abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55337278
http://weblogs.nrc.nl/weblog/discussie/2007

maandag 17 december 2007 door webredactie
Bewindslieden moeten hun kinderen naar zwarte school sturen

school.jpgBewindslieden moeten hun kinderen naar een zwarte school sturen. Dat zegt Martin Bosma, Onderwijs-woordvoerder van de Partij voor de Vrijheid. „Zo kunnen de ministers en staatssecretarissen hun multiculturele idealen in de praktijk te brengen”, benadrukt de partij in een persbericht.

Wouter Bos, minister van Financiën, zou zich volgens de PVV het meest aangesproken moeten voelen. „Hij stuurt zijn kinderen echter naar een witte school. Dat is hypocriet”, meent het Kamerlid. „Dit kabinet moet ophouden met loze multicul-praatjes. Ik zou zeggen: Breng je ‘verheven’ kosmopolitische idealen in de praktijk.”

Kwam deze discussie tegen op de NRC-site. Vond het ook wel een interessante discussie voor hier. Mijn persoonlijke oplossing? Als rijk bewindslid zou ik mijn kinderen gewoon naar een internationale school doen. Lekker kosmopolitisch, muliculti, (snoert critici de mond) zonder de achterstanden.
  maandag 17 december 2007 @ 15:20:24 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_55337583
Ik heb op een internationale school gezeten.....

Je realiseert je hopelijk wel dat je dan in het Engels les krijgt en bij kindjes van directeuren en andere expat figuren in de klas komt ?
pi_55337700
quote:
Op maandag 17 december 2007 15:20 schreef Buschetta het volgende:

Je realiseert je hopelijk wel dat je dan in het Engels les krijgt en bij kindjes van directeuren en andere expat figuren in de klas komt ?
dat is ook multiculti,
  maandag 17 december 2007 @ 15:25:39 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55337707
Leuk idee
Verder vind ik ook dat bewindslieden per direct hun auto-met-chauffeur moeten inruilen voor een tweedeklas OV-jaarkaart (alleen door de weeks geldig uiteraard)... Mogen ze ook hier hun eigen hypocriete ideeen in de praktijk brengen!
censuur :O
  maandag 17 december 2007 @ 15:28:37 #5
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55337769
Oud nieuws.

Ik stel voor dat de minister van Defensie ook in de frontlinie gaat liggen, 'weet ie ook eens hoe dat voelt'.

Zo.

En nu iedereen ziet hoe ridicuul dat is, willen we dan even onze idiote bakkes houden?
Dankuwel.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_55337926
Ben het helemaal eens met de gedachte achter dit idee van Geert.
Als mensen vinden dat ze dit of dat moeten doen dan vind ik dat die mensen ook zelf mee moeten doen aan dit of dat.

Mensen die vinden dat rijken meer belasting moeten betalen moeten zelf ook meer belasting betalen.
Mensen die vinden dat iedereen minder belasting hoeft te betalen mag zelf ook minder belasting betalen. Helaas weten veel linkse stemmers niet eens dat ze al in de groep van rijken vallen.
pi_55338095
quote:
Op maandag 17 december 2007 15:28 schreef Yildiz het volgende:
Oud nieuws.

Ik stel voor dat de minister van Defensie ook in de frontlinie gaat liggen, 'weet ie ook eens hoe dat voelt'.

Zo.

En nu iedereen ziet hoe ridicuul dat is, willen we dan even onze idiote bakkes houden?
Dankuwel.
Je kan me wat. Iemand naar een oorlogssituatie sturen is nog altijd iets waar diegene zelf voor getekend heeft.

Je kind naar een zwarte/witte school sturen is vrijwillig. En de ministers weten het toch allemaal zo goed.

Ik wilde kop van Bos wel eens zien als zijn 14 jarige dochter thuiskomt:

"Ej swa, ga muh die doekoe passen, ik moet tranga pattas scoren van mijn loverboy!".

ipv :

"vadurrrrrrrrr, zou ik misschien een klein voorschot mogen hebben op mijn zakgeld voor een nieuwe hockeystick?".

NIMBY gedrag, zoals altijd..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_55338419
quote:
Op maandag 17 december 2007 15:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je kan me wat. Iemand naar een oorlogssituatie sturen is nog altijd iets waar diegene zelf voor getekend heeft.

Je kind naar een zwarte/witte school sturen is vrijwillig. En de ministers weten het toch allemaal zo goed.

Ik wilde kop van Bos wel eens zien als zijn 14 jarige dochter thuiskomt:

"Ej swa, ga muh die doekoe passen, ik moet tranga pattas scoren van mijn loverboy!".

ipv :

"vadurrrrrrrrr, zou ik misschien een klein voorschot mogen hebben op mijn zakgeld voor een nieuwe hockeystick?".

NIMBY gedrag, zoals altijd..
pi_55338470
Denk je dat ze dat gaan doen.
De plannen die ze maken, gelden over het algemeen voor het doorsnee gezin, niet voor henzelf.
Kom nou toch.
pi_55338545
PVV, partij van de clowns.
pi_55338566
Want... ik geloof dat er dus een wet is die stelt dat arme belastingbetalers hun witte kinderen naar zwarte scholen moeten sturen, ofzo?
  maandag 17 december 2007 @ 16:02:46 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_55338601
Typisch, denken dat mensen die in achterstandswijken een keuze hebben op dat gebeid....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 17 december 2007 @ 16:05:28 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_55338662
quote:
Op maandag 17 december 2007 15:57 schreef OldJeller het volgende:
Denk je dat ze dat gaan doen.
De plannen die ze maken, gelden over het algemeen voor het doorsnee gezin, niet voor henzelf.
Kom nou toch.
En dan nog kunnen ze vast redenen waarom hun kids niet naar die zwarte school kunnen.

'Wij hebben in onze witte buurt nu eenmaal geen zwarte school' bijvoorbeeld.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_55338664
quote:
Op maandag 17 december 2007 15:20 schreef Buschetta het volgende:

Ja. Diplomatenkindjes. Klasgenootjes die zich bezighouden met vioolspelen i.p.v. op straat rondhangen, vloeiend engels leren spreken + een uitstekend netwerk.

Het hangt natuurlijk van de stand van je kraagje af hoe belangrijk je dat allemaal vindt.
Maar als je kind toch met andere culturen moet mixen (omdat dat belangrijk geacht wordt, )zou ik ze liever naar een kakschool dan een probleemschool sturen.
pi_55339419
quote:
Op maandag 17 december 2007 15:56 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Toch denk ik dat je het niet kan maken je kind naar een zwarte school, te sturen puur omdat je geen NIMBY wilt zijn. Dat kan je niet maken tegenover je kind. Want zo'n beslissing heeft heel veel invloed. En dan heb ik het niet alleen over kinderen die patta's zeggen i.p.v schoenen

Als het goed is is een school een plek waar je nieuwsgierigheid wordt geprikkeld. De werkelijkheid is vaak anders. Leerdoelen moeten gehaald worden. Ik kan me nog levendig herineren, dat alle creatieve opstellen in ons taalboek werden overgeslagen om dat de klas al moeite genoeg had om het boek in de daarvoor gestelde tijd door te werken. En dan zat ik nog op een witte school!

Ik denk dat men op een zwarte school echt alleen tijd heeft voor het broodnodige. Achterstanden wegwerken. Voor de vraag 'waarom is de lucht blauw' is geen plaats. En dan leert een kind dat leren niet leuk is.

Het zou toch jammer zijn als je die kinderlijke leergierigheid in de kiem zou smoren puur en alleen omdat je een goeie indruk wil maken...
  maandag 17 december 2007 @ 18:43:13 #16
111528 Viajero
Who dares wins
pi_55342080
Ik zou het wel een goed idee vinden om tweede kamerleden gedwongen in achterstandswijken te laten wonen, zodat ze niet zo extreem wereldvreemd meer zijn.

Rechters trouwens ook. Misschien dat ze wel echte straffen op gaat leggen als ze zien dat misdaden ook gevolgen hebben voor de slachtoffers. (Of, God verhoedde, ze zelf eens slachtoffer worden).
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_55342417
quote:
Op maandag 17 december 2007 15:00 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Kwam deze discussie tegen op de NRC-site.
Ik op FOK!... was erg matig. .
pi_55342461
quote:
Op maandag 17 december 2007 18:56 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik op FOK!... was erg matig. .
Wat grappig, ik kwam 'm ook net tegen in de Active Topics: HYPOCRIET: vader Wouter B.(PvdALL) wil 'witte' school!!
  maandag 17 december 2007 @ 20:29:28 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_55344745
quote:
Bewindslieden moeten hun kinderen naar een zwarte school sturen. Dat zegt Martin Bosma, Onderwijs-woordvoerder van de Partij voor de Vrijheid. „Zo kunnen de ministers en staatssecretarissen hun multiculturele idealen in de praktijk te brengen”, benadrukt de partij in een persbericht.
PVV kamerleden moeten hun kinderen naar een zwarte school brengen. Dat zegt Sidekick, POL-bewoner van Fok! "Zo worden zwarte scholen minder zwart en brengen ze hun idealen in de praktijk", benadrukt de exemplarische user.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_55349462
Het valt mij op dat multiculturailteit en achterstanden direct aan elkaar gekoppeld worden. In het voorbeeld van de internationale school haal je die twee uit elkaar. Wel de andere culturen, maar geen achterstanden.
pi_55349510
eh multiculti in amsterdam enzo?
Ja goed plan! Ben ervoor!
Ik vind dat ze dan ook maar in die pauperwijken moeten gaan wonen! Weten ze pas wat ze moeten doen, om alles weer op orde te krijgen!
Dat geleuter in een pluchen stoel dat kennen we nu wel toch?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 17 december 2007 @ 23:23:31 #22
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_55349641
Partij van de 'Vrijheid'.

Als je dit plan serieus steunt, spoor je echt niet.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_55349698
quote:
Op maandag 17 december 2007 23:23 schreef TC03 het volgende:
Partij van de 'Vrijheid'.

Als je dit plan serieus steunt, spoor je echt niet.
Dat de partij van de vrijheid tot nu toe vooral veel wilde verbieden, da's weer een andere discussie.
pi_55349806
een internatiale school is meestal een prive school. kost een hoop poen, ze moeten die kinderen naar zwarte scholen sturen, een heel ander verhaal.
De Puta Madre
pi_55350608
quote:
Op maandag 17 december 2007 23:28 schreef Killer_Mom het volgende:
een internatiale school is meestal een prive school. kost een hoop poen, ze moeten die kinderen naar zwarte scholen sturen, een heel ander verhaal.
Een bewindslied is niet arm, hoor. En het ging toch om het mixen van culturen?. Niet om het mixen met arme/domme/achterlopende mensen. In de praktijk valt dat vaak wel samen. Maar zeker voor een rijk bewindslied is er een alternatief waar je wel het één hebt en niet het andere.

Als het om het mixen met mensen met achterstanden ging, zou any basisschool met meer dan 70% uitstroom naar het VMBO school een voorbeeldschool zijn. Maar de PVV heeft het over het multiculturalisme en multiculturele scholen.

Alsof elke school met meerdere nationaliteiten een poel van achterstand is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')