abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55441516
Ik weet niet of jullie andersmans posts wel lezen, maar ik heb net al aangegeven dat er sinds een geruime tijd een levensloopregeling bestaat, deze kan hier prima voor gebruikt worden, daarnaast discrimineer je op die manier geen kinderlozen, en spaar je het zelf bij elkaar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_55441650
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 13:59 schreef raptorix het volgende:
Ik weet niet of jullie andersmans posts wel lezen, maar ik heb net al aangegeven dat er sinds een geruime tijd een levensloopregeling bestaat, deze kan hier prima voor gebruikt worden, daarnaast discrimineer je op die manier geen kinderlozen, en spaar je het zelf bij elkaar.
Precies.
pi_55441701
En zo'n levensloopregeling kost uiteindelijk niks en wordt gefinancieerd door de kabouters?
Live the love that I have for you
pi_55441863
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:06 schreef ConanTroutman het volgende:
En zo'n levensloopregeling kost uiteindelijk niks en wordt gefinancieerd door de kabouters?
Nee een werknemer mag 12 procent van zijn bruto inkomen fiscaal gunstig reserveren, kortom het wordt uit eigen zak betaald, maar wordt fiscaal dus beloont. Ik vind dit een prima oplossing omdat het niet discriminerend werkt, en bovendien zelf financieerend is.
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:14:42 #205
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_55441884
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee een werknemer mag 12 procent van zijn bruto inkomen fiscaal gunstig reserveren, kortom het wordt uit eigen zak betaald, maar wordt fiscaal dus beloont. Ik vind dit een prima oplossing omdat het niet discriminerend werkt, en bovendien zelf financieerend is.
Nadeel is alleen dat je niet zelf mag bepalen wanneer je het opneemt. Dat maakt het lastig om het hiervoor te gebruiken.
lege ton
pi_55441946
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:14 schreef nonzz het volgende:

[..]

Nadeel is alleen dat je niet zelf mag bepalen wanneer je het opneemt. Dat maakt het lastig om het hiervoor te gebruiken.
De levensloopregeling is een spaarregeling, dat wil zeggen dat de werknemer recht heeft om te sparen. Recht om verlof op te nemen, heeft hij niet. Dat moet in principe in overleg met de werkgever. In een aantal gevallen is er wel een wettelijk recht op onbetaald verlof zoals ouderschapsverlof en zorgverlof.

Bron: Wikipedia
pi_55442013
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:14 schreef nonzz het volgende:

Het zou idd wat handiger zijn als je het wat flexibeler in kon zetten, maar ja dat mag de overheid aanpassen ipv de regeling om een jaar gratis verlof te geven
pi_55442117
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:20 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Het zou idd wat handiger zijn als je het wat flexibeler in kon zetten, maar ja dat mag de overheid aanpassen ipv de regeling om een jaar gratis verlof te geven
De ervaring leert dat het echt heel flexibel gaat hoor.
pi_55442312
Dat vraag ik me af, is het bijv mogelijk om bijv 1 jaar nadat je meedoet aan die regeling al een jaar verlof te kunnen nemen VOORDAT je dat bij elkaar gespaard hebt? Kun je zeg maar 'op de pof' gebruik maken van de regeling?
Als toekomstige moeder heb je nl niet altijd de tijd om 10 jaar te sparen ofzo.
pi_55442392
Nee er wordt niet gepoft, zou ff lekker worden zeg.
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:41:46 #211
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_55442596
Ik wil katten fokken/op wereldreis/een bestseller schrijven/uit m'n neus eten. Krijg ik nou ook een jaar betaald verlof? Kinderen krijgen is geen recht, maar een privilege. Als je er geen tijd of geld voor hebt, moet je er dus ook niet aan beginnen. Punt uit.
pi_55442680
Nee want die kinderen moeten jou later verzorgen (zo beweren sommige domme mensen).
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:48:34 #213
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_55442768
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:44 schreef raptorix het volgende:
Nee want die kinderen moeten jou later verzorgen (zo beweren sommige domme mensen).
Inderdaad, want aan al die mormels in weeshuizen in arme landen, de economische vluchtelingen van morgen, daar hebben we toch niets aan. Iedereen weet dat alleen hoogblonde kindertjes met blauwe ogen geschikt zijn om onze bejaarde konten af te vegen.
pi_55442909
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:48 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Inderdaad, want aan al die mormels in weeshuizen in arme landen, de economische vluchtelingen van morgen, daar hebben we toch niets aan. Iedereen weet dat alleen hoogblonde kindertjes met blauwe ogen geschikt zijn om onze bejaarde konten af te vegen.
Het probleem is dan nog dat die hoogblonde Nintendo-kindertjes het minste respect voor ouderen hebben van allemaal en helemaal geen zin hebben om onze bejaarde konten af te vegen!!
pi_55442952
Als die regeling doorkomt (wat ik overigens betwijfel) krijgen we binnen de kortste keren hele volkstammen jonge vrouwen die niet aan werk kunnen komen.
  vrijdag 21 december 2007 @ 15:47:49 #216
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_55443137
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
Als die regeling doorkomt (wat ik overigens betwijfel) krijgen we binnen de kortste keren hele volkstammen jonge vrouwen die niet aan werk kunnen komen.
Daarom zal ik, als ik een eigen bedrijfje heb, ook een stel leuke kerels inhuren. Minder gedoe, én ik heb tijdens kantooruren iets om naar te kijken
pi_55443151
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:32 schreef LXIV het volgende:
De gemiddelde man verinternet tijdens zijn leven ongeveer 573830 uur aan kantoortijd. In die tijd kan een vrouw ca. 11 kinderen krijgen, dus och.
Correct me if i'm wrong

573830 uur delen door 24 = 23909,5 dagen
is 23909,5 delen door 5 = 4781,9 werkweken
is 4781, 9 delen door 52 = 91 jaar.

dus gemiddeld internet een werknemer 91 jaar

of maak ik nu ergens een grove telfout

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2007 16:05:39 ]
pi_55443350
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik ben het voor het eerst niet met je eens.

Wat we krijgen zijn niet meer zoveel geestlijke gestoorde tieners.
( ik zie een causel verband tussen de geestelijke ellende in Nederland en de Creche-cultuur)
pi_55444232
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 08:39 schreef Belana het volgende:
In Zweden bijvoorbeeld gaat het prima!
Ik ken hele andere verhalen... Prima? Nou, dat valt tegen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55444402
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 15:56 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Ik ben het voor het eerst niet met je eens.

Wat we krijgen zijn niet meer zoveel geestlijke gestoorde tieners.
( ik zie een causel verband tussen de geestelijke ellende in Nederland en de Creche-cultuur)
Niemand hoeft het met mij eens te zijn maar ik ga uit van mijn eigen ondernemingen die geen ongelimiteerde draagvermogen heeft zoals grote multinationals.

Jonge vrouwen aannemen gaat grote financiële risico's geven. Ik moet er niet aan denken dat je een jonge vrouw aanneemt, allerlei dure cursussen voor betaalt, inwerkt en voordat het enige rendement geeft deze dame met een dikke buik vertrekt.
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:48:33 #221
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_55444570
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:41 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Niemand hoeft het met mij eens te zijn maar ik ga uit van mijn eigen ondernemingen die geen ongelimiteerde draagvermogen heeft zoals grote multinationals.

Jonge vrouwen aannemen gaat grote financiële risico's geven. Ik moet er niet aan denken dat je een jonge vrouw aanneemt, allerlei dure cursussen voor betaalt, inwerkt en voordat het enige rendement geeft deze dame met een dikke buik vertrekt.
Daar ben ik dus ook bang voor als ik een eenmanszaak begin en ooit nog eens besluit uit te breiden.
pi_55444678
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:41 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

tsja: dat krijg ik idd te horen. dat *ik* er goed over nagedacht heb, en ervaring mij geleerd heeft dat ik prima voor een kind kan zorgen *en* 3 dagen per week kan werken, tsja: daar wil men niet aan. dus werk ik nu niet. ook goed. begrijp me goed: hobby's zat, vrijwillligerswerk en ik verveel me dus niks. maar het is wel een verlies vooor de maatschappij. in die 3 dagen kan ik prima hoogwaardig werken. en ja: ik verdom het om in een callcenter te gaan zitten, bekijk het toch! daar heb ik geen hbo voor gedaan. overigens: ik heb geen uitkering ofzo, sangdrax is aoi. geen vetpot, maar wel te doen zo.

maar het is toch wel erg zonde hoor. steek dat geld dan in het stimuleren van deeltijdbanen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 21 december 2007 @ 17:01:33 #223
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_55444827
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 13:11 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

grappig, dus in feite stel je zelf dus moeders gelijk aan zwervers, TBS'ers, zieken etc? Ik dus niet, ik zie ze als consumenten die subsidie willen op een luxegoed.
Ik heb de rest van de discussie die gevoerd is toen ik weg was nog niet afgelezen, maar deze quote wilde ik er toch even uithalen. Het feit dat jij iets natuurlijks als het krijgen van kinderen gelijkstelt aan een luxegoed vind ik eigenlijk best shocking.

Zijn wij zo ver van onze natuur afgekeerd dat wij het krijgen van kinderen een luxegoed vinden?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 21 december 2007 @ 18:24:11 #224
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_55446501
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 17:01 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb de rest van de discussie die gevoerd is toen ik weg was nog niet afgelezen, maar deze quote wilde ik er toch even uithalen. Het feit dat jij iets natuurlijks als het krijgen van kinderen gelijkstelt aan een luxegoed vind ik eigenlijk best shocking.

Zijn wij zo ver van onze natuur afgekeerd dat wij het krijgen van kinderen een luxegoed vinden?
Ja.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 21 december 2007 @ 18:39:12 #225
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55446758
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:41 schreef Lente_ninja het volgende:
Kinderen krijgen is geen recht
Says who?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55446824
Wat een onzin. Als je kinderen wilt en je wilt dan een jaar vrij, dan spaar je daar maar gewoon voor. No way dat de belastingbetaler of je baas dat zou moeten betalen.
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:52:44 #227
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_55448354
Wees blij dat er nog kinderen komen! Wie gaat later anders jouw zorgpaletje betalen?
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:05:15 #228
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55448620
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:52 schreef RockabeIIa het volgende:
Wees blij dat er nog kinderen komen! Wie gaat later anders jouw zorgpaletje betalen?
Ja zo lust ik er nog wel een paar. Weet je wat, maak er twee jaar van !

Trouwens best grappig dat iedereen hier maar uitgaat van één zo'n onderzoek. Of een paar.

Kinderen die in een creche stress oplopen , ach, er zijn zat moeders waar je liever hebt dat het kind zich in een creche bevindt dan thuis.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55448647
quote:
Ben het met vele eens dat wat nageslacht wel handig is om de maatschappij in het algemeen draaiende te houden.

Als we ergens echt geld tekort komen ben ik best bereid om daar geld aan af te dragen, hetzelfde als we nu doen voor de zorg van onze bejaarde medemens. Ook al gebruik ik er niets van aangezien ik gezond ben, heb er geen moeite mee om geld af te dragen zodat m'n eigen oma of opa normaal zou kunnen douchen (in dat licht mag de overheid ook wel eens wat beter het geld verdelen, maar das een andere discussie).

Dit geldt dus tevens voor de zorg van onze net geboren medemens. Maar........ we maken zelf vele dingen maar duurder en onmogelijker voor onszelf. We willen dit huis van 3 ton, iemand anders bied al 3 ton dus wij werken wel met z'n tweetjes en bieden 4 ton en gaan tegen het plafond aanzitten qua financiele mogelijkheden.

Ondertussen willen we ook nog kinderen. Prima, kids zullen best flinke fun zijn. Echter wil men in dat huis van 4 ton blijven wonen, moeten er door het allebei werken 2 auto's zijn (en vaak niet de meest goedkope), werken we allebei dus zijn wij gestresst dus moeten we maar 3x op vakantie in het jaar voor wat rust.

Geen wonder dat we op die manier onszelf in allerlei bochten moeten wringen om de financiele lasten het hoofd te kunnen bieden.

Je kan prima kinderen hebben zonder dat een tweede inkomen noodzakelijk is. For God's sake, m'n pa heeft jaren Lada gereden omdat die goedkoop in aanschaf waren, niet duur in onderhoud en voldeden aan de wens om hem van A naar B (z'n werk in dit geval) te brengen.

Maar goed, het moet allemaal x EN x zijn en niet x OF x. Het is nu allebei, niet meer het één of het ander.

Zo voelt het gewoon 'niet okay' dat je geld afdraagt aan iemand die kinderen, flat-screen tv's, dikke auto en 3 vakanties wil en heeft.
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:08:38 #230
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55448711
Ben het met je eens dat het niet het torenhoge salaris hoeft te zijn wat de baas evt. betaald, gewoon het minimum is voldoende imo, als je die keus wil maken.
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:13:55 #231
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55448814
ik ken zat gevallen van types die eerst een carriere op de rails willen zetten en dan vervolgens zwanger worden. Ik vind dat een vorm van frauderen. Als man hoef je het niet te proberen om op 2 paarden te gokken, maar moet je zien hoe die wijven weg komen met allerlei onzin. Het kan niet het hele jaar kerst zijn natuurlijk.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_55448876
quote:
Wat dacht je van ikzelf?
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:21:10 #233
190853 RockabeIIa
pi_55448982
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:06 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Je kan prima kinderen hebben zonder dat een tweede inkomen noodzakelijk is. For God's sake, m'n pa heeft jaren Lada gereden omdat die goedkoop in aanschaf waren, niet duur in onderhoud en voldeden aan de wens om hem van A naar B (z'n werk in dit geval) te brengen.
Uhm, ik ben het daar niet met je eens. Er zijn heel veel mensen die pas op latere leeftijd voor kind of kinderen gaan omdat het daarvoor gewoon niet haalbaar was (en ook daar zitten nou eenmaal nadelen aan). En om eerlijk te zijn ken ik meer dan genoeg mensen die eigenlijk nog best een 2e, 3e of 4e kind erbij hadden willen hebben maar waarvan het verzamelinkomen en/of huis niet groot genoeg was om meerdere kinderen gevoelsmatig wat te bieden te hebben.

Kijk eens naar onze bovenburen in Noorwegen. Daar kun je 9 a 12 maand zwangerschapsverlof opnemen en eventueel inruilen zodat de vader ook ouderschapsverlof kan hebben. De voordelen? Een betere band met kind voor zowel vader als moeder. Je krijgt de tijd je kindje te leren kennen, want het is echt geen kleinigheidje, zomaar papa of mama worden. Tweede voordeel: Minder ziekenzorg. Het is daar een uitzondering als je geen borstvoeding geeft (3% ongeveer) en borstvoeding is bewezen beter voor het kind maar ook voor de moeder en dan is ook gelijk een groot deel van die stressfactor weg.
Ik moest zelf ook na 10 weken weer beginnen met werken. Toen brak gelijk een stressige tijd met weinig slaap aan. Ik kan me daarom goed voorstellen dat vrouwen hun baan opzeggen om hun kind een goeie start te kunnen geven, al zou het alleen al gevoelsmatig zijn. Zo'n klein kindje voelt zich 1 met zijn moeder en dat wordt doorbroken doordat de maatschappij dit van de moeders verlangd.
pi_55449043
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 08:43 schreef LaTiNo het volgende:
Die 'paar' moeders? Weet je hoeveel moeders er jaarlijks wel niet zijn??? En wat als ze 3x achter elkaar zwanger zijn? Lekker 3 jaar betaald moeder zijn? Rot even gauw op man.
Jij denkt dat een baby verzorgen niets is .. je hangt de hele dag maar voor de TV uit je neus te peuteren ?

Laat ik je dan even uit de droom helpen, zelfs bij een gezonde baby is het 24/7 hollen en stilstaan, om 9 uur op je werk verschijnen, je taken afhandelen, op vaststaande tijden een pauze van een half uurtje en om 4 uur weer naar huis is vakantie daarmee vergeleken
quote:
Ik wil ook wel 1 jaar betaald sabatical hoor. Wedden dat ik ook zo een onderzoek kan doen naar de positieve invloed van een jaar sabatical voor non-ouders? Minder hart-en vaat ziektes, minder stress etc.
Tuurlijk, een sabbatical is goed voor bijna iedereen .. alleen gaat het in dit geval niet alleen om je eigen gezondheid maar ook om die van een kind, en op de wat langere duur de geestelijke gezondheid van de gehele maatschappij .. kinderen worden dan wel geboren uit individuen maar ze zijn wel onze gemeenschappelijke toekomst .. van een kudde ontspoorde pubers die weinig tot geen hechting hebben met hun basis hebben we allemaal last namelijk

Stel je voor dat de nu opgroeiende crèche-generatie later net zo denkt als jij .. alleen dat de schoen dat aan de andere voet zit, jij bent afhankelijk van hun .. een diepe emotionele band zal je niet hebben met hun, die heb je al verbroken voor die kon ontstaan, je wordt gewoon gedumpt en je zoekt het maar uit .. ikke eerst ?
pleased to meet you
  Moderator vrijdag 21 december 2007 @ 20:26:05 #235
5428 crew  miss_sly
pi_55449075
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wat dacht je van ikzelf?
Nou ja, ik vind persoonlijjk het argument "wie zorgt er voor jou later" ook niet het allersterkste, maar feit is wel dat er aanwas nodig is. Dat is niet alleen voor de financiele verzorging, want met de collectieve verzekering hiervoor kunnen we het wel allemaal blijven betalen, maar ook voor andere zaken. De fysieke verzorging van oude mensen, bijvoorbeeld, maar ook verder. De economie zal moeten doordraaien, er zal ook ziekenzorg, onderwijs, openbaar vervoer, onderhoud aan onze maatschappij etc. nodig zijn. En daarvoor is er weer jeugd nodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:26:52 #236
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55449086
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:08 schreef Vivi het volgende:
Ben het met je eens dat het niet het torenhoge salaris hoeft te zijn wat de baas evt. betaald, gewoon het minimum is voldoende imo, als je die keus wil maken.
Er is geen baas meer die een jonge meid aanneemt zo. En terecht.

je zult maar een kleine ondernemer zijn zeg, ben je meteen de klos.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55449125
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind persoonlijjk het argument "wie zorgt er voor jou later" ook niet het allersterkste, maar feit is wel dat er aanwas nodig is. Dat is niet alleen voor de financiele verzorging, want met de collectieve verzekering hiervoor kunnen we het wel allemaal blijven betalen, maar ook voor andere zaken. De fysieke verzorging van oude mensen, bijvoorbeeld, maar ook verder. De economie zal moeten doordraaien, er zal ook ziekenzorg, onderwijs, openbaar vervoer, onderhoud aan onze maatschappij etc. nodig zijn. En daarvoor is er weer jeugd nodig.
Ja, en? Dat wil toch nog niet zeggen dat ik moet meebetalen aan andermans koters?
pi_55449129
Sommige mensen denken dat het niet krijgen van kinderen "beter voor het mejeu" is. Dat kan best zo zijn, maar die opengevallen plaatsen moeten wel vervuld worden. Er wordt dan gewoon een blik Marokanen of Polen opengetrokken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:28:57 #239
190853 RockabeIIa
pi_55449133
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:26 schreef popolon het volgende:

[..]

Nee, kies dan voor een oude vrouw. Die worden in elk geval niet zwanger. Ze krijgen wel erg last van de overgang en daarna worden ze misschien langdurig ziek Tja, dat heb je bij jonge vrouwen weer minder he? Zieken op je afdeling mag je zelf een oplossing voor vinden. Zwangeren zijn een ander verhaal, slimpie. De baas krijgt geld voor een vrouw die zwanger is. Sad but true, daar kan ie zo een ander voor inhuren. Ja, het inwerken kost even tijd en misschien ook een klein beetje geld.
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:29:35 #240
190853 RockabeIIa
pi_55449148
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, en? Dat wil toch nog niet zeggen dat ik moet meebetalen aan andermans koters?
Ik betaal mee voor autowegen. Baal ik ook van! Ik heb geeneens een auto!!!
  Moderator vrijdag 21 december 2007 @ 20:29:43 #241
5428 crew  miss_sly
pi_55449151
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:26 schreef popolon het volgende:

[..]

De arbeidsmarkt bestaat natuurlijk niet alleen uit kleine ondernemers. Bovendien loopt een kleine ondernemer met iedere werknemer een groot risico. Sterker nog: met een jonge vrouw nog niet eens een groot financieel risico (zwangerschapsverlof hoeft hij niet te betalen) maar met een jonge man die op wintersport gaat of motor rijdt en daar een ongeluk mee krijgt en langdurig in de ziektewet gaat, loopt hij een groter risico. Die moet hij nog hele lange tijd betalen. En niet te vergeten: ondernemen = risico nemen.
  Moderator vrijdag 21 december 2007 @ 20:30:20 #242
5428 crew  miss_sly
pi_55449170
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

De jeugd is de toekomst zegt je niets?
pi_55449177
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:29 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik betaal mee voor autowegen. Baal ik ook van! Ik heb geeneens een auto!!!
Daar ben ik het dus ook niet mee eens.
pi_55449195
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:28 schreef Lyrebird het volgende:
Sommige mensen denken dat het niet krijgen van kinderen "beter voor het mejeu" is. Dat kan best zo zijn, maar die opengevallen plaatsen moeten wel vervuld worden. Er wordt dan gewoon een blik Marokanen of Polen opengetrokken.
hehe .. en daarna zeiken over hoe duur al die illegalen zijn die in de slipstream meekomen
pleased to meet you
pi_55449212
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De jeugd is de toekomst zegt je niets?
Ik vind dat ouders moeten betalen voor hun eigen kinderen, ik vind dat ik moet betalen voor mijn eigen oudedagsvoorziening.

Daarbij komt nog dat 'een jaar vrij hebben' nou niet bepaald noodzakelijk is voor het hebben van een kind.
pi_55449215
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:21 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Uhm, ik ben het daar niet met je eens. Er zijn heel veel mensen die pas op latere leeftijd voor kind of kinderen gaan omdat het daarvoor gewoon niet haalbaar was (en ook daar zitten nou eenmaal nadelen aan). En om eerlijk te zijn ken ik meer dan genoeg mensen die eigenlijk nog best een 2e, 3e of 4e kind erbij hadden willen hebben maar waarvan het verzamelinkomen en/of huis niet groot genoeg was om meerdere kinderen gevoelsmatig wat te bieden te hebben.

Kijk eens naar onze bovenburen in Noorwegen. Daar kun je 9 a 12 maand zwangerschapsverlof opnemen en eventueel inruilen zodat de vader ook ouderschapsverlof kan hebben. De voordelen? Een betere band met kind voor zowel vader als moeder. Je krijgt de tijd je kindje te leren kennen, want het is echt geen kleinigheidje, zomaar papa of mama worden. Tweede voordeel: Minder ziekenzorg. Het is daar een uitzondering als je geen borstvoeding geeft (3% ongeveer) en borstvoeding is bewezen beter voor het kind maar ook voor de moeder en dan is ook gelijk een groot deel van die stressfactor weg.
Ik moest zelf ook na 10 weken weer beginnen met werken. Toen brak gelijk een stressige tijd met weinig slaap aan. Ik kan me daarom goed voorstellen dat vrouwen hun baan opzeggen om hun kind een goeie start te kunnen geven, al zou het alleen al gevoelsmatig zijn. Zo'n klein kindje voelt zich 1 met zijn moeder en dat wordt doorbroken doordat de maatschappij dit van de moeders verlangd.
Ik zie de link niet helemaal tussen jouw tekst en de mijne. Ik ben het met je eens wat betreft jouw stukje. Ik ben erg voor meer tijd met de kids, echter had ik het alleen over het financiele aspect. Dat men dit wil, dat wil, zus wil, zo wil etc etc alsof het vanzelfsprekend is en allemaal maar MOET kunnen.

Misschien hadden mijn ouders ook wel 3 kinderen willen hebben ipv 2, echter als daar simpelweg geen financiele basis voor is houd het snel op. Daarnaast zou ik nog steeds minder moeite hebben met geld bijleggen als een ander een 3e kind krijgt maar ik wel zie dat zij alles proberen om het in 1e instantie zelf rond te breien en daardoor andere luxe goederen laten schieten.

Een voorbeeld:

Mijn ouders kozen er voor dat mijn moeder stopte met werken om mij (en later m'n broertje) knap op te kunnen voeden.
Nou had mijn vader een vrouwelijke collega met kinderen. Zij verdiende zeker 1000 euro (netto!) minder dan mijn vader. Echter omdat zij minder verdiende (en door allerlei nieuwe regelingen die bij mijn jonge leeftijd nog niet golden) kreeg zij subsidie voor dit, voor dat (creche en zo) en na wat rekenwerk bleek dat zij uiteindelijk per maand netto meer overhield dan mijn vader (even los van de uitgaven die je doet in je prive-sfeer). Op zo'n moment betaalt mijn pa dus mee aan het kind van het ander waardoor hij uiteindelijk minder overhoud dan de persoon naar wie het geld toe gaat. Op zo'n moment klopt er iets dus gewoon niet.
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:33:08 #247
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55449224
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:28 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Nee, kies dan voor een oude vrouw. Die worden in elk geval niet zwanger. Ze krijgen wel erg last van de overgang en daarna worden ze misschien langdurig ziek Tja, dat heb je bij jonge vrouwen weer minder he?

De baas krijgt geld voor een vrouw die zwanger is. Sad but true, daar kan ie zo een ander voor inhuren. Ja, het inwerken kost even tijd en misschien ook een klein beetje geld.
Ik zou maar eens rondvragen voor de gein bij de kleine ondernemers, die worden dan getroffen, niet de grote jongens.

Maar goed, ik vind het een volslagen van de pot getrokken plan. In Nederland is het al zo overdreven goed voor elkaar met dat betaalde verlof en kinderopvang met vergoeding. En al die verwende ouders willen gewoon nog meer.

Maar wacht! We hebben iets in Noorwegen gezien dus dat moet er ook nog bij !
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:34:38 #248
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55449252
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:13 schreef Aoristus het volgende:
ik ken zat gevallen van types die eerst een carriere op de rails willen zetten en dan vervolgens zwanger worden. Ik vind dat een vorm van frauderen. Als man hoef je het niet te proberen om op 2 paarden te gokken, maar moet je zien hoe die wijven weg komen met allerlei onzin. Het kan niet het hele jaar kerst zijn natuurlijk.
Ja, belachelijk idd, dat je op alle fronten een bevredigend leven wilt leiden .

En raar ook, dat je geen mannen kent die een carriere willen én zwanger willen worden
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:35:41 #249
190853 RockabeIIa
pi_55449275
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:34 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja, belachelijk idd, dat je op alle fronten een bevredigend leven wilt leiden .

En raar ook, dat je geen mannen kent die een carriere willen én zwanger willen worden

Nee, wij vrouwen doen dat ook alleen maar om 4 maand vakantie te hebben!
pi_55449282
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 06:18 schreef Lyrebird het volgende:
Uit het AD:
[..]

Ik vind het prima dat die moeders een jaar vrij nemen om moeder te zijn (vat je 'm), maar wie gaat dat betalen? Als conservatief vind ik dat die vaders en moeders dat zelf moeten doen, en dat ze misschien een keer minder op vakantie moeten gaan, of geen flatscreen tv moeten kopen.

Het staat niet expliciet in dit stukje, maar het lijkt met dat Smulders de kosten op de werkgevers probeert af te wentelen. Ik voorspel een enorme werkloosheid onder jonge vrouwen als zo'n wet er doorkomt.

Wat vinden jullie?
Uit het oogpunt dat vrouwen niet aan het aanrecht moeten maar aan het werk, is dit een prima tussenoplossing waarbij je wel terug kan naar de werkplek en toch een tijd met de kinderen gehad hebt.

In mijn visie wordt de importantie van het kweken van nakomelingen ernstig onderschat er worden veeel te weinig kinderen geboren en daar moet wat aan gebeuren

Door het gebrek aan woningen en de hoge lasten komen jonge mensen er niet meer toe om kinderen te nemen.

Overigens krijgen werkgevers daar een vergoeding voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')