abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 december 2007 @ 16:57:58 #226
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_55465871
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 16:10 schreef -skippybal- het volgende:
Ik vind het ook altijd kut als bepaalde bandjes bekend worden bij het 'normale' publiek zeg maar.
Niet zozeer dat ze het kennen, maar meer dat je dat je dan bij optredens ook al die figuren krijgt die "wel even gaan kijken"
Ik kan me nog herinneren dat er van Chelsea Dagger binnen no time ook een skihutversie bestond.
pi_55465975
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 16:06 schreef frame-saw het volgende:
Ze zaten te twijfelen tussen die en deze, maar ik vind The Wombats veel leuker als underground-bandje een beetje, al is ie ook wel bekender door MTV. En Amy Winehouse kent iedereen inmiddels wel.

Vorig jaar was ik Fratellis ook wel zat, te vaak gehoord. Straks gebeurt het ook met The Wombats, en Amy Winehouse vind ik toch al ruk (Valerie kan ik dan wel weer waarderen).
Sowieso vind ik het origineel van Valerie stukken beter, maar ik vind Mark Ronson dan ook een 'one-trick-pony'. Maar ehh...wat had je dan verwacht met The Wombats? Dit gebeurd met alle temporele muziek. The Wombats is ook allang geen underground-bandje meer. Dat 3FM het pas sinds een paar maanden draait, betekend niet dat het in Engeland al niet doodgehypt is.

De komende maanden ontdekt Nederland het, al dan niet door 3FM. De maanden daarna staan ze in de kleinere popzalen, dan hebben ze hun tweede binnenlande radio-hit, daarna staan ze op alle festivals, ze brengen hun tweede album uit wat flopt, en dan is iedereen ze weer vergeten. Laatste twee opties moeten nog blijken, natuurlijk.

Al sinds begin 2006 stonden ze in al die Britse standaard-Britpop-blaadjes, en hadden ze uitverkochte zalen. In de UK zijn ze alweer een gepassioneerd station. Die zijn weer bezig met de volgende hypes. Nou, laat me raden. Binnen 3 maanden worden Joe Lean & The Ling Long uitgekozen tot de nieuwe Beatles. 3 maanden later The Courteeners zeker?
pi_55466027
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 16:56 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook gewoon de radio uit laten staan. Dan heb je verder weinig last van de dooddraaifactor.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar de muziek dringt toch vaak wel door. Bij optredens, in reclamespotjes, uit de radio bij andere mensen, wanneer je rustig de Serious Request probeert te volgen...

* Aisumasen zet de radio de komende 3 minuten dan ook uit
pi_55466092
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 17:03 schreef Aisumasen het volgende:

[..]
De komende maanden ontdekt Nederland het, al dan niet door 3FM. De maanden daarna staan ze in de kleinere popzalen, dan hebben ze hun tweede binnenlande radio-hit, daarna staan ze op alle festivals, ze brengen hun tweede album uit wat flopt, en dan is iedereen ze weer vergeten. Laatste twee opties moeten nog blijken, natuurlijk.
Die gaat m'n archief in inderdaad.

En nu ga ik even in een hoekje van de kamer zitten kotsen, chelsea dagger op 3fm.
Eins, zwei, hoeplakai.
  zaterdag 22 december 2007 @ 17:35:30 #230
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_55466753
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 15:51 schreef frame-saw het volgende:

Wel beetje jammer dat Let's Dance To JD dé hit van Serious Request is nu, net als Fratellis vorig jaar
Gewoon naar de Vlaamse luisteren/kijken. Grappiger, de mensen hebben meer smaak en leukere gasten in het huis, zoals The Van Jets gister.

Overigens heb ik een videoclip met Let's Dance to JD gemonteerd, waarbij ik het nummer op 1 dag rond de 100 keer heb gehoord. Een paar keer op de radio kan er voor mij nog wel bij
pi_55467203
Ik luister zowiezo vrijwel geen radio. Ik word dan gek van mezelf als ik weer het hele fm-bereik afzoek naar iets zonder reclame of dj's die er doorheen praten.
What Would Goku Do
  zaterdag 22 december 2007 @ 18:12:51 #232
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_55467632
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 17:35 schreef JelleS het volgende:

[..]

Gewoon naar de Vlaamse luisteren/kijken. Grappiger, de mensen hebben meer smaak en leukere gasten in het huis, zoals The Van Jets gister.
Belgen (Vlamingen, that is) hebben sowieso meer smaak
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_55467750
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:12 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Belgen (Vlamingen, that is) hebben sowieso meer smaak
En ook meer fatsoen bij optredens.
  zaterdag 22 december 2007 @ 18:17:50 #234
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_55467776
Vlamingen zijn gewoon tof!
Vlaanderen bij Nederland !!!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zaterdag 22 december 2007 @ 18:54:54 #235
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_55468714
Dat dan weer niet skippy, gewoon alle idioten hier eruit gooien en de toffe Belgen (de bandleden van Girls in Hawaii en Ghinzu mogen zo naar binnen) hier heen halen.
pi_55470356
The Van Jets zijn tof ja, en ik ken ook een aantal Vlamingen met een zeer toffe muzieksmaak.

En Aisumasen, ik ken The Wombats ook al veel langer maar het is gewoon kut als iets mainstream wordt in Nederland, ik kom toch nooit in Engeland dus tsja daar heb ik niet veel mee dan. En er zijn genoeg bandjes die daar wel zijn doorgebroken en hier niet.

En ja het origineel is ook beter maar ik kan deze track ook wel aanhoren, en Ronson is juist vet. Maar dat is een mening
  zaterdag 22 december 2007 @ 20:51:12 #237
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_55471998
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 17:03 schreef Aisumasen het volgende:

Al sinds begin 2006 stonden ze in al die Britse standaard-Britpop-blaadjes, en hadden ze uitverkochte zalen. In de UK zijn ze alweer een gepassioneerd station. Die zijn weer bezig met de volgende hypes. Nou, laat me raden. Binnen 3 maanden worden Joe Lean & The Ling Long uitgekozen tot de nieuwe Beatles. 3 maanden later The Courteeners zeker?
Overdrijven is natuurlijk ook een vak. Hun officiële Europese debuut schoot nog geen maand geleden naar de eerste plek van de Britse albumlijsten, dus dat "gepasseerd station" is een beetje overdreven. Eerder dat ze nu eindelijk hun momentum hebben om weten te zetten in daadwerkelijke verkoopcijfers.

En ja, The Wombats stonden een jaar geleden ook al op London Calling, maar toen waren ze echt niet significant zwaarder gehypt dan de vele andere onbekende namen die toen het festival bemanden.
In Engeland wordt èlke nieuwe band zo een beetje breed uitgemeten in de pers, maar er zijn er maar heel weinig die daarvan daadwerkelijk doorbreken. Alsof iemand nu werkelijk nog zit te wachten op de Little Man Tates, Mojo Fins, Answering Machines, Paddingtons, Longviews, Upper Rooms, Others en Twangs van deze wereld. Biffy Clyro wordt ook al iets van 7 jaar op rij als "aanstormend talent" aangestipt, om maar iets te noemen. Echt, welk bandje er ook moge doorbreken over een jaar van nu, de eerste hypende reviews zijn allang geschreven; iedereen wil gewoon de eerste zijn die een nieuw bandje ontdekt. Maar een lovende recensie in een Brits muziekblad is eigenlijk gewoon gebakken lucht, tenzij de positieve bewoordingen langer dan een paar maanden aanhouden.

Dus als je goed zoekt, dan kun je vast wel een aantal positieve Wombats reviews terug vinden in grote bladen begin 2006. Maar zo groots waren ze toen echt nog niet, hoor. "Uitverkochte zalen" is ook heel relatief. De èchte hype en doorbraak, ook in Engeland, is er pas dit jaar van gekomen.

En het zou best kunnen dat Joe Lean & The Jing Jang Jong.of the Courteneers nog ooit een keer zullen doorbreken; de Britse hypebladen besteden er in elk geval genoeg aandacht aan. Maar het kan ook best zo zijn dat iedereen ze over een half jaar weer gewoon vergeten is. Elke week is er namelijk weer een nieuwe potentiële Next Best Thing, en als die van vorige week niet aanslaat, is ie net zo makkelijk weer afgeserveerd als ie was opgediend.
pi_55472457
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:51 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Overdrijven is natuurlijk ook een vak. Hun officiële Europese debuut schoot nog geen maand geleden naar de eerste plek van de Britse albumlijsten, dus dat "gepasseerd station" is een beetje overdreven. Eerder dat ze nu eindelijk hun momentum hebben om weten te zetten in daadwerkelijke verkoopcijfers. [..]
Ja, haha. Het was ook lichtelijk ironisch bedoeld, om aan te geven hoe snel het in Engeland met die bandjes gaat. Ik weet inderdaad niet exact welke zalen ze wanneer uitverkochten enzo, maar ik doelde op het standaard promo-praatje wat er over die bands verteld wordt. Ik doel ook niet specifiek op die Wombats, misschien maken ze het helemaal waar op hun tweede album.

Het ging er om dat frame-saw zei dat ze nog 'underground' waren en dat het jammer is dat hun plaat nu gedraaid wordt. Al snap ik haar punt ook wel. Aan de ene kant gun ik het een band natuurlijk van harte, dat ze maar miljoenen albums mogen verkopen en op alle festivals mogen staan. Aan de andere kant is het natuurlijk wel jammer dat ik nu naar de HMH zou moeten om een favoriete band van mij - Editors - te moeten zien, en niet meer gewoon naar Doornroosje.

Trouwens helemaal met je eens.
pi_55473481
Underground in Nederland nog, nouja ook sinds een maand niet meer. Je begreep het
pi_55473722
pagina 5 alweer
  zondag 23 december 2007 @ 05:27:05 #241
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_55483547
War een tekstken aallemaal. Doe 's normaal....

Pixies op de cd spedledr geniaal
LastFM
pi_55486544
quote:
Op zondag 23 december 2007 05:27 schreef -skippybal- het volgende:
War een tekstken aallemaal. Doe 's normaal....

Pixies op de cd spedledr geniaal

Uuuh...skippy?

Misschien een goed idee als jij eens van de fles afblijft.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_55489484
quote:
Op zondag 23 december 2007 12:30 schreef jakkop het volgende:

[..]

Uuuh...skippy?

Misschien een goed idee als jij eens van de fles afblijft.
Agree
pi_55489796
Deze week naar Spinvis in Tivoli geweest; dramatisch slecht concert.

Het voorprogramma verdient wel een aanbeveling hier: The Madd uit Rotterdam

Eenvoudig bandje met Beatlesound die de NL'se Beatmuziek uit de jaren zestig laat herleven (aldus de critici). Ik zag een zeer enthousiaste band met een aanstekelijke sound en een zanger die de nummers in vlot tempo aan elkaar praatte in onvervalst Rotterdams... => http://www.themadd.com/
pi_55491192
Maar dan rest wel de vraag: Waarom vond je Spinvis zo slecht?
What Would Goku Do
pi_55492600
Klinkt wel op zich, maar niet wauwie.
pi_55492805
quote:
Op zondag 23 december 2007 14:23 schreef DutchTrain het volgende:
Deze week naar Spinvis in Tivoli geweest; dramatisch slecht concert.
Je moest zeker staan? Ja dan vind ik Spinvis ook niet tof.

Je moet Spinvis live zien in een goeie stoel, imo.
pi_55492989
gatver, spinvis. Da's zó 2005, en zó niet indie.

zondag 23 december 2007 @ 16:30:12 #249
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_55493081
Wow, ik wist niet eens dat ik nog op internet was geweest vannacht

Iig, gister toffe Balkanparty in Arnhem gehad. Met geïmporteerde blikken bier uit het Oostblok en een wannabe Gogol Bordello bandje
LastFM
pi_55493366
Mooi dat je een leuke avond hebt gehad haha, grote blikken bier dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')