quote:Op woensdag 19 december 2007 16:13 schreef DeLiedje het volgende:
*knip*
Hier die van Floortje, een hollands tintje eraan... Past mooi bij haar kamertje!
(tekst op de achterkant (datum en dergelijke) klopt niet, dit was de proefdruk...)
*knip*
Dat dus, het klopt idd helemaalquote:Op donderdag 20 december 2007 10:02 schreef Moonah het volgende:
Het kaartje klopt precies bij het beeld dat ik van je heb, net als de naam.
Haha dat is ook leukquote:Op zaterdag 29 december 2007 18:52 schreef Macka66 het volgende:
Tekst tegengekomen op een kaartje op het prikbord van de kraamafdeling in het ziekenhuis:
"Wij zijn de prachtige ouders van een dolgelukkige dochter"
ja, zat net te bedenken dat ik nog moest antwoordenquote:Op zaterdag 29 december 2007 23:40 schreef bixister het volgende:
macka!
ET, ik heb je nog een voorbeeldje van 'something completely different' gePMd, heb je dat wel ontvangen?
die is ook leuk!!quote:Op dinsdag 25 december 2007 13:28 schreef poemojn het volgende:
http://home.planet.nl/~goedi005/items/drietjes.jpg
Ik heb het uit een boekje met rouwteksten.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:16 schreef bixister het volgende:
van wie is nou ook weer dat gedichtje waar die regels uitkomen?
ik heb volgens mij wel eens een langer gedicht gezien waarin het de laatste regels waren. heb er vanmiddag nog op gegoogled en vond 't toen wel, maar niet wie de auteur is. ff zoeken weer...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb het uit een boekje met rouwteksten.Beetje luguber, maar ik vond het zo'n mooie tekst.
Het was opzichzelfstaand, niet een onderdeel van een gedichtje.
quote:ik heb je lief
ik heb je lief zeg ik
en ik wijs naar mijn hart
want daar heb ik je lief
ik heb je lief zeg ik
en ik wijs naar mijn tenen
want daar komt het vandaan
en de regenboog
daar wijs ik naar
want zoveel kleuren
heb ik je lief
ik heb je lief
alle zandkorrels onder mijn voeten
zoveel
Ik ben nu al benieuwd naar het kaartje van jullie kindje. Die van Jetske was zo stoer en lief tegelijkquote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:02 schreef sjak het volgende:
In zijn geheel is het gedicht nog mooier!
Dat kende ik dus niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:53 schreef bixister het volgende:
[..]
ik heb volgens mij wel eens een langer gedicht gezien waarin het de laatste regels waren. heb er vanmiddag nog op gegoogled en vond 't toen wel, maar niet wie de auteur is. ff zoeken weer...
[..]
bron
Dat gedichtje heb ik altijd prachtig gevonden, hing naast mijn plaats in de klas bij mijn leraar Nederlands op een poster. Weet alleen ook niet meer wie de schrijver was, heb wel meerdere bokene van hem gelezen, maar dat is ook al 15 jaar geleden.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:53 schreef bixister het volgende:
[..]
ik heb volgens mij wel eens een langer gedicht gezien waarin het de laatste regels waren. heb er vanmiddag nog op gegoogled en vond 't toen wel, maar niet wie de auteur is. ff zoeken weer...
[..]
bron
Mag ik vragen welk gedicht?quote:Op donderdag 17 januari 2008 08:40 schreef Bright het volgende:
Wat een prachtkaart, Tan!Iets van blijvende waarde, iets tastbaars, nu het zo moeilijk is. En een hele mooie uitleg, waarin je ook jullie verwerking zo mooi aangeeft.
Doet me ook altijd denken aan het gedicht met de voetstap in het zand... Daarmee houd ik het ook nooit droog
Deze vermoed ik...quote:One night a man had a dream.
He dreamed he was walking along
the beach with the Lord.
Across the dark sky flashed scenes from his life.
For each scene, he noticed
two sets of footprints in the sand,
one belonging to him and the other to the Lord.
When the last scene of his life flashed before him,
he looked back at the footprints in the sand.
He noticed that many times along the path of his life
there was only one set of footprints.
He also noticed that it happened at the
very lowest and saddest times in his life.
This bothered him and he questioned the Lord about it.
"Lord, you said that once I decided to follow you,
you'd walk with me all the way.
But I have noticed that during the most
troublesome times in my life there is
only one set of footprints.
I don't understand why when I needed you most
you would leave me."
The Lord replied "My precious, precious child,
I love you and would never leave you.
During your times of trial and suffereing,
when you see only one set of footprints in the sand,
it was then that I carried you."
quote:Op maandag 21 januari 2008 18:21 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
En aan de binnenkant staan de gegevens zeg maar
Jeps. Dat was overigens ook de standaardvoorbeeldnaam van het kaartjequote:Op maandag 21 januari 2008 18:42 schreef Ynske het volgende:
[..]is het zijn naam die in t licht van de vuurtoren staat?
leuk kaartje
quote:Op maandag 21 januari 2008 18:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Jeps. Dat was overigens ook de standaardvoorbeeldnaam van het kaartje
Lijkt wel een beetje zelf geknutseldquote:Op maandag 21 januari 2008 18:21 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
En aan de binnenkant staan de gegevens zeg maar
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 19:27 schreef amaranta het volgende:
(en niet zomaar een baby zoals mijn schoonmoeder dacht)
Op mijn geboortekaartje staat wel een "willekeurige" baby, heb ik altijd een beetje raar gevonden. (Maar het was 28 jaar geleden ook niet zo makkelijk om snel een kaartje met een foto van je eigen kind te krijgen.)quote:Op zondag 24 februari 2008 21:59 schreef Moonah het volgende:Dat mensen toch denken dat je zo maar een wildvreemde baby op het geboortekaartje van je kind zet...
Je eigen kind is toch de allerallermooiste?!
Beetje laat, maar goed... Ja, deze. (Maar dan in het Nederlands) - geschreven door een 14-jarig meisje (waarschijnlijk) maar in ieder geval treft dat precies wat ik bedoel.quote:
Idd echt een superlief Saartje kaartjequote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:56 schreef E.T. het volgende:
Leuk geboortekaartje van Saartje viel hier net in de bus
ik wil zien!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:09 schreef m@x het volgende:
[..]
Idd echt een superlief Saartje kaartje
quote:Wat heb ik er een onwaarschijnlijke big deal van gemaakt: het kiezen van Het Geboortekaartje. Al vanaf de vierde week zwangerschap struinde ik websites af op zoek naar de ultieme geboorteaankondiging. En bij de plaatselijke drukkerij leende ik negentien boeken met voorbeelden. Desastreus voor iemand die geen knopen kan doorhakken.
Op internet vond ik briljante kaartjes, zoals kraskaarten, waarbij de naam tevoorschijn kwam als je een laagje zilver wegkraste. Maar ik vond ze te duur voor iets wat bij ons in een fotoboek belandt, maar bij de meeste geadresseerden tussen het oud papier.
Ik vond sites met prachtige fotokaartjes, maar hee, de garantie op een mooi kind heb je niet en als je een laaf baart wil je daar natuurlijk niet meteen een beeltenis van rondsturen, want wie weet trekt het nog bij voor de kraamvisite losbarst.
Zelf een kaartje ontwerpen leek me ook wel een puik plan. Maar omschrijven wat je dan wil valt bepaald niet mee, dus dat plan kwam niet van de grond.
En zo kwam het dat we in het laatste trimester gewoon een kaartje kozen bij de drukkerij. Vrolijk, kleurrijk en redelijk betaalbaar. En, grappig detail, de goede naam stond al op het voorbeeld!
quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:26 schreef geppie het volgende:
Ik heb mijn vriend carte blanche gegeven qua geboortekaartjeBen benieuwd....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |