Echt he.quote:Op vrijdag 21 december 2007 13:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe dat werkt na die 2 jaar, het is geen TBS .. het is te hopen dat deze jonge man zo geschrokken is van de gevolgen van zijn uitbarsting dat die het traject van de reclassering opvolgt en idd geholpen wordt om zijn impulsen onder controle te krijgen .. anders is het 4 maanden zitten.
Hij heeft al 8 maanden gezeten, vergeet dat niet .. en de opgelegde straf is hoger dan de eis, de rechter heeft er met zijn jeugdreclasseringstraject een schepje bovenop gedaan .. mi is dat veel constructiever dan iemand een paar jaar in de bak te gooienquote:Op vrijdag 21 december 2007 13:14 schreef nikk het volgende:
[..]
Van mij hoeft hij niet 10 jaar de bak in. Een klap uitdelen en iemand overlijd eraan is simpelweg "bad luck". De straf is in dat opzicht begrijpelijk. Maar laten we niet doen alsof hij niet vrij rondloopt nu.
Ja.. Geweldige vergelijking.quote:Op vrijdag 21 december 2007 13:29 schreef gronk het volgende:
[..]
Het kan mij ook zomaar gebeuren dat ik wordt overreden door een automobilist die al eens eerder een boete heeft gehad. Moeten we daarom alle automobilisten die in de fout gaan maar meteen een nekschot geven?
Heropvoeding is constructief. Dit niet.quote:Op vrijdag 21 december 2007 13:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Hij heeft al 8 maanden gezeten, vergeet dat niet .. en de opgelegde straf is hoger dan de eis, de rechter heeft er met zijn jeugdreclasseringstraject een schepje bovenop gedaan .. mi is dat veel constructiever dan iemand een paar jaar in de bak te gooien
Daar gaat het niet om. Ik reageerde op de opmerking dat wij er geen mening over mogen hebben, omdat we geen partij in de zaak zijn. Wij kunnen geen invloed op de straf uitoefenen en dat is goed, maar we kunnen het er wel mee eens zijn of niet. Als we het er niet mee eens zijn kunnen we via de Tweede Kamer proberen hier wat aan te doen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:52 schreef gronk het volgende:
[..]
Humbug. Als je dat werkelijk zo vindt, dan ga je ook accoord met de vertegenwoordiging van jouw wensen door het OM. Zou een mooie bak zijn, als iedere straf door een willekeurige telegraaflezer omhooggegooid kan worden omdat *hij* toevallig vindt dat er geen recht is gedaan.
Hartstikke leuk als je die kant op wil gaan, hou er alleen rekening mee dat ik niets minder dan de doodstraf vraag voor luitjes die met 130 per uur over de snelweg razen. De wet is de wet, je rijdt in een potentieel moordwapen, als je dat niet beseft dan hoor je niet thuis op de weg.
Precies, als je straf alleen maar relateert aan de waarde van het verloren mensenleven, dan zou je iedere vrachtwagenchauffeur die iemand in zijn dode hoek overrijdt, ook levenslang de bak in moeten gooien. Het draait ook om de mate van intentie bij de dader.quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:36 schreef Taurus het volgende:
Een mensenleven is helemaal geen 'maanden' of 'jaren' waard? Dat heeft er niets mee te maken lijkt me. Het gaat om de manier waarop hij gestorven is, valt dat de moordenaar zodanig aan te rekenen dat de moordenaar een gevaar is voor de maatschappij of dat zijn opzet zodanig was dat hij beperking van vrijheid verdient? Blijkbaar niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |