er is gewoon boekwinst gemaakt op Kezman hoorquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, net als op Mateja Kezman zal PSV er wel weer verlies op maken. [ afbeelding ]
2 miljoen verlies, maar das goedkoop als je het gaat delen door het aantal goals en titelsquote:Op woensdag 5 maart 2008 13:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er is gewoon boekwinst gemaakt op Kezman hoor
ik had het over boekwinst, hij zal nog voor een miljoen of 3 op de ballans gestaan hebben. TOV van de aankoopprijs is er wat verlies geleden ja. Maarja dat verdienden we inderdaad terug met zn goals en titels. Bovendien betaalt Chelsea over het algemeen het totale bedrag ineens volgens mij! En dat is bij andere clubs wel andersquote:Op woensdag 5 maart 2008 14:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
2 miljoen verlies, maar das goedkoop als je het gaat delen door het aantal goals en titels
Stiekem is A3 onze dubbelspionquote:
quote:VVV-trainer Wetzel: 'Irritatie rond Amrabat neemt toe'
Datum: 2-apr-2008 15:48
Dat Nordin Amrabat (foto, tweede van rechts) een begenadigd voetballer is, zullen zijn teamgenoten bij VVV-Venlo ook wel toegeven. De 21-jarige aanvaller heeft er zelfs een transfer naar PSV aan te danken. Maar nu vinden zijn VVV-collega's dat hij het overdrijft en teveel voor eigen succes gaat. Coach André Wetzel voelt wrevel ontstaan bij de Limburgse ploeg. 'Die zelfzuchtige trekjes moeten echt uit zijn spel,' aldus de trainer woensdag in VI.
Aanleiding voor het gemor binnen de spelersgroep is het met 2-1 verloren duel tegen Excelsior van zaterdag. Amrabat had aan de bal geen oog voor zijn medespelers en ruziede bovendien openlijk met Jason Oost over het nemen van de penalty. 'Wat er bij die strafschop gebeurde is niet goed te praten,' zucht Wetzel. 'Nordin doet elke wedstrijd zijn stinkende best, maar zijn manifestatiedrang zit hem in de weg.'
De coach denkt echter niet dat het gedrag van het talent te maken heeft met zijn transfer. 'Ik geloof niet dat hij met zijn gedachten al bij PSV zit. In dat geval zou ik bij Nordin gelatenheid moeten bespeuren, maar het tegenovergestelde is waar. Die zelfzuchtige trekjes moeten echt uit zijn spel, maar ik ben bang dat hij ze bij ons niet meer gaat afleren.'
Wetzel weet nog niet of Amrabat komend weekend weer op een basisplaats kan rekenen. Eerst wil hij een gesprek met zijn pupil. 'Op basis daarvan zal ik bepalen of hij zondag tegen AZ een basisplaats heeft,' legt de trainer uit. 'Belangrijk daarin is ook de houding van de andere spelers. Als zij aangeven dat ze Nordin zat zijn, heb ik als trainer geen keuze. Zo ver is het nog niet. Maar dat de irritatie toeneemt, kan ik niet ontkennen.' (DH)
quote:VVV ergert zich aan Nordin Amrabat
Door LUDO VAN DENDEREN
VENLO - Vanwege tentamens miste Nordin Amrabat vrijdagmorgen de training van zijn club VVV, maar ook zonder zijn aanwezigheid werd er veel over de in de zomer naar PSV verkassende aanvaller gesproken.
De jeugdinternational moet er ernstig rekening mee houden dat hij zondag (aanvang 12.20 uur) tegen AZ op de bank begint, omdat zijn medespelers en de technische staf zich de laatste weken gruwelijk ergeren aan zijn solistische gedrag.
Lang heeft trainer André Wetzel zijn pupil de hand boven het hoofd gehouden, maar in de wedstrijd tegen Excelsior lijkt Amrabat ook bij hem zijn laatste restje krediet verspeeld te hebben. Tijdens het verloren duel (2-1) keek Amrabat nauwelijks om naar zijn medespelers en voetbalde zijn eigen wedstrijd.
Bij de in Rotterdam toegekende strafschop ging Amrabat vervolgens helemaal zijn boekje te buiten. Volgens afspraak zou Jason Oost de pingel nemen, maar ook Amrabat meldde zich op elf meter. Wat volgende was een langdurige, hevige discussie met Oost, die door al het gedoe zijn concentratie blijkbaar verloor en de penalty miste.
,,Ik heb Nordin gezegd dat het de taak van de keeper van de tegenstander is om Oost uit zijn concentratie te brengen, niet de zijne,’’ zegt Wetzel. ,,Maar wat nóg meer stoort, is dat hij vervolgens op tv verklaart dat hij die strafschop zeker wél benut had.’’
Wetzel beslist zaterdag of Amrabat inderdaad op de bank begint. ,,Dit is een dilemma, want het gaat tegen de natuur van mij als trainer in om zo’n speler te passeren. Maar ik moet ook naar het elftal luisteren. Nordin is onze turbo, maar als de motor ofwel de ploeg sputtert, heb je daar niets aan.’’
quote:Amrabat richt zich bij PSV op de flank
14 juli 2008
Nordin Amrabat richt zich bij zijn nieuwe club PSV op de plek rechtsvoor die is vrijgekomen door het vertrek van Jefferson Farfán. "Op de flank ben ik op m'n best en aan de manier waarop Koevermans en Lazovic afmaken, kan ik niet tippen", zei de jonge aanvaller maandag na afloop van zijn eerste training in Eindhoven.
De concurrentie op rechts bestaat volgens Amrabat uit de andere nieuweling Reimond Manco, Edison Méndez en Jason Culina. Bij zijn vorige club VVV speelde Amrabat zowel op rechts als in de spits en op links. Als het moet kan hij nog steeds op al die posities uit de voeten, liet hij weten. "Als ik maar speel", lachte de 21-jarige.
Bij VVV blonk Amrabat uit in een vrije rol, vaak in de tegenstoot. PSV is normaal de ploeg die het spel moet maken met meer spelers voor de goal. "Dat is een grotere uitdaging", aldus de nieuwkomer. Bij PSV wil hij af van het stempel dat hij een egoïstische speler is. "Liever word ik kampioen met vijf eigen doelpunten dan geen kampioenschap met twintig goals. Ik leef van mijn acties maar moet de middenweg zoeken."
Een eventuele selectie voor de Olympische Spelen beschouwt Amrabat niet als een belemmering voor zijn voorbereiding bij PSV. "Van trainen onder Foppe de Haan is nog nooit iemand slechter geworden."
Manco vanaf links en Amrabat vanaf rechts............quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:07 schreef DeVinger het volgende:
Het gaat tussen hem en Manco denk ik?
Volgens mij zijn ze beiden beter dan Dzudzscak of hoe je dat ook schrijft. Hij had een geweldig begin maar is daarna toch aardig teruggevallen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:59 schreef PyTh het volgende:
[..]
Manco vanaf links en Amrabat vanaf rechts............
quote:Amrabat: "In alles moet er nu een tandje bij"
25 augustus 2008
Als junior redde Nordin Amrabat het niet in de opleiding van Ajax. Via diverse amateurclubs en eerstedivisionisten FC Omniworld en VVV Venlo stootte de aanvaller alsnog door naar de Nederlandse top. Met zijn nieuwe werkgever PSV veroverde hij zaterdagavond de Johan Cruijff Schaal.
"Het is mijn eerste prijs, dat is voor mij heel belangrijk. Ik wilde deze trofee écht graag winnen", aldus Amrabat, die kritisch is over zijn eigen spel. "Ik ben niet echt tevreden. Te vaak was zaterdag mijn eindpass niet goed. Dat kwam ook omdat Feyenoord veel spelers liet terugzakken. Zo stond Denny Landzaat bijvoorbeeld vaak in de passlijn. Door die tactiek konden we Danko Lazovic niet echt betrekken in ons positiespel, maar hij scoorde wel. Dat is het belangrijkste."
De 21-jarige aanvaller liet zélf in de slotfase de uitgelezen kans liggen op de 3-0. Slechts enkele meters voor open doel tikte hij een voorzet van Balazs Dzsudzsak over de lat. "De bal kwam op mijn kuit in plaats van mijn voet. Ach ja, dat is het leven", staat Amrabat niet te lang stil bij de misser. "In alles moet er nu een tandje bij. Mijn ploeggenoten bij PSV zijn al jaren op hoog niveau actief. Ik heb lang bij de amateurs gezeten en moet nog veel leren. Het rendement moet omhoog."
Hoewel Amrabat bij de landskampioen als vleugelspeler is gehaald, speelde hij zaterdag in de slotfase plots als centrumspits. "Maar ik ben geen gegadigde om op die positie te spelen", haast de jeugdinternational zich te zeggen. "Alleen omdat Feyenoord één-op-één ging spelen, schoof de trainer me de laatste tien minuten door. Ik richt me dit seizoen volledig op een positie aan de zijkant. Ik ga daar mijn stinkende best doen en probeer er het maximale uit te halen."
"Het niveau bij PSV ligt flink hoger dan ik was gewend, maar ik speel mijn eigen spel en luister goed naar de ervaren jongens. Ik wil de komende maanden groeien en ook als ploeg kunnen we nog stappen maken", legt Amrabat uit. "Tegen Feyenoord werd duidelijk dat we sneller moeten omschakelen van balbezit naar balverlies. Ook moeten we meer druk zetten op de verdediging van de tegenstander. Voldoende puntjes om de komende maanden aan te werken."
Inderdaad. Mar hij deed ook positieve dingen. Noem je die ook of niet?quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:16 schreef sjimz het volgende:
Kwam goed weg dat hij geen rode kaart kreeg voor die smerige overtreding.
Niet als het negatieve het overschaduwd.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:37 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Inderdaad. Mar hij deed ook positieve dingen. Noem je die ook of niet?
Zijn lachwekkende schwalbe bedoel je?quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:37 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Inderdaad. Mar hij deed ook positieve dingen. Noem je die ook of niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |