Amen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 22:25 schreef alwaysthebest het volgende:
Ze praat echt heel kinds.
Ik erger me meer en meer aan haar.
Echt ongelofelijk goed.quote:Op zaterdag 15 december 2007 21:34 schreef BVO het volgende:
Volledige studioversie in MP3:
Nathalie Makoma - And I'm telling you
Kijk eens http://www.dsprivilege.nl/mp3/quote:Op zaterdag 15 december 2007 23:50 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Echt ongelofelijk goed.
Heb je nog meer van die volledige studioversies?(gezien de link vast niet..
)
En daar word ik dus zó kriebelig van. Dat het in Nederland allemaal zo gewoontjes moet zijn, zo alledaags. 'Wat is ze lekker normaal'. 'Ze doet me zo denken aan mijn buurvrouw, zo'n lekker doorsnee meid.' "En echt niet arrogant, maar juist zo bescheiden!'quote:Op zondag 16 december 2007 01:14 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Bah, heb een hekel aan zulke overdreven negerinnen. Ook too much voor Nederland.
nee hoorquote:Op zondag 16 december 2007 12:39 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En daar word ik dus zó kriebelig van. Dat het in Nederland allemaal zo gewoontjes moet zijn, zo alledaags. 'Wat is ze lekker normaal'. 'Ze doet me zo denken aan mijn buurvrouw, zo'n lekker doorsnee meid.' "En echt niet arrogant, maar juist zo bescheiden!'
Ik ben die Mauds, die Floortjes, dievolledig zat. En weet dat ik daarin zowat alleen sta. Zucht.
SO true. Ikvind het echt verbazingwekkend dat er mensen zijn - en zo rondlezend zijn het er best veel - die Nathalie níet by far de beste vinden. Ze IS namelijk by far de beste, toegegeven, het niveau van de kandidaten is nog nooit zo hoog geweest maar zelfs tussen die goede kandidaten steekt zij er met kop en schouders bovenuit. Sterker nog, ik denk dat zij een van de allerbeste finalisten wereldwijd is, ze is qua stem bijvoorbeeld veeeeeeeeeel beter dan Leona Lewis die dor Simon Cowell de beste kandidaat ooit genoemd werd. Voor Nederland is ze echter veel te zwart, dat kan je op je klompen aan voelen komen.quote:Op zondag 16 december 2007 12:39 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En daar word ik dus zó kriebelig van. Dat het in Nederland allemaal zo gewoontjes moet zijn, zo alledaags. 'Wat is ze lekker normaal'. 'Ze doet me zo denken aan mijn buurvrouw, zo'n lekker doorsnee meid.' "En echt niet arrogant, maar juist zo bescheiden!'
Ik ben die Mauds, die Floortjes, dievolledig zat. En weet dat ik daarin zowat alleen sta. Zucht.
quote:Op zondag 16 december 2007 12:50 schreef shiNinG_staR het volgende:
Enige minpuntje: haar jurk, ze leek wel een Hema-worstje in kerstcadeaupapier.
Je moet er maar net van houden. Goed of niet, ik kan er niet naar luisteren.quote:Op zondag 16 december 2007 12:50 schreef Shitney het volgende:
[..]
SO true. Ikvind het echt verbazingwekkend dat er mensen zijn - en zo rondlezend zijn het er best veel - die Nathalie níet by far de beste vinden. Ze IS namelijk by far de beste, toegegeven, het niveau van de kandidaten is nog nooit zo hoog geweest maar zelfs tussen die goede kandidaten steekt zij er met kop en schouders bovenuit. Sterker nog, ik denk dat zij een van de allerbeste finalisten wereldwijd is, ze is qua stem bijvoorbeeld veeeeeeeeeel beter dan Leona Lewis die dor Simon Cowell de beste kandidaat ooit genoemd werd. Voor Nederland is ze echter veel te zwart, dat kan je op je klompen aan voelen komen.
Ja! Ja! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!quote:Op zondag 16 december 2007 00:27 schreef BVO het volgende:
Ik denk trouwens wel dat dit vanavond de meest legendarische performance tijdens 4 edities Idols is he?
Nou, echt niet.quote:Op zondag 16 december 2007 00:27 schreef BVO het volgende:
Ik denk trouwens wel dat dit vanavond de meest legendarische performance tijdens 4 edities Idols is he?
Jij denkt dat ze volgende week nóg beter zal zijn?quote:
Er schiet me zo niks te binnen, dus dat legendarische hebben we mijnsinziens nog niet gehad.quote:Op zondag 16 december 2007 14:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze volgende week nóg beter zal zijn?![]()
(Welk optreden dan wel, volgens jou? Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar!)
Dat klinkt lekkerder inderdaad. Maar gisteren vond ik het niets.quote:Op zondag 16 december 2007 16:48 schreef oYo het volgende:
Wat dacht je van ingetogen zoals hier...
http://www.youtube.com/watch?v=ApKJxx95_MA
Joh, lul niet, je kan het door je saaie smaak ruk vinden, maar je vergeet het niet.quote:Op zondag 16 december 2007 14:08 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Er schiet me zo niks te binnen, dus dat legendarische hebben we mijnsinziens nog niet gehad.
Dit optreden ben ik zo weer vergeten denk ik. En als men me eraan herinnert dan zie ik Nathalie weer heel erg schokkerig bewegen en raar doen. Ik vind dit gekunstel niks en zeker niet werelds.
Eng maar hilarisch en briljantquote:Op zondag 16 december 2007 13:12 schreef alwaysthebest het volgende:
Toen ze helemaal stond te trillen, inclusief tieten en haar, datw as toch gewoon eng?!
Ik miste je aanwezigheid in IDO tijdens haar performance.quote:Op zondag 16 december 2007 17:30 schreef Zhenar het volgende:
Ik heb nog helemaal niet geadoreerd in dit topic!![]()
![]()
Ik heb het net via internet gekeken en eventjes voelde ik mij niet meer brakquote:Op zondag 16 december 2007 17:31 schreef BVO het volgende:
[..]
Ik miste je aanwezigheid in IDO tijdens haar performance.
Raffa was briljant, maar kom op... hier had iedereen echt zoiets van; WTF gebeurt hier?quote:Op zondag 16 december 2007 00:27 schreef BVO het volgende:
Al die hoofdbewegingen ook; echt perfect!quote:Op zondag 16 december 2007 17:36 schreef BVO het volgende:
Zoals ik al zei;
[..]
Raffa was briljant, maar kom op... hier had iedereen echt zoiets van; WTF gebeurt hier?
Dat is er de afgelopen 2 jaar al wel geweest (maar dan alleen over dat seizoen, en in de eerste rondes veel werk kan ik je verzekeren) maar misschien is een best-performance-ever tournament ook een goed idee.quote:Op zondag 16 december 2007 17:34 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik heb het net via internet gekeken en eventjes voelde ik mij niet meer brakWát geniaal was dat zeg!
![]()
![]()
![]()
Echt, fuck die hatersDit optreden mag in het rijtje bij Raffa's Disco Inferno
![]()
Eigenlijk zou dat wel een tof tournament zijn: beste/meest spraakmakende optreden in een Idols-liveshow.
klopt inderdaad. Om Simon Cowell te quoten: "That was in a different league"quote:Op zondag 16 december 2007 17:36 schreef BVO het volgende:
Zoals ik al zei;
[..]
Raffa was briljant, maar kom op... hier had iedereen echt zoiets van; WTF gebeurt hier?
Lol, er reageren ook buitenlanders.quote:Op zondag 16 december 2007 17:44 schreef BVO het volgende:
Al veelbekeken op Youtube aan de reactietijden te zien: http://www.youtube.com/watch?v=VoQfuiwnw-s
2269 keer.quote:Op zondag 16 december 2007 17:44 schreef BVO het volgende:
Al veelbekeken op Youtube aan de reactietijden te zien: http://www.youtube.com/watch?v=VoQfuiwnw-s
quote:Op zondag 16 december 2007 18:00 schreef Greys het volgende:
Ik vind het juist super dat het een beetje een 'vreemde vogel' is
Al die saaie mutsen hebben we nou wel gezien, dan is ze voor je het weet alleen nog maar samen met Sharon bij de EO te zien.
Haren wild, piercings oppoetsen, schudden en trillen en blingen en zingen maar!
Ja, laten we alles iets minder doen, net zolang tot er een eenheidsworst over blijftquote:Op zondag 16 december 2007 18:02 schreef alwaysthebest het volgende:
Dat grommen valt me overigens nu pas op (gister zat ik helemaal gefocust naar haar gefreak te kijken), had ook wel iets minder gekund.
Top.quote:Op zondag 16 december 2007 18:20 schreef BVO het volgende:
[..]
Ja, laten we alles iets minder doen, net zolang tot er een eenheidsworst over blijft.
Ik wel, ik hou niet zo van poppenkast.quote:Op zondag 16 december 2007 17:26 schreef BVO het volgende:
[..]
Joh, lul niet, je kan het door je saaie smaak ruk vinden, maar je vergeet het niet.
Sandy is poppenkast.. deze vrouw is gek maar échtquote:Op zondag 16 december 2007 22:01 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik wel, ik hou niet zo van poppenkast.
I'm with ya!quote:Op zondag 16 december 2007 12:39 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Precies, ze is zeker niet iedereens favoriet want ze is nogal aanwezig en daar houden 'we' nou eenmaal niet zo van ("Doe maar gewoon.." mentaliteit) maar ik zit potverdorie toch liever naar dit te kijken dan naar de zoveelste sufkut die probeert alle rifjes en adlibjes van Beyoncé en Mariah zo netjes mogelijk te kopiëren.quote:Op zondag 16 december 2007 22:22 schreef suus21 het volgende:
ik vind dat hele kind vreselijk maar ze is zeker de beste van al die suffe kinderen.
Wauw.quote:Op zondag 16 december 2007 22:19 schreef marky het volgende:
Het was duidelijk een liedje dat uitnodigt om er vreselijk op los te gaan. Ik vond het over the top. Je kan het vol vuur brengen maar doe niet zo gek.
Ik vond er op You tube ook een gezongen door een jongen ook een wonderbaarlijke uitvoering
http://www.youtube.com/watch?v=od3sbMeYokI&feature=related
EENSquote:Op zondag 16 december 2007 12:39 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Je bent niet de einige, ik ben het wel met je eens.quote:Op zondag 16 december 2007 12:39 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik dat optreden zag, werd ik bang. Heel bang. Maar het geeft een verslavend effect dus na een tijdje ga je het waarderen en dan ga je de film zien en dan heb je een beetje door waarom ze zo overstuur is en dan kan je alleen maarquote:Op zondag 16 december 2007 22:52 schreef Erotica_ het volgende:
En trouwens, ze hield zich nog best wel inCheck dit:
http://www.youtube.com/watch?v=kC_u_q-iND0
Het origineel
quote:Op zondag 16 december 2007 22:55 schreef Cee het volgende:
Neemt niet weg dat ik nog steeds denk in deze versie dat ze ieder moment haar eigen long op gaat hoesten.
quote:Op zondag 16 december 2007 23:16 schreef suus21 het volgende:
wat is dat gezeur over die adlipjes? ofzoiets...
there you go.quote:In music, this instruction appears in sheet music to indicate that a part can be left out, such as an unnecessary accompaniment or that a passage is to be played in free time rather than in strict tempo. This kind of freedom with the beat for expressive ends, when not explicitly indicated by the composer, is known in classical music as rubato. The expression repeat ad libitum means that a passage may be repeated an arbitrary number of times.
More generally, the phrase ad libitum can be used to indicate an improvisation.
Amazing Grace.quote:Op zondag 16 december 2007 23:35 schreef Svensational het volgende:
Wie weet hoe het nummer heet dat ze bij de auditie zingt?
Amazing Gracequote:Op zondag 16 december 2007 23:35 schreef Svensational het volgende:
Wie weet hoe het nummer heet dat ze bij de auditie zingt?
Ja, love it!quote:Op zaterdag 15 december 2007 22:09 schreef jpg97 het volgende:
Ze zingt absoluut goed, maar haar "performance" is echt té over the top.
Ze maakt een karikatuur van zichzelf.
Klopt:quote:Op maandag 17 december 2007 07:29 schreef LeBeau het volgende:
"And I Am Telling You I'm Not Going" HOORT gewoon over the top performed te worden. Het is gewoon een beetje een wanhopige en wat trieste smeekbede, en Nathalie heeft het nummer (volgens mij) vaak genoeg gezongen in een musical om dat helemaal goed neer te kunnen zetten. Het lijkt me sterk dat ze dit gaat doen tijdens andere nummers, dus eigenlijk snap ik Erik's commentaar ook niet helemaal. Tijdens haar auditie, chorusline, trio en solo was ze niet zo "overdreven" als tijdens de eerste liveshow.
Inderdaad, heb geen idee. Maar werd er wel gek van.quote:Op zondag 16 december 2007 23:16 schreef suus21 het volgende:
wat is dat gezeur over die adlipjes? ofzoiets...
Nou, ik vind dat nog iets te vroeg om te zeggen, het is natuurlijk wel een nummer dat ze ontzettend vaak heeft gezongen dus ik ben wel benieuwd hoe ze het de volgende weken gaat doen...quote:Op maandag 17 december 2007 19:36 schreef shiNinG_staR het volgende:
Blijkt ze uiteindelijk gewoon de beste Idols-kandidate ever te zijn.
Volgens mij van X-factor.quote:Op maandag 17 december 2007 19:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Die Genelva, was/is dat ook geen Idols deelneemster?
Ik ook, maar het is bijna een crime als je dat hier zegt.quote:Op maandag 17 december 2007 21:21 schreef happyme28 het volgende:
Ik ben het wel met hem eens eigenlijk.
A whoooooooooooooooooole lotta, zelfs!quote:Op maandag 17 december 2007 22:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Je kan veel zeggen, je kan er niet van houden, je kan een pesthekel hebben aan Nathalie, maar een ding is zeker; er zat wel soul in.
Dat is NIET het commentaar van Henk-Jan Smits maar van een random poster die op zijn weblogs reageert!quote:Op maandag 17 december 2007 21:21 schreef happyme28 het volgende:
Commentaar van Henk Jan Smits op zijn web-log over het optreden van Nathalie:
Ja, ze mag blij zijn dat ik niet in de jury zit. Wat een verkrachting van zo'n mooi nummer. Daar moet je echt inlevingsvermogen voor hebben. Jennifer Hudson zingt het in de film (Dreamgirls) met zoveel bezieling en Jennifer Holliday op de soundtrack van de musical ook. Zelfs de uitvoering van de 11-jarige Bianca Ryan tijdens America's Got Talent is vol dynamiek, waardoor je kippevel krijgt. Gisteren moest ik vooral aan July van Idols 1 denken. Goed maar totaal over de top en zonder echte soul...
Geplaatst door: Henkjan Smits | 16 december 2007 om 13:00
Ik ben het wel met hem eens eigenlijk.
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 17 december 2007 21:34 schreef TheVulture het volgende:
Henk-Jan Smits is vooral goed om alles waar hij niks meer mee te maken heeft af te zeiken. Toen hij in X-factor zat was Idols ineens een kutprogramma want hij kon hier echt van iemand een ster maken... nou dat hebben we gezien. Sharon Kips toont haar Evangelische kruis alleen bij de EO en bij bijeenkomsten van Pinkerstergemeente Aan het Kruis genageld. Niet dat ik daar rouwig om ben maar het is zo goedkoop commentaar leveren.
Deze meid heeft meer talent in haar rechter teennagel dan Sharon Kips in haar hele lijf inclusief leverworst en dan durft mijnheer te beweren dat het niks is... ga maar lekker naar je kansloze talentjes van SYWBAP die niet eens drie tellen een zuivere toon kunnen vasthouden en een carriere opbouwen van 13-in-een-dozijn-jengelmuziek
Henk-Jan Smits
Onjuist, de plaatser staat onder de post. Kijk maar bij laatste berichten, daar staat Henkjan ook bij dit bericht.quote:Op maandag 17 december 2007 23:59 schreef Mrsgod het volgende:
[..]
Dat is NIET het commentaar van Henk-Jan Smits maar van een random poster die op zijn weblogs reageert!
Geplaatst door: Jordy Caris | 15 december 2007 om 23:30
Ja, ze mag blij zijn dat ik niet in de jury zit. Wat een verkrachting van zo'n mooi nummer. Daar moet je echt inlevingsvermogen voor hebben. Jennifer Hudson zingt het in de film (Dreamgirls) met zoveel bezieling en Jennifer Holliday op de soundtrack van de musical ook. Zelfs de uitvoering van de 11-jarige Bianca Ryan tijdens America's Got Talent is vol dynamiek, waardoor je kippevel krijgt. Gisteren moest ik vooral aan July van Idols 1 denken. Goed maar totaal over de top en zonder echte soul...
Dat moet ze, zoals Eric gisteravond al zei, ook niet te vaak doen. Sowieso een gek mens, maar wel lekker gek.
De CDP van Idols eigenlijkquote:Op dinsdag 18 december 2007 00:01 schreef Zhenar het volgende:
[..]HJ
verzuurde ex-mod is het gewoon
# Blizz Dat moet ze, zoals Eric gistquote:Op maandag 17 december 2007 23:59 schreef Mrsgod het volgende:
[..]
Dat is NIET het commentaar van Henk-Jan Smits maar van een random poster die op zijn weblogs reageert!
Geplaatst door: Jordy Caris | 15 december 2007 om 23:30
Dat moet ze, zoals Eric gisteravond al zei, ook niet te vaak doen. Sowieso een gek mens, maar wel lekker gek.
Ben toch benieuwd of je dit over een paar weken ook nog zegt, want als ze dit niet meer gaat evenaren ziet het er voor haar toch niet zo kansrijk uit. Maar vooral dacht ik al tijdens haar optreden dat het gewoon too much was. Niet alleen als ze dit steeds zo blijft doen (zoals Eric ook al zei na afloop), maar deze keer ook al. Ik vrees dat ze niet echt in staat is iets 'klein' of ingetogen neer te zetten. I'm telling you, she is not going to win!quote:Op maandag 17 december 2007 21:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb het fragment van Nathalie nog maar eens terug zitten kijken en het is toch echt wel het meest fantastische optreden uit de Idols-geschiedenis
Raffaëla en Maud komen binnenkort allebei met een nieuw album. En Raffaëla is trouwens komende zaterdag te zien in Idols.quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:47 schreef J-net het volgende:
Ik denk dat HJ gewoon vet jaloers is dat er dit keer in Idols wel iemand zit die het langer dan 1 of 2 albums gaat volhouden. Jamai is nu een musicalster, net als Jim, Hind is ook nog geen A ster (wel meeste potentie), Boris blijft in het C artiesten circuit hangen, Maud hockeyt en zingt nog steeds beetje zomaar, Raffaella... wie? en Floortje doet mee aan dansen op het ijs (om haar bekendheid weer nieuw leven in te blazen).
Maaike Jansen (verdiend, maar Tessa van Tol vond ik leuker).quote:En om over de Xfactor kandidaten het maar niet te hebben. Ik zou niet eens weten wie dit jaar SYWAPS heeft gewonnen eigenlijk......
Zou best kunnen ja. Maar zo te zien heeft ze Idols niet eens nodig.quote:en dan nu een ster waar heel Nederland het al over heeft en de live shows zijn nog niet eens begonnen..... Nathalie heeft een gouden strot en de potentie om internationaal ook door te breken, zoals Jerney ook al zei.
HJ is jaloers, stinkend jaloers.
En dat zullen meer mensen denken. Waarschijnlijk zijn de meeste Idols-kijkers over een paar weken wel uitgekeken op Nathalie. En die kijkers bepalen uiteindelijk wie er wint (of toch niet?)quote:blijft wel dat ik Nikki nog leuker vindt dan Nathalie, en dat komt weer omdat ik Nathalie als persoon niet zo heel super vindt en ook dat maffe accentje niet waardeer, maar haar zangtalenten des te meer!
Waarom is dat een crime in deze topic? Jullie branden andere kandidaten toch ook tot de grond af, dan is iedereen ook vrij om in dit topic te zeggen wat hij wil. Als het over jullie favorieten gaat blijkt het incasseringsvermogen ineens een stuk minder te zijn.quote:Op maandag 17 december 2007 22:12 schreef --Globe-- het volgende:
[..]
Ik ook, maar het is bijna een crime als je dat hier zegt.
het was gewoon iets dat bij idols niet verwacht wordt denk ik....quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:41 schreef hoM3r het volgende:
Het feit dat er zoveel discussie is over 1 performance geeft al aan dat het iets bijzonders was.
Dat ligt eraan hoe ze het aanpakt. Een concert waarbij een artiest 10 nummers lang staat te stuiteren werkt vermoeiend. Een paar stuiternummers afgewisseld met wat rustiger werk, heeft wat meer effect. Dan roepen mensen weer om die drukkere liedjes... Als ze slim is, bouwt ze het zo op...quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:25 schreef Riparius het volgende:
...
Waarschijnlijk zijn de meeste Idols-kijkers over een paar weken wel uitgekeken op Nathalie. En die kijkers bepalen uiteindelijk wie er wint (of toch niet?)
Ik vond net een Duitse biografie. Daarin stond o.a.quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:38 schreef shiNinG_staR het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoelang ze al in Nederland is?
Dus in 1993 ging ze met haar familie naar Duitsland en daarna, 'toen uitzetting dreigde', naar Nederland.quote:Die bildhübsche Kongolesin startete ihre musikalische Karriere bereits im Alter von zehn Jahren. Gemeinsam mit ihren Geschwistern feierte sie als "Makomas" riesige Erfolge in ihrer Heimat, dem Kongo und sie begeisterten Tausende von Menschen, die zu ihren positiven, vom Glauben inspirierten Popsongs feierten. Doch 1993 musste die Familie das Land verlassen. Diktatur und Bürgerkrieg trieben sie zuerst nach Deutschland, dann - als die Abschiebung drohte - weiter nach Holland. Als ihnen auch dort die Abschiebung drohte, wandte sich ihre Mutter mit einem Hilfsgesuch an die holländische Königin Beatrix. Die Familie erhielt schließlich die holländische Staatsbürgerschaft. Im Kongo blieben ihnen ihre Fans treu und sie traten dort alleine im letzten Jahr zweimal vor jeweils zwanzigtausend begeisterten Fans auf.
Joh, na Jamai wonnen gewoon de twee 'overdreven/arrogante' deelnemers hoor (Boris en Raffa). Met name Boris was anders overdreven dan Nathalie, maar wel waren beiden echt niet zo lekker nuchter als hun concurrenten (Maud en Flora).quote:Op woensdag 19 december 2007 10:59 schreef marky het volgende:
Ik heb toch het idee dat zij geen finale gaat halen. Ze is nu even populair maar de vraag is of ze dat vast kan houden. Ook zou haar wat overdreven uiterlijk en manier van zingen haar de das oom kunnen doen. Nederlanders houden niet van overdreven dus als ze zich niet wat meer aanpast en wat rustiger gaat worden dan is het voor haar sneller afgelopen den men denkt.
Wat weet jij er nu van?!quote:Op woensdag 19 december 2007 14:47 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik denk ook niet dat ze de finale haalt. Als zelfs in Amerika de LaKisha's en de Mandisa's er vroegtijdig uitliggen, dan denk ik niet dat Nathalie hier verandering in gaat brengen.
Maar welke boris bedoelen jullie nu steeds? Keep the soul alive boris? Ik hoor steeds slechte dingen over hem, maar dat was toch een stille muzieknerd??quote:Op woensdag 19 december 2007 14:31 schreef BVO het volgende:
[..]
Joh, na Jamai wonnen gewoon de twee 'overdreven/arrogante' deelnemers hoor (Boris en Raffa). Met name Boris was anders overdreven dan Nathalie, maar wel waren beiden echt niet zo lekker nuchter als hun concurrenten (Maud en Flora).
boris en raffaela waren met optredens niet zo hysterisch als nathalie, je kunt ze niet vergelijken met nathaliequote:Op woensdag 19 december 2007 15:27 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Maar welke boris bedoelen jullie nu steeds? Keep the soul alive boris? Ik hoor steeds slechte dingen over hem, maar dat was toch een stille muzieknerd??
Boris (correctie: Bo-Rush) was een arrogante kwal en had toch echt niet de leuke lieve nuchtere normale uitstraling als Jamai of Flora of Maud. Wat dat betreft dus een overeenkomst met Nathalie.quote:Op woensdag 19 december 2007 15:27 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Maar welke boris bedoelen jullie nu steeds? Keep the soul alive boris? Ik hoor steeds slechte dingen over hem, maar dat was toch een stille muzieknerd??
Kennelijk woont ze nog niet zo lang in Nederland, want in 2004 is er nog een CD van haar uitgebracht in Duitsland:quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond net een Duitse biografie. Daarin stond o.a.
[..]
Dus in 1993 ging ze met haar familie naar Duitsland en daarna, 'toen uitzetting dreigde', naar Nederland.
Zou het? Ik dacht dat artiesten altijd nationaal gebonden waren.quote:Op woensdag 19 december 2007 18:42 schreef Greys het volgende:
Riparius, misschien praat ik nu poep hoor, excuses dan alvast...maar ze heeft in Frankrijk ook in elk geval 1 CD uitgebracht en daar heeft ze nooit gewoond, toch? Dus op zich zegt het niet zoveel, ze kon ook al in Nederland wonen en toch in Duitsland een CD uitbrengen?
Nietus johquote:Op woensdag 19 december 2007 18:43 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Zou het? Ik dacht dat artiesten altijd nationaal gebonden waren.
Zou best kunnen dat er in Frankrijk (en andere landen) ook al een CD van haar is uitgebracht, maar heb je daar dan een linkje of een plaatje van? In ieder geval is er bij het uitbrengen van deze CD (waarvan ook nog een andere versie bestaat, met een andere cover) een promotiecampagne geweest op de Duitse radio en TV, en ik denk niet dat ze dat zouden hebben gedaan als ze al was uitgezet of op het punt stond te worden uitgezet. En we wisten al dat ze een tijd in Duitsland heeft gewoond. Zodoende kunnen we concluderen dat ze in ieder geval begin 2004 nog in Duitsland woonde.quote:Op woensdag 19 december 2007 18:42 schreef Greys het volgende:
Riparius, misschien praat ik nu poep hoor, excuses dan alvast...maar ze heeft in Frankrijk ook in elk geval 1 CD uitgebracht en daar heeft ze nooit gewoond, toch? Dus op zich zegt het niet zoveel, ze kon ook al in Nederland wonen en toch in Duitsland een CD uitbrengen?
Ja, in Congo (voormalige kolonie van België) is Frans de officiële taal.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:12 schreef Greys het volgende:
Het is inderdaad waarschijnlijk dan ja, dat ze dus pas in 2004 of later in Nederland kwam wonen. En over die Franse CD was ik denk ik in de war met het feit dat ze in Congo Frans spreken (toch?). Dus het zal een franstalige CD zijn geweest en niet direct een CD 'in Frankrijk'
Nee, volgens Duitse bronnen op internet heeft ze de Nederlandse nationaliteit verkregen.quote:In Nederland zal ze toch wel een verblijfsvergunning hebben he? Niet dat ze straks in de finale staat en ineens uitgezet blijkt te zijn?
Mooi. Dan hoeven we daar in elk geval niet bang voor te zijnquote:Op woensdag 19 december 2007 19:20 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ja, in Congo (voormalige kolonie van België) is Frans de officiële taal.
[..]
Nee, volgens Duitse bronnen op internet heeft ze de Nederlandse nationaliteit verkregen.
Ik vind nu net een Duits interview met haar van 1 augustus 2003. Ook daar wordt gezegd dat ze de Nederlandse nationaliteit heeft gekregen. Ze woont dus al iets langer in Nederland dan ik dacht. De CD hierboven is kennelijk een rerelease van een CD die al in 2003 was uitgebracht.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Mooi. Dan hoeven we daar in elk geval niet bang voor te zijn
Op zich spreekt ze best aardig Nederlands dan, als ze hier een jaar of drie woont. Dat accentje vind ik wel schattig.
Shake what your mother gave you and flaunt it!quote:Op woensdag 19 december 2007 19:32 schreef nokwanda het volgende:
Ik moet wel lachen om het Congolese filmaspectje in die clips.Zo typisch ook. Daar heeft ze dat dramatische uiterlijke aspect vandaan, da's duidelijk.
blingbling
More like hide what your mother gave you, straight your hair, wear a wig and lighten your skin (hoewel ik denk dat ze van nature zo redelijk licht is) en wear as much blingbling as you can. En dan op z'n fransquote:Op woensdag 19 december 2007 19:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Shake what your mother gave you and flaunt it!
Dat hiden is dan niet zo goed gelukt in dat strakke gouden jurkje afgelopen zaterdagquote:Op woensdag 19 december 2007 19:42 schreef nokwanda het volgende:
[..]
More like hide what your mother gave you, straight your hair, wear a wig and lighten your skin (hoewel ik denk dat ze van nature zo redelijk licht is) en wear as much blingbling as you can. En dan op z'n frans
Neeeee, dat is een van die dingen die je dan juist wel moet benadrukken. En daar is ook niks mis mee (hoewel ik het jurkje spuuglelijk vond). Meer die andere dingen die ik schreef. En vooral WIGS wigs wigs.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat hiden is dan niet zo goed gelukt in dat strakke gouden jurkje afgelopen zaterdag
(Of bedoel je juist dat ze dat eerst moest en nu dus er expres tegenin gaat?)
Wie weet. parkinson, korsakoff, botox, sjaquote:Op zaterdag 22 december 2007 21:42 schreef daWeasel het volgende:
Jezus, die Jerny in de backstage show, zit ze onder de drugs ofzo?
Oeps, verkeerde topic.
Sandy?? Heb je internet op je mobiel?quote:Op zaterdag 22 december 2007 23:57 schreef raspetocha het volgende:
F***king Hebzuchtige B**** die alles al heeft bereikt.Moet en zal ook nog de overwinning hebben van een echte beginnende Idol.(kots)
quote:Op zaterdag 22 december 2007 23:57 schreef raspetocha het volgende:
F***king Hebzuchtige B**** die alles al heeft bereikt.Moet en zal ook nog de overwinning hebben van een echte beginnende Idol.(kots)
Sluit ik me volledig bij aan, het is haar ding en ze doet het goed. Maar ik vind het lachwekkend om naar te kijken.quote:Op maandag 24 december 2007 13:45 schreef --Globe-- het volgende:
Ik zie dat ze goed is in wat ze doet, maar dit is gewoon écht niet mijn ding.
Mee eens.quote:Op maandag 24 december 2007 13:45 schreef --Globe-- het volgende:
Ik zie dat ze goed is in wat ze doet, maar dit is gewoon écht niet mijn ding.
daarom denk ik ook dat Nathalie WEL wint! En een Charlene of een Nikki tweede wordt!quote:Op woensdag 19 december 2007 14:31 schreef BVO het volgende:
[..]
Joh, na Jamai wonnen gewoon de twee 'overdreven/arrogante' deelnemers hoor (Boris en Raffa). Met name Boris was anders overdreven dan Nathalie, maar wel waren beiden echt niet zo lekker nuchter als hun concurrenten (Maud en Flora).
Ja, maar jij was ook voor X6quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:35 schreef Hockeylotje het volgende:
[..]
daarom denk ik ook dat Nathalie WEL wint! En een Charlene of een Nikki tweede wordt!
Ik denk dat ze niet meer Nederlandse zinnen kan.... maar beetje nep inderdaadquote:Op zaterdag 29 december 2007 21:15 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik heb wel het gevoel dat ze zo gespeeld schattig is. Met haar 'ja' en 'nee'. Beetje meer pit erin, Nathalie.
ik vind haar trouwens heel sexy en charmant.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:23 schreef robert2006 het volgende:
het is een raar mens die hele rare vage antwoorden en reakties geeft, en haar manier van zingen verveelt een beetje.
nikki maakt meer indruk op mij
dat is niet de issue, ook al spreek je vloeiend nederlands of swahili, dan kun je nog steeds rare/vage antwoorden/reakties geven. kijk naar talloze politiciquote:Op zondag 30 december 2007 13:45 schreef MyMilkshake het volgende:
rare vage antwoorden?
Ze spreekt o.a. Lingala en Frans vloeiend.
Het is allang knap zoals ze Nederlands spreekt.
Wat ze gister deed iig niet.. het paste gewoon niet bij haar manier van zingen.quote:Op zondag 30 december 2007 13:48 schreef MyMilkshake het volgende:
[..]
ik vind haar trouwens heel sexy en charmant.
Heb het indruk dat ze wel met veel weg komt.
Want echt zuiver of om aan te horen is het niet echt altijd.
En wat dan? Dan krijgt ze het commentaar dat het niet zo'n indruk maakte en dat het lijkt alsof ze er niks van zichzelf in stopt.quote:Op zondag 30 december 2007 13:57 schreef Hockeylotje het volgende:
Opdracht voor volgende week: GEEN ad libs!
Is die niet al een stukje dood?quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:58 schreef Danny het volgende:
nathalie gaat gewoon Idols winnen. kan niet anders.
Helemaal geweldig. En Jerney moet afsterven met d'r gezeik
Dat is het risico wat ze liep vanaf die liveshow met 18, toen ze zo'n enorme indruk maakte.quote:Op zondag 30 december 2007 16:21 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En wat dan? Dan krijgt ze het commentaar dat het niet zo'n indruk maakte en dat het lijkt alsof ze er niks van zichzelf in stopt.
Van verveling is er wat mij betreft totaal geen sprake bij Nathalie. Elke regel die ze zingt maakt ze spannend... En wat ik eigenlijk denk, is dat de jury kritischer is bij haar, dan bij de andere (mindere) kandidaten, juist omdat er bij haar zoveel meer uit te halen valt. Er zijn meer dan genoeg Idolskandidaten die heel ver zijn gekomen door telkens hetzelfde te zingen met hun prefabstemmetjes. Nathalie is "in a league of her own" en krijgt daarom extra kritiek te verduren. Kritiek waar de anderen niet eens aan toe zijn, omdat ze nog aan veel andere dingen moeten werken, of omdat ze simpelweg al op de top van hun kunnen zitten.quote:Op maandag 31 december 2007 10:51 schreef -Vaduz- het volgende:
Jij noemt het poldermodelgezeik, ik noem het een gebrek aan een goede interpretatie van hetgeen gezongen wordt. Zolang ze niet weet op welke manier ze een specifiek nummer moet brengen kan er verveling (afkeer) ontstaan.
Dat je een nummer op een bepaalde manier "moet" brengen zegt al genoeg. Laat Nathalie er lekker zelf een interpretatie aan geven. ik vond het tof, en het was de eerste keer dat het drakige nummer "Eternal Flame" me wél aansprak.quote:Op maandag 31 december 2007 10:51 schreef -Vaduz- het volgende:
Jij noemt het poldermodelgezeik, ik noem het een gebrek aan een goede interpretatie van hetgeen gezongen wordt. Zolang ze niet weet op welke manier ze een specifiek nummer moet brengen kan er verveling (afkeer) ontstaan.
quote:Op maandag 31 december 2007 10:59 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Van verveling is er wat mij betreft totaal geen sprake bij Nathalie. Elke regel die ze zingt maakt ze spannend... En wat ik eigenlijk denk, is dat de jury kritischer is bij haar, dan bij de andere (mindere) kandidaten, juist omdat er bij haar zoveel meer uit te halen valt. Er zijn meer dan genoeg Idolskandidaten die heel veel zijn gekomen door telkens hetzelfde te zingen met hun prefabstemmetjes. Nathalie is "in a league of her own" en krijgt daarom extra kritiek te verduren. Kritiek waar de anderen niet eens aan toe zijn, omdat ze nog aan veel andere dingen moeten werken, of omdat ze simpelweg al op de top van hun kunnen zitten.
Wat hij zegtquote:Op maandag 31 december 2007 11:14 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat je een nummer op een bepaalde manier "moet" brengen zegt al genoeg. Laat Nathalie er lekker zelf een interpretatie aan geven. ik vond het tof, en het was de eerste keer dat het drakige nummer "Eternal Flame" me wél aansprak.
je hebt gelijk, nikki rocks, moehhhhhhhh!!!!quote:Op maandag 31 december 2007 13:09 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe ze zich nu verder gaat ontwikkelen... ze is wel een van de besten maar afgelopen weekend kreeg ik toch weer wat twijfels... ze is niet zo allround als bijvoorbeeld Nikki en dat zou haar wel eens de winst kunnen kosten... Eternal Flame was bij de zachte stukken niet bijster best gezongen...
Het is leuk te horen dat ze het nummer een persoonlijke twist gevenquote:Op maandag 31 december 2007 13:05 schreef _Arual_ het volgende:
Eigenlijk vind ik het juist een voordeel dat ze het lied niet zing zoals het hoort... Dit zorgt er wel voor dat ik blijf luisteren. Bij andere Idolskandidaten denk je, 'oh, over 20 seconden komt die uithaal'.
quote:Op maandag 31 december 2007 13:15 schreef -Vaduz- het volgende:
Goede reacties, het blijft in essentie neerkomen op een kwestie van smaak.
Het op conservatisme gooien kan, maar daar ben ik het niet zo mee eens Zhenar. Mij spreekt eenvoud enorm aan in muziek. Het pure, het verfijnde. Komen we weer op smaak uit.
Wie weet, ik heb het nog niet gezien. Charlene vond ik wel iets puurs hebben zaterdag.quote:Op maandag 31 december 2007 13:28 schreef robert2006 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
puurheid en nathalie? gaat dat samen?
weet ik.quote:Op maandag 31 december 2007 13:31 schreef Mirri het volgende:
[..]
Wie weet, ik heb het nog niet gezien. Charlene vond ik wel iets puurs hebben zaterdag.
Maar ik linkte die twee niet aan elkaar in die post hoor...
Tiffany heeft het ook in zich. Oh ik hoop dat zij "Playing my game" gaat zingen van Lene Marlinquote:Op maandag 31 december 2007 13:38 schreef robert2006 het volgende:
[..]
weet ik.
ja charlene wel, nikki ook maar nathalie daar heb ik wel mijn twijfels over...
Wie denkt er nu twintig seconden vooruit bij het luisteren naar een lied?quote:Op maandag 31 december 2007 13:05 schreef _Arual_ het volgende:
Eigenlijk vind ik het juist een voordeel dat ze het lied niet zing zoals het hoort... Dit zorgt er wel voor dat ik blijf luisteren. Bij andere Idolskandidaten denk je, 'oh, over 20 seconden komt die uithaal'.
Komt idd uiteindelijk allemaal op smaak uit. Daarom zijn deze discussies ook zo heerlijk zinloosquote:Op maandag 31 december 2007 13:15 schreef -Vaduz- het volgende:
Goede reacties, het blijft in essentie neerkomen op een kwestie van smaak.
Het op conservatisme gooien kan, maar daar ben ik het niet zo mee eens Zhenar. Mij spreekt eenvoud enorm aan in muziek. Het pure, het verfijnde. Komen we weer op smaak uit.
Ik vind het niet echt zinloos.quote:Op maandag 31 december 2007 14:37 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Komt idd uiteindelijk allemaal op smaak uit. Daarom zijn deze discussies ook zo heerlijk zinloos![]()
Niet voor onszelf (vermaak). Maar wel vanuit een discussie-oogpunt bezien. Er zijn immers geen concrete argumenten om onze smaak/mening/... mee te onderbouwenquote:
BVO heeft dat altijd wel hoorquote:Op maandag 31 december 2007 14:55 schreef Zhenar het volgende:
Er zijn immers geen concrete argumenten om onze smaak/mening/... mee te onderbouwen
Hij weet wel goed te doen alsof jaquote:Op maandag 31 december 2007 14:57 schreef Svensational het volgende:
[..]
BVO heeft dat altijd wel hoor.
als je dan bedoelt dat ze hysterie moet uitdragen wel ja, ik hou niet van dat gegil en geschreeuw, ben benieuwd hoe ze een liedje van dido bv zou zingen, kan ze denk ik niet.quote:Op maandag 31 december 2007 14:53 schreef Tha_Erik het volgende:
Met die puurheid, ik denk dat als Nathalie staat te zingen dat het niet veel puurder kan worden. Dat is gewoon 100% puur bezeten zijn door muziek.
Hou toch eens op met die bullshit, "dat kan ze niet"quote:Op maandag 31 december 2007 15:30 schreef robert2006 het volgende:
ben benieuwd hoe ze een liedje van dido bv zou zingen, kan ze denk ik niet.
Nu je het zegt, zou Katie Melua eigenlijk wel in een te strak goud pakje kunnen spetteren, uithalen en losgaan met And I'm telling you?!quote:Op maandag 31 december 2007 15:37 schreef Zhenar het volgende:
Al vind ik het wel schandalig dat Beyoncé geen country kan zingen
beste zoon van nigel, ik heb het over idols niet over beyonce, katie melua (die ik niks vind) etc.quote:Op maandag 31 december 2007 15:38 schreef BVO het volgende:
[..]
Nu je het zegt, zou Katie Melua eigenlijk wel in een te strak goud pakje kunnen spetteren, uithalen en losgaan met And I'm telling you?!. Nee he? Afvoeren die hap, robert
!
Ja, dat bedoelde ik ookquote:Op maandag 31 december 2007 15:45 schreef _Arual_ het volgende:
Maar een artiest hoeft voor mij echt niet supergevarieerd te zijn. Beter één ding extreem goed kunnen dan 10 dingen redelijk.
Beste robert2006,quote:Op maandag 31 december 2007 15:43 schreef robert2006 het volgende:
[..]
beste zoon van nigel, ik heb het over idols niet over beyonce, katie melua (die ik niks vind) etc.
Dat doen ze omdat er anders geen hol aan zou zijn, dat lijkt me helder. Daarnaast; jaren '80 is dermate ruim dat het op geen enkele wijze de variatie van een artiest naar voren brengt. Ik ben dan ook een tegenstander van gespecialiseerde thema's als "Rock", ik vind thema's die een ovrkoepeling zijn van meerdere soorten muziek (geboortejaar, jaren '80, top 40, Nederlandstalig) daarom vaak ook beter.quote:waarom denk je dat ze elke aflevering een ander thema geven, om uit te testen hoe gevarieerd de kandidaten kunnen zingen. boeh
Die thema's zijn niet zo limitatief als waar we het nu over hebben. Er is toch geen R&B ronde?quote:Op maandag 31 december 2007 15:43 schreef robert2006 het volgende:
[..]
beste zoon van nigel, ik heb het over idols niet over beyonce, katie melua (die ik niks vind) etc.
waarom denk je dat ze elke aflevering een ander thema geven, om uit te testen hoe gevarieerd de kandidaten kunnen zingen. boeh
Een album waarop een artiest hardrock, een ballad, disco, nederpop, country, etc. comnineert, lijkt mij gruwelijk vermoeiend in ieder geval.quote:
Dat is mijn lievelingsrijtjequote:Op maandag 31 december 2007 15:33 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind types als Dido, Lene Marlin, Katie Melua, jewel, echt zouteloos, Daar erger ik me kapot aan.
Ja, logisch dat je dan nog niet klaar bent voor iemand als Nathalie.quote:Op maandag 31 december 2007 16:00 schreef Mirri het volgende:
[..]
Dat is mijn lievelingsrijtje![]()
Als ik hoofdpijn heb, hoef ik alleen maar in bed te liggen, Dido opzetten en de pijn is weg.
Nou misschien kan Asnat wel heel goed gruntenquote:Op maandag 31 december 2007 15:40 schreef Zhenar het volgende:
En het deathmetalgehalte onder de kandidaten is ook altijd zo schandalig laagWanneer gaat de jury dáár eens op letten!
![]()
quote:Op maandag 31 december 2007 16:03 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, logisch dat je dan nog niet klaar bent voor iemand als Nathalie.[quote][b]Op
Het is gewoon niet mijn smaak.quote:Op maandag 31 december 2007 16:03 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, logisch dat je dan nog niet klaar bent voor iemand als Nathalie.[quote][b]Op
er zijn mensen die nooit klaar zullen zijn voor iemand als nathalie, je zou gestoord worden als je alleen maar van die gillende en schreeuwende sirenes continue zou horen, gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak tochquote:Op maandag 31 december 2007 16:03 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, logisch dat je dan nog niet klaar bent voor iemand als Nathalie.
Nathalie heeft heel veel talent, en ze is erg goed in wat ze doet. En ik vind haar echt een podiumbeest, ze zal vast goede shows geven waar ik ook met plezier naar kijk.quote:Op maandag 31 december 2007 16:14 schreef robert2006 het volgende:
[..]
er zijn mensen die nooit klaar zullen zijn voor iemand als nathalie, je zou gestoord worden als je alleen maar van die gillende en schreeuwende sirenes continue zou horen, gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak toch
Zullen we IDO dan maar sluitenquote:Op maandag 31 december 2007 16:21 schreef --Globe-- het volgende:
Dit is met recht een nutteloze discussie te noemen.
Sommigen adoreren haar, anderen vinden wat ze doet helemaal niks. Daar komt het gewoon op neer.
Tja, ik eet ook geen boerenkool in de zomer.quote:Op maandag 31 december 2007 16:21 schreef Mirri het volgende:
Maar als ik lekker op de bank zit te zwijmelen met mijn vriendin, zet ik liever Norah Jones of Van Morrison op.
Ja, laten we dat maar doen dan.quote:Op maandag 31 december 2007 16:22 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Zullen we IDO dan maar sluiten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |