Ik weet niet wie deze onzin op durft te schrijven... Iedereen met een beetje verstand van zaken weet dat rollenbanktests allesbehalve nauwkeurig zijn. Het enige waar ze goed voor zijn is een voor-na meting om te kijken of aanpassingen een gewenst effect hebben.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:13 schreef Supra_Turbo het volgende:
GT-R blijkt heftiger dan Nissan beweert
Dat kan zeker. Sowieso moet je rekening houden met het feit dat niet iedere motor exact hetzelfde aantal pk heeft. Zeker in de VS moet je zorgen dat je iig het vermogen levert welke je claimt (vraag maar eens na bij Mazda...).quote:Op woensdag 9 april 2008 17:49 schreef Supra_Turbo het volgende:
Dat de GT-R meer levert dan de door Nissan opgegeven waarde zou goed kunnen.
fuck it.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
In CAR staat trouwens een wat beter stukje over de GT-R (lees: niet overladen met petjesforumpraat). Het zal je deugd doen dat de GT-R daar ook sneller is dan de 911 Turbo (een seconde), maar ze zetten er wel eerlijk bij dat ze zelf ook twijfelen of ze wel het maximale uit de 911 hebben gehaald.
O well...
Als het niet meer is dan een momentopname, dan is iedere conclusie voorbarig...quote:
zolang je blijft beweren dat elk exemplaar anders is wel jaquote:Op woensdag 9 april 2008 19:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als het niet meer is dan een momentopname, dan is iedere conclusie voorbarig...
Kennelijk weet jij niet wat "momentopname" betekent en voorts heb ik niet gesteld dat elk exemplaar anders is, maar dat het vermogen altijd een beetje zal fluctueren (en dat is gewoon een feit).quote:Op woensdag 9 april 2008 19:23 schreef Tjabbo het volgende:
zolang je blijft beweren dat elk exemplaar anders is wel ja
Dus eigenlijk is wat je zegt dat de Nissan nog een stuk sneller is als je em laat rijden door ervaren coureurs?quote:Op woensdag 9 april 2008 21:58 schreef Jimmeh het volgende:
Die GT-R wint alleen maar met gemak in die autotests omdat het een Playstation op wielen is.
Gewoon lekker lomp vol gas, de computers regelen alles wel.
De Porsche Turbo en andere versies zijn gewoon veel meer rijders auto’s, waar wel enige stuurvaardigheid voor nodig is.
Op de Nurburgring kan de GT-R het nog steeds niet waar maken, omdat de Porsche tijden in dit geval wel door ervaren (race)coureurs neer gezet zijn. Van autojournalisten geloof ik niet dat ze het uiterste uit de auto’s halen…
Nee, dat zegt hij niet. Hij zegt dat een autojournalist wel in staat is om 99% uit een GT-R te krijgen en bij een Porsche niet, waardoor de voorsprong van de GT-R, als er een echte coureur achter het stuur zit, zal verdwijnen.quote:Op woensdag 9 april 2008 23:07 schreef Repeat het volgende:
Dus eigenlijk is wat je zegt dat de Nissan nog een stuk sneller is als je em laat rijden door ervaren coureurs?
Begin 2009 (als de GT-R naar Europa komt) staat er een nieuwe reeks van de 911...quote:Op woensdag 9 april 2008 23:14 schreef 1299 het volgende:
Ik voel het aan mijn water dat dit ding de 911 alle hoeken van de kamer laat zien bij de volgende 100 testen
Zo waar...quote:Op zaterdag 8 maart 2008 05:27 schreef tevebe het volgende:
Zo'n zware auto die alle snelle Porsches voorbij rijdt.. En dan altijd maar op StefanP afgeven als die de Supra de hemel in prijst. Jij doet precies hetzelfde met Porsche.
in japan ofzo kan je nu prima modellen van de dealer vergelijken...quote:Op donderdag 10 april 2008 09:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Begin 2009 (als de GT-R naar Europa komt) staat er een nieuwe reeks van de 911...
In de VS rijden VS modellen van de 911 rond. Die zijn niet zelden (ik weet dat bij de 997 reeks overigens niet zeker) hoger gezet en slapper geveerd. Een zeer populaire manier in de VS om je Porsche beter op het circuit te maken is het monteren van de standaard EU-model (eigenlijk: RoW, rest of world) veren+dempers. Daarnaast zijn de VS modellen vaak ruimer uitgerust, dus zwaarder.quote:Op donderdag 10 april 2008 10:47 schreef Repeat het volgende:
in de VS kan je nu prima modellen van de dealer vergelijken...
Ik beheers Japans te slecht om de tests in Japan te begrijpen... En ook Japanse Porsches hebben wijzigingen (alleen weet ik daar niet wat de verschillen exact zijn). Japans model is marktspecifiek.quote:Op donderdag 10 april 2008 10:47 schreef Repeat het volgende:
in japan ofzo kan je nu prima modellen van de dealer vergelijken...
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:46 schreef DirtyHarry het volgende:
DS4 wringt zich in zoveel bochten dat er straks een circuit naar hem wordt vernoemd
Deze vond ik ook wel aardig.quote:
Er is geen productieversie van de GT-R V-spec en dus kan deze niet een snellere tijd bij de productieversies neergezet hebben.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:11 schreef HunterPrior het volgende:
Kijken we naar de rondetijden op Ring, waar de GT-R V-spec bij EERSTE TESTRIT sneller is dan Carrera GT:
Het is alleen een indicatie van waar deze conceptversie al in staat is.. je weet wel, een prototype waar nog een en ander aan te verbeteren valt. Ik heb dan ook nergens gezegd dat het een productieversie was, sluwe rat dat je bent..quote:Op donderdag 10 april 2008 14:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is geen productieversie van de GT-R V-spec en dus kan deze niet een snellere tijd bij de productieversies neergezet hebben.
Het is echt zo sim-pel.
O, een prototype. Dan mag de 962 ook meedoen. Die is een ruime minuut sneller dan die 7.25 die werd genoemd.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:56 schreef HunterPrior het volgende:
Het is een conceptversie.. je weet wel, een prototype. Ik heb dan ook nergens gezegd dat het een productieversie was, sluwe rat dat je bent..
Net als die prototypes van Donkervoort (die overigens WEL officieel getimed zijn). Alleen haalt de productieversie daar ook niet die tijden.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:56 schreef HunterPrior het volgende:
je weet wel, een prototype waar nog een en ander aan te verbeteren valt.
Behalve dan dat de GT-R V-Spec ook daadwerkelijk als productiemodel gepland is.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, een prototype. Dan mag de 962 ook meedoen. Die is een ruime minuut sneller dan die 7.25 die werd genoemd.
Dag hoor.
Er rijden al lang en breed 962's rond op de openbare weg (niet veel, maar toch). Ik had de opmerking mijlenver zien aankomen...quote:Op donderdag 10 april 2008 15:40 schreef PeeJay1980 het volgende:
Behalve dan dat de GT-R V-Spec ook daadwerkelijk als productiemodel gepland is.
Een circuitwagen op kenteken weten te regelen, maakt het nog geen productiemodel natuurlijkquote:Op donderdag 10 april 2008 16:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er rijden al lang en breed 962's rond op de openbare weg (niet veel, maar toch). Ik had de opmerking mijlenver zien aankomen...
(natuurlijk is het geen vergelijk, maar een prototype is natuurlijk ook geen vergelijk met een productiemodel, nog afgezien van het feit dat de tijd van niveau "roddel" is)
Het is ook geen vergelijk, maar als we het toch over prototypes moeten hebben, dan haal ik natuurlijk de prototype van stal.quote:Op donderdag 10 april 2008 16:37 schreef PeeJay1980 het volgende:
Een circuitwagen op kenteken weten te regelen, maakt het nog geen productiemodel natuurlijk
Dat staat dus gewoon NERGENS te lezen. Feit is wel dat de nieuwe elfer sneller zal zijn. En die komt toch echt gelijktijdig met de GT-R in Europa op de markt. Sterker nog: de elfer komt eerder.quote:Op donderdag 10 april 2008 17:42 schreef tevebe het volgende:
Nu is de 997 al enige tijd op de markt en zegt Porsche dat ze niet alles eruit hebben gehaald.
Als je straks je traantjes (die je kennelijk laat omdat iemand niet onder de indruk is van wat testjes) op droogt, dan zul je zien dat ik die opmerking niet heb geplaatst.quote:Op donderdag 10 april 2008 18:05 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ja precies.
Als er een ervaren racecoureur met de 911 gaat scheuren, dan valt er nog veel meer winst te behalen.
Maar als diezelfde coureur in de GT-R gaat trappen, dan valt er bijna niks vanaf te rijden.
Als het puur om de snelheid gaat doet de prijs er weer niet toe.quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:42 schreef Repeat het volgende:
Dat kan, maar hier gaat het puur om de snelheid en dan lijkt het me een valide punt.
Volgens mij is die er nu nog niet, dus of het een feit is betwijfel ik.quote:Op donderdag 10 april 2008 18:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat staat dus gewoon NERGENS te lezen. Feit is wel dat de nieuwe elfer sneller zal zijn. En die komt toch echt gelijktijdig met de GT-R in Europa op de markt. Sterker nog: de elfer komt eerder.
Whehe, dat vind ik een mooie opmerkingquote:Op vrijdag 11 april 2008 10:02 schreef DS4 het volgende:
McDonalds vult ook, maar toch betaal ik graag meer voor een sterrentent. Ook al krijg ik daar per euro minder calorieën.
Gelukkig biedt een Porsche naast snelheid ook nog luxe, comfort en status. Dat kan je van een Supra of skyline niet echt zeggenquote:Op vrijdag 11 april 2008 08:57 schreef StefanP het volgende:
Porsche
Veel te duur. Over weinig waar voor je geld krijgen gesproken... alleen de allerduurste topmodellen weten een beetje snel te rijden (en zelfs dan krijgen ze een pak slaag van de vette en andere spotkoedkope 'rommel'); de rest is niet meer dan een vrouwenautootje (Boxster) of een midlife crisis patsbak (alle andere modellen).
Die GT-R vind ik trouwens ook niet mooi hoor, maar ik vind het wel prachtig dat wederom een spotgoedkope 'prutsbak', die de helft kost van een beetje Porsche, even laat zien dat Japan en de VS > exoten.
Dat zijn dingen die niet van belang zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:47 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Gelukkig biedt een Porsche naast snelheid ook nog luxe, comfort en status. Dat kan je van een Supra niet echt zeggen
Daar ging iets mis met posten, dat was niet mijn hele postquote:Op vrijdag 11 april 2008 13:48 schreef PoeK het volgende:
[..]
Dat zijn dingen die niet van belang zijn.
Toch alleen maar snelheidverneukend
haha, ik zie 'tquote:Op vrijdag 11 april 2008 13:50 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Daar ging iets mis met posten, dat was niet mijn hele post
Vind ik ook.quote:Oke, het zijn geweldig snelle wagens, en als dat is wat je zoekt dan is het een ideale auto voor jou. Maar om nou te zeggen dat exoten maar troep zijn omdat ze (standaard) minder snel zijn, is gewone een pure uiting van domheid.
Dat dus.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:45 schreef Jimmeh het volgende:
Neem een standaard quartz horloge, stukken nauwkeuriger dan een duur mechanisch horloge, toch is er een markt voor mooie dure mechanische horloges, als je er achter bent waarom snap je ook dat mensen veel liever een Porsche of Italiaanse exoot hebben dan een Nissan...
De nieuwe versie is altijd sneller. Waarom zou dat ineens nu niet zo zijn (zeker aangezien het gewicht hetzelfde blijft en het vermogen toe zal nemen)?quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:37 schreef fathank het volgende:
Volgens mij is die er nu nog niet, dus of het een feit is betwijfel ik.
Ik dacht dat je bedoelde sneller dan de GT-R, maar je doelde dus op de "oude" 911. Duidelijk. Point taken.quote:Op vrijdag 11 april 2008 15:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
De nieuwe versie is altijd sneller. Waarom zou dat ineens nu niet zo zijn (zeker aangezien het gewicht hetzelfde blijft en het vermogen toe zal nemen)?
Ik heb nog geen rondetijden op de nordschleife gezien door sport auto.quote:Op vrijdag 11 april 2008 15:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
De nieuwe versie is altijd sneller. Waarom zou dat ineens nu niet zo zijn (zeker aangezien het gewicht hetzelfde blijft en het vermogen toe zal nemen)?
Vooruit, je hebt gelijk: het is geen feit, maar een redelijke verwachting.quote:Op vrijdag 11 april 2008 15:43 schreef Repeat het volgende:
Ik heb nog geen rondetijden op de nordschleife gezien door sport auto.
Jij spreekt uit ervaring? Natuurlijk heb je al vijf exoten en drie Supras en Skylines gehad.quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:47 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Gelukkig biedt een Porsche naast snelheid ook nog luxe, comfort en status. Dat kan je van een Supra of skyline niet echt zeggen
Oke, het zijn geweldig snelle wagens, en als dat is wat je zoekt dan is het een ideale auto voor jou. Maar om nou te zeggen dat exoten maar troep zijn omdat ze (standaard) minder snel zijn, is gewone een pure uiting van domheid.
Huh? Je had die toyota's toch verkocht?quote:
En dan te bedenken dat Horst von Saurma meer dan 20 seconden extra nodig heeft, terwijl hij het circuit op zijn duimpje kent...quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:43 schreef Supra_Turbo het volgende:
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8813
Heeft ie er ondertussen dan wel al in geredenquote:Op donderdag 1 mei 2008 14:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat Horst von Saurma meer dan 20 seconden extra nodig heeft, terwijl hij het circuit op zijn duimpje kent...
Het zal toch geen marketing zijn.Nee, natuurlijk niet. Het MOET waar zijn.
Jazeker, met een tijd van iets meer dan 7 minuut 50 seconden. Geen officiële supertest overigens, dus misschien gaat er nog wel een paar seconden van die tijd af... maar niet ruim 20 natuurlijk.quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:18 schreef Repeat het volgende:
Heeft ie er ondertussen dan wel al in gereden
Stel je voor dat die mofrikaan met een plastic Nissan een snellere tijd neer zet dan hun o zo geliefde nep Keverquote:Op donderdag 1 mei 2008 14:46 schreef DS4 het volgende:En dan te bedenken dat Horst von Saurma meer dan 20 seconden extra nodig heeft, terwijl hij het circuit op zijn duimpje kent...
Natuurlijk. Een Duitser is partijdig. Een medewerker van Nissan niet.quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:55 schreef Supra_Turbo het volgende:
Stel je voor dat die mofrikaan met een plastic Nissan een snellere tijd neer zet dan hun o zo geliefde nep Kever
Nouja, in tegenstelling tot een Porsche, zit bij de Nissan het contact wel rechts van het stuur. Wellicht dat Horst hem niet kon vinden en daarmee al flink wat tijd verloorquote:Op donderdag 1 mei 2008 15:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jazeker, met een tijd van iets meer dan 7 minuut 50 seconden. Geen officiële supertest overigens, dus misschien gaat er nog wel een paar seconden van die tijd af... maar niet ruim 20 natuurlijk.
Vandaar dat ik deze gecommuniceerde tijd ook linea recta naar het rijk der fabelen verwijs.
7 min. 50 is al een prachtige tijd overigens.
Of hij kon de pen niet vinden om te tekenenquote:Op donderdag 1 mei 2008 19:52 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Nouja, in tegenstelling tot een Porsche, zit bij de Nissan het contract wel rechts van het stuur. Wellicht dat Horst hem niet kon vinden en daarmee al flink wat tijd verloor![]()
Doh...al aangepastquote:Op donderdag 1 mei 2008 19:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Of hij kon de pen niet vinden om te tekenen
Toch laat ik em staanquote:
Die weet tenminste hoe die moet rijden blijkbaarquote:Op donderdag 1 mei 2008 16:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Een Duitser is partijdig. Een medewerker van Nissan niet.
Eerlijk is eerlijk. 20 seconden is wel heel veel om als gare Japanner zomaar te pakken ten opzichte van iemand die bijna op die baan leeft...quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:16 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Die weet tenminste hoe die moet rijden blijkbaar
Ik wil die 'betrouwbaarheidscijfers' wel eens zien.quote:Op donderdag 27 december 2007 10:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Porsche is een van de meest betrouwbare merken.
Natuurlijk zijn Duitsers partijdig in deze.quote:Op donderdag 1 mei 2008 16:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Een Duitser is partijdig. Een medewerker van Nissan niet.
Ik heb wel een linkje voor je...quote:Op zondag 4 mei 2008 08:12 schreef DrDarwin het volgende:
Ik wil die 'betrouwbaarheidscijfers' wel eens zien.
Natuurlijk. En de medewerkers van Nissan niet. Maar lees gewoon eens die reactie over of de stelling van Nissan überhaupt geloofwaardig is... Niet dat ik denk dat het bij jou de ogen zal openen...quote:Op zondag 4 mei 2008 08:21 schreef DrDarwin het volgende:
Natuurlijk zijn Duitsers partijdig in deze.
quote:Zelfs de tüv cijfers over betrouwbaarheid worden tegenwoordig zo in categoriën onderverdeeld dat er altijd wel een Duits merk ergens in de top staat. de tüv kon het blijkbaar niet meer aanzien dat hun eigen glorie nergens te bekennen is als het om betrouwbaarheid gaat.
Sla je er de echte cijfers op na dan komt er in de top 25 niet eens een duitse auto voor.
Ja, neem gewoon de index waar Japan het beste uit komt en dat is vervolgens de maat...quote:In de reliability index krijgt de Porsche boxster bijvoorbeeld een 244.53, en met dat soort cijfers is het gewoon een gammele bak.
Als je niet bekend met met de klasse van Porsche of een andere soortgelijk merk, dan zal je ook nooit snappen waar je voor betaald. Succes met je GTRquote:Op zondag 4 mei 2008 09:42 schreef Supra_Turbo het volgende:
Je betaald dus voornamelijk voor die badge met die pony op de kap?
Gelukkig is dat emotieloze logo van Nissan geen ruk waard en krijg je gewoon waar voor je geld.
En jij bent dat natuurlijk wel?quote:Op zondag 4 mei 2008 16:51 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Als je niet bekend met met de klasse van Porsche of een andere soortgelijk merk, dan zal je ook nooit snappen waar je voor betaaldt. Succes met je GTR
Het gaat toch ook om de emotie die je erbij hebt.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 05:01 schreef StefanP het volgende:
[..]
En jij bent dat natuurlijk wel?
Mensen die beweren dat zo'n aftandse Duitse of Italiaanse rammelbak inderdaad een ton meer waard is dan andere sportauto's
Je betaalt zeker ook twintig euro voor een CC onderbroek die niks beter is al die van de Hema? Want joh, die CC is echt beter man, echt hoor, jeweettog!
Ach, als niemand anders die hema-onderbroek ziet kun je er mee wegkomen... zo lang je het niet meldt op een forum althans...quote:Op dinsdag 6 mei 2008 05:01 schreef StefanP het volgende:
Je betaalt zeker ook twintig euro voor een CC onderbroek die niks beter is al die van de Hema? Want joh, die CC is echt beter man, echt hoor, jeweettog!
Je vergeet de bakken met geld die ik uitgeef aan Armani shirts met een logo van 30cmx30cmquote:Op dinsdag 6 mei 2008 05:01 schreef StefanP het volgende:
[..]
En jij bent dat natuurlijk wel?
Mensen die beweren dat zo'n aftandse Duitse of Italiaanse rammelbak inderdaad een ton meer waard is dan andere sportauto's
Je betaalt zeker ook twintig euro voor een CC onderbroek die niks beter is al die van de Hema? Want joh, die CC is echt beter man, echt hoor, jeweettog!
Emotie en smaak zijn voor iedereen anders en ik vind het best dat iemand koopt wat hij zelf wil.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 07:50 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Het gaat toch ook om de emotie die je erbij hebt.
Bij mij iig wel, en dan is een product mij inderdaad soms wel wat meer waard ja.
Van een dergelijke auto kan ik dat niet zeggen want daar heb ik momenteel het geld niet voor, maar ik denk dat het voor auto's net zo is als voor andere producten.
Mensen kopen nou eenmaal niet altijd 'het beste'.
Ik zou ook liever iets anders kopen dan die GTR, als ik er al geld voor had, puur omdat ik het een afzichtelijke machine vind. Kan me niet schelen hoe goed ie dan wel niet is.
Echte argumenten zoals: het is de beste auto, sneller dan alles wat te koop is, draait zonder problemen 1.000.000 km's, ook al is deze getuned op 1.000 pk, gaat nooit stuk, stijgt alleen maar in waarde, enz. enz.quote:
Houd het dan bij smaak, maar heb dan op zijn minst respect voor iemand anders zijn smaak.quote:Op woensdag 7 mei 2008 01:42 schreef StefanP het volgende:
[..]
Emotie en smaak zijn voor iedereen anders en ik vind het best dat iemand koopt wat hij zelf wil.
Wanneer mensen echter zweverig blijven zeuren dat zo'n Duitser of Italiaan beter is, zonder ooit met echte argumenten te komen, kan ik alleen maar hard lachen. Zeg dan gewoon dat je hem mooier vindt, klaar.
Als dat is wat je zoekt in een auto, dan is dat een goed argument ja.quote:Op woensdag 7 mei 2008 17:56 schreef Supra_Turbo het volgende:
Liever de snellere van de twee lijkt me een redelijk goed argument.
quote:w0o0dy schrijft,
5 May 2008 om 21:40
Op de site van North American GT-R owners club kwam ik een link naar een video tegen waarin een snel rondje van de GT-R op de Nurburgring (de 7:38) naast de beelden van de snelle ronde van de Zonda Clubsport de 7:28 wordt gezet... de GT-R lijkt een groot deel van de ronde idd hetzelfde tempo te hebben als de Zonda.. alleen als ze op het natte deel komen dan slaat de Zonda een gaatje. Dat filmpje kan natuurlijk getruct zijn... maar de tijd loopt mee.. dus dan moet je wel heel erg handig zijn met video editing.
Enfin, kijk zelf maar... http://www.gpapex.com/GTRvsZonda.wmv
Reageer ik, krijg ik commentaar dat ik reageer, reageer ik niet, krijg ik commentaar dat ik niet reageer.quote:
Hij blijft lelijk?quote:Op maandag 2 juni 2008 19:52 schreef 1299 het volgende:
http://www.autojunk.nl/clips/view/141087
Testrijder Tochio Suzuki rijdt een recordtijd in een ongewijzigd productiemodel (Japanse versie) op standaard banden..
--
Kom maar met de smoesjes!
Wordt ruimschoots gecompenseerdquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |