Waar is dat precies?quote:
Dat er bij jullie meer ligt viel te verwachten,want uitsneeuwende mist in combinatie met meer vervuilde lucht zorgt bij dit soort verschijnselen altijd voor meer sneeuw.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:18 schreef Mutant01 het volgende:
Wederom R'dam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit is dus ook geen neerslag zoals normaal, maar neersneeuwende mist. Als je op buienradar kijkt zie je ook geen neerslag.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:19 schreef lambalgen het volgende:
En dat terwijl er de hele week al met zekerheid geen neerslag voorspeld werd
De Eendracht gebied.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:30 schreef Againzender het volgende:
[..]
Waar is dat precies?
Hier alleen maar wat motsneeuw
sneeuw? Nee, waarschijnlijk nietquote:Op donderdag 20 december 2007 14:01 schreef liefie_ het volgende:
Komt er nog meer?
ah, dat is toch wel een stukje westelijker dan ik zitquote:
Ja maar ik wil sneeuwquote:Op donderdag 20 december 2007 14:05 schreef kepler het volgende:
[..]
sneeuw? Nee, waarschijnlijk niet
Kou? Misschien
Idd, dit is vrijwel niet te voorspellen en bovendien kan 100 meter het verschil maken tussen 2 cm sneeuw en niks. Zeker bij schoorsteensneeuw.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:59 schreef kepler het volgende:
[..]
dit is dus ook geen neerslag zoals normaal, maar neersneeuwende mist. Als je op buienradar kijkt zie je ook geen neerslag.
Valt moeilijk te voorspellen denk ik
Maar de echte kou, zal nog wel komen in Januari en Februari.quote:Terug naar de actualiteit. Het koude weer lijkt in ieder geval t/m zaterdag te duren, waarbij zaterdag een mooie schaatsdag kan worden. Te verwachten is, dat morgen geleidelijk weer iets drogere lucht zal worden aangevoerd. De nachttemperaturen, die in de afgelopen nacht en ochtend bijna nergens lager kwamen dan -5 zouden dan plaatselijk in de matige vorst kunnen belanden. Overdag klimt de temperatuur geleidelijk omhoog. Na het weekend is een verzachting te verwachten. Hoe dit precies uitpakt is onzeker; het lijkt er nu op dat dit maar langzaam plaats vindt doordat de wind meer in de zuidhoek dan in de westhoek terecht komt. Het centrum van het hogedrukgebied komt in de buurt van Slowakije te liggen terwijl oceaanstoringen maar moeizaam tot west Europa gaan doordringen. Voorlopig luidt de verwachting toch: vanaf maandag zachter en nauwelijks vorst meer.
bron
Waar ligt deze sneeuw dan?? Ik woon zelf in Roermond, maar ik zie hier echt nergens sneeuw liggen hoorquote:Op donderdag 20 december 2007 15:16 schreef Maureentje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omgeving Roermond![]()
![]()
Ga ik 1 middag weg uit amsterdam, sneeuwt het daarquote:
Woon ook in Roermond maar kwam met de fiets van Horn afquote:Op donderdag 20 december 2007 16:14 schreef BaCo_86 het volgende:
[..]
Waar ligt deze sneeuw dan?? Ik woon zelf in Roermond, maar ik zie hier echt nergens sneeuw liggen hoor
![]()
![]()
Dat is waarschijnlijk gewoon regen. De temperaturen zijn te hoog.quote:Op donderdag 20 december 2007 22:57 schreef Caesu het volgende:
[ afbeelding ]
sneeuwval tijdens de kerstdagen?
ach, paar dagen geleden was de voorspelling dat het vanaf zaterdag flink zou gaan dooienquote:Op donderdag 20 december 2007 22:43 schreef axz0l het volgende:
[ afbeelding ]
Waardeloos...
Als het zo doorgaat moeten we voor de 'kou' naar de Nederlandse Antillen :p
De Oper kent anders wel een dubbel zo hoge rekenresolutie. Net als de Controle-run. De andere leden zijn minder onnauwkeurig.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:09 schreef Cootz het volgende:
Die sneeuwpluim ziet er al gauw heel rooskleurig uit, maar vergeet niet dat er altijd nog 45-48 leden gewoon helemaal 0,0 sneeuwval geven. Maar nee, inderdaad, de OPER geeft op 1e kerstdag ook 3 mm...
quote:De meeste leden van het ensemble nemen met kerst afscheid van het decemberwintertje. Ook de 'oper' ofwel de operationele oplossing (rode lijn) is weer van de partij. De oplossing met de hoogste resolutie was eerder nog een dissonant.
Aan het begin werd de verzachting inderdad steeds een beetje uitgesteld.quote:Op vrijdag 21 december 2007 02:07 schreef kepler het volgende:
[..]
ach, paar dagen geleden was de voorspelling dat het vanaf zaterdag flink zou gaan dooien
Jawel hoor, vandaag.quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:17 schreef WEST het volgende:
ach officieel is de winter nog niet begonnen dus
het is nog steeds herfstquote:
van de knmi sitequote:Op zaterdag 22 december 2007 om 7u08 MET begint officieel de winter van 2007/2008. Meestal begint de winter op de 21e december en ook in 2008 is dat weer het geval. Soms is 20 december de begindatum, zoals in de 21e eeuw in 2080, 2084, 2088, 2092 en 2096.
1 december is die begonnen, meteorologische seizoenen beginnen altijd op de 1e van de maand.quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:22 schreef Lariekoek het volgende:
En de meteorologische winter begon al op 6 december.
Het is vandaag de 21ste.quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:35 schreef WEST het volgende:
[..]
het is nog steeds herfst
[..]
van de knmi site
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |