Een dermatoloog lijkt me wel een goed idee, hormoonzalf smeren bij zo'n kleintje zou ik ook niet doen. En als het vitiligo is, helpt het toch niet.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:19 schreef poemojn het volgende:
De huisarts denkt t wel en raadde hormooncreme aan, maar dat heeft nogal wat bijwerkingen geloof ik? en vind ik nogal wat voor een 3-jarige. Bovendien weet hij niet zeker of t wel echt vitiligo is.. daarom dacht ik aan een dermatoloog.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:19 schreef poemojn het volgende:
De huisarts denkt t wel en raadde hormooncreme aan, maar dat heeft nogal wat bijwerkingen geloof ik? en vind ik nogal wat voor een 3-jarige. Bovendien weet hij niet zeker of t wel echt vitiligo is.. daarom dacht ik aan een dermatoloog.
Is het diprosone creme? Ik zou dat bij een klein kind ook niet zo snel doen. Zelf ben ik met diprosone begonnen toen ik een jaar of 14 was, in combi met zonnebank, en mij heeft het echt wel geholpen, mijn knieen zijn geheel gerepigmenteerd, hoewel sinds een jaar of 3 een deel teruggekomen is op mijn rechterknie. Ook andere plekken zijn gedeeltelijk tot bijna helemaal gerepigmenteerd (knieholtes, ellebogen, borstbeen). Geen enkele bijwerking gehad van de creme overigens, maar toch zou ik er bij een kindje mee uitkijken.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:19 schreef poemojn het volgende:
quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:12 schreef Vogue het volgende:
[..]
Is het diprosone creme? Ik zou dat bij een klein kind ook niet zo snel doen. Zelf ben ik met diprosone begonnen toen ik een jaar of 14 was, in combi met zonnebank, en mij heeft het echt wel geholpen, mijn knieen zijn geheel gerepigmenteerd, hoewel sinds een jaar of 3 een deel teruggekomen is op mijn rechterknie. Ook andere plekken zijn gedeeltelijk tot bijna helemaal gerepigmenteerd (knieholtes, ellebogen, borstbeen). Geen enkele bijwerking gehad van de creme overigens, maar toch zou ik er bij een kindje mee uitkijken.
Diprosone creme is het enige dat me écht geholpen heeft, maar helaas werkt het niet op mijn handen en voetenEn je moet er een engelengeduld voor hebben, pas na een paar maanden zie je resultaat.
Wat goed! Ik wou dat ik dat hadquote:Op woensdag 21 juli 2010 18:25 schreef Finch het volgende:
[..]
Toch apart dat er dan zoveel 'mutaties' zijn van Vitiligo. Bij mij werkte het al na 1 a 2 weken op de handpalmen, niet de vingers.
Het is Locoid creme. Ik ben pas weer met haar naar de huisarts geweest (nu mijn eigen ipv de waarnemer) en heb dit voor hen voorgeschreven gekregen. Twee keer per dag dun smeren. We proberen het gewoon maar nu.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:12 schreef Vogue het volgende:
[..]
Is het diprosone creme? Ik zou dat bij een klein kind ook niet zo snel doen. Zelf ben ik met diprosone begonnen toen ik een jaar of 14 was, in combi met zonnebank, en mij heeft het echt wel geholpen, mijn knieen zijn geheel gerepigmenteerd, hoewel sinds een jaar of 3 een deel teruggekomen is op mijn rechterknie. Ook andere plekken zijn gedeeltelijk tot bijna helemaal gerepigmenteerd (knieholtes, ellebogen, borstbeen). Geen enkele bijwerking gehad van de creme overigens, maar toch zou ik er bij een kindje mee uitkijken.
Diprosone creme is het enige dat me écht geholpen heeft, maar helaas werkt het niet op mijn handen en voetenEn je moet er een engelengeduld voor hebben, pas na een paar maanden zie je resultaat.
alles beter dan dat ze gaan lopen staren. Daarnaast ligt het voor mij aan het moment. ik heb er niet altijd zin in om het uit te leggen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:03 schreef K.Weenie het volgende:
Voor degenen die er onzeker over waren/zijn; hebben jullie liever dat mensen, waarvan je weet dat ze de vlekken gezien hebben, er wat over zeggen/vragen of dat ze er niets over zeggen?
Dat wil ik eigenlijk ook wel weten. Kwam laatst een meisje tegen met (gok ik) vitiligo en wou er eigenlijk heel graag naar kijken omdat het zo mooi wasquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:03 schreef K.Weenie het volgende:
Voor degenen die er onzeker over waren/zijn; hebben jullie liever dat mensen, waarvan je weet dat ze de vlekken gezien hebben, er wat over zeggen/vragen of dat ze er niets over zeggen?
Dat is natuurlijk per persoon verschillend. Ik zou je waarschijnlijk ongelovig hebben aangekeken met een hoofd van 'ben je helemaal lekker bij je hoofd'. Maargoed, andere kunnen anders reageren.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:18 schreef Kieswiel het volgende:
[..]
Dat wil ik eigenlijk ook wel weten. Kwam laatst een meisje tegen met (gok ik) vitiligo en wou er eigenlijk heel graag naar kijken omdat het zo mooi wasIets met het contrast van de huid in combinatie met haar ogen en haarkleur maakte het echt een prachtig geheel. Zou het heel stom zijn om te zeggen "sorry dat ik staar maar ik vind het zo mooi" ?
Klopt, je kan er in je groei overheen groeien. En het kan ook weggaan hierna, maar de kans is zo klein dat dermatologen al bij voorbaat uitgaan van een 'kansloze' behandeling.quote:
Ik ben er niet blij mee, maar ja, wat doe je er aan? Ik zou m'n haar kunnen verven of zo.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik hoop het voor je, stoor je je er erg aan?
Het ligt denk ik niet aan verbranden, want ik ben nooit vaak verbrand geweest. Het is een auto-immuun ziekte houdt in dat je, je eigen cellen kapot maakt. Dus in dit geval pigment cellen. Vaak gaat het wel goed gepaard met een andere auto-immuun ziekte ik heb bv reuma.quote:Op donderdag 6 september 2012 20:22 schreef Lessien01 het volgende:
Mijn vriend heeft het ook. Voornamelijk op zijn gezicht, handen en schaamstreek. Ik heb er geen probleem mee en hij (meestal) ook niet. Alleen soms wat frustratie naar zijn moeder toe, omdat zij hem vroeger nooit heeft ingesmeerd en hij is dus erg vaak verbrand geweest. Heeft dit er nu echt verband mee met het al of niet ontstaan ervan?
Heb wel nog een vraag, mijn vriend heeft het dus heel duidelijk op en rond zijn ogen. Ik vind het belangrijk dat hij zich goed beschermd tegen de zon, maar hij zegt dat zonnecreme prikt rond zijn ogen en daarom wil hij zijn gezicht nooit insmeren. Ik heb echt al verschillende soorten (dure) zonnecreme gekocht en tot nu toe prikken ze allemaal. Iemand nog een gouden tip?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |