abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 december 2007 @ 13:06:33 #229
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55487520
quote:
Op zondag 23 december 2007 12:52 schreef Modus het volgende:
Jullie vinden dat iedereen vrij is om wat te geven maar vinden het ook normaal dat iemand die niks geeft daarna anders behandeld wordt?
En zo is het maar net.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_55487683
quote:
Op zondag 23 december 2007 13:06 schreef Ringo het volgende:
En zo is het maar net.
Leg dat eens uit waarom dat normaal is. En waarom de buschauffeur zich hier niet schuldig aan maakt?
pi_55487805
Verschrikkelijk, die modale Scrooges die nog te beroerd zijn om een euro als blijk van waardering uit te geven. Typisch Nederlands? Misschien wel ja.
  zondag 23 december 2007 @ 13:17:52 #232
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55487815
quote:
Op zondag 23 december 2007 13:12 schreef Modus het volgende:

[..]

Leg dat eens uit waarom dat normaal is. En waarom de buschauffeur zich hier niet schuldig aan maakt?
Verschil moet er zijn. Dan geef jij de buschauffeur toch ook lekker een fooitje?

Je bent gewoon een gierige hond. Geeft niks, daar lopen er meer van rond.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 23 december 2007 @ 13:35:03 #233
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_55488246
quote:
Op zondag 23 december 2007 13:05 schreef Modus het volgende:
Hoe verklaar je die reacties dan altijd over natte kranten in een brievenbus douwen enzo....
Grootspraak.
Maar waar heb je dat MIJ zien zeggen ?

Of generaliseer je altijd ?
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_55488865
quote:
Op zondag 23 december 2007 13:17 schreef Ringo het volgende:
Verschil moet er zijn. Dan geef jij de buschauffeur toch ook lekker een fooitje?
Ik geef hem geen fooi en niemand doet dat. En toch rijdt ie niet uit wraak door bij mijn halte. Ms moet je volgens jouw redenering zijn baas even melden dat hij het verkeerd doet. .
pi_55489358
Haai, kunnen we weer even normaal gaan doen.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  † In Memoriam † zondag 23 december 2007 @ 14:41:31 #236
43556 miss_dynastie
pi_55490382
quote:
Op zondag 23 december 2007 11:42 schreef -Splash- het volgende:
Lekker belangrijk wat je werkgever, de Albert Heijn waarschijnlijk, je geeft.
Agossie Er is niks mis met werken bij AH, zeker niet omdat die mensen niet lopen te janksmoelen dat ze geen fooi krijgen. Ik werk trouwens niet bij AH, maar elders. Krijg wel een kerstpakket, van mijn baas, niet van mijn klanten of de afnemers van mijn klanten. Zoals het hoort, dus. In bijbaantjes die ik vroeger had kreeg ik geen kerstpakket, trouwens. Volgens mij is dat doodnormaal voor pubers en echt niet iets waarin krantenbezorgers 'zielug' zijn en geld voor moeten krijgen.
quote:
Mensen geven graag aan bezorgers, als waardering voor de goede bezorging.
Welnee, mensen geven omdat ze bang zijn dat ze anders hun folders of de krant waarvoor ze notabene betaald hebben niet bezorgd krijgen. Dat heet geen waardering, dat heet chantage.
  zondag 23 december 2007 @ 14:49:10 #237
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_55490587
quote:
Op zondag 23 december 2007 14:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Agossie Er is niks mis met werken bij AH, zeker niet omdat die mensen niet lopen te janksmoelen dat ze geen fooi krijgen. Ik werk trouwens niet bij AH, maar elders. Krijg wel een kerstpakket, van mijn baas, niet van mijn klanten of de afnemers van mijn klanten. Zoals het hoort, dus. In bijbaantjes die ik vroeger had kreeg ik geen kerstpakket, trouwens. Volgens mij is dat doodnormaal voor pubers en echt niet iets waarin krantenbezorgers 'zielug' zijn en geld voor moeten krijgen.
[..]

Welnee, mensen geven omdat ze bang zijn dat ze anders hun folders of de krant waarvoor ze notabene betaald hebben niet bezorgd krijgen. Dat heet geen waardering, dat heet chantage.
Oh ?
Ik heb ze nog nooit reden gegeven om bang te zijn, dus waarom is dat chantage ?
Ik heb ze een jaar lang zonder klachten een krant bezorgd en dat waarderen mensen, daarom geven ze mij fooi.

Ik heb ook nergens aangegeven zielig te zijn, dus ook een loos argument.
Graag iets met feiten doen ipv speculaties.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_55490683
Zonet kwam er hier ook 1
  † In Memoriam † zondag 23 december 2007 @ 14:56:54 #239
43556 miss_dynastie
pi_55490792
quote:
Op zondag 23 december 2007 14:49 schreef -Splash- het volgende:
Ik heb ze nog nooit reden gegeven om bang te zijn, dus waarom is dat chantage ?
quote:
Op zondag 23 december 2007 12:26 schreef -Splash- het volgende:
En ja... als ik 1 krant te kort heb en ik moet kiezen tussen de klant die 10 euro gaf met oud en nieuw of de die ene klant die niks gaf... dan is dat jammer.
Maar wat verwacht je nou ?
M.a.w.: geef geld, liefst veel, want de laatste krant gaat naar de hoogste bieder. Klinkt mij toch behoorlijk als chantage in de oren hoor . En nee, dat wil niet zeggen dat ik geloof dat je mensen met een gun bedreigt hoor, dat dan weer niet .
pi_55491020
oh hier kwam er 1 langs.... die nam zijn fiets mee de gallerijen op
belt aan met zijn pakketje foldertjes in plastic verpakt in de hand, fiets tegen de reling geparkeerd, wijst op de bovenkant van het pakket...daar stond, zo bleek later en was er voldoende licht geweest en had je er met je neus bovenop gezeten had je dat meteen kunnen lezen, "de bezorgers van blablabla wensen u een prettige kerst en een gelukkig 2008" ..... en toen bleef de knaap afwachtend staan dus....

ja, ik weet niet, of hij spreekt geen Nederlands, of hij spreekt ueberhaupt niet, of hij is echt mega lui, of hij mag de kerstwens niet hardop uitspreken als andersgelovige, maar apart was het wel... dusdanig dat ik hem wat gegeven heb, al was het maar voor de genomen moeite van die fiets naar bovenslepen en op iedere etage met onhandige deuren met te strak afgestelde drangers geconfronteerd te worden , opdat je maar niets hoeft te zeggen enkel te wijzen op de volkomen onleesbare geprinte kerstwens
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 23 december 2007 @ 15:08:20 #241
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_55491035
quote:
Op zondag 23 december 2007 14:56 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

[..]

M.a.w.: geef geld, liefst veel, want de laatste krant gaat naar de hoogste bieder. Klinkt mij toch behoorlijk als chantage in de oren hoor . En nee, dat wil niet zeggen dat ik geloof dat je mensen met een gun bedreigt hoor, dat dan weer niet .
Het is geen chantage want de klant weet het niet.
Chantage is als ik aanbel bij de klant en zeg dat hij 15 euro moet betalen want anders gaat het naar de buurman die hoger biedde.
pi_55491140
quote:
Op zondag 23 december 2007 14:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

[..]

Slecht geweten heet dat, omdat hun mama's ze fatsoensnormen bijgebracht hebben.
pi_55491222
Ik voel me trouwens ook vet stoer dat ik als pizzaboer gemiddeld meer fooi per huis krijg als een folderjongen.

Misschien ook weer niet. Maar in de vakantie als ik fulltime werk is het 7x6=42 uur (oke, nog net niet) x 3,20 = 132,40 zo uit mn kop gerekend. Dan krijg ik per dag zo tussen de 15 en 20 euro fooi, maken er maar gemiddld 18 van x 7 = 70+56=136+132,40=268,40 per week, 1000 euro per maand, en dat als 16 jarige die het minimumloon kan krijgen van een volwassene
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  zondag 23 december 2007 @ 16:23:00 #244
200665 storemem12
ts is een zeikert
pi_55492884
trouwens als je in een restaurant werkt is je loon ook afgestelt op fooien die je krijgt ze gaan er van uit dat je fooien krijgt en daarop is je loon gebaseert dus als de mensen die in een restaurant werken nooit fooien krijgen dan stoppen ze ook met werken want dan verdient het te weinig dus gewoon fooi geven niet zielig doen mensen we wonen niet in peru
een joint in de morgen is een dag zonder zorgen
pi_55495404
Zaterdag belden er bij ons ook 2 jochies aan.
Ik heb ze allebei ongeveer 2 euro gegeven, ze moeten door weer en wind en goed je werk doen mag extra beloond worden vind ik.
Binnen zag ik pas dat het de krantjes van dinsdag en woensdag waren....

Ben weer naar buiten gegaan en de helft van het geld teruggevraagd.
Gewoon een paar dagen te laat komen omdat je persé centjes moet hebben, kom nou!
pi_55495721
quote:
Op zondag 23 december 2007 18:15 schreef vannelle het volgende:
Zaterdag belden er bij ons ook 2 jochies aan.
Ik heb ze allebei ongeveer 2 euro gegeven, ze moeten door weer en wind en goed je werk doen mag extra beloond worden vind ik.
Binnen zag ik pas dat het de krantjes van dinsdag en woensdag waren....

Ben weer naar buiten gegaan en de helft van het geld teruggevraagd.
Gewoon een paar dagen te laat komen omdat je persé centjes moet hebben, kom nou!

joh, de helft van die gastjes lopen helemaal geen kranten of folderwijk, volgens mij, jatten gewoon wat kranten of eindejaarswensenkaartjes en hoppa, cashen maar
pi_55498020
interessant topic, ben het volledig met TS eens

We hebben Nee-nee stikkers op de deur, dus een folderlopertje hoeft geen bonus te verwachten voor zooi waar we totaal niet op zitten te wachten...

En hij krijgt natuurlijk betaald om het rond te brengen, beetje raar om het te vergelijken met horeca waar fooi daadwerkelijk een deel van het loon uit maakt.
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_55498446
quote:
Op zondag 23 december 2007 16:23 schreef storemem12 het volgende:
trouwens als je in een restaurant werkt is je loon ook afgestelt op fooien die je krijgt ze gaan er van uit dat je fooien krijgt en daarop is je loon gebaseert dus als de mensen die in een restaurant werken nooit fooien krijgen dan stoppen ze ook met werken want dan verdient het te weinig dus gewoon fooi geven niet zielig doen mensen we wonen niet in peru
Mensen in de horeca krijgen ook gewoon ten minste het minimumloon. En waarschijnlijk meer, er is een CAO voor horeca. Fooi is een extraatje.
  zondag 23 december 2007 @ 20:19:35 #249
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_55498729
-ga toch ergens anders flamen-

[ Bericht 39% gewijzigd door Janetje op 23-12-2007 22:00:38 ]
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_55506766
quote:
Op zondag 23 december 2007 13:17 schreef tho_Omas het volgende:
Verschrikkelijk, die modale Scrooges die nog te beroerd zijn om een euro als blijk van waardering uit te geven.
Waardering is ook niet nodig.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_55507164
quote:
Op zondag 23 december 2007 18:27 schreef milagro het volgende:

[..]

joh, de helft van die gastjes lopen helemaal geen kranten of folderwijk, volgens mij, jatten gewoon wat kranten of eindejaarswensenkaartjes en hoppa, cashen maar
Wat een zure reactie Van mij krijgen ze gewoon een euro en misschien lichten ze me wel op, ik geloof in de goedheid van de mens, doe eens wat aan je eigen ideeen over de mens.......vooral voor jezelf.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_55507350
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik kan daar wel een verklaring voor geven, veiligheidsspeldje: vermoedelijk lopen hier allemaal ex-folderlopers rond en dus kunnen ze zich uitstekend verplaatsen in de positie van een folderloper. Zodra het iets verder van hen af staat, zijn ze al een stuk minder vriendelijk .

Ik heb tenminste wel een euro in het busje van het diabetesfonds gedaan . Daar doen ze er nog wat nuttigs mee ipv die folderjongens die er toch maar troep voor gaan kopen.
Ik ben het helemaal met je eens, folders lopen om wat geld te verdienen is prima, maar verwacht niet dat ik er echt blij van wordt. Nu zit hier ook een NEE-NEE sticker op de deur, dus dat is wel duidelijk.

Verder heb ik zelf wel voor het Diabetesfonds gelopen. Het verbaast me hoe weinig mensen daar wat geld voor over hebben. Ja ik weet, het Diabetesfonds propt niet iedere week een berg reclame door de bus, maar toch....
Diabetes is wel hard op weg on welvaartsziekte nummer 1 te worden als het zo door gaat.
Ja, ik ben diabeet, en nee geen folderbezorger.
Terug van weggeweest!
pi_55507420
quote:
Op maandag 24 december 2007 03:54 schreef ThaKiller het volgende:
Het verbaast me hoe weinig mensen daar wat geld voor over hebben.
Die conclusie is door deur-aan-deur langs te gaan niet te trekken. Er zijn zoveel doelen die vinden dat ze een goed doel zijn, je kunt ook niet aan de gang blijven. Meer bekendheid is meer geld ontvangen, zo werkt dat nu eenmaal. Als je meer geld wilt ophalen met je ronde moet je een t-shirt aandoen met een zielig uitgemergeld negerkindje erop.

Overigens geef ik aan geen enkel goed doel, maar goede doelen die betrekking heeft op ziektes staan wel volledig onderaan mijn lijst van mogelijke donatieontvangers.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_55508550
quote:
Op maandag 24 december 2007 03:30 schreef Morwen het volgende:

[..]

Wat een zure reactie Van mij krijgen ze gewoon een euro en misschien lichten ze me wel op, ik geloof in de goedheid van de mens, doe eens wat aan je eigen ideeen over de mens.......vooral voor jezelf.
omg doe eens niet zo verlicht

het is gewoon de waarheid, in deze omgeving iig, die gastjes komen tig keer langs, hoor, en douwen hetzelfde kaartje in je handen... zo moeilijk is het dus niet om die conclusie te trekken, hè... ik zie niet in waarom ik dat soort geintjes zou moeten belonen, al is het maar met 1 euro, daar hebben die slimmerikjes jou toch voor
  maandag 24 december 2007 @ 10:48:27 #255
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_55509194
quote:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, folders lopen om wat geld te verdienen is prima, maar verwacht niet dat ik er echt blij van wordt. Nu zit hier ook een NEE-NEE sticker op de deur, dus dat is wel duidelijk.

Verder heb ik zelf wel voor het Diabetesfonds gelopen. Het verbaast me hoe weinig mensen daar wat geld voor over hebben. Ja ik weet, het Diabetesfonds propt niet iedere week een berg reclame door de bus, maar toch....
Diabetes is wel hard op weg on welvaartsziekte nummer 1 te worden als het zo door gaat.
De laatste regel is overbodig, dat konden we zo ook wel zien
pi_55509378
quote:

[..]

Misschien worden mensen ook wel niet zo blij van de wekelijkse collecte.

en ja, ik ben zo'n sukkel die altijd toch wel iets geeft ja.
en nee het ging niet om ziektes het ging gewoon om de vraag: Geef je iets of ben je een vrek ?
(Wat een overzichtelijk topic eigenlijk)
Gelukkig zonder haar
  † In Memoriam † maandag 24 december 2007 @ 11:04:27 #257
43556 miss_dynastie
pi_55509501
quote:
Op maandag 24 december 2007 04:05 schreef 700MB het volgende:
Overigens geef ik aan geen enkel goed doel, maar goede doelen die betrekking heeft op ziektes staan wel volledig onderaan mijn lijst van mogelijke donatieontvangers.
Ik ben heel nieuwsgierig: waarom?

Ik geef overigens niets aan de deur, er komen er tig langs, er is totaal geen overzicht, je moet soms intekenen op zo'n lijst waarop de hele buurt je bijdrage kan zien, nee, bedankt. Als ik geld geef doe ik dat aan doelen in eigen land en niet aan zielige uitgemergelde kindjes in Afrika, omdat er wat mij betreft in eigen land nog zat dingen zijn waar je geld aan kan geven. En nee, dit is geen racisme, dit is realisme (even voor de slechtlezende pubertjes ).
pi_55510184
quote:
Op maandag 24 december 2007 11:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik ben heel nieuwsgierig: waarom?

Ik geef overigens niets aan de deur, er komen er tig langs, er is totaal geen overzicht, je moet soms intekenen op zo'n lijst waarop de hele buurt je bijdrage kan zien, nee, bedankt. Als ik geld geef doe ik dat aan doelen in eigen land en niet aan zielige uitgemergelde kindjes in Afrika, omdat er wat mij betreft in eigen land nog zat dingen zijn waar je geld aan kan geven. En nee, dit is geen racisme, dit is realisme (even voor de slechtlezende pubertjes ).
Je bent een goed mens hoor, en laat die Afrikaantjes het maar zelf uitzoeken...
Fijn kerstfeest hoor!
Gelukkig zonder haar
  maandag 24 december 2007 @ 11:39:23 #259
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55510272
quote:
Op maandag 24 december 2007 11:35 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Je bent een goed mens hoor, en laat die Afrikaantjes het maar zelf uitzoeken...
Fijn kerstfeest hoor!
Maak je niet zo druk. Er is in Nederland ook nog genoeg te doen en je kunt onmogelijk iedereen helpen.
Niet meer actief op Fok!
pi_55510530
quote:
Op maandag 24 december 2007 04:05 schreef 700MB het volgende:
*knip*
Dan hoop ik voor jou dat je nooit suikerziekte krijgt, of een andere erge ziekte...
Maar even wat anders, waarom staan collectes met ziektes helemaal onderaan?
Persoonlijk vindt ik dat toch een van de meest zinnige (ja, ook buiten diabetes )
Terug van weggeweest!
  maandag 24 december 2007 @ 11:54:44 #261
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_55510602
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 11:07 schreef Kolovrat het volgende:
Ik vind dat je kranten bezorgers gewoon een lekkere fooi moet geven, zelf eens voor iemand kranten gelopen en ik vond het maar niks om zo vroeg op te staan daarom toch wel respect voor die bezorgers die dat iedere dag doen.
Ik sta ook elke dag vroeg op, 0530. Dan liggen de meeste krantenbezorgers nog op één oor. Maar daar kies ik (net zoals de krantenbezorgers) zelf voor. Dus flikker op met je gebedel. Ga bij je baas bedelen in plaats van mensen die al voor de bezorging betalen door middel van kun kranten abonnement.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_55510716
quote:
Op maandag 24 december 2007 11:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maak je niet zo druk. Er is in Nederland ook nog genoeg te doen en je kunt onmogelijk iedereen helpen.
Noem er voor de gein eens 1tje (buiten jezelf) die jij het afgelopen jaar hebt geholpen
Gelukkig zonder haar
  maandag 24 december 2007 @ 12:01:19 #263
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55510753
quote:
Op maandag 24 december 2007 11:59 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Noem er voor de gein eens 1tje (buiten jezelf) die jij het afgelopen jaar hebt geholpen
Diabetesfonds dus. Maar ik geef alleen geld aan mensen die aan de deur komen, simpelweg omdat ik nog niet verdien . Straks, als ik eenmaal werk ,ga ik wel meer aan goede doelen geven, maar ik denk dat ik meer geld zal geven aan dierenwelzijn dan aan mensenwelzijn.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 24 december 2007 @ 12:01:24 #264
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_55510754
quote:
Op maandag 24 december 2007 11:51 schreef ThaKiller het volgende:
Dan hoop ik voor jou dat je nooit suikerziekte krijgt, of een andere erge ziekte...
Want dan heb je geen recht op een behandeling? Wat is dat voor chantage?
pi_55511048
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.
Exact.
Of ze wonen nog thuis, zodat hun mama de deur open doet en dan zeggen ze dat ze zelf geld hebben gegeven .
jij vind de mening van andere wel erg belangrijk hé , DAMN!!

Als iemand op een internetforum zegt: 'boehoee, jij bent echt wel triest' of 'hee jij hebt echt lelijke kleren aan' (wat ook wel terecht is bij jouw ) weet ik zéker dat jij je daar nog écht wat van aantrekt ook en denkt van 'oowww shit ze vinden me lelijk '

eerst klagen over die folderjongetjes en 3 blz verder: 'jaaa jongens, bij de volgende geef ik wel wat '... hoezo een draaikont

[ Bericht 6% gewijzigd door Gelderland op 24-12-2007 12:20:55 ]
Haleloeja
pi_55511402
quote:
Op maandag 24 december 2007 12:01 schreef Gunner het volgende:

[..]

Want dan heb je geen recht op een behandeling? Wat is dat voor chantage?
Nee, dan is er een beetje minder kans op een echte oplossing voor je probleem. Dat geld dat je (hopelijk) doneert, wordt gebruikt voor onderzoek naar diabetes, en een oplossing daarvoor. Daarbij helpt elk beetje.
Terug van weggeweest!
  maandag 24 december 2007 @ 12:44:49 #267
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_55511784
Ok, dan heb ik je verkeerd begrepen.
pi_55512028
nou, nu net weer een paar van die gastjes, die bellen niet aan, nee, ze rammen op het raam ... vorig jaar had ik er ook zo een, en die reageerde met, toen ik geirriteerd open deed, "ja, anders hoor JIJ me niet, toch? "

ja, flikker dan maar op, doei!
pi_55512029
edit : miraculeus dubbel
  maandag 24 december 2007 @ 12:59:58 #270
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55512123
quote:
Op maandag 24 december 2007 12:14 schreef Gelderland het volgende:

[..]

jij vind de mening van andere wel erg belangrijk hé , DAMN!!

Als iemand op een internetforum zegt: 'boehoee, jij bent echt wel triest' of 'hee jij hebt echt lelijke kleren aan' (wat ook wel terecht is bij jouw ) weet ik zéker dat jij je daar nog écht wat van aantrekt ook en denkt van 'oowww shit ze vinden me lelijk '

eerst klagen over die folderjongetjes en 3 blz verder: 'jaaa jongens, bij de volgende geef ik wel wat '... hoezo een draaikont
Oh dat heeft niets met draaikonterij te maken, hoor .
Als iemand mij een goede reden geeft om wel geld aan folderjongetjes te geven (bijv kerstgedachte), ben ik best bereid mijn mening te herzien. Daar is niets mis mee. Met koste wat kost aan je mening vasthouden, ook al weet je diep in je hart dat de ander misschien wel een beetje gelijk heeft, wel.

En fyi: Het verhaal uit de OP klopt niet eens . Mijn huisgenoot was degene die open deed en geen geld gaf en ik was degene die zei dat hij de volgende keer wel even wat moest geven. Maar ja, dat levert een minder leuke discussie op he .

Oh, en een cursus Nederlands is ook geen overbodige luxe voor jouw .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 24 december 2007 @ 13:03:30 #271
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_55512193
quote:
Op maandag 24 december 2007 11:54 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik sta ook elke dag vroeg op, 0530. Dan liggen de meeste krantenbezorgers nog op één oor. Maar daar kies ik (net zoals de krantenbezorgers) zelf voor. Dus flikker op met je gebedel. Ga bij je baas bedelen in plaats van mensen die al voor de bezorging betalen door middel van kun kranten abonnement.
0530 ?!?!? Dan zou ik ook niet langsgaan..... uitslapen noemen we dat....
  maandag 24 december 2007 @ 14:49:24 #272
123780 Davoice
Don't innovate. Imitate!
pi_55514609
Kwam een man aande deur met folders en zo'n kaartje, belde aan (ik deed open) en drukte het in mijn hand.
"De beste wensen!" en nog voor ik iets kon terugzeggen was-ie alweer weg.
Ik had geeneens tijd om m'n beurs te trekken (als ik dat al had willen doen)

Vervolgens kwam er een gast aan de deur die alleen kaartjes had met een kerstwens, geen folders.
Hij sprak alsof hij had ingestudeerd en klonk als een robot: "De bezorger van de SVO wenst u een gelukkige kerst en een voorspoedig nieuw jaar"
Wie zegt mij dat HIJ die folders bezorgt, ik had hem nog nooit eerder gezien, dat zijn andere folderjochies, maar die doen aan deze flauwekul niet mee. Ik ga natuurlijk niet geld geven aan iemand die ergens anders folders door de brievenbus mietert, dan moet-ie daar maar gaan schooien (waarschijnlijk een ruige wijk).

Als de krantenbezorger bij mij aan de deur komt krijgt-ie een fooi, hij bezorgt me iets waar ik wel om gevraagd heb, maar ja, die doet ook aan dit soort acties niet mee. Dus, lekker goedkoop dit jaar.
One man can make a difference, Davoice makes the difference
pi_55514906
hier pleuren ze die folders gewoon bij de ingang van het portiek, gebundeld en gestapeld.

er lopen hier nu allerhande knapen rond, die zo'n bundel gepakt hebben en daar mee langst de deuren gaan
  † In Memoriam † maandag 24 december 2007 @ 15:13:11 #274
43556 miss_dynastie
pi_55515085
quote:
Op maandag 24 december 2007 11:51 schreef ThaKiller het volgende:

[..]

Tja, dat vind ik dan ook weer zo'n bullshitargument. Ik begrijp dat jij het niet in die context gebruikt, maar het gebeurt dus wel, mensen die dergelijke dingen roepen.
Doet me een beetje denken aan de hysterische teef van het borstkankerfonds die me op het station naschreeuwde dat ik ook best kanker kon krijgen. Flikker toch op zeg, daar klop je mij m'n geld niet mee uit mijn zakken. Voor mij juist eerder een reden om niks meer te geven, als mensen met zo'n kulreden aankomen. Net als collectanten die 'ja, ja' roepen als je zegt dat je dat doel al steunt. Daar gaat dus ook mooi een kruisje doorheen dan .
pi_55515295
quote:
Op maandag 24 december 2007 12:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Diabetesfonds dus. Maar ik geef alleen geld aan mensen die aan de deur komen, simpelweg omdat ik nog niet verdien . Straks, als ik eenmaal werk ,ga ik wel meer aan goede doelen geven, maar ik denk dat ik meer geld zal geven aan dierenwelzijn dan aan mensenwelzijn.
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
pi_55516999
quote:
Op maandag 24 december 2007 11:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Mensen zoals jij verdienen echt een knal voor hun kop (niet alleen om dat bord voor hun kop te doorbreken)
pi_55519380
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 21:59 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Lekker belangrijk, zonde van m'n tijd om een standaard ingestudeerd praatje aan te horen waar ik verder toch geen gevolg aan wil geven.
Haha jaa, wel een hele minuut van je leven die je niet aan Fok! kunt besteden.
  † In Memoriam † maandag 24 december 2007 @ 20:47:45 #278
43556 miss_dynastie
pi_55520258
quote:
Op maandag 24 december 2007 20:14 schreef -CONFESSIONS het volgende:

[..]

Haha jaa, wel een hele minuut van je leven die je niet aan Fok! kunt besteden.
Kijk, jij begrijpt het
pi_55520553
Ik geef gewoon altijd een euro. En die jongen van de ochtendkrant krijgt 5 euro. Ik ga daarover niet zo zuur doen.
pi_55525341
ik heb respect voor de mensen die om 5 uur elke dag hun bed uitkomen om mij een krant te bezorgen,
die geef ik meestal fooi.
maar de mensen die #*(#@^ kranten bezorgen zoals stadnieuws (donderdag kranten). geef ik ook nooit fooi...
"it's peanut butter jelly time, peanut butter jelly time!"
pi_55525677
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:17 schreef krisjanovich het volgende:
ik heb respect voor de mensen die om 5 uur elke dag hun bed uitkomen om mij een krant te bezorgen,
die geef ik meestal fooi.
maar de mensen die #*(#@^ kranten bezorgen zoals stadnieuws (donderdag kranten). geef ik ook nooit fooi...
mijn man ook niet, Traverse De loop en iets van een blad uit Mierlo . of zo. bergen oud papier, ik geef die jongens, al jaren 5 euro om ons over te slaan werkt goed.
De Puta Madre
  zondag 20 december 2009 @ 22:06:14 #282
236335 neen
schone schijn
pi_75856417
Ik heb verdomme dit jaar weer niks van Viking gekregen
het lijkt niet wat het is
  zondag 20 december 2009 @ 22:07:12 #283
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_75856461
Gierige nederlanders
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_75856488
quote:
Op zondag 20 december 2009 22:06 schreef neen het volgende:
Ik heb verdomme dit jaar weer niks van Viking gekregen
Mij gaf ze een anale vingerbeurt.
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_75858195
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik kan daar wel een verklaring voor geven, veiligheidsspeldje: vermoedelijk lopen hier allemaal ex-folderlopers rond en dus kunnen ze zich uitstekend verplaatsen in de positie van een folderloper. Zodra het iets verder van hen af staat, zijn ze al een stuk minder vriendelijk .

Ik heb tenminste wel een euro in het busje van het diabetesfonds gedaan . Daar doen ze er nog wat nuttigs mee ipv die folderjongens die er toch maar troep voor gaan kopen.
neuh hoor...

ik had een bijbaantje in de kassen.
daarna vakkenvuller en dan horeca.

maar ik had altijd medelijden met de klasgenoten die folders/krant liepen.
weinig verdienen en zeikerds als jou.

wat is het nu voor moeite om wat te geven, eurootje is toch het minste.

woon in een studentenhuis en ik was als enige thuis op dat moment...
ja hoor ik de lul.

kom ik in het weekend thuis bij mijn ouders, nog geen 5 minuten binnen de voorbel.

kon ik weer geld geven en ik lees die folders geeneens, ik haat ze.
pi_75858783
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 09:10 schreef Viking84 het volgende:
Van de week bestelden we eten en omdat we boven een bepaald bedrag zaten, hoefden we geen bezorgkosten te betalen. We hadden al betaald via i-deal, maar toen vroeg ze bezorger of hij soms een fooi kon krijgen, omdat het zo koud was buiten . En ja: hij heeft wat gekregen, maar ik weet niet hoeveel aangezien m'n huisgenoot dat heeft afgehandeld .
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

1. Nooit geleerd dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken?
2. Ik ben een student met een beperkt budget. Ze mogen blij zijn dat ik überhaupt wat geef .
je had toch geen euro over...

als je je dikke reet had verplaatst naar de supermarkt en zelf gezond had gekookt had je al flink wat geld verdient
pi_75886617
quote:
Op zondag 23 december 2007 00:14 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Dat snel een topic openen deed et em
Ze hebben wel internet maar geen normaal eten. Lekker logisch.
En sowieso -8

NO WAI! omdat het geen -8 was geweest (no, echt niet SCHOKKEND!! )

!

Wie denk je dat dat topic opent, hint: iig niet die krantensloebers

P.S. leuke kick
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
  maandag 21 december 2009 @ 22:47:30 #288
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_75902905
quote:
Op maandag 17 december 2007 20:15 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Nogal begrijpelijk als je opeens tegen een abnormaal vieze bloedkop aankijkt.
Daar ging mn cola
Deathlift or Die.
pi_75902965
quote:
Op maandag 17 december 2007 20:08 schreef Viking84 het volgende:
En ja hoor, daarnet ging de bel.
"Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar".
*geeft kaartje.
*kijkt mij schaapachtig aan
*ik doe deur dicht.

.

Scheer je weg, schooier .
Hier kwam een mooi meisje aan de deur En die heb ik natuurlijk wel wat geld gegeven.
  maandag 21 december 2009 @ 22:51:13 #290
3185 Adelante
To let it go now
pi_75903139
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:48 schreef Juup© het volgende:

[..]

Hier kwam een mooi meisje aan de deur En die heb ik natuurlijk wel wat geld gegeven.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:32:32 #292
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_75922545
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:48 schreef Juup© het volgende:

[..]

Esmeralda had in een vorig topic (weer veul te vroeg gesloten... ) over 30 euro bij 1 huis.
Wij van KLB willen ook wel geld inzamelen voor je, maar dan hoeven we geen kerstwensen of een krantje.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:33:15 #293
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_75922578
ik ben er nooit als ze aanbellen. Ga vroeg weg en kom laat thuis. Nergens last van
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_75922654
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:29 schreef Esmerallda17 het volgende:

[..]

Ja goed he.
[..]

Nee maar stel jij krijgt een bonus/ fooi op je werk, sla jij dat dan af ?
Niet dus.
Dat heb ik wel eens gedaan. De bonus werd oneerlijk verdeeld. En als ik oneerlijkheid tegenkom dan gaat m'n bloed koken. Nee stop... lees verder!
quote:
Nou en als ik dan mensen gelukkig nieuwjaar ga wensen en er geld voor krijgt waarom niet?
Is ook. Ik deed het vroeger ook altijd, en was er heul blij mee. Maar ik voelde me wel een beetje een sloeber.
pi_75922667
Eens, irritante ventjes.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:02:35 #296
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_75923831
Als die jongen/meisje iedere week netjes op tijd zijn krant heeft geleverd krijgt die van mij heus wel 2 euro. Helaas is dat bij ons nooit het geval, dus kan die de schijt krijgen.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_75926842
Echt irritant ja, hij zei niet eens wat hoi en gaf foldertjes en kaartjes..
Hij had wel een goede tactiek waardoor ik m toch nog 2euro heb gegeven.
Zijn lekkere zus stond namelijk achter hem omdat hij niet alleen durfde.
En zij lachtte zo lief
Football is for you and me, Not for fucking industrie
pi_75927090
Mensen die geen geld geven. Val dood.

Ik geef ze altijd 2 euro en de dagelijkse kranten jongen geef ik altijd 10 euro.

Roken is lekker
pi_75927163
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:25 schreef Mr.Cooper het volgende:
Mensen die geen geld geven. Val dood.

Ik geef ze altijd 2 euro en de dagelijkse kranten jongen geef ik altijd 10 euro.

En waarom moet ik doodvallen?
pi_75927248
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:27 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

En waarom moet ik doodvallen?
Omdat sloeber.
Roken is lekker
pi_75927278
lokale folder jongen hier heeft kanker, mensen die hem niks geven verdienen een nekschot. Kan je komen met allemaal argumenten om mij onder uit te halen, laat alleen zelf zien hoe sneu je bent. Maar andere mensen moeten maar een andere baan gaan zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')