abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55467305
Bij Wageningen zijn de velden bij de Rijn uiterwaarden ondergelopen met water en nu prima ijs om op te schaatsen. Ben er gister en vandaag geweest.
pi_55471858
Na een tip van een buurman ben ik gaan schaatsen op de Oostvaardersplassen bij Lelystad. Als je op het noordelijkste meer (wel beneden de Knardijk) schaatst kun je een rondje van 11 km maken.

Locatie: Natuurgebied Oostvaardersplassen vlakbij Lelystad. Makkelijk te bereiken via de A6, volg de borden naar Noordersluis, en vervolgen naar Oostvaardersplassen.
Diepte: Hoe diep het meer is weet ik niet precies maar gezien de ijsdikte (zo'n 7 cm) denk ik dat het hooguit een meter diep is.
Al geschaatst: Vanmiddag 6 rondjes van 11 km gedaan, het ijs is langs de randen van het meer overal betrouwbaar. Er zijn wel wat ribbeltjes op sommige stukken maar het ijs is mooi zwart van kleur, lekker hard en het glijdt prima.
Tip(s): Erg goede plek om te schaatsen. Meer vriest goed dicht en omgeving is ook wel aardig, maar verder niet echt specifieke tips.

Sfeerimpressie, het was totaal niet druk :

Misschien dat ik morgen het zuidelijke meer ga berijden, maar dat zal een beetje van het weer af hangen en of het zuidelijke meer niet precies hetzelfde is qua omgeving als het noordelijke meer.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bolkesteijn op 22-12-2007 21:17:04 ]
pi_55471951
Die ribbeltjes vind ik altijd tof, die maken zo'n fijn geluid onder je schaatsen.
  zaterdag 22 december 2007 @ 21:03:22 #29
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_55472391
Er werd vrijdag al bij de molens van kinderdijk geschaatst. Daar kan je ook prima langere afstanden schaatsen.
pi_55472669
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:49 schreef Isegrim het volgende:
Die ribbeltjes vind ik altijd tof, die maken zo'n fijn geluid onder je schaatsen.
Heb je nog bij Reeuwijk geschaatst?
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 21:03 schreef Hi_flyer het volgende:
Er werd vrijdag al bij de molens van kinderdijk geschaatst. Daar kan je ook prima langere afstanden schaatsen.
Daar heb ik ook nog aan gedacht om vandaag te gaan schaatsen. Jammer dat morgen aan de kust de dooi er wat meer in komt dan in het binnenland anders was ik daar morgen zeker naar toe gegaan. Edit: Hmmm, morgen kouder dan ik dacht, wellicht dat ik het toch ga proberen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Bolkesteijn op 22-12-2007 21:23:53 ]
pi_55472707
Nee, vandaag had ik eigenlijk geen tijd. Morgen misschien, maar vriest het vannacht nog?
pi_55472934
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 21:14 schreef Isegrim het volgende:
Nee, vandaag had ik eigenlijk geen tijd. Morgen misschien, maar vriest het vannacht nog?
Kaartje vannacht 3 graden vorst, morgen een graad of 3 in het zuidwesten, maar meestal maakt dat niet zoveel uit.
pi_55473155
VAndaag heerlijk op de oostvaardersplassen geschaatst.... GIGA Druk alleen
pi_55473209
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 21:26 schreef firecow het volgende:
VAndaag heerlijk op de oostvaardersplassen geschaatst.... GIGA Druk alleen
Waar heb jij dan precies op de Oostvaardersplassen geschaatst? Ik vond het totaal niet druk.
pi_55473796
Reeuwijkse plassen zijn denk ik echt nog niet betrouwbaar, duurt altijd behoorlijk lang daar.
pi_55482156
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 21:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waar heb jij dan precies op de Oostvaardersplassen geschaatst? Ik vond het totaal niet druk.
Ach kom op er stonden 500+ man op het ijs ofzo
Knardijk bij het bezoekers centrum
pi_55499494
quote:
Op zondag 23 december 2007 02:44 schreef firecow het volgende:
Ach kom op er stonden 500+ man op het ijs ofzo
Knardijk bij het bezoekers centrum
Kijk een naar mijn foto (zie boven) dat kan ik echt niet druk noemen. Wel was het meer dat noordoostelijk lag erg druk, op de andere meren was echter genoeg plaats.
pi_55499692
Vandaag geschaatst op het Leersumse veld vlakbij de A12 in Maarsbergen. Het grootste meer ligt achter de inrichting Valkenheide.

Locatie: Natuurgebied Breeveen, vanaf de parkeerplaats bij de ingang is het zo'n 10 minuten lopen naar het meer. Er zijn drie meren, zij zijn gescheiden door een kleine dam waar je makkelijk overheen kunt klunen.
Diepte: Het meer is tussen de 50 en 10 centimeter diep.
Al geschaatst: Vanmiddag enige tijd geschaatst maar vanwege drukte en dooi werd het ijs snel slechter. Uiteindelijk 3 uurtje op het ijs gestaan en al met al prima geschaatst. Gezien de geringe diepte van het meer kun je er denk al snel terecht. Wellicht dus leuk om aan het begin van een vorstperiode het ijs even te 'proeven', ook omdat voor een lekkere schaatstocht het meer eigenlijk te klein is.
Tip(s): Neem goede schaatsbeschermers mee, dan kun je makkelijk over de dammetjes klunen.
pi_64395337
Bij bosgebied Valkeveen, vlakbij Naarden!

Begin bij een weiland in Oud Naarden en eindig in Naarden-Vesting (hoogtepunten: je schaatst langs de tuinen van grote villa's en mooi bosgebied!). Nog mooier is het, als er sneeuw ligt.
Ik weet niet of het al schaatsbaar is..
pi_64396707
Ik denk niet dat het daar al schaatsbaar is.. Het vriest nog maar 2 dagen en wat hier boven allemaal staat is van een jaar terug
:-)
  zaterdag 27 december 2008 @ 12:25:23 #41
3185 Adelante
To let it go now
pi_64396789
Oosterbeek wilde er vroeg bij zijn dit keer.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_64397386
EERSTE SCHAATSERS OP DE RYPTSJERKSTERPOLDER

http://www.waldnet.nl/wn/(...)sjerksterpolder.html
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_64398811
Die Ryptsjerksterpolder is er ook altijd vroeg bij zeg, maar daar staat zo te zien ook maar 20 cm water ofzo, het gras komt door het ijs heen. Ik heb in ieder geval al m'n schaatsen geslepen. Morgen maar eens een rondje fietsen langs wat kleine vennetjes hier in de buurt.
pi_64468843
Ik ga morgen maar eens naar het Drontermeer. Het schijnt dat daar aan de ondiepe Gelderlandse kant geschaatst kan worden. Ga niet te noordelijk (richting Kampen) want daar is men bezig met de aanleg van de Drontermeertunnel voor de Hanzelijn wat denk ik zorgt voor onbetrouwbaar ijs door allerlei stromingen.

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&ll=52.499504,5.848503&spn=0.096978,0.32959&t=h&z=13
pi_64470119
Ik ga morgen misschien schaatsen op natuurgebied Het Rammegors.
Vandaag waren ze ook al aan het schaatsen maar het was nog een beetje onvertrouwbaar.
Vannacht geven ze -7 af, dus morgen ga ik een poging wagen.

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=Sint+Philipsland&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=geocode_result&resnum=1&ct=image

Het Rammegors ligt tegen het Schelde-Rijn-Kanaal aan.
Life is Music
pi_64472071
Van de veenmeertjes bij Maarseveen zijn inmiddels de meeste prima, vanmiddag lekker geschaatst daar.

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&geocode=&time=&date=&ttype=&ie=UTF8&t=k&ll=52.147816,5.087442&spn=0.037026,0.080338&z=14&om=1

Met nog een nacht met vorst te gaan zal morgen ook wel de iets diepere meertjes veilig zijn. Alleen jammer dat men nog niet op de Maarseveenseplas zelf kan schaatsen (gisteren was die nog helemaal open...)
pi_64473659
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:25 schreef Fredo55 het volgende:
Ik ga morgen misschien schaatsen op natuurgebied Het Rammegors.
Vandaag waren ze ook al aan het schaatsen maar het was nog een beetje onvertrouwbaar.
Vannacht geven ze -7 af, dus morgen ga ik een poging wagen.

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=Sint+Philipsland&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=geocode_result&resnum=1&ct=image

Het Rammegors ligt tegen het Schelde-Rijn-Kanaal aan.

Dan mag je eerst wel eens schaatsen gaan kopen
  maandag 29 december 2008 @ 21:18:09 #48
62913 Blik
The one and Only!
pi_64478145
Even een vraag, ik woon sinds kort aan de Vecht in Zuilen. Is er een kans dat de Vecht volledig bedekt wordt met ijs?
pi_64489862
Gisterenavond was de plaatselijke ijsbaan hier ook open. Beste laat want op zaterdag waren er genoeg plaatsen in het land waar al geschaatst kon worden.
pi_64494590
quote:
(30/12) IJsbaan Oud-Vossemeer open.
De ijsbaan van ijsvereniging De Eendracht in Oud-Vossemeer is dinsdag vanaf 11.00 uur open. De ijsbaan is te vinden aan de Veerstraat. Wij wensen iedereen veel schaatsplezier!
quote:
(30/12) Waarschuwing voor dun ijs

De stichting STAD, die de ijsbaan op de Veste in Tholen beheert, waarschuwt voor dun ijs. De Veste is drie meter diep en het ijs nog te dun op op te staan. Omdat op allerlei plekken in Zeeland al wel geschaatst kan worden kunnen mensen overmoedig worden, denkt Andy van de Velde van de stichting STAD.
Life is Music
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')