ongekend.
8.5 (8.5)
Ashley Cole: Heeft voor mij definitief het verschil gemaakt met Bridge. Blijft een opgewonde standje, maar kan hij zich in een rechtsbuiten bijten. En dan al zijn doellijn reddingen.
7 (6.5)
Claude Makélélé: Speelde ook na de winsterstop nog wel eens wisselvallig, maar ik wil hem toch prijzen voor z'n uitstekende optreden in de CL-finale. Laat zien dat hij nog op het hoogste niveau meekan. Al is het maar 1x per maand.
6.5 (6)
Michael Essien: Die Essien van vorig seizoen is nooit echt naar boven gekomen. Maar het blijft een brok kwaliteit. Heeft zich weer vaak moeten schikken in rechtsback, wat hij goed deed. Maar ik zie hem het liefst op het middenveld
7.5 (7.5)
Ricardo Carvalho: Speler van het seizoen. Snap dat Terry vooral in de aandacht staat omdat hij de aanvoerder is, maar Carvalho is de betere verdediger. Ook volgens Torres de beste verdediger in de PL
9 (8.5)
Andriy Shevchenko: Eigenlijk amper gezien de tweede seizoenshelft. Eerst geblesseerd, daarna op de bank. Z'n werklust is bewonderingswaardig, maar een goede Sheva zullen we helaas nooit zien, ben ik bang.
5 (5.5)
Frank Lampard: Ja, en weer de 20-goals grens gehaald, en dat met 2 maanden eruit. Blijft een fenomeen. Onmisbare speler voor Chelsea, dus teken snel dat contract.
8.5 (8)
Steve Sidwell: Eerste seizoenshelft mocht hij wel eens opdraven, daarna volledig overbodig geworden. Hopelijk vindt hij een leuke club. Wigan ofzo
5 (5)
Joe Cole: Volgens de fans speler van het seizoen. Ik zie dat niet zo. Heeft wel een veel betere tweede helft gehad, met name Spurs-uit, maar speler van het seizoen?
7 (6)
Didier Drogba: Lusteloos, ongeinteresseerd en provocerend. Zo zou ik de Drogba van de laatste maanden willen typeren. Lijkt klaar voor een vertrek, en ondanks incidentele oplevingen tegen Arsenal en Liverpool, heeft hij over de breedte een stuk minder gebracht.
7 (8.5)
John Obi Mikel: Ja, ik ben fan van zijn stijl, maar dat mocht hij alleen in de competitie laten zien. Pakt nog steeds te veel kaarten, hoewel ze niet allemaal even terecht waren.
7.5 (8)
Michael Ballack: Maakte meteen indruk na zijn blessure. Is enorm gegroeid en ik zou hem niet meer uit de basis willen zien.
8 (-)
Claudio Pizarro: Las dat hij de best scorende speler op de training is. Helaas bleef het daarbij. Ik vind hem onhandig, onscherp, en de ballen die hij verspeeld. Scoren is ook niet echt zijn motto
5 (6)
Florent Malouda: Beter dan z'n eerste maand is hij niet meer geweest. Toch hield de trainer vertrouwen in hem, en hij heeft zich wat herpakt. Maar het moet beter
6.5 (6)
Wayne Bridge: Lullig hoe hij die penalty weggaf tegen Tottenham, daarna ook uit de gratie geraakt bij Grant. Ik hoop dat hij erbij blijft, maar misschien dat hij ergens anders eerste keus wil zijn
6.5 (6.5)
Paulo Ferreira: Paulo is Paulo. Zal nooit erg opvallen, maar altijd de klus klaren. Heeft de pech gehad dat Essien vaak op zijn plek gezet werd
6 (6)
Salomon Kalou: Afwerken blijft een probleem, maar ik moet toch krediet geven voor de dreiging in zijn spel. Zijn er maar weinig bij Chelsea die backs een probleem kunnen geven, maar hij is er een van. Maar dat afwerken
6 (6.5)
Tal Ben-Haim: Meest opvallende bijdrage: Cech's gezicht half open schoppen. Bedankt en tot ziens.
4 (4)
Carlo Cudicini: Meer minuten gemaakt dan hij gedacht zou hebben, en heeft het naar behoren gedaan. Veel betere 2e keepers zijn er ook niet, maar hij begint wel oud en blessuregevoelig te worden.
7 (7)
Shaun Wright-Phillips: Een paar goede wedstrijden gespeeld op rechts-half, maar jammer dat zijn City-vorm, nooit bij Chelsea gezien is. Zou me verbazen als hij volgend jaar er nog zit.
5.5 (6)
John Terry: Beter gaan spelen naar mate het einde. Zich een fantastisch leider getoond na het vertrek van Mourinho en de boel scherp gehouden. Maar het enige wat herinnerd zal worden is wat er op 21 mei rond een uur of 12 in Moskou gebeurde.
7.5 (6.5)
Alex: Uitstekend debuutjaar geahd. Blijft de pech hebben dat hij 2e keus is achter JT&RC, maar je hoeft niet op zoek naar vervanging als er iest met die twee gebeurd.
7.5Juliano Belletti: Doelkpunt van het jaar gemaakt. Dacht dat hij nooit scoorde, maar hij heeft toch 2 fraaie gemaakt. Moet nog maar afwachten wat er gaat gebeuren nu Bosingwa aangetrokken is, maar ik ben best tevreden met hem.
7 (7)
Nicolas Anelka: Gehaald vanwege een spitsenprobleem. Schoot ze er niet zo gemakkelijk in als bij Bolton, maar hij was belangrijk in de voorbereiding van goals. maar zet hem nooit meer linksbuiten, graag.
7 (-)
Avram Grant: Ja, wat voor een jaar is dit voor hem geweest? Qua resultaten geweldig. Er kwam zelfs een Mourino-achtige reeks met 9 overwinningen op rij. Qua spel was het wisselvallig. Soms oersaaie wedstrijden, maar we hebben ook een aantal thrillers mogen meemaken. Qua prijzen natuurlijk onvoldoende. De clubleiding verwacht meer dan dit. Grant heeft persoonlijk de League-Cup finale verknald. Aan de andere kant hield hij Chelsea in de competitie en CL. Uiteindelijk gezien, misschien geen wereldtrainer, maar ik zal mijn woorden bij zijn aanstelling moeten terugnemen
7.5 (7)
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock