Ik heb weinig tot geen problemen met mijn auto, ondanks dat deze inmiddels ruim 16 jaar oud is en 270.000 km heeft gelopen...quote:Op donderdag 27 december 2007 18:09 schreef RealZeus het volgende:
Nou, ik heb er weinig problemen mee. Hij diet het wanneer ik dat wil.
Ben ik het niet zo mee eens. Op papier misschien. Maar het gevoel in een Jap is er een van droefenis. Althans, verreweg de meeste Jappen ontnemen mij al het plezier in autorijden.quote:Feit is wel dat je bij Japanners een stuk meer auto voor je geld krijgt.
Fijn dat je dat wil inzien.quote:
55.000quote:Wat een prutsers daar! Ik snap niet waar ze al die info vandaag halen na het vergelijken van slechts 55000 auto's.
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd: niets bijzonders. Dat is nog wel even wat anders.quote:Kut auto's die nissan's
Toch heeft mijn collega zonder raar te doen (is een zeer rustige en serieuse bestuurder) enorm veel problemen gehad met z'n nieuwe C4.quote:Op donderdag 27 december 2007 18:26 schreef DS4 het volgende:
Er zijn geen slechte auto's meer, er zijn nog wel mensen die hun auto slopen. Alleen af en toe gaat er wat mis. Maar als je veel problemen hebt met je auto, dan ligt het meestal aan jezelf. Zeker als het mechanisch is.
Is dat geen nissan? Heb uit betrouwbare bronnen (ds4) gehoord dat ze niet echt betrouwbaar zijnquote:Op donderdag 27 december 2007 22:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Toch heeft mijn collega zonder raar te doen (is een zeer rustige en serieuse bestuurder) enorm veel problemen gehad met z'n nieuwe C4.
Nou, geen slechte auto's? Ik heb voor mijn werk in een Renault gereden en na 100000kilometer kon je er donder op zeggen dat er van alles stuk ging. En ik reed hem netjes warm en zo.quote:Op donderdag 27 december 2007 18:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb weinig tot geen problemen met mijn auto, ondanks dat deze inmiddels ruim 16 jaar oud is en 270.000 km heeft gelopen...
De BMW van mijn vrouw heeft inmiddels al weer vanaf nieuw 110.000 km gereden zonder 1 foutje.
Er zijn geen slechte auto's meer, er zijn nog wel mensen die hun auto slopen. Alleen af en toe gaat er wat mis. Maar als je veel problemen hebt met je auto, dan ligt het meestal aan jezelf. Zeker als het mechanisch is.
[..]
Ben ik het niet zo mee eens. Op papier misschien. Maar het gevoel in een Jap is er een van droefenis. Althans, verreweg de meeste Jappen ontnemen mij al het plezier in autorijden.
Ja, Renault hangt dan ook wel stijf onderaan...quote:Op vrijdag 28 december 2007 02:07 schreef RealZeus het volgende:
Ik heb voor mijn werk in een Renault gereden
Officiële cijfers die ik onder ogen kreeg: 0-100 4,7 sec. (conservatief gelet op pk/gewicht, maar de meting uit de OP is zonder meer bizar snel gelet op pk/gewicht verhouding, verwacht dus een waarheid in het midden) en top 309 km/u.quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar wat is de topsnelheid van deze blijkbaar enorm betrouwbare launch control kliko nou?
Je kunt het echt niet laten he..quote:Op zaterdag 29 december 2007 04:20 schreef StefanP het volgende:
Lelijke grafbak.
Maar ik verheug me er nu al op dat die 'Japanse tupperware' alle peperdure Italianen en Duitsers alle hoeken van de ring laat zien (no pun intended). Ach, gelukkig kunnen de eigenaren van die exoten het hoofd ferm omhoog houden, want ze hebben een lederen interieur en een echt Zwitsers klokje in hun dashboard.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 04:20 schreef StefanP het volgende:
Ach, gelukkig kunnen de eigenaren van die exoten het hoofd ferm omhoog houden, want ze hebben een lederen interieur en een echt Zwitsers klokje in hun dashboard. smaak.
Ah, een GTx?quote:Op zondag 30 december 2007 00:15 schreef SilentRimmer het volgende:
[..]
Nee, hij heeft een porsche.....
Nog meer Japanse rijst op de Ring, ook Toyota/Lexus gaat de Porkers voorbij:quote:Op zaterdag 29 december 2007 04:20 schreef StefanP het volgende:
Maar ik verheug me er nu al op dat die 'Japanse tupperware' alle peperdure Italianen en Duitsers alle hoeken van de ring laat zien (no pun intended).
Vooralsnog zijn het allemaal cijfers die door de fabriek als marketingtool worden gebruikt en staat de GT2 bovenaan.quote:Op zondag 30 december 2007 11:49 schreef Supra_Turbo het volgende:
Sinds de Jappen van die 280hp gentlemen's agreement af zijn gaat het de goede kant op.
De Europese merken kunnen hun borsten nat gaan maken!
Precies. Eerst zien, dan geloven.quote:
en zelfs als het officieel is zal het niet geaccepteerd worden..quote:Op zondag 30 december 2007 14:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vooralsnog zijn het allemaal cijfers die door de fabriek als marketingtool worden gebruikt en staat de GT2 bovenaan.
Het is net zoiets als vanuit een trainingskamp claimen dat de heer zusenmezo het wereldrecord 100m sprint heeft verbeterd. Zelfs al is het waar: het telt niet.
Dit is gewoon onzin. Als het officieel is, is er niet met slicks gereden.quote:Op zondag 30 december 2007 19:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
en zelfs als het officieel is zal het niet geaccepteerd worden..
"ze hebben met slicks gereden"
"de track was 5 graden warmer"
enz. enz. enz.
Het is in ieder geval ongefundeerd.quote:
Het is gewoon een feit dat als een Jap iets beter doet dan een Europeaan het vaak niet zonder slag of stoot geaccepteerd wordt.quote:
Alsof er geen tegenspraak is ten aanzien van de prestaties van Porsche... Als je verwacht dat op fok iedereen het met elkaar eens gaat zijn ben je zeker van teleurstellingen.quote:Op zondag 30 december 2007 21:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het is gewoon een feit dat als een Jap iets beter doet dan een Europeaan het vaak niet zonder slag of stoot geaccepteerd wordt.
Ik ben benieuwd of het draadje ooit komt...quote:maar ik ben benieuwd naar het draadje hier op fok als het zover is!
In mijn beleving een stuk minder.quote:Op zondag 30 december 2007 21:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Alsof er geen tegenspraak is ten aanzien van de prestaties van Porsche... Als je verwacht dat op fok iedereen het met elkaar eens gaat zijn ben je zeker van teleurstellingen.
Ik ook!quote:Op zondag 30 december 2007 21:56 schreef DS4 het volgende:
Ik ben benieuwd of het draadje ooit komt...
Ik had het over de teleurstelling aangaande de verwachting dat iedereen het met elkaar eens gaat zijn...quote:Op maandag 31 december 2007 03:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Voor mij geen teleurstellingen, ik ben aan geen enkel merk gehecht, dus heb ook nimmer met teleurstellingen te maken op dit vlak.
Waarom zou er anders een forum bestaan? Dus ook dat stelt mij niet teleurquote:Op maandag 31 december 2007 10:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik had het over de teleurstelling aangaande de verwachting dat iedereen het met elkaar eens gaat zijn...
Ik denk dat die constatering meer perceptie is dan iets anders. Zelfs al is het zo: wat kan jou het schelen?quote:Op maandag 31 december 2007 14:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het ging mij om het feit (en dat weet je best) dat als een Jap iets presteert dit meestal niet echt gewaardeerd wordt itt wanneer onze Europese vrinden zoiets weten te presteren.
Het kan mij niet veel schelen, ik vraag me alleen af wat voor opmerkingen er komen mocht een Jap het snelste zijn.quote:Op maandag 31 december 2007 15:23 schreef DS4 het volgende:
Zelfs al is het zo: wat kan jou het schelen?
Planning eind 2008, maar zou ook 2009 kunnen worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 02:26 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Wanneer komt die Nissan naar Europa/NL?
DS4, kom er maar inquote:
Moet ik herhalen dat de GT-R bij Sport Auto de legendarische verhalen tot op heden niet waar heeft kunnen maken?quote:
n dat ook echt onafhankelijke filmpjes?quote:Op donderdag 21 februari 2008 14:05 schreef Supra_Turbo het volgende:
In alle filmpjes/tests maakt de GT-R de 997 Turbo in, maar alleen bij Sport Auto niet?![]()
Heel verdacht!
Dat zeg ik ook niet.quote:Op donderdag 21 februari 2008 14:14 schreef Supra_Turbo het volgende:
Lijkt me niet dat iedereen zit te jokken wel?
Om te beginnen heb ik in het filmpje gezien dat er met de 911 turbo flink dwars gegaan werd. Dat is leuk en aardig, maar absoluut niet de manier om zo snel mogelijk te rijden met deze auto.quote:Op donderdag 21 februari 2008 14:05 schreef Supra_Turbo het volgende:
In alle filmpjes/tests maakt de GT-R de 997 Turbo in, maar alleen bij Sport Auto niet?![]()
Heel verdacht!
als het om duitse auto's gaat jaquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:27 schreef DS4 het volgende:
Ik weet niet wie die knakker is, maar Sport Auto staat wat dat betreft gewoon als een benchmark vanwege de zorgvuldigheid. De dag dat youtube een betrouwbare bron wordt ligt denk ik nog heel ver in de toekomst.
Maar het valt niet te ontkennen dat die kerel met die gele porsche niet optimaal rijdtquote:Op donderdag 21 februari 2008 19:00 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
als het om duitse auto's gaat ja![]()
die zijn zo pro duits als het maar kan
kan natuurlijk ook aan de eigenschappen van de porsche liggen hequote:Op donderdag 21 februari 2008 19:02 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Maar het valt niet te ontkennen dat die kerel met die gele porsche niet optimaal rijdt
Jaquote:Op donderdag 21 februari 2008 19:30 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
kan natuurlijk ook aan de eigenschappen van de porsche liggen he
Gelul.quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:00 schreef ThaFreak het volgende:
die zijn zo pro duits als het maar kan
Foei... dat is geen (pro?) Duits 'onafhankelijke' instelling... dus dat telt niet... ofzoquote:Op zondag 24 februari 2008 18:34 schreef ThaFreak het volgende:
trekt sneller op, sneller op circuit ondanks dat de concurrent op cup banden staat.... Goh welke auto bedoel ik toch![]()
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=hjwJl4t-DF8
http://www.youtube.com/watch?v=XzEivL1Kruo
Jaaaaaaaaaa, maar dit is niet de ring en niet op exact hetzelfde moment gereden, dus de condities waren anders....en...en....enz...enz...quote:Op dinsdag 4 maart 2008 12:32 schreef 1299 het volgende:
http://www.evo.co.uk/vide(...)r_v_porsche_gt3.html
Nissan GT-R v Porsche GT3
How does Nissan's stunning GT-R fare against the Porsche GT3 at Bedford's Autodrome? We find out...
Poeh, dat scheelt toch weer behoorlijk op 1 rondje. Hij pakt dus de Turbo en nu ook de GT3, idd een verdomd goeie auto en zeker voor dit geld.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 12:32 schreef 1299 het volgende:
http://www.evo.co.uk/vide(...)r_v_porsche_gt3.html
Nissan GT-R v Porsche GT3
How does Nissan's stunning GT-R fare against the Porsche GT3 at Bedford's Autodrome? We find out...
De GT-R heeft speciale Bridgestones. Leg er Michelin Pilot Sports onder en de GT-R zal langzamer zijn...quote:Op zondag 24 februari 2008 18:34 schreef ThaFreak het volgende:
ondanks dat de concurrent op cup banden staat
Het doet echt pijn hequote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
De GT-R heeft speciale Bridgestones. Leg er Michelin Pilot Sports onder en de GT-R zal langzamer zijn...
Nee, de GT-R heeft echt een nadeel met de banden hoor...![]()
De youtube generatie...
Hahah probeer je in zoveel mogelijk bochten te wringen dat komt zelfverzekerd overquote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
De GT-R heeft speciale Bridgestones. Leg er Michelin Pilot Sports onder en de GT-R zal langzamer zijn...
Nee, de GT-R heeft echt een nadeel met de banden hoor...![]()
De youtube generatie...
70 pk meer, beter gewichts/vermogen verhouding, een goed AWD-systeem en nog geen seconde op dat rondje kunnen pakken op een GT3. I rest my case.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 12:32 schreef 1299 het volgende:
http://www.evo.co.uk/vide(...)r_v_porsche_gt3.html
Nissan GT-R v Porsche GT3
How does Nissan's stunning GT-R fare against the Porsche GT3 at Bedford's Autodrome? We find out...
De gewichts/vermogen verhouding ligt in het voordeel van de GT3. Een GT-R is 350kg zwaarder.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:16 schreef GT3 het volgende:
[..]
70 pk meer, beter gewichts/vermogen verhouding, een goed AWD-systeem en nog geen seconde op dat rondje kunnen pakken op een GT3. I rest my case.
en de prijs.... De gt-r is gewoon sneller.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:16 schreef GT3 het volgende:
[..]
70 pk meer, beter gewichts/vermogen verhouding, een goed AWD-systeem en nog geen seconde op dat rondje kunnen pakken op een GT3. I rest my case.
Och jee... die hebben we nog niet gehad hoor...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
De GT-R heeft speciale Bridgestones. Leg er Michelin Pilot Sports onder en de GT-R zal langzamer zijn...
Nee, de GT-R heeft echt een nadeel met de banden hoor...![]()
De youtube generatie...
Hij wringt zich in zoveel bochten dat er straks een circuit naar hem wordt vernoemdquote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:58 schreef 1299 het volgende:
[..]
Hahah probeer je in zoveel mogelijk bochten te wringen dat komt zelfverzekerd over
De skyline staat op sportieve/performance all-weather banden terwijl de GT3 op straatlegale circuitbanden staat .....quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
De GT-R heeft speciale Bridgestones. Leg er Michelin Pilot Sports onder en de GT-R zal langzamer zijn...
Nee, de GT-R heeft echt een nadeel met de banden hoor...![]()
De youtube generatie...
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:46 schreef DirtyHarry het volgende:
[..]
Hij wringt zich in zoveel bochten dat er straks een circuit naar hem wordt vernoemd
Wat zou pijn moeten doen dan? De GT-R presteert op niveau 911 Turbo. Porsche heeft nog drie snellere modellen daarboven zitten...quote:
Je moet niet zo zeiken. De GT-R heeft geen nadeel met de banden die gewoon net zoals de Sport Cup 2 compound en profiel hebben die op circuitgebruik is geënt. Iets anders beweren houdt in dat je de banden van de GT-R nog niet hebt bekeken. Persoonlijk vind ik DAT de grootste prestatie aan de hele auto. Het zijn nl. echt superbanden. Wat Bridgestone ook wel is toevertrouwd. Het is jammer dat de EU al jarenlang niet meer de beste banden van Bridgestone krijgt... nog afgezien van dit soort speciale banden (die het dan ook alleen zo perfect werken op het specifieke model). Maar goed, dat is een compleet andere discussie.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:58 schreef 1299 het volgende:
Hahah probeer je in zoveel mogelijk bochten te wringen dat komt zelfverzekerd over
De Pilot Sport Cup 2 is ook all-weather en presteert bij droog minder dan de gewone Sport Cup.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:37 schreef ThaFreak het volgende:
all-weather[/b] banden terwijl de GT3 op straatlegale circuitbanden staat
Je ziet em anders in dat youtube filmpje hierboven de GT3 pakken....quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat zou pijn moeten doen dan? De GT-R presteert op niveau 911 Turbo. Porsche heeft nog drie snellere modellen daarboven zitten...
Als je dan ziet hoe die GT3 over de baan gaat (veel te veel driften in sommige bochten) vind ik het ronduit lachwekkend hoeweinig voorsprong de GT-R weet te pakken met AWD en meer vermogen en meer koppel bij lage toeren. Verder is de GT-R gewoon schoftig zwaar als het verglijkt met Duitse, Italiaanse en Amerikaanse concurenten.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:18 schreef Repeat het volgende:
[..]
Je ziet em anders in dat youtube filmpje hierboven de GT3 pakken....
Meer vermogen, meer gewicht, AWD, meer koppel bij lage toeren en een veel lagere prijs en dan (laten we het eens worden) toch net zo snel als een 911 turbo of GT3. Voor dat geld. Lijkt me iets waar je niet omheen kunt.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 01:00 schreef GT3 het volgende:
[..]
Als je dan ziet hoe die GT3 over de baan gaat (veel te veel driften in sommige bochten) vind ik het ronduit lachwekkend hoeweinig voorsprong de GT-R weet te pakken met AWD en meer vermogen en meer koppel bij lage toeren. Verder is de GT-R gewoon schoftig zwaar als het verglijkt met Duitse, Italiaanse en Amerikaanse concurenten.
Enige voordeel wat die wagen heeft is z'n prijskaartje, verder is het allemaal niet zo bijzonder.
Zo'n zware auto die al snelle Porsches voorbij rijdt.. En dan altijd maar op StefanP afgeven als die de Supra de hemel in prijst. Jij doet precies hetzelfde met Porsche en kan het niet hebben als iemand het een klote bak vindt.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat zou pijn moeten doen dan? De GT-R presteert op niveau 911 Turbo. Porsche heeft nog drie snellere modellen daarboven zitten...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |