Das iets van E2100 bruto/mnd. Hangt van de baan af, maar niet heel slecht voor een starter.quote:Op woensdag 19 december 2007 20:04 schreef Yildiz het volgende:@ TS.
Nuff' said.
Ok, 1 argument dan: dacht je soms dat een startsalaris van 25k hoog was? Voor een WO'er?!
Ja maar dan is het toch nog te gek voor woorden.quote:Op woensdag 19 december 2007 20:12 schreef 12bhippy het volgende:
@TS je snapt het niet helemaal hè
veel text......
kortom: dat beginnen met een salaris van 25.000 euro is geen recht voor de buitenlander, het is een plicht. Ze moeten zelf maar een baan vinden waarin ze dat gaan verdienen.
Inderdaad. Een TS die onder de grens zit gesteld voor kennisimmigranten en daarom gaat klagen.quote:
quote:Dus waarom moet het dan zo hoge eisen gesteld worden aan iets wat ook gewoon met veel minder haalbaar is.
Dat dacht ik ook.quote:Op woensdag 19 december 2007 20:31 schreef Evil_Jur het volgende:
Sodeju zeg, ik hoop dat we flink wat van die buitenlandse hoger-opgeleiden binnen krijgen
Leuke kloon Croupouque.quote:Op woensdag 19 december 2007 23:17 schreef RAVW het volgende:
Dat we het niet met elkaar eens zijn heeft niets te maken met hoog begraaft of laag begraaft.
quote:Op woensdag 19 december 2007 20:21 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik heb hier ook een heel dossier vol diploma's maar zit ook net boven het minimum loon.
Voor een WO'er is dat laag. voor een HBOer net onder gemiddeld.quote:Op woensdag 19 december 2007 20:16 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Das iets van E2100 bruto/mnd. Hangt van de baan af, maar niet heel slecht voor een starter.
Dit is een grapje he?quote:Op woensdag 19 december 2007 23:17 schreef RAVW het volgende:
Even voor de mensen die NIET ontopic gaan aub dat even blijven en geen persoonlijke aanvallen.
Dus beargumenteer dan ook eens waarom je zo iets zegt.
Dit is niet prettig lezen.
Dat we het niet met elkaar eens zijn heeft niets te maken met hoog begraaft of laag begraaft.
Want waarom zou je hooggeleerde hier heen halen als er in Nederland zat mensen die het nivo ook met gemak halen.
Ze kunnen dan beter geld steken om die mensen hier te behouden dan er steeds weer nieuwe mensen bij te halen.
Waarvan je ook niet zeker bent dat ze blijven.
HBO startsalaris is voor de meeste opleidingen "maar" 1800-1900 euro,quote:Op woensdag 19 december 2007 23:42 schreef Xith het volgende:
[..]
Voor een WO'er is dat laag. voor een HBOer net onder gemiddeld.
quote:Op woensdag 19 december 2007 23:57 schreef 12bhippy het volgende:
[..]
HBO startsalaris is voor de meeste opleidingen "maar" 1800-1900 euro,
Voor WO is 2100-2300 echt niet laag.
http://www.personeelsnet.nl/dossier.php?Id=2958&waar=3quote:Het gemiddelde startsalaris bij de onderzochte bedrijven lag in 2005 op 27.520 euro voor HBO-ers en op 30.050 euro voor academici. Bij de laatste groep is het startsalaris echter vrijwel gelijk aan 2004. Het startsalaris van HBO-ers is zelfs afgenomen met 1,7%.
Startsalarissen zijn de laatste jaren helaas weer gedaald zie ook je eigen quote:quote:Op donderdag 20 december 2007 10:18 schreef Xith het volgende:
[..]
[..]
http://www.personeelsnet.nl/dossier.php?Id=2958&waar=3
Oftewel:
HBO: 2,300 EUR
VWO: 2505 EUR
quote:Toch zijn de startsalarissen het afgelopen jaar nauwelijks toegenomen. Bij HBO-ers was zelfs sprake van een daling
Ja die mogen dat maar drie maanden. Als ze dan nog geen baan hebben gevonden worden ze teruggestuurd naar Nederland.quote:Op woensdag 19 december 2007 20:01 schreef RAVW het volgende:
En wat mogen de Nederlandse afgestudeerde dan, maar drie maanden zoeken ?
Ze moeten minimaal 25.000 euro verdienen om hier te mogen blijven.quote:En beginnen met een 25.000 Euro ( bruto
Kunnen ze niet gewoon van onder aan beginnen.
Volgens mij heb je het bericht net niet helemaal begrepen.quote:En maar af blijven vragen waarom veel Nederlanders steeds meer een rechtse partij stemmen
Ja ik snap wel dat ze dat minimaal noemen , maar ik vraag me af waarom zo hoog?quote:Op donderdag 20 december 2007 11:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ze moeten minimaal 25.000 euro verdienen om hier te mogen blijven.
Zal wel 'nut er niet van van in' zijn...quote:Op donderdag 20 december 2007 14:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dus ik zelf zie het niet er niet van in dat iemand gelijk met een bijna modaal inkomen moet beginnen.
quote:Op woensdag 19 december 2007 20:01 schreef RAVW het volgende:
[..]
En maar af blijven vragen waarom veel Nederlanders steeds meer een rechtse partij stemmen
Zeg meneer de rechts stemmer, het gaat erom dat mensen van buiten de EU die hier in aanmerking willen komen voor de status van 'kennismigrant' een zeker bijdrage moeten leveren aan de economie, oftewel minimaal een baan moeten hebben met 25.000 bruto jaarsalaris. Zo niet dan moeten ze het land uit. Een baan als tomaatplukker valt niet echt onder de noemer 'kennismigrant' of wel?quote:Op donderdag 20 december 2007 14:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ja ik snap wel dat ze dat minimaal noemen , maar ik vraag me af waarom zo hoog?
Werk is gewoon werk toch of je nu geen diploma heb of wel.
Iedereen moet toch werken ongeacht welke ras of opleiding je heb gehad.
Dus ik zelf zie het niet er niet van in dat iemand gelijk met een bijna modaal inkomen moet beginnen.
Maar een AIO bijvoorbeeld wel, die beginnen maar met 1800 bruto ruwweg. Die halen de 25.000 dus niet, terwijl het wel degelijk kennismigranten zijn.quote:Op donderdag 20 december 2007 15:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zeg meneer de rechts stemmer, het gaat erom dat mensen van buiten de EU die hier in aanmerking willen komen voor de status van 'kennismigrant' een zeker bijdrage moeten leveren aan de economie, oftewel minimaal een baan moeten hebben met 25.000 bruto jaarsalaris. Zo niet dan moeten ze het land uit. Een baan als tomaatplukker valt niet echt onder de noemer 'kennismigrant' of wel?
Volgens mij valt dat volgens deze regeling gewoon onder studeren, dus daarop is de inkomenseis niet van toepassing.quote:Op donderdag 20 december 2007 15:44 schreef Lubricalia het volgende:
[..]
Maar een AIO bijvoorbeeld wel, die beginnen maar met 1800 bruto ruwweg. Die halen de 25.000 dus niet, terwijl het wel degelijk kennismigranten zijn.
quote:Op donderdag 20 december 2007 19:32 schreef StefanP het volgende:
Toch fijn om te weten dat je met een titel aan allerlei voorwaarden moet voldoen, terwijl de vrachtwagens vol met zwakbegaafde inteeltfiguren uit het rifgebergte een straat verderop met wijde armen ontvangen worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |