abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 juli 2010 @ 12:57:19 #51
31260 Finch
Stay close
pi_83803028
Toen ik naar de dokter ging vanwege rare witte vlekken kreeg ik een libelle in mijn handen geduwd zo van "ga maar even lezen in de wachtkamer, dit heb je"

Pas jaren later ben ik naar de dokter gegaan om te kijken of er wat aan te doen was. dat is nu een jaar geleden of zoiets.
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 juli 2010 @ 13:42:23 #52
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_83804855
Ik ging eigenlijk meer naar de dokter om het te laten bevestigen dat het inderdaad vitiligo was
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_83809100
De huisarts denkt t wel en raadde hormooncreme aan, maar dat heeft nogal wat bijwerkingen geloof ik? en vind ik nogal wat voor een 3-jarige. Bovendien weet hij niet zeker of t wel echt vitiligo is.. daarom dacht ik aan een dermatoloog.
pi_83809267
Ik heb eigenlijk het tegenovergestelde, soort van tenminste
op mijn bovenbeen een hele grote pigmentvlek, waar juist teveel pigment zit
Het is de laatste jaren wel wat gegroeid, maar als het nu zo blijft vind ik het wel prima
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 juli 2010 @ 15:47:35 #55
13151 crew  Rewimo
pi_83810149
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:19 schreef poemojn het volgende:
De huisarts denkt t wel en raadde hormooncreme aan, maar dat heeft nogal wat bijwerkingen geloof ik? en vind ik nogal wat voor een 3-jarige. Bovendien weet hij niet zeker of t wel echt vitiligo is.. daarom dacht ik aan een dermatoloog.
Een dermatoloog lijkt me wel een goed idee, hormoonzalf smeren bij zo'n kleintje zou ik ook niet doen. En als het vitiligo is, helpt het toch niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 8 juli 2010 @ 17:02:59 #56
31260 Finch
Stay close
pi_83813175
Nou, dat zou ik niet zeggen.. Ik gebruik ook hormoonzalf (volgens mij) en het begon bij mij te werken toen ik ook echt die zalf gebruikte icm zonlicht.
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_83813246
Ik heb 't ook al een jaartje en heb het godzijdank alleen heel licht op mn gezicht
pi_84308425
Vitiligo kan heel makkelijk vast gesteld worden met een blacklight.
Je houdt hem op de vlek, licht de vlek op (net als met witte kleding) dan is het Vitiligo.
Als de vlek niet oplicht is het geen vitiligo, misschien een schimmelinfectie bijvoorbeeld.
quote:
pi_84311713
quote:
Is het diprosone creme? Ik zou dat bij een klein kind ook niet zo snel doen. Zelf ben ik met diprosone begonnen toen ik een jaar of 14 was, in combi met zonnebank, en mij heeft het echt wel geholpen, mijn knieen zijn geheel gerepigmenteerd, hoewel sinds een jaar of 3 een deel teruggekomen is op mijn rechterknie. Ook andere plekken zijn gedeeltelijk tot bijna helemaal gerepigmenteerd (knieholtes, ellebogen, borstbeen). Geen enkele bijwerking gehad van de creme overigens, maar toch zou ik er bij een kindje mee uitkijken.

Diprosone creme is het enige dat me écht geholpen heeft, maar helaas werkt het niet op mijn handen en voeten En je moet er een engelengeduld voor hebben, pas na een paar maanden zie je resultaat.
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:25:20 #60
31260 Finch
Stay close
pi_84323417
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:12 schreef Vogue het volgende:

[..]

Is het diprosone creme? Ik zou dat bij een klein kind ook niet zo snel doen. Zelf ben ik met diprosone begonnen toen ik een jaar of 14 was, in combi met zonnebank, en mij heeft het echt wel geholpen, mijn knieen zijn geheel gerepigmenteerd, hoewel sinds een jaar of 3 een deel teruggekomen is op mijn rechterknie. Ook andere plekken zijn gedeeltelijk tot bijna helemaal gerepigmenteerd (knieholtes, ellebogen, borstbeen). Geen enkele bijwerking gehad van de creme overigens, maar toch zou ik er bij een kindje mee uitkijken.

Diprosone creme is het enige dat me écht geholpen heeft, maar helaas werkt het niet op mijn handen en voeten En je moet er een engelengeduld voor hebben, pas na een paar maanden zie je resultaat.

Toch apart dat er dan zoveel 'mutaties' zijn van Vitiligo. Bij mij werkte het al na 1 a 2 weken op de handpalmen, niet de vingers.
- Albert Einstein
pi_84358223
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:25 schreef Finch het volgende:

[..]

Toch apart dat er dan zoveel 'mutaties' zijn van Vitiligo. Bij mij werkte het al na 1 a 2 weken op de handpalmen, niet de vingers.
Wat goed! Ik wou dat ik dat had Bij mij is het erg hardnekkig.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 juli 2010 @ 18:58:43 #62
13151 crew  Rewimo
pi_84476060
Hebben meer mensen hier een PM gekregen van iemand die foto's van mensen met vitiligo wil maken?
pi_84476697
Ikke niet. :)
pi_84482007
Me neither :)
  zondag 25 juli 2010 @ 21:29:58 #65
31260 Finch
Stay close
pi_84482834
Nop.. ik ook niet
- Albert Einstein
pi_86917696
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:12 schreef Vogue het volgende:
[..]

Diprosone creme is het enige dat me écht geholpen heeft, maar helaas werkt het niet op mijn handen en voeten ;( En je moet er een engelengeduld voor hebben, pas na een paar maanden zie je resultaat.
Het is Locoid creme. Ik ben pas weer met haar naar de huisarts geweest (nu mijn eigen ipv de waarnemer) en heb dit voor hen voorgeschreven gekregen. Twee keer per dag dun smeren. We proberen het gewoon maar nu.
pi_86918465
Hier vitiligo al vanaf mijn geboorte, wondjes bleven wit. Mijn moeder heeft het op haar vingers, mijn broertje ook alleen zijn vingers, ik overal en mijn beide kinderen worden kleine plekjes ook groter, maar echt niet dat ik ze laat behandelen met allerlei zalfjes en doen, want niks helpt. Alleen goed insmeren zodra de zon schijnt
pi_86920402
Anitra, heb je bij D&D wel eens bloed laten testen op allerlei vitamines (D, B12, foliumzuur enz)? En hadden ze dan normale waarden of te laag?
(Bij J is B12 getest, dat was 300, te laag volgens dat b12-forum en goed volgens het lab; de huisarts gaat 't nu uitzoeken.)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 september 2010 @ 22:09:11 #69
13151 crew  Rewimo
pi_86921868
Hee, dat is merkwaardig. Mijn B12 is ook veel te laag, ik krijg het nu per injectie.
pi_86922033
Ik las 't op wikipedia, voor ik de 1e keer met haar naar de huisarts ging ervoor. En toen hij begon over vitiligo, aangezien t geen schimmel/eczeem was, heb ik daar naar gevraagd en is dat geprikt.
pi_86924845
Grote D word lek geprikt de laatste tijd en vitamineswijs is alles in orde. Bij kleine D is het moeilijker te zien omdat hij door zijn allergie niet alles goed binnen krijgt, maar alles is op het randje.
pi_87109394
Voor degenen die er onzeker over waren/zijn; hebben jullie liever dat mensen, waarvan je weet dat ze de vlekken gezien hebben, er wat over zeggen/vragen of dat ze er niets over zeggen?
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:22:51 #73
31260 Finch
Stay close
pi_87109935
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:03 schreef K.Weenie het volgende:
Voor degenen die er onzeker over waren/zijn; hebben jullie liever dat mensen, waarvan je weet dat ze de vlekken gezien hebben, er wat over zeggen/vragen of dat ze er niets over zeggen?
alles beter dan dat ze gaan lopen staren. Daarnaast ligt het voor mij aan het moment. ik heb er niet altijd zin in om het uit te leggen. ;)
- Albert Einstein
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:05:17 #74
13151 crew  Rewimo
pi_87113467
In de praktijk vraagt niemand ernaar, maar van mij mogen ze. Ik vind het geen probleem om het uit te leggen.
pi_98818857
Kick. Ik vermoed dat ik Vitiligo heb, maar m'n huisarts gelooft vooralsnog dat het een schimmel/gist is. Ik denk dat het Vitiligo is, omdat het prachtig symmetrisch op m'n beide onderbenen aan het ontstaan is. De huisarts denkt dat het geen Vitiligo is, omdat dat zelden/nooit op onderbenen begint. En wie ben ik als leek om hem tegen te spreken? Ik ben nu zonder veel overtuiging een anti-schimmelzalfje aan het smeren. Kut situatie. Maar wat mij betreft heeft hij het wél bij het goede eind ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')