Er is nog nooit een linkse rakker geweest die dat gezegd heeft, dus je bazelt. En verder doe je niemand plezier met je quasi-grappige opmerkingen in dit topic, dus rot op uit dit topic en ga maar weer lekker plaatjes kijken in de Telegraaf.quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:23 schreef The_Interpreter het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat we de "dader" die eigenlijk het slachtoffer is geholpen moet worden met een blanco cheque zodat hij met de verwerking van zijn trauma kan beginnen. Je moest eens weten wat hij en zijn familie doormaken.
Ik vraag steun aan de linkse rakkers omdat zij voor een humaan beleid zijn e dit is humaan.
Ja, maar de kerst was dus minder kut zonder die trap na.quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, die kerst blijft voor hun kut. Maar dit is gewoon nog een trap nakrijgen
[..]
Ja, maar ik kan mij niet indenken dat ze heel raar aankijken tegen dat wel erg lage vonnis. Is een mensenleven niet meer waard dan 8 maanden
quote:V. is al eerder voor geweldsdelicten met justitie in aanraking geweest, maar dat heeft hem er 'kennelijk niet van kunnen weerhouden recidive te plegen', zei de rechter. Volgens hem is de behandeling van de jeugdreclassering erop gericht dat V. zijn impulsen en emoties leert reguleren.
Ja. Bovenop het gemis van hun zoon missen ze nu ook nog eens een gevoel van rechtvaardigheid.quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hun kerst was beter geweest als de dader 20 jaar had gekregen ?
Jij mist dat vooral, blijkbaar. Zij leggen zich er bij neer, zoals boven te lezen valt. Bovendien weten wij de omstandigheden niet, wellicht is er wel degelijk sprake van rechtvaardigheid.quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:48 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ja. Bovenop het gemis van hun zoon missen ze nu ook nog eens een gevoel van rechtvaardigheid.
Hij heeft vast een moeilijke jeugd gehadquote:Op vrijdag 21 december 2007 11:53 schreef Taurus het volgende:
[..]
Bovendien weten wij de omstandigheden niet, wellicht is er wel degelijk sprake van rechtvaardigheid.
Ik zou 't niet weten.quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:54 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hij heeft vast een moeilijke jeugd gehad
quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:48 schreef Disorder het volgende:
Ja. Bovenop het gemis van hun zoon missen ze mis ik nu ook nog eens een gevoel van rechtvaardigheid.
Hoe weet je dat de ouders vrede hebben met die oplossing?quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:57 schreef gronk het volgende:
[..]
Domme vraag hoor, maar als de ouders vrede hebben met 'n oplossing, waarom moet jij dan een hogere straf eisen? Omdat anders jouw onderbuikgevoelens niet bevredigd worden?
Linkse rakkerts zeggen altijd dat strenger straffen niet helpt en dat de dader geholpen moet worden. Je kunt niet ontkennen dat de "dader" (eigenlijk slachtoffer) met die blanco cheque geholpen wordt.quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:32 schreef Pool het volgende:
[..]
Er is nog nooit een linkse rakker geweest die dat gezegd heeft, dus je bazelt. En verder doe je niemand plezier met je quasi-grappige opmerkingen in dit topic, dus rot op uit dit topic en ga maar weer lekker plaatjes kijken in de Telegraaf.
Je bent analfabeet? Eerderop in dit topic:quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:59 schreef The_Interpreter het volgende:
[..]
Hoe weet je dat de ouders vrede hebben met die oplossing?
quote:Advocaat Petra Breukink van de ouders van het slachtoffer stelde na afloop dat de ouders zich neerleggen bij de uitspraak. „Zij hoeven geen vergelding. Gerd Nan komt niet terug, niet als hij een maand of tien maanden of meer celstraf krijgt. De zaak heeft tot veel commotie geleid. Het is goed dat het nu kan worden afgesloten.”
hij heeft wel vaker van die dingenquote:Op vrijdag 21 december 2007 11:10 schreef Pool het volgende:
[..]
Erg leuk, cynische grapjes maken over de rug van een doodgeslagen jongen.
Hij loopt dus niet 'gewoon weer vrij rond', hij heeft de volgende 2 jaar verplicht contact met jeugdreclasseringquote:Op vrijdag 21 december 2007 12:02 schreef AvispaCS het volgende:
Onbegrijpelijk dat ie geen maatregel heeft gekregen. Hij loopt gewoon weer vrij rond. Het wachten is op de volgende keer dat ie iemand "pijn" wil doen.
Hopelijk dat dan een aantal mensen wakker worden.
http://www.jeugdreclassering.nl/index.htmlquote:De jeugdreclassering begeleidt jeugdigen tussen 12 en 18 jaar, die met de politie in aanraking zijn gekomen en een proces verbaal hebben gekregen, bijvoorbeeld bij diefstal, geweldsdelicten of vernielingen. Voor elke jeugdige wordt een op maat gesneden begeleidingsplan gemaakt met als belangrijkste doel te voorkomen dat de hij opnieuw strafbare feiten pleegt.
Boehoe zeg.quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Hij loopt dus niet 'gewoon weer vrij rond', hij heeft de volgende 2 jaar verplicht contact met jeugdreclassering
[..]
http://www.jeugdreclassering.nl/index.html
We zijn dus allemaal wel een partij in deze zaak. Het is namelijk de staat tegen .... en wij worden vertegenwoordigd door de staat.quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:16 schreef gronk het volgende:
[..]
Je bent analfabeet? Eerderop in dit topic:
[..]
Dus nogmaals: de ouders van Gerd Nan willen geen vergelding. Jij bent geen partij in deze zaak. Waarom wil jij dan wel vergelding?
Hij heeft al 8 maanden gezeten en gaat nu 2 jaar onder behandeling .. ja ..quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Boehoe zeg.
Hij loopt dus gewoon vrij rond.
Humbug. Als je dat werkelijk zo vindt, dan ga je ook accoord met de vertegenwoordiging van jouw wensen door het OM. Zou een mooie bak zijn, als iedere straf door een willekeurige telegraaflezer omhooggegooid kan worden omdat *hij* toevallig vindt dat er geen recht is gedaan.quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:49 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
We zijn dus allemaal wel een partij in deze zaak. Het is namelijk de staat tegen .... en wij worden vertegenwoordigd door de staat.
Nou, hij loop weer gewoon over straat hoor.quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Hij loopt dus niet 'gewoon weer vrij rond', hij heeft de volgende 2 jaar verplicht contact met jeugdreclassering
[..]
http://www.jeugdreclassering.nl/index.html
Ik mag wel hopen dat dat met een verlenging is tot onbeperkt, mocht de jeugdreclassering dat nodig vinden?quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:24 schreef moussie het volgende:
Omdat als het mijn zus bijvoorbeeld zou overkomen, ik geen vrede zou hebben met 8 maanden.quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:16 schreef gronk het volgende:
[..]
Je bent analfabeet? Eerderop in dit topic:
[..]
Dus nogmaals: de ouders van Gerd Nan willen geen vergelding. Jij bent geen partij in deze zaak. Waarom wil jij dan wel vergelding?
Dat is dan idd heel tragisch, maar zoals door meerdere personen die er meer verstand van hebben dan jij en ik is vastgesteld was dat geen opzetquote:Op vrijdag 21 december 2007 12:53 schreef AvispaCS het volgende:
Nou, hij loop weer gewoon over straat hoor.
Zijn slachtoffer heeft die mogelijkheid niet meer.
quote:Met name uit de verklaringen van twee deskundigen van het Nederlands Forensisch Instituut is naar voren gekomen dat sprake is van een weinig voorkomend letsel en dat voor het ontstaan van het geconstateerde hersenletsel geen excessief geweld nodig was.
Jij zat anders te verklaren dat er geen maatregel is opgelegd, wel dus .. 2 jaar gedwongen behandeling tijdens jeugdreclasseringquote:Jeugdreclassering heeft niets met "vast zitten" te maken.
Van mij hoeft hij niet 10 jaar de bak in. Een klap uitdelen en iemand overlijd eraan is simpelweg "bad luck". De straf is in dat opzicht begrijpelijk. Maar laten we niet doen alsof hij niet vrij rondloopt nu.quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Hij heeft al 8 maanden gezeten en gaat nu 2 jaar onder behandeling .. ja ..
Je kan hem natuurlijk ook gewoon 10 jaar in de bak gooien zonder behandeling en dan hopen dat die een lieverdje is als die over 10 jaar vrij komt .. hoe groot is die kans denk je ?
quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:59 schreef Disorder het volgende:
[..]
Omdat als het mijn zus bijvoorbeeld zou overkomen, ik geen vrede zou hebben met 8 maanden.
Ik heb geen idee hoe dat werkt na die 2 jaar, het is geen TBS .. het is te hopen dat deze jonge man zo geschrokken is van de gevolgen van zijn uitbarsting dat die het traject van de reclassering opvolgt en idd geholpen wordt om zijn impulsen onder controle te krijgen .. anders is het 4 maanden zitten.quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:57 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik mag wel hopen dat dat met een verlenging is tot onbeperkt, mocht de jeugdreclassering dat nodig vinden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |