abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 juli 2010 @ 12:57:19 #51
31260 Finch
Stay close
pi_83803028
Toen ik naar de dokter ging vanwege rare witte vlekken kreeg ik een libelle in mijn handen geduwd zo van "ga maar even lezen in de wachtkamer, dit heb je"

Pas jaren later ben ik naar de dokter gegaan om te kijken of er wat aan te doen was. dat is nu een jaar geleden of zoiets.
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 juli 2010 @ 13:42:23 #52
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_83804855
Ik ging eigenlijk meer naar de dokter om het te laten bevestigen dat het inderdaad vitiligo was
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_83809100
De huisarts denkt t wel en raadde hormooncreme aan, maar dat heeft nogal wat bijwerkingen geloof ik? en vind ik nogal wat voor een 3-jarige. Bovendien weet hij niet zeker of t wel echt vitiligo is.. daarom dacht ik aan een dermatoloog.
pi_83809267
Ik heb eigenlijk het tegenovergestelde, soort van tenminste
op mijn bovenbeen een hele grote pigmentvlek, waar juist teveel pigment zit
Het is de laatste jaren wel wat gegroeid, maar als het nu zo blijft vind ik het wel prima
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 juli 2010 @ 15:47:35 #55
13151 crew  Rewimo
pi_83810149
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:19 schreef poemojn het volgende:
De huisarts denkt t wel en raadde hormooncreme aan, maar dat heeft nogal wat bijwerkingen geloof ik? en vind ik nogal wat voor een 3-jarige. Bovendien weet hij niet zeker of t wel echt vitiligo is.. daarom dacht ik aan een dermatoloog.
Een dermatoloog lijkt me wel een goed idee, hormoonzalf smeren bij zo'n kleintje zou ik ook niet doen. En als het vitiligo is, helpt het toch niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 8 juli 2010 @ 17:02:59 #56
31260 Finch
Stay close
pi_83813175
Nou, dat zou ik niet zeggen.. Ik gebruik ook hormoonzalf (volgens mij) en het begon bij mij te werken toen ik ook echt die zalf gebruikte icm zonlicht.
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_83813246
Ik heb 't ook al een jaartje en heb het godzijdank alleen heel licht op mn gezicht
pi_84308425
Vitiligo kan heel makkelijk vast gesteld worden met een blacklight.
Je houdt hem op de vlek, licht de vlek op (net als met witte kleding) dan is het Vitiligo.
Als de vlek niet oplicht is het geen vitiligo, misschien een schimmelinfectie bijvoorbeeld.
quote:
pi_84311713
quote:
Is het diprosone creme? Ik zou dat bij een klein kind ook niet zo snel doen. Zelf ben ik met diprosone begonnen toen ik een jaar of 14 was, in combi met zonnebank, en mij heeft het echt wel geholpen, mijn knieen zijn geheel gerepigmenteerd, hoewel sinds een jaar of 3 een deel teruggekomen is op mijn rechterknie. Ook andere plekken zijn gedeeltelijk tot bijna helemaal gerepigmenteerd (knieholtes, ellebogen, borstbeen). Geen enkele bijwerking gehad van de creme overigens, maar toch zou ik er bij een kindje mee uitkijken.

Diprosone creme is het enige dat me écht geholpen heeft, maar helaas werkt het niet op mijn handen en voeten En je moet er een engelengeduld voor hebben, pas na een paar maanden zie je resultaat.
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:25:20 #60
31260 Finch
Stay close
pi_84323417
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:12 schreef Vogue het volgende:

[..]

Is het diprosone creme? Ik zou dat bij een klein kind ook niet zo snel doen. Zelf ben ik met diprosone begonnen toen ik een jaar of 14 was, in combi met zonnebank, en mij heeft het echt wel geholpen, mijn knieen zijn geheel gerepigmenteerd, hoewel sinds een jaar of 3 een deel teruggekomen is op mijn rechterknie. Ook andere plekken zijn gedeeltelijk tot bijna helemaal gerepigmenteerd (knieholtes, ellebogen, borstbeen). Geen enkele bijwerking gehad van de creme overigens, maar toch zou ik er bij een kindje mee uitkijken.

Diprosone creme is het enige dat me écht geholpen heeft, maar helaas werkt het niet op mijn handen en voeten En je moet er een engelengeduld voor hebben, pas na een paar maanden zie je resultaat.

Toch apart dat er dan zoveel 'mutaties' zijn van Vitiligo. Bij mij werkte het al na 1 a 2 weken op de handpalmen, niet de vingers.
- Albert Einstein
pi_84358223
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:25 schreef Finch het volgende:

[..]

Toch apart dat er dan zoveel 'mutaties' zijn van Vitiligo. Bij mij werkte het al na 1 a 2 weken op de handpalmen, niet de vingers.
Wat goed! Ik wou dat ik dat had Bij mij is het erg hardnekkig.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 juli 2010 @ 18:58:43 #62
13151 crew  Rewimo
pi_84476060
Hebben meer mensen hier een PM gekregen van iemand die foto's van mensen met vitiligo wil maken?
pi_84476697
Ikke niet. :)
pi_84482007
Me neither :)
  zondag 25 juli 2010 @ 21:29:58 #65
31260 Finch
Stay close
pi_84482834
Nop.. ik ook niet
- Albert Einstein
pi_86917696
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:12 schreef Vogue het volgende:
[..]

Diprosone creme is het enige dat me écht geholpen heeft, maar helaas werkt het niet op mijn handen en voeten ;( En je moet er een engelengeduld voor hebben, pas na een paar maanden zie je resultaat.
Het is Locoid creme. Ik ben pas weer met haar naar de huisarts geweest (nu mijn eigen ipv de waarnemer) en heb dit voor hen voorgeschreven gekregen. Twee keer per dag dun smeren. We proberen het gewoon maar nu.
pi_86918465
Hier vitiligo al vanaf mijn geboorte, wondjes bleven wit. Mijn moeder heeft het op haar vingers, mijn broertje ook alleen zijn vingers, ik overal en mijn beide kinderen worden kleine plekjes ook groter, maar echt niet dat ik ze laat behandelen met allerlei zalfjes en doen, want niks helpt. Alleen goed insmeren zodra de zon schijnt
pi_86920402
Anitra, heb je bij D&D wel eens bloed laten testen op allerlei vitamines (D, B12, foliumzuur enz)? En hadden ze dan normale waarden of te laag?
(Bij J is B12 getest, dat was 300, te laag volgens dat b12-forum en goed volgens het lab; de huisarts gaat 't nu uitzoeken.)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 september 2010 @ 22:09:11 #69
13151 crew  Rewimo
pi_86921868
Hee, dat is merkwaardig. Mijn B12 is ook veel te laag, ik krijg het nu per injectie.
pi_86922033
Ik las 't op wikipedia, voor ik de 1e keer met haar naar de huisarts ging ervoor. En toen hij begon over vitiligo, aangezien t geen schimmel/eczeem was, heb ik daar naar gevraagd en is dat geprikt.
pi_86924845
Grote D word lek geprikt de laatste tijd en vitamineswijs is alles in orde. Bij kleine D is het moeilijker te zien omdat hij door zijn allergie niet alles goed binnen krijgt, maar alles is op het randje.
pi_87109394
Voor degenen die er onzeker over waren/zijn; hebben jullie liever dat mensen, waarvan je weet dat ze de vlekken gezien hebben, er wat over zeggen/vragen of dat ze er niets over zeggen?
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:22:51 #73
31260 Finch
Stay close
pi_87109935
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:03 schreef K.Weenie het volgende:
Voor degenen die er onzeker over waren/zijn; hebben jullie liever dat mensen, waarvan je weet dat ze de vlekken gezien hebben, er wat over zeggen/vragen of dat ze er niets over zeggen?
alles beter dan dat ze gaan lopen staren. Daarnaast ligt het voor mij aan het moment. ik heb er niet altijd zin in om het uit te leggen. ;)
- Albert Einstein
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:05:17 #74
13151 crew  Rewimo
pi_87113467
In de praktijk vraagt niemand ernaar, maar van mij mogen ze. Ik vind het geen probleem om het uit te leggen.
pi_98818857
Kick. Ik vermoed dat ik Vitiligo heb, maar m'n huisarts gelooft vooralsnog dat het een schimmel/gist is. Ik denk dat het Vitiligo is, omdat het prachtig symmetrisch op m'n beide onderbenen aan het ontstaan is. De huisarts denkt dat het geen Vitiligo is, omdat dat zelden/nooit op onderbenen begint. En wie ben ik als leek om hem tegen te spreken? Ik ben nu zonder veel overtuiging een anti-schimmelzalfje aan het smeren. Kut situatie. Maar wat mij betreft heeft hij het wél bij het goede eind ;)
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:54:52 #76
31260 Finch
Stay close
pi_98819735
Foto's?

Ben wel benieuwd. Daarnaast kan je er maar beter zo snel mogelijk bijzijn voordat het zich uitbreid. :(
- Albert Einstein
pi_98820048
Hmm, zit er iemand te wachten op m'n onsmakelijke zongebruinde/witbevlekte harige benen? Maar ik was wel van plan foto's te maken om te kijken of de boel uitbreidt (ook voorgesteld aan huisarts, leek hem goed), dus wellicht durf ik het aan...

Trouwens, ik heb wel een vraag: komt het voor dat Vitiligo-plekjes eerst jeuken en schilveren?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 juni 2011 @ 15:12:43 #78
13151 crew  Rewimo
pi_98820489
Mijn eerste plek zat op m'n kuit :)

Jeuken doen verse plekjes bij mij weleens, maar schilferen niet. De huid is niet anders dan anders, alleen wit.
  donderdag 30 juni 2011 @ 07:16:20 #79
31260 Finch
Stay close
pi_98854686
Je schrijft daarnaast ook dat je een zongebruinde huid hebt. Ben je recent in de zon geweest? op vakantie ofzo? Schilferen kan natuurlijk ook gewoon het vervellen van de verbrande (Vitiligo huid verbrand snel) zijn.

Mijn eerste plekken waren op mijn borst precies in het midden op mijn borstkas. Apart detail is dat die plekken alweer jaren weg zijn :X
- Albert Einstein
pi_98857862
Mwah, m'n plekjes zijn vanaf afgelopen winter aan het ontstaan. Ik was nog een beetje bruinig van vorig jaar, en dit jaar ben ik ook wel bruiner geworden, totdat ik inderdaad merkte dat die plekjes verbrandden. Maar het schilferen begon al eerder hoor, toen ze nog geen zon gehad hadden.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:46:27 #81
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_99065904
heb ook een beetje last ervan aantal jaar terug begonnen nu gestopt en het lijkt iets minder te worden.

Iemand een goede oplossing?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:02:10 #82
31260 Finch
Stay close
pi_99066498
Er is geen oplossing. Je kan bij de dermatoloog langs voor lichttherapie, maar de kans van slagen is erg klein.
- Albert Einstein
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:08:22 #83
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_99066779
Maar dat kost erg veel tijd toch?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:57:54 #84
31260 Finch
Stay close
pi_99079256
Het kost inderdaad erg veel tijd. Niet zozeer om in zo'n zonnebank te staan, Ik heb in deze gestaan en daar was 3,40 mijn top tijd en toen was ik aardig aan het 'oefenen' geweest.

Je begint namelijk op zo'n 5 tot 10 seconden. Maar het kost meer tijd om erheen te rijden. Ik heb het destijds gedaan in het UMC en dat is bij mij om de hoek, maar iemand die daar ook (2x in de week) naar toe ging kwam uit Zeeland. Dan kost het enorm veel (reis)tijd.
En daarnaast je elke keer helemaal uitkleden, in dat ding staan, naderhand insmeren en dan weer aankleden kost ook wel wat minuten.. ;)

Het vergt overigens niet alleen veel tijd, maar ook veel commitment. Elke keer als je niet geweest bent ga je achteruit in tijd. Dit resulteert in mindere resultaten.

Maar zit je erover na te denken om naar de dermatoloog te gaan?
- Albert Einstein
  woensdag 6 juli 2011 @ 09:26:09 #85
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_99100891
Weet niet.
pi_99137208
Waarom zie ik hier geen post waarin word gesproken over monobenzone?
Iemand ervaring met dit cremetje?
pi_99180200
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2010 19:03 schreef K.Weenie het volgende:
Dat wil ik eigenlijk ook wel weten. Kwam laatst een meisje tegen met (gok ik) vitiligo en wou er eigenlijk heel graag naar kijken omdat het zo mooi was :@ Iets met het contrast van de huid in combinatie met haar ogen en haarkleur maakte het echt een prachtig geheel. Zou het heel stom zijn om te zeggen "sorry dat ik staar maar ik vind het zo mooi" ?
pi_99181128
Heb het zelf al vanaf zo jongs af aan dat het me niets verbaast als ik het al bij mijn geboorte had. Schaamstreek , ellebogen , knieën , handen , gezicht , voeten en dergelijke.
Nu ben ik bijna 21 en is ongeveer alles vanzelf weggetrokken.
Mijn hele knieën waren echt spierwit zonder klein stukje huidskleur.
Maar nu zie ik nog maar een paar hele klein witte stipjes.
Jaren terug liep ik zelfs met 30 graden nog met een lange broek en lange mouwen,
maar nu loop ik het liefst elke dag in een korte broek.
Alleen mijn handen en voeten en schaamstreek zit het nog .
Maar dat ziet bijna niemand en mijn vriend stoort zich er niet aan.
Dus het KAN ook vanzelf weggaan. Gelukkig! :Y
  vrijdag 8 juli 2011 @ 07:18:56 #89
31260 Finch
Stay close
pi_99186301
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:18 schreef Kieswiel het volgende:

[..]

Dat wil ik eigenlijk ook wel weten. Kwam laatst een meisje tegen met (gok ik) vitiligo en wou er eigenlijk heel graag naar kijken omdat het zo mooi was :@ Iets met het contrast van de huid in combinatie met haar ogen en haarkleur maakte het echt een prachtig geheel. Zou het heel stom zijn om te zeggen "sorry dat ik staar maar ik vind het zo mooi" ?
Dat is natuurlijk per persoon verschillend. Ik zou je waarschijnlijk ongelovig hebben aangekeken met een hoofd van 'ben je helemaal lekker bij je hoofd'. Maargoed, andere kunnen anders reageren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:42 schreef linsss het volgende:
Mooi verhaal
Klopt, je kan er in je groei overheen groeien. En het kan ook weggaan hierna, maar de kans is zo klein dat dermatologen al bij voorbaat uitgaan van een 'kansloze' behandeling.

Bij mijn behandeling is het bij mij op vele plekken helemaal weggetrokken, maar een jaar erna zaten ze er net zo hard weer. :( Na een vakantie in de zon dit jaar zijn de grote plekken ook weer wat kleiner geworden.
- Albert Einstein
  vrijdag 8 juli 2011 @ 12:29:06 #90
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_99194039
Dus zon helpt?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 12:48:12 #91
31260 Finch
Stay close
pi_99194763
Zon is hetzelfde als wat je in zo'n cabine krijgt. Het prikkelt de huid tot aanmaken pigment. Maar teveel zon is weer niet goed.
- Albert Einstein
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:16:46 #92
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_105426281
Even een schopje. Ik heb hoogstwaarschijnlijk ook vitiligo! :') Het begon met een grijs plukje in m'n haar, toen ontdekte ik een witte plek boven m'n oor. Er komt wel wat meer grijs haar bij op m'n achterhoofd. Mijn zusje heeft het ook, maar zij was nog heel jong toen het begon. Mijn tante heeft het ook. Ik ga er nog wel mee naar de dermatoloog, misschien is er nog wat aan te doen nu het nog in beginnend stadium is.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 10 december 2011 @ 20:23:31 #93
13151 crew  Rewimo
pi_105426562
Ik hoop het voor je, stoor je je er erg aan?
  zondag 11 december 2011 @ 12:32:44 #94
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_105448212
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik hoop het voor je, stoor je je er erg aan?
Ik ben er niet blij mee, maar ja, wat doe je er aan? Ik zou m'n haar kunnen verven of zo.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_105489272
Bij Vitiligo worden je haren (op de pigment loze plekken) volgens mij gewoon pigment loos, dus wit en niet grijs...? Krijg je niet gewoon grijze haren?

Daarnaast als het echt witte plekken zijn en het is Vitiligo, dan kan je het beste zo snel mogelijk erbij zijn. Dan heb je het meeste kans op resultaat.
- Albert Einstein
  woensdag 5 september 2012 @ 23:06:17 #96
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_116442256
Witte plukjes zitten er nog steeds, maar het lijkt niet verder uitgebreid te zijn. Ik slik dagelijks een B12 tablet, misschien helpt het.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 september 2012 @ 07:55:31 #97
13151 crew  Rewimo
pi_116448677
Ja, anders moet je uiteindelijk je username wijzigen ;)
pi_116469420
Toevallig op dit topic gestuit. Ja ik heb vitiligo nooit wat aan laten doen, vooral mijn penis lijdt eronder, verder hier en daar wat op de elleboog en handen natuurlijk. Mondhoeken en onder de ogen heb ik natuurlijk ook. :')

Kloteziekte.
pi_116473876
Mijn vriend heeft het ook. Voornamelijk op zijn gezicht, handen en schaamstreek. Ik heb er geen probleem mee en hij (meestal) ook niet. Alleen soms wat frustratie naar zijn moeder toe, omdat zij hem vroeger nooit heeft ingesmeerd en hij is dus erg vaak verbrand geweest. Heeft dit er nu echt verband mee met het al of niet ontstaan ervan?

Heb wel nog een vraag, mijn vriend heeft het dus heel duidelijk op en rond zijn ogen. Ik vind het belangrijk dat hij zich goed beschermd tegen de zon, maar hij zegt dat zonnecreme prikt rond zijn ogen en daarom wil hij zijn gezicht nooit insmeren. Ik heb echt al verschillende soorten (dure) zonnecreme gekocht en tot nu toe prikken ze allemaal. Iemand nog een gouden tip?
pi_116503434
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:22 schreef Lessien01 het volgende:
Mijn vriend heeft het ook. Voornamelijk op zijn gezicht, handen en schaamstreek. Ik heb er geen probleem mee en hij (meestal) ook niet. Alleen soms wat frustratie naar zijn moeder toe, omdat zij hem vroeger nooit heeft ingesmeerd en hij is dus erg vaak verbrand geweest. Heeft dit er nu echt verband mee met het al of niet ontstaan ervan?

Heb wel nog een vraag, mijn vriend heeft het dus heel duidelijk op en rond zijn ogen. Ik vind het belangrijk dat hij zich goed beschermd tegen de zon, maar hij zegt dat zonnecreme prikt rond zijn ogen en daarom wil hij zijn gezicht nooit insmeren. Ik heb echt al verschillende soorten (dure) zonnecreme gekocht en tot nu toe prikken ze allemaal. Iemand nog een gouden tip?
Het ligt denk ik niet aan verbranden, want ik ben nooit vaak verbrand geweest. Het is een auto-immuun ziekte houdt in dat je, je eigen cellen kapot maakt. Dus in dit geval pigment cellen. Vaak gaat het wel goed gepaard met een andere auto-immuun ziekte ik heb bv reuma.

Maar qua verbrand raken ik ben naar een dermatoloog geweest, die tegen mij gezegd heeft dat als ik het veel zon geef en het licht laat verbranden, dat er dan kans is dat het pigment zelfs terugkomt. Geen idee of dat waar is en wat de de kansen op succes zijn. Maar die dermatoloog zei dat dus, een andere gaf mij alleen maar zalfjes om te smeren die overigens niets deden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')