Maar die smaak vind ik nou juist lekkerquote:Kweeperen zijn rauw vrijwel niet te eten door het harde en zure vruchtvlees. Ook komen de looistoffen tannine en fenolen in het vruchtvlees voor. Daarnaast zitten er veel steencellen, cellen met een harde wand, in. Kweeperen bevatten veel pectine en 10 à 14% suiker.
Het is vast weer iets Turks om iets te gaan zitten vreten wat je maag uit brandt ofzoquote:Op zondag 16 december 2007 22:13 schreef zarGon het volgende:
Net nog gegeten. Hemels.
En, kweeperen?!. Wat een benaming.
Lees de fucking OPquote:Op zondag 16 december 2007 22:14 schreef zarGon het volgende:
Je kunt ze niet rauw eten? Dat is hoe ik ze altijd eet. Waarom zou dat niet kunnen?
Ik las het eerst als Kwéépèren en dacht dat dat het scheldwoord was.quote:Op zondag 16 december 2007 22:17 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het is vast weer iets Turks om iets te gaan zitten vreten wat je maag uit brandt ofzo.
En nou is mijn woordenschat niet echt klein te noemen, maar ik dacht écht dat kweepeer zoiets was als 'lomperik' of 'snotlul' of 'dallevert'.
Gaat wel een beetje te ver. Alsof je dood gaat door de bacterieen door het te eten zonder te koken.quote:Kweeperen moet u altijd koken.
Had het gelezen,quote:Op zondag 16 december 2007 22:19 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Lees de fucking OP.
Blijkbaar gaat men vooral uit van de smaak en de textuur. Ik zeg: onzin.
Oh.quote:Op zondag 16 december 2007 23:08 schreef Chav het volgende:
Ach, jullie turken zijn toch gewend om elk stuk fruit hard te eten
stienparn?quote:Op maandag 17 december 2007 00:35 schreef InktVip het volgende:
wij noemen het thuis "steenperen"
maar misschien is dat fries? of mn oma heeft dat zelf zo verzonnen...
Jullie niet dan?quote:Op zondag 16 december 2007 23:09 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Oh.
Nou ja, ik voel het stukje kweepeer nu nog zitten, dat wel.
In stukjes snijden en even in de microgolfquote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:16 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb er gisteren twee gekocht, gewoon uit nieuwsgierigheid.![]()
Maar ik heb nog geen leuk, eenvoudig recept kunnen vinden via google.
Iemand een idee?
Voor een eerste experiment spreekt deze werkwijze me wel aan!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
In stukjes snijden en even in de microgolf
Turkse of Marokkaanse winkels hebben ze vaak wel liggen.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:31 schreef Martijn_77 het volgende:
Waar zijn die dingen te koop?
Ben ze bij de groentenboer nog niet tegengekomen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |