Iets te gemakkelijk, of nee, je hebt het verbeterd, maar ik had het al gezien...quote:Op woensdag 19 december 2007 19:08 schreef JamesBrownie het volgende:is de botanische naam van een geslacht van planten in de Nachtschadefamilie (Solanaceae). De naam
is mogelijk afkomstig van het Perzische مردمگیاه Mardum-giâ (of Mardom-giâ, mensenkruid). Een andere mogelijke verklaring is dat het woord
teruggaat op het Griekse woord mandra, dat vee, stal of kudde kan betekenen. De oudst bekende verwijzing naar een plant met een gelijkende naam stamt uit de 14e/15e eeuw voor Christus: op Assyrische kleitabletten wordt een plant met de naam Nam-Tar-Gir(a) genoemd, die door sommige schrijvers voor de
wordt gehouden.
Iets gemakkelijker zo?
Daar was ik al bang voorquote:Op woensdag 19 december 2007 19:10 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Iets te gemakkelijk, of nee, je hebt het al verbeterd, maar ik had het al gezien...
Tsja, nu ik weer weet dat het Mandragora is zou ik het kunnen reproduceren, anders weet ik het nietquote:Op woensdag 19 december 2007 19:11 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor
Maar goed, kon je het hier ook niet uit halen ?
Reken hem goed (vond dit ook wel duidelijk: teruggaat op het Griekse woord mandra)quote:Op woensdag 19 december 2007 19:15 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Tsja, nu ik weer weet dat het Mandragora is zou ik het kunnen reproduceren, anders weet ik het niet
quote:Op woensdag 19 december 2007 19:17 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Reken hem goed (vond dit ook wel duidelijk: teruggaat op het Griekse woord mandra)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |