Ik weet niet wie deze onzin op durft te schrijven... Iedereen met een beetje verstand van zaken weet dat rollenbanktests allesbehalve nauwkeurig zijn. Het enige waar ze goed voor zijn is een voor-na meting om te kijken of aanpassingen een gewenst effect hebben.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:13 schreef Supra_Turbo het volgende:
GT-R blijkt heftiger dan Nissan beweert
Dat kan zeker. Sowieso moet je rekening houden met het feit dat niet iedere motor exact hetzelfde aantal pk heeft. Zeker in de VS moet je zorgen dat je iig het vermogen levert welke je claimt (vraag maar eens na bij Mazda...).quote:Op woensdag 9 april 2008 17:49 schreef Supra_Turbo het volgende:
Dat de GT-R meer levert dan de door Nissan opgegeven waarde zou goed kunnen.
fuck it.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
In CAR staat trouwens een wat beter stukje over de GT-R (lees: niet overladen met petjesforumpraat). Het zal je deugd doen dat de GT-R daar ook sneller is dan de 911 Turbo (een seconde), maar ze zetten er wel eerlijk bij dat ze zelf ook twijfelen of ze wel het maximale uit de 911 hebben gehaald.
O well...
Als het niet meer is dan een momentopname, dan is iedere conclusie voorbarig...quote:
zolang je blijft beweren dat elk exemplaar anders is wel jaquote:Op woensdag 9 april 2008 19:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als het niet meer is dan een momentopname, dan is iedere conclusie voorbarig...
Kennelijk weet jij niet wat "momentopname" betekent en voorts heb ik niet gesteld dat elk exemplaar anders is, maar dat het vermogen altijd een beetje zal fluctueren (en dat is gewoon een feit).quote:Op woensdag 9 april 2008 19:23 schreef Tjabbo het volgende:
zolang je blijft beweren dat elk exemplaar anders is wel ja
Dus eigenlijk is wat je zegt dat de Nissan nog een stuk sneller is als je em laat rijden door ervaren coureurs?quote:Op woensdag 9 april 2008 21:58 schreef Jimmeh het volgende:
Die GT-R wint alleen maar met gemak in die autotests omdat het een Playstation op wielen is.
Gewoon lekker lomp vol gas, de computers regelen alles wel.
De Porsche Turbo en andere versies zijn gewoon veel meer rijders auto’s, waar wel enige stuurvaardigheid voor nodig is.
Op de Nurburgring kan de GT-R het nog steeds niet waar maken, omdat de Porsche tijden in dit geval wel door ervaren (race)coureurs neer gezet zijn. Van autojournalisten geloof ik niet dat ze het uiterste uit de auto’s halen…
Nee, dat zegt hij niet. Hij zegt dat een autojournalist wel in staat is om 99% uit een GT-R te krijgen en bij een Porsche niet, waardoor de voorsprong van de GT-R, als er een echte coureur achter het stuur zit, zal verdwijnen.quote:Op woensdag 9 april 2008 23:07 schreef Repeat het volgende:
Dus eigenlijk is wat je zegt dat de Nissan nog een stuk sneller is als je em laat rijden door ervaren coureurs?
Begin 2009 (als de GT-R naar Europa komt) staat er een nieuwe reeks van de 911...quote:Op woensdag 9 april 2008 23:14 schreef 1299 het volgende:
Ik voel het aan mijn water dat dit ding de 911 alle hoeken van de kamer laat zien bij de volgende 100 testen
Zo waar...quote:Op zaterdag 8 maart 2008 05:27 schreef tevebe het volgende:
Zo'n zware auto die alle snelle Porsches voorbij rijdt.. En dan altijd maar op StefanP afgeven als die de Supra de hemel in prijst. Jij doet precies hetzelfde met Porsche.
in japan ofzo kan je nu prima modellen van de dealer vergelijken...quote:Op donderdag 10 april 2008 09:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Begin 2009 (als de GT-R naar Europa komt) staat er een nieuwe reeks van de 911...
In de VS rijden VS modellen van de 911 rond. Die zijn niet zelden (ik weet dat bij de 997 reeks overigens niet zeker) hoger gezet en slapper geveerd. Een zeer populaire manier in de VS om je Porsche beter op het circuit te maken is het monteren van de standaard EU-model (eigenlijk: RoW, rest of world) veren+dempers. Daarnaast zijn de VS modellen vaak ruimer uitgerust, dus zwaarder.quote:Op donderdag 10 april 2008 10:47 schreef Repeat het volgende:
in de VS kan je nu prima modellen van de dealer vergelijken...
Ik beheers Japans te slecht om de tests in Japan te begrijpen... En ook Japanse Porsches hebben wijzigingen (alleen weet ik daar niet wat de verschillen exact zijn). Japans model is marktspecifiek.quote:Op donderdag 10 april 2008 10:47 schreef Repeat het volgende:
in japan ofzo kan je nu prima modellen van de dealer vergelijken...
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:46 schreef DirtyHarry het volgende:
DS4 wringt zich in zoveel bochten dat er straks een circuit naar hem wordt vernoemd
Deze vond ik ook wel aardig.quote:
Er is geen productieversie van de GT-R V-spec en dus kan deze niet een snellere tijd bij de productieversies neergezet hebben.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:11 schreef HunterPrior het volgende:
Kijken we naar de rondetijden op Ring, waar de GT-R V-spec bij EERSTE TESTRIT sneller is dan Carrera GT:
Het is alleen een indicatie van waar deze conceptversie al in staat is.. je weet wel, een prototype waar nog een en ander aan te verbeteren valt. Ik heb dan ook nergens gezegd dat het een productieversie was, sluwe rat dat je bent..quote:Op donderdag 10 april 2008 14:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is geen productieversie van de GT-R V-spec en dus kan deze niet een snellere tijd bij de productieversies neergezet hebben.
Het is echt zo sim-pel.
O, een prototype. Dan mag de 962 ook meedoen. Die is een ruime minuut sneller dan die 7.25 die werd genoemd.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:56 schreef HunterPrior het volgende:
Het is een conceptversie.. je weet wel, een prototype. Ik heb dan ook nergens gezegd dat het een productieversie was, sluwe rat dat je bent..
Net als die prototypes van Donkervoort (die overigens WEL officieel getimed zijn). Alleen haalt de productieversie daar ook niet die tijden.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:56 schreef HunterPrior het volgende:
je weet wel, een prototype waar nog een en ander aan te verbeteren valt.
Behalve dan dat de GT-R V-Spec ook daadwerkelijk als productiemodel gepland is.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, een prototype. Dan mag de 962 ook meedoen. Die is een ruime minuut sneller dan die 7.25 die werd genoemd.
Dag hoor.
Er rijden al lang en breed 962's rond op de openbare weg (niet veel, maar toch). Ik had de opmerking mijlenver zien aankomen...quote:Op donderdag 10 april 2008 15:40 schreef PeeJay1980 het volgende:
Behalve dan dat de GT-R V-Spec ook daadwerkelijk als productiemodel gepland is.
Een circuitwagen op kenteken weten te regelen, maakt het nog geen productiemodel natuurlijkquote:Op donderdag 10 april 2008 16:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er rijden al lang en breed 962's rond op de openbare weg (niet veel, maar toch). Ik had de opmerking mijlenver zien aankomen...
(natuurlijk is het geen vergelijk, maar een prototype is natuurlijk ook geen vergelijk met een productiemodel, nog afgezien van het feit dat de tijd van niveau "roddel" is)
Het is ook geen vergelijk, maar als we het toch over prototypes moeten hebben, dan haal ik natuurlijk de prototype van stal.quote:Op donderdag 10 april 2008 16:37 schreef PeeJay1980 het volgende:
Een circuitwagen op kenteken weten te regelen, maakt het nog geen productiemodel natuurlijk
Dat staat dus gewoon NERGENS te lezen. Feit is wel dat de nieuwe elfer sneller zal zijn. En die komt toch echt gelijktijdig met de GT-R in Europa op de markt. Sterker nog: de elfer komt eerder.quote:Op donderdag 10 april 2008 17:42 schreef tevebe het volgende:
Nu is de 997 al enige tijd op de markt en zegt Porsche dat ze niet alles eruit hebben gehaald.
Als je straks je traantjes (die je kennelijk laat omdat iemand niet onder de indruk is van wat testjes) op droogt, dan zul je zien dat ik die opmerking niet heb geplaatst.quote:Op donderdag 10 april 2008 18:05 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ja precies.
Als er een ervaren racecoureur met de 911 gaat scheuren, dan valt er nog veel meer winst te behalen.
Maar als diezelfde coureur in de GT-R gaat trappen, dan valt er bijna niks vanaf te rijden.
Als het puur om de snelheid gaat doet de prijs er weer niet toe.quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:42 schreef Repeat het volgende:
Dat kan, maar hier gaat het puur om de snelheid en dan lijkt het me een valide punt.
Volgens mij is die er nu nog niet, dus of het een feit is betwijfel ik.quote:Op donderdag 10 april 2008 18:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat staat dus gewoon NERGENS te lezen. Feit is wel dat de nieuwe elfer sneller zal zijn. En die komt toch echt gelijktijdig met de GT-R in Europa op de markt. Sterker nog: de elfer komt eerder.
Whehe, dat vind ik een mooie opmerkingquote:Op vrijdag 11 april 2008 10:02 schreef DS4 het volgende:
McDonalds vult ook, maar toch betaal ik graag meer voor een sterrentent. Ook al krijg ik daar per euro minder calorieën.
Gelukkig biedt een Porsche naast snelheid ook nog luxe, comfort en status. Dat kan je van een Supra of skyline niet echt zeggenquote:Op vrijdag 11 april 2008 08:57 schreef StefanP het volgende:
Porsche
Veel te duur. Over weinig waar voor je geld krijgen gesproken... alleen de allerduurste topmodellen weten een beetje snel te rijden (en zelfs dan krijgen ze een pak slaag van de vette en andere spotkoedkope 'rommel'); de rest is niet meer dan een vrouwenautootje (Boxster) of een midlife crisis patsbak (alle andere modellen).
Die GT-R vind ik trouwens ook niet mooi hoor, maar ik vind het wel prachtig dat wederom een spotgoedkope 'prutsbak', die de helft kost van een beetje Porsche, even laat zien dat Japan en de VS > exoten.
Dat zijn dingen die niet van belang zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:47 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Gelukkig biedt een Porsche naast snelheid ook nog luxe, comfort en status. Dat kan je van een Supra niet echt zeggen
Daar ging iets mis met posten, dat was niet mijn hele postquote:Op vrijdag 11 april 2008 13:48 schreef PoeK het volgende:
[..]
Dat zijn dingen die niet van belang zijn.
Toch alleen maar snelheidverneukend
haha, ik zie 'tquote:Op vrijdag 11 april 2008 13:50 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Daar ging iets mis met posten, dat was niet mijn hele post
Vind ik ook.quote:Oke, het zijn geweldig snelle wagens, en als dat is wat je zoekt dan is het een ideale auto voor jou. Maar om nou te zeggen dat exoten maar troep zijn omdat ze (standaard) minder snel zijn, is gewone een pure uiting van domheid.
Dat dus.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:45 schreef Jimmeh het volgende:
Neem een standaard quartz horloge, stukken nauwkeuriger dan een duur mechanisch horloge, toch is er een markt voor mooie dure mechanische horloges, als je er achter bent waarom snap je ook dat mensen veel liever een Porsche of Italiaanse exoot hebben dan een Nissan...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |