En zo is het maar net.quote:Op zondag 23 december 2007 12:52 schreef Modus het volgende:
Jullie vinden dat iedereen vrij is om wat te geven maar vinden het ook normaal dat iemand die niks geeft daarna anders behandeld wordt?
Leg dat eens uit waarom dat normaal is. En waarom de buschauffeur zich hier niet schuldig aan maakt?quote:Op zondag 23 december 2007 13:06 schreef Ringo het volgende:
En zo is het maar net.
Verschil moet er zijn. Dan geef jij de buschauffeur toch ook lekker een fooitje?quote:Op zondag 23 december 2007 13:12 schreef Modus het volgende:
[..]
Leg dat eens uit waarom dat normaal is. En waarom de buschauffeur zich hier niet schuldig aan maakt?
Grootspraak.quote:Op zondag 23 december 2007 13:05 schreef Modus het volgende:
Hoe verklaar je die reacties dan altijd over natte kranten in een brievenbus douwen enzo....
Ik geef hem geen fooi en niemand doet dat. En toch rijdt ie niet uit wraak door bij mijn halte. Ms moet je volgens jouw redenering zijn baas even melden dat hij het verkeerd doet.quote:Op zondag 23 december 2007 13:17 schreef Ringo het volgende:
Verschil moet er zijn. Dan geef jij de buschauffeur toch ook lekker een fooitje?
Agossiequote:Op zondag 23 december 2007 11:42 schreef -Splash- het volgende:
Lekker belangrijk wat je werkgever, de Albert Heijn waarschijnlijk, je geeft.
Welnee, mensen geven omdat ze bang zijn dat ze anders hun folders of de krant waarvoor ze notabene betaald hebben niet bezorgd krijgen. Dat heet geen waardering, dat heet chantage.quote:Mensen geven graag aan bezorgers, als waardering voor de goede bezorging.
Oh ?quote:Op zondag 23 december 2007 14:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
AgossieEr is niks mis met werken bij AH, zeker niet omdat die mensen niet lopen te janksmoelen dat ze geen fooi krijgen. Ik werk trouwens niet bij AH, maar elders. Krijg wel een kerstpakket, van mijn baas, niet van mijn klanten of de afnemers van mijn klanten. Zoals het hoort, dus. In bijbaantjes die ik vroeger had kreeg ik geen kerstpakket, trouwens. Volgens mij is dat doodnormaal voor pubers en echt niet iets waarin krantenbezorgers 'zielug' zijn en geld voor moeten krijgen.
[..]
Welnee, mensen geven omdat ze bang zijn dat ze anders hun folders of de krant waarvoor ze notabene betaald hebben niet bezorgd krijgen. Dat heet geen waardering, dat heet chantage.
quote:Op zondag 23 december 2007 14:49 schreef -Splash- het volgende:
Ik heb ze nog nooit reden gegeven om bang te zijn, dus waarom is dat chantage ?
M.a.w.: geef geld, liefst veel, want de laatste krant gaat naar de hoogste bieder. Klinkt mij toch behoorlijk als chantage in de oren hoorquote:Op zondag 23 december 2007 12:26 schreef -Splash- het volgende:
En ja... als ik 1 krant te kort heb en ik moet kiezen tussen de klant die 10 euro gaf met oud en nieuw of de die ene klant die niks gaf... dan is dat jammer.
Maar wat verwacht je nou ?
Het is geen chantage want de klant weet het niet.quote:Op zondag 23 december 2007 14:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
[..]
M.a.w.: geef geld, liefst veel, want de laatste krant gaat naar de hoogste bieder. Klinkt mij toch behoorlijk als chantage in de oren hoor. En nee, dat wil niet zeggen dat ik geloof dat je mensen met een gun bedreigt hoor, dat dan weer niet
.
Slecht geweten heet dat, omdat hun mama's ze fatsoensnormen bijgebracht hebben.quote:Op zondag 23 december 2007 14:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
[..]
Welnee, mensen geven omdat ze bang zijn dat ze anders hun folders of de krant waarvoor ze notabene betaald hebben niet bezorgd krijgen. Dat heet geen waardering, dat heet chantage.
quote:Op zondag 23 december 2007 18:15 schreef vannelle het volgende:
Zaterdag belden er bij ons ook 2 jochies aan.
Ik heb ze allebei ongeveer 2 euro gegeven, ze moeten door weer en wind en goed je werk doen mag extra beloond worden vind ik.
Binnen zag ik pas dat het de krantjes van dinsdag en woensdag waren....
Ben weer naar buiten gegaan en de helft van het geld teruggevraagd.
Gewoon een paar dagen te laat komen omdat je persé centjes moet hebben, kom nou!
Mensen in de horeca krijgen ook gewoon ten minste het minimumloon. En waarschijnlijk meer, er is een CAO voor horeca. Fooi is een extraatje.quote:Op zondag 23 december 2007 16:23 schreef storemem12 het volgende:
trouwens als je in een restaurant werkt is je loon ook afgestelt op fooien die je krijgt ze gaan er van uit dat je fooien krijgt en daarop is je loon gebaseert dus als de mensen die in een restaurant werken nooit fooien krijgen dan stoppen ze ook met werken want dan verdient het te weinig dus gewoon fooi geven niet zielig doen mensen we wonen niet in peru
Waardering is ook niet nodig.quote:Op zondag 23 december 2007 13:17 schreef tho_Omas het volgende:
Verschrikkelijk, die modale Scrooges die nog te beroerd zijn om een euro als blijk van waardering uit te geven.
Wat een zure reactiequote:Op zondag 23 december 2007 18:27 schreef milagro het volgende:
[..]
joh, de helft van die gastjes lopen helemaal geen kranten of folderwijk, volgens mij, jatten gewoon wat kranten of eindejaarswensenkaartjes en hoppa, cashen maar
Ik ben het helemaal met je eens, folders lopen om wat geld te verdienen is prima, maar verwacht niet dat ik er echt blij van wordt. Nu zit hier ook een NEE-NEE sticker op de deur, dus dat is wel duidelijk.quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik kan daar wel een verklaring voor geven, veiligheidsspeldje: vermoedelijk lopen hier allemaal ex-folderlopers rond en dus kunnen ze zich uitstekend verplaatsen in de positie van een folderloper. Zodra het iets verder van hen af staat, zijn ze al een stuk minder vriendelijk.
Ik heb tenminste wel een euro in het busje van het diabetesfonds gedaan. Daar doen ze er nog wat nuttigs mee ipv die folderjongens die er toch maar troep voor gaan kopen.
Die conclusie is door deur-aan-deur langs te gaan niet te trekken. Er zijn zoveel doelen die vinden dat ze een goed doel zijn, je kunt ook niet aan de gang blijven. Meer bekendheid is meer geld ontvangen, zo werkt dat nu eenmaal. Als je meer geld wilt ophalen met je ronde moet je een t-shirt aandoen met een zielig uitgemergeld negerkindje erop.quote:Op maandag 24 december 2007 03:54 schreef ThaKiller het volgende:
Het verbaast me hoe weinig mensen daar wat geld voor over hebben.
omg doe eens niet zo verlichtquote:Op maandag 24 december 2007 03:30 schreef Morwen het volgende:
[..]
Wat een zure reactieVan mij krijgen ze gewoon een euro en misschien lichten ze me wel op, ik geloof in de goedheid van de mens, doe eens wat aan je eigen ideeen over de mens.......vooral voor jezelf.
De laatste regel is overbodig, dat konden we zo ook wel zienquote:Op maandag 24 december 2007 03:54 schreef ThaKiller het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, folders lopen om wat geld te verdienen is prima, maar verwacht niet dat ik er echt blij van wordt. Nu zit hier ook een NEE-NEE sticker op de deur, dus dat is wel duidelijk.
Verder heb ik zelf wel voor het Diabetesfonds gelopen. Het verbaast me hoe weinig mensen daar wat geld voor over hebben. Ja ik weet, het Diabetesfonds propt niet iedere week een berg reclame door de bus, maar toch....
Diabetes is wel hard op weg on welvaartsziekte nummer 1 te worden als het zo door gaat.
Ja, ik ben diabeet, en nee geen folderbezorger.
Misschien worden mensen ook wel niet zo blij van de wekelijkse collecte.quote:Op maandag 24 december 2007 03:54 schreef ThaKiller het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, folders lopen om wat geld te verdienen is prima, maar verwacht niet dat ik er echt blij van wordt. Nu zit hier ook een NEE-NEE sticker op de deur, dus dat is wel duidelijk.
Verder heb ik zelf wel voor het Diabetesfonds gelopen. Het verbaast me hoe weinig mensen daar wat geld voor over hebben. Ja ik weet, het Diabetesfonds propt niet iedere week een berg reclame door de bus, maar toch....
Diabetes is wel hard op weg on welvaartsziekte nummer 1 te worden als het zo door gaat.
Ja, ik ben diabeet, en nee geen folderbezorger.
Ik ben heel nieuwsgierig: waarom?quote:Op maandag 24 december 2007 04:05 schreef 700MB het volgende:
Overigens geef ik aan geen enkel goed doel, maar goede doelen die betrekking heeft op ziektes staan wel volledig onderaan mijn lijst van mogelijke donatieontvangers.
Je bent een goed mens hoor, en laat die Afrikaantjes het maar zelf uitzoeken...quote:Op maandag 24 december 2007 11:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ben heel nieuwsgierig: waarom?
Ik geef overigens niets aan de deur, er komen er tig langs, er is totaal geen overzicht, je moet soms intekenen op zo'n lijst waarop de hele buurt je bijdrage kan zien, nee, bedankt. Als ik geld geef doe ik dat aan doelen in eigen land en niet aan zielige uitgemergelde kindjes in Afrika, omdat er wat mij betreft in eigen land nog zat dingen zijn waar je geld aan kan geven. En nee, dit is geen racisme, dit is realisme (even voor de slechtlezende pubertjes).
Maak je niet zo druk. Er is in Nederland ook nog genoeg te doen en je kunt onmogelijk iedereen helpen.quote:Op maandag 24 december 2007 11:35 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Je bent een goed mens hoor, en laat die Afrikaantjes het maar zelf uitzoeken...![]()
Fijn kerstfeest hoor!
Dan hoop ik voor jou dat je nooit suikerziekte krijgt, of een andere erge ziekte...quote:Op maandag 24 december 2007 04:05 schreef 700MB het volgende:
*knip*
Overigens geef ik aan geen enkel goed doel, maar goede doelen die betrekking heeft op ziektes staan wel volledig onderaan mijn lijst van mogelijke donatieontvangers.
Ik sta ook elke dag vroeg op, 0530. Dan liggen de meeste krantenbezorgers nog op één oor. Maar daar kies ik (net zoals de krantenbezorgers) zelf voor. Dus flikker op met je gebedel. Ga bij je baas bedelen in plaats van mensen die al voor de bezorging betalen door middel van kun kranten abonnement.quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:07 schreef Kolovrat het volgende:
Ik vind dat je kranten bezorgers gewoon een lekkere fooi moet geven, zelf eens voor iemand kranten gelopen en ik vond het maar niks om zo vroeg op te staan daarom toch wel respect voor die bezorgers die dat iedere dag doen.
Noem er voor de gein eens 1tje (buiten jezelf) die jij het afgelopen jaar hebt geholpenquote:Op maandag 24 december 2007 11:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk. Er is in Nederland ook nog genoeg te doen en je kunt onmogelijk iedereen helpen.
Diabetesfonds dus. Maar ik geef alleen geld aan mensen die aan de deur komen, simpelweg omdat ik nog niet verdienquote:Op maandag 24 december 2007 11:59 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Noem er voor de gein eens 1tje (buiten jezelf) die jij het afgelopen jaar hebt geholpen
Want dan heb je geen recht op een behandeling? Wat is dat voor chantage?quote:Op maandag 24 december 2007 11:51 schreef ThaKiller het volgende:
Dan hoop ik voor jou dat je nooit suikerziekte krijgt, of een andere erge ziekte...
jij vind de mening van andere wel erg belangrijk héquote:Op dinsdag 18 december 2007 15:47 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Exact.
Of ze wonen nog thuis, zodat hun mama de deur open doet en dan zeggen ze dat ze zelf geld hebben gegeven.
Nee, dan is er een beetje minder kans op een echte oplossing voor je probleem. Dat geld dat je (hopelijk) doneert, wordt gebruikt voor onderzoek naar diabetes, en een oplossing daarvoor. Daarbij helpt elk beetje.quote:Op maandag 24 december 2007 12:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
Want dan heb je geen recht op een behandeling? Wat is dat voor chantage?
Oh dat heeft niets met draaikonterij te maken, hoorquote:Op maandag 24 december 2007 12:14 schreef Gelderland het volgende:
[..]
jij vind de mening van andere wel erg belangrijk hé, DAMN!!
Als iemand op een internetforum zegt: 'boehoee, jij bent echt wel triest' of 'hee jij hebt echt lelijke kleren aan' (wat ook wel terecht is bij jouw) weet ik zéker dat jij je daar nog écht wat van aantrekt ook en denkt van 'oowww shit ze vinden me lelijk
![]()
'
eerst klagen over die folderjongetjes en 3 blz verder: 'jaaa jongens, bij de volgende geef ik wel wat'... hoezo een draaikont
![]()
0530 ?!?!? Dan zou ik ook niet langsgaan..... uitslapen noemen we dat....quote:Op maandag 24 december 2007 11:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik sta ook elke dag vroeg op, 0530. Dan liggen de meeste krantenbezorgers nog op één oor. Maar daar kies ik (net zoals de krantenbezorgers) zelf voor. Dus flikker op met je gebedel. Ga bij je baas bedelen in plaats van mensen die al voor de bezorging betalen door middel van kun kranten abonnement.
Tja, dat vind ik dan ook weer zo'n bullshitargument. Ik begrijp dat jij het niet in die context gebruikt, maar het gebeurt dus wel, mensen die dergelijke dingen roepen.quote:Op maandag 24 december 2007 11:51 schreef ThaKiller het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor jou dat je nooit suikerziekte krijgt, of een andere erge ziekte...
quote:Op maandag 24 december 2007 12:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Diabetesfonds dus. Maar ik geef alleen geld aan mensen die aan de deur komen, simpelweg omdat ik nog niet verdien. Straks, als ik eenmaal werk ,ga ik wel meer aan goede doelen geven, maar ik denk dat ik meer geld zal geven aan dierenwelzijn dan aan mensenwelzijn.
Mensen zoals jij verdienen echt een knal voor hun kop (niet alleen om dat bord voor hun kop te doorbreken)quote:Op maandag 24 december 2007 11:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik geef overigens niets aan de deur, er komen er tig langs, er is totaal geen overzicht, je moet soms intekenen op zo'n lijst waarop de hele buurt je bijdrage kan zien, nee, bedankt. Als ik geld geef doe ik dat aan doelen in eigen land en niet aan zielige uitgemergelde kindjes in Afrika, omdat er wat mij betreft in eigen land nog zat dingen zijn waar je geld aan kan geven. En nee, dit is geen racisme, dit is realisme (even voor de slechtlezende pubertjes).
Haha jaa, wel een hele minuut van je leven die je niet aan Fok! kunt besteden.quote:Op zaterdag 22 december 2007 21:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, zonde van m'n tijd om een standaard ingestudeerd praatje aan te horen waar ik verder toch geen gevolg aan wil geven.
Kijk, jij begrijpt hetquote:Op maandag 24 december 2007 20:14 schreef -CONFESSIONS het volgende:
[..]
Haha jaa, wel een hele minuut van je leven die je niet aan Fok! kunt besteden.
mijn man ook niet, Traverse De loop en iets van een blad uit Mierlo . of zo. bergen oud papier, ik geef die jongens, al jaren 5 euro om ons over te slaan werkt goed.quote:Op dinsdag 25 december 2007 00:17 schreef krisjanovich het volgende:
ik heb respect voor de mensen die om 5 uur elke dag hun bed uitkomen om mij een krant te bezorgen,
die geef ik meestal fooi.
maar de mensen die #*(#@^ kranten bezorgen zoals stadnieuws (donderdag kranten). geef ik ook nooit fooi...
Mij gaf ze een anale vingerbeurt.quote:Op zondag 20 december 2009 22:06 schreef neen het volgende:
Ik heb verdomme dit jaar weer niks van Viking gekregen
neuh hoor...quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik kan daar wel een verklaring voor geven, veiligheidsspeldje: vermoedelijk lopen hier allemaal ex-folderlopers rond en dus kunnen ze zich uitstekend verplaatsen in de positie van een folderloper. Zodra het iets verder van hen af staat, zijn ze al een stuk minder vriendelijk.
Ik heb tenminste wel een euro in het busje van het diabetesfonds gedaan. Daar doen ze er nog wat nuttigs mee ipv die folderjongens die er toch maar troep voor gaan kopen.
quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:10 schreef Viking84 het volgende:
Van de week bestelden we eten en omdat we boven een bepaald bedrag zaten, hoefden we geen bezorgkosten te betalen. We hadden al betaald via i-deal, maar toen vroeg ze bezorger of hij soms een fooi kon krijgen, omdat het zo koud was buiten![]()
. En ja: hij heeft wat gekregen, maar ik weet niet hoeveel aangezien m'n huisgenoot dat heeft afgehandeld
.
je had toch geen euro over...quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
1. Nooit geleerd dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken?
2. Ik ben een student met een beperkt budget. Ze mogen blij zijn dat ik überhaupt wat geef.
quote:Op zondag 23 december 2007 00:14 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Dat snel een topic openen deed et em
Ze hebben wel internet maar geen normaal eten. Lekker logisch.
En sowieso -8
NO WAI! omdat het geen -8 was geweest (no, echt nietSCHOKKEND!! )
![]()
Daar ging mn colaquote:Op maandag 17 december 2007 20:15 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Nogal begrijpelijk als je opeens tegen een abnormaal vieze bloedkop aankijkt.
Hier kwam een mooi meisje aan de deurquote:Op maandag 17 december 2007 20:08 schreef Viking84 het volgende:
En ja hoor, daarnet ging de bel.
"Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar".
*geeft kaartje.
*kijkt mij schaapachtig aan
*ik doe deur dicht..
Scheer je weg, schooier.
quote:Op maandag 21 december 2009 22:48 schreef Juup© het volgende:
[..]
Hier kwam een mooi meisje aan de deurEn die heb ik natuurlijk wel wat geld gegeven.
Esmeralda had in een vorig topic (weer veul te vroeg gesloten...quote:Op maandag 21 december 2009 22:48 schreef Juup© het volgende:
[..]
Hier kwam een mooi meisje aan de deurEn die heb ik natuurlijk wel wat geld gegeven.
Dat heb ik wel eens gedaan. De bonus werd oneerlijk verdeeld. En als ik oneerlijkheid tegenkom dan gaat m'n bloed koken. Nee stop... lees verder!quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:29 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Ja goed he.![]()
![]()
[..]
Nee maar stel jij krijgt een bonus/ fooi op je werk, sla jij dat dan af ?
Niet dus.![]()
Is ook. Ik deed het vroeger ook altijd, en was er heul blij mee. Maar ik voelde me wel een beetje een sloeber.quote:Nou en als ik dan mensen gelukkig nieuwjaar ga wensen en er geld voor krijgt waarom niet?
En waarom moet ik doodvallen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:25 schreef Mr.Cooper het volgende:
Mensen die geen geld geven.Val dood.
Ik geef ze altijd 2 euro en de dagelijkse kranten jongen geef ik altijd 10 euro.
Omdat sloeber.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:27 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
En waarom moet ik doodvallen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |