Tuurlijk kunnen we de overheid afschaffen en kan iedereen voor zichzelf zorgen. Maar als jij dan een keer ernstig ziek bent. En je had te weinig geld voor een goede verzekering, is dat dan dikke pech? Stel je wilt heel graag kinderen, maar je verkeert niet in die positie om dat te financieren? Is dat dan dikke pech? Wie zorgt dan voor de infrastructuur, etc? Hoe moeten we diplomatieke betrekkingen met andere landen onderhouden, of is dat ook ieder voor zich?quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dus de mensen die het land draaiend houden moeten betalen voor zowel de vorige als de volgende generatie. Het komt werkelijk niet bij je op dat mensen zonder die torenhoge belastingverplichting prima in staat zouden zijn om zowel voor hun eigen kinderen als voor hun eigen oude dag te zorgen? En dat ze dan zelfs een stuk voordeliger uit zouden zijn omdat de overheid, die voor het regelen van al jouw overdrachten eerst zichzelf een flink bedrag toebedeelt, er tussenuit valt?
Dat zie je geheel verkeerd. Door onze fijne overheid moet er in de zorg zoveel administratie gevoerd worden dat er bijkans meer mensen aan het administreren zijn dan er in de uitvoering werken. Deze mensen moeten vanwege de complexiteit van de materie vaak hoog geschoold en dus dik betaald worden. In een beetje organisatie zijn al snel 150 mensen bezig met administratie. Zelfs teamleiders hebben tegenwoordig assistenten omdat ze niet door de administratie heen komen. Als deze onzinnge administratie afgeschaft wordt kunnen er ik weet niet hoeveel mensen ingezet worden.quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:04 schreef simmu het volgende:
[..]
die kraamzorg he: vroeguh kreeg je een hele week elke dag de hele dag een persoon die je hielp te leren om te gaan met het kindje. nu mag je wegens personeelstekorten (want te weinig koters gekweekt een jaar of 20/30 terug!) blij zijn met 3 dagen lang 4 uurtjes!
da's dus dankzij die kinderlozen, dat we nu met personerelstekorten zitten!
moraal van het verhaal: er is iets te zeggen voor beide kampen
Maar? Dat doe ik toch al, dat zeg ik net??quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:56 schreef The_Interpreter het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar neemt niet weg dat mensen bovenop dat geld ook nog extra kunnen geven. Ik verwacht dat wel van een solidair iemand als jij. Ik vind het wel een beetje asociaal om van je inkomen geen vast percentage naar een goed doel weg te sluizen. Toch?
Dat is heel simpel te realiseren. Gewoon de overheid significant verkleinen. De overheid al haar huidige taken laten behouden en toch een einde maken aan de bureaucratie is daarentegen een utopie.quote:Op vrijdag 21 december 2007 13:16 schreef LaTiNo het volgende:
Ik hoor weer een Fortuyn-dogma opborrelen hier: einde maken aan de bureaucratie
Ik vraag me af of dat nog wel zo makkelijk kan in een land dat al zo gewend is aan over-regulatie. Maar let's go ontopic againquote:Op vrijdag 21 december 2007 13:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is heel simpel te realiseren. Gewoon de overheid significant verkleinen. De overheid al haar huidige taken laten behouden en toch een einde maken aan de bureaucratie is daarentegen een utopie.
Prima regeling zou dit zijn.quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:00 schreef Tinkepink het volgende:
Vooraf: ik ben het zelf niet eens met deze stelling. Ik ben namelijk wel solidair met anderen. En vind niet dat iemand afgerekend mag worden op het feit dat hij/zij geen kinderen kan krijgen. Dus ongewild kinderlozen: niet boos worden! Over de mensen die geen kinderen willen twijfel ik nog een beetje
Naar aanleiding van verschillende discussie in o.a. OUD, NWS en POL, waarin verschillende mensen aangeven niet voor een ander te willen "betalen", wil ik de volgende stelling poneren:
Ouders krijgen niet betaald voor hun zwangerschapsverlof en kindergerelateerde zaken, maar mensen zonder kinderen krijgen later geen AOW en ontvangen geen zorg die ook door hun kinderen uitgevoerd zouden kunnen worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |