Jij ontzettende vrouwquote:Op zondag 16 december 2007 08:59 schreef Miam het volgende:
Warme chocolademelk en een broodje chocopasta.
quote:Op zondag 16 december 2007 09:24 schreef santax het volgende:
[..]
Jij ontzettende vrouw![]()
Toegegeven, wel lekker
Een omelet met suiker? Dat klinkt erg vies!quote:Op zondag 16 december 2007 13:37 schreef Tezz het volgende:
Als lunch een omeletje met suiker en witbrood. Jummie!
Vanavond wordt het iets makkelijks, een pizza of zo.....
Ik kreeg het als kind wel eens tussen de middag van mijn moeder en het smaakt echt verrukkelijk! Ik ben zelf meer van het hartige, maar zo heel af en toe is het toch wel erg lekker! Probeer het eens zou ik zeggen! Gewoon twee eitjes kloppen met wat melk en een heel klein beetje zout en na het bakken op een dik beboterde wite boterham laten vallen en wat suiker er over strooien. Het is echt een aanrader!quote:Op zondag 16 december 2007 21:05 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Een omelet met suiker? Dat klinkt erg vies!
OT: vanmorgen broodjes met kaas, en zonet kerstkoekjes gemaakt met vrienden, en gekarameliseerde amandelen..erg lekker. Zoveel genoept dat echt koken geen zin meer heeft, dus maa reen zak chips opgengetrokken!
Mijn schoonmoeder maakt altijd een eitje met suiker bij het gourmetten. Het was even wennen maar het is lekkerquote:Op maandag 17 december 2007 07:45 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik kreeg het als kind wel eens tussen de middag van mijn moeder en het smaakt echt verrukkelijk! Ik ben zelf meer van het hartige, maar zo heel af en toe is het toch wel erg lekker! Probeer het eens zou ik zeggen! Gewoon twee eitjes kloppen met wat melk en een heel klein beetje zout en na het bakken op een dik beboterde wite boterham laten vallen en wat suiker er over strooien. Het is echt een aanrader!
Ik zit te ontbijten nu: een snee krentebrood met kaas.
gean wei!quote:Op maandag 17 december 2007 14:53 schreef Dangel het volgende:
Chinees.
Ja, om Chinees te heljenquote:
dat noemt men ook wel een wentelteefjequote:Op maandag 17 december 2007 14:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder maakt altijd een eitje met suiker bij het gourmetten. Het was even wennen maar het is lekker
Een ei met suiker is geen wentelteefje. Een wentelteefje is: brood doorweekt met ei, melk, kaneel en suiker.quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:44 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
dat noemt men ook wel een wentelteefje
ennieweej. ik heb net weer eens de blender uit de kast gehaald en een sapje gemaakt.
Niet helemaal hoor, een wentelteefje is witbrood gedrenkt in ei met suiker en kaneel!quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:44 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
dat noemt men ook wel een wentelteefje
ennieweej. ik heb net weer eens de blender uit de kast gehaald en een sapje gemaakt.
ja klopt. bijna dan, ik doelde ook meer op het feit dat ei en suiker niet zo'n aparte combinatie isquote:Op dinsdag 18 december 2007 17:21 schreef kucuk het volgende:
[..]
Een ei met suiker is geen wentelteefje. Een wentelteefje is: brood doorweekt met ei, melk, kaneel en suiker.
doperwten en dille is een gouden combi.quote:Op woensdag 19 december 2007 16:34 schreef ColdFeet het volgende:
Zometeen soep maken van doperwten, met dille. Experimentje.
Erna bietenrisotto met uitgebakken pancetta.
Maar nu eerst hardlopen.
Vertel meer!quote:Op woensdag 19 december 2007 19:54 schreef SHE het volgende:
[..]
doperwten en dille is een gouden combi.
In Roemenie maken ze daar een soort 'lente'maaltijdsoep van. Verrukkelijk!
Maar nu het belangrijkste: was het lekker?quote:Op woensdag 19 december 2007 19:59 schreef ColdFeet het volgende:
Ik had gewoon bouilonnetje/ gefruiten uienringen/ klein aardappeltje/ paar handen erwten/ handje dille, brrrrrrrt met de stafmixer, plakje uitgebakken pancetta en wat meer dille erbovenop.
Ik vond van wel ja. De combi erwtjes-dille geeft een zachte, verfijnde smaak. En ik ben vreselijk dol op van die lekkere dikke slobbersoepquote:Op woensdag 19 december 2007 22:33 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar nu het belangrijkste: was het lekker?
ik zal eens kijkenquote:Op donderdag 20 december 2007 00:10 schreef ColdFeet het volgende:
Zo, nog even een drankje naar binnen geschoven. Ik had vandaag bij die grote nieuwe toko in de stad een fles chinese plum wine gekocht, daarmee heb ik net shibuya's gemaakt (plum wine, campari en cointreau).
Lekker! Wat uitgesprokener dan de cosmo's die ik meestal drink. Maar een fijne combi met de campari, wat ik normaalgesproken een beetje te bitter vind.
DE, t recept staat in de delicious. En die geroosterde uien ga ik zeker eens proberen![]()
Waar vul je die champignons mee?quote:Op donderdag 20 december 2007 16:49 schreef golfer het volgende:
Nu even een paar gevulde champignons in de oven gedouwd.
Straks een 1 persoons wokmaaltje van Iglo.![]()
Bluezz heeft kerstborrel op het werk
Deze waren al kant-en-klaar gevuld in de winkel, maar als ik ze zelf maak vul ik ze met een mengsel van de fijngesneden champignonsteeltjes, lenteuitjes, fijngesneden gedroogde zontomaatjes, wat pesto, broodkruim of paneermeel en wat parmezaanse kaas.quote:Op donderdag 20 december 2007 16:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Waar vul je die champignons mee?
Ik doe mee SOL! Samen met een sigaretje!quote:
*iiiiii*quote:Op vrijdag 21 december 2007 07:27 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik doe mee SOL! Samen met een sigaretje!
En voor mijn dochter een pakje chocomel en honeyloops met melk.
Ja eigenlijk heb je helemaal gelijk.............maar ik heb een hele slechte ontbijtster en met chocomel (wat dus het enigste is wat ze echt graag wil hebben 's morgens) heeft ze toch een beetje een bodem. Ik moet erg mijn best doen 'smorgens om haar enigszins te laten ontbijten. Vanmorgen kreeg ze weer een zogenaamd 'verwenbordje' : een schaaltje honeyloops, een paar schijfjes komkommer en een paar blokjes kaas (in de vorm van een hartje gesneden).quote:Op vrijdag 21 december 2007 08:03 schreef MUUS het volgende:
[..]
*iiiiii*
's Ochtends een pakje Chocomel? Brrr... Die van mij krijgt altijd een grote mok thee en een boterham voor d'r neus. Zeker met dit weer is zo'n warm buikje dan veel fijner dan zo'n koude plens.
Bovendien zou ze er van over haar nek gaan, want zoetigheid trekt ze niet goed 's ochtends..
Ik krijg nog niet meer dan koffie weg op dit moment..
Over zoetigheid gesproken, kwam vanochtend onder de douche vandaan en trof dochterlief met een lepel en een (opeens erg lege) pot chocopasta voor de tv aanquote:Op vrijdag 21 december 2007 08:03 schreef MUUS het volgende:
[..]
Bovendien zou ze er van over haar nek gaan, want zoetigheid trekt ze niet goed 's ochtends..
quote:Op vrijdag 21 december 2007 08:21 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Over zoetigheid gesproken, kwam vanochtend onder de douche vandaan en trof dochterlief met een lepel en een (opeens erg lege) pot chocopasta voor de tv aan
2 gerechten op de foto gezet :quote:Op vrijdag 21 december 2007 13:20 schreef golfer het volgende:
Vanavond uit eten met een vriendinntje in Eindhoven.
en sashimi en het was zo zalig!quote:
Vinden wij ook, ruikt en smaakt lekkerquote:Op zaterdag 22 december 2007 19:50 schreef conleche het volgende:
Thaise groene curry (AH excellent) aangevuld met paprika rauwkost, stoomgroenten (broccoli, rode ui en courgette) en koriander. Voor "opwarmeten" echt heel lekker!
quote:Op zaterdag 22 december 2007 23:20 schreef Tezz het volgende:
Op de zak Lays chips zat een zakje knoflookdip. Tjeezus, erg veul knoflook, dat proef ik morgen vast nog.......(was op zich best lekker)
Ik ben zo blij dat ik van dat laatste af benquote:Op zondag 23 december 2007 09:49 schreef Tezz het volgende:
En inderdaad: ik proef de knoflook die in de dipsaus zat gister nog. Bah da's wel ranzig moet ik zeggen.
En nu standaard ontbijtje: kopje senseo en een sigaretje.
Tips! Tips! Tips! (please?)quote:Op zondag 23 december 2007 09:55 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat ik van dat laatste af benIk zit nu aan een nespressootje en ik mis die sigaret erbij helemaal niet meer, wie had dat ooit kunnen denken!
Toen ik 29 en een paar maanden was bedacht ik me dat ik een dag na mijn 30e verjaardag zou stoppen. (ik rookte echt megaveel; het eerste wat ik 's ochtends deed en het laatste wat ik voor het slapen gaan deed en dan zo'n 25 à 30 ertussenin) Ik had dus zo'n half jaar om aan het idee te wennen. Op mijn verjaardag nog flink doorgepaft. Voor het naar bedgaan de laatste sigaretten door de WC gespoeld en toen was ik de volgende ochtend gestopt. Nooit meer een sigaret aangeraakt. Niet voor 1 trekje (ik weet dat ik dan binnen 2 weken weer op een pakje zou zitten) Dus mijn tip zou zijn: prik een datum die een paar maanden voor je uit ligt, zodat je aan het idee kan wennen dat je gaat stoppen. Zoiets....(oja en zorg dat een eventuele huisgenoot die ook rookt op dezelfde dag ook stopt, anders ben je verloren)quote:
Pffffffff ik ben ook zo'n stevige roker. Moeilijk hoor! Maar ik zie dat het dus wel kan! Thx voor de tip!quote:Op zondag 23 december 2007 10:15 schreef conleche het volgende:
[..]
Toen ik 29 en een paar maanden was bedacht ik me dat ik een dag na mijn 30e verjaardag zou stoppen. (ik rookte echt megaveel; het eerste wat ik 's ochtends deed en het laatste wat ik voor het slapen gaan deed en dan zo'n 25 à 30 ertussenin) Ik had dus zo'n half jaar om aan het idee te wennen. Op mijn verjaardag nog flink doorgepaft. Voor het naar bedgaan de laatste sigaretten door de WC gespoeld en toen was ik de volgende ochtend gestopt. Nooit meer een sigaret aangeraakt. Niet voor 1 trekje (ik weet dat ik dan binnen 2 weken weer op een pakje zou zitten) Dus mijn tip zou zijn: prik een datum die een paar maanden voor je uit ligt, zodat je aan het idee kan wennen dat je gaat stoppen. Zoiets....(oja en zorg dat een eventuele huisgenoot die ook rookt op dezelfde dag ook stopt, anders ben je verloren)
HaHa, herkenbaar! Ik haal ook vaak een vormeloze zak uit de vriezer waarvan ik me afvraag wat er in godsnaam inzitquote:Op zondag 23 december 2007 11:22 schreef computergirl het volgende:
vanavond sperziebonen en iets uit de diepvries. Het is rood, en ik gok op een portie 'Chicken paprika'
Dat was ook hier het plan.. maar al dat lekkers (koekjes, chocolade) wat op tafel staat is zo moeilijk om te weerstaan!quote:Op zondag 23 december 2007 16:39 schreef shiNinG_staR het volgende:
Met kerst worden het calorierijke dagen, dus vandaag en morgen effe rustig aan doen
Help me herinneren dat ik mijn mama 2e kerstdag om dat recept vraag. Het is een typisch roemeens recept, maar ik moet bekennen dat ik 'm niet helemaal uit mijn hoofd ken.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Vertel meer!
Ik had gewoon bouilonnetje/ gefruiten uienringen/ klein aardappeltje/ paar handen erwten/ handje dille, brrrrrrrt met de stafmixer, plakje uitgebakken pancetta en wat meer dille erbovenop.
Ik eet echt overal pancetta bij, in of op![]()
![]()
Oh Pastrami, mijn godvergeten lekkere pastrami.quote:Op zondag 23 december 2007 18:08 schreef Heidi- het volgende:
Net vers stokbrood op, beetje sla er op, pastramien goudsalami
heullllllll lekker
nu ga ik blikje red bull open maken
FOK!kers stoppen met roken, deeltje 48quote:
Het was inderdaad kip/paprika en nog lekker ook. De grootste vraag voor mijn diepvriesvoorraad is meestal: hoe lang ligt dit al in de diepvries en is het nog te eten. Ik heb nog een bak staan waarvan ik weet dat er coq au vin inzit, maar hoe lang dat al in de diepvries zit? Ik vrees al sinds de zomer......quote:Op zondag 23 december 2007 11:30 schreef conleche het volgende:
[..]
HaHa, herkenbaar! Ik haal ook vaak een vormeloze zak uit de vriezer waarvan ik me afvraag wat er in godsnaam inzit(ik neem me iedere keer voor om het netjes in dozen te doen met een sticker d'rop, maar ik raak altijd de deksels van dozen kwijt. En als ik al eens een deksel heb, dan weet ik niet meer waar de stickers zich bevinden.....)
Oh maar SHE! Verse erwten doe je ZEKER niet prrrrrt! Dat is zo'n schurftdure groente dat ik ze dan maar gewoon rauw opknabbelquote:Op zondag 23 december 2007 18:16 schreef SHE het volgende:
[..]
Help me herinneren dat ik mijn mama 2e kerstdag om dat recept vraag. Het is een typisch roemeens recept, maar ik moet bekennen dat ik 'm niet helemaal uit mijn hoofd ken.
Behalve dat wij die mooie verse erwten niet prrrrrrt doen!
Bij Driemaal in Houten :'. Het was erg lekker. Vooraf had ik een zalmtartaar en als hoofdgerecht een tournedos met rode wijnsaus en toen zat ik vol.quote:
Dattequote:
Dan is water met ijsblokjes lekker. Ik moet er hier nu niet aan denken *brrr*quote:Op maandag 24 december 2007 13:13 schreef DarkElf het volgende:
een groot glas ijskoud water met ijsblokjes...
Ik heb het zóó warm (griep)
niet voor 4 uur hè?quote:Op maandag 24 december 2007 14:30 schreef Tezz het volgende:
Ik ben bezig met het kerstdiner en heb zojuist de varkenshaas even voorgeproefd. Heerlijk was ie! En u zit ik aan een rood wijntje (ja de fles was toch open voor de marinade he).
Jaaaaaaaaaaaaaaaren terug heb ik dat tijdstip al vervroegd naar 12.00 uurquote:
Dus vanaf half 5?quote:Op maandag 24 december 2007 14:48 schreef conleche het volgende:
[..]
Bij mij moet de 5 altijd in de klok zitten (en nee, 5 voor vier geldt niet)
Hoquote:Op maandag 24 december 2007 14:52 schreef Tezz het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaaaaren terug heb ik dat tijdstip al vervroegd naar 12.00 uur
Ligt aan de situatie, haha. Op de camping hebben we het toch al menigmaal geflikt, om om 12.00 uur al een koud rose-tje in te schenken........quote:Op maandag 24 december 2007 14:54 schreef freecell het volgende:
[..]
Ho
12 uur is wel heftig vroeg IMO
Que?quote:Op maandag 24 december 2007 21:44 schreef Stereotomy het volgende:
AND DON'T CALL ME SHIRLEY!!
OT: lamsrack
Is een beroemde quote uit de film "Airplane!"quote:
2 keer op 1 dag? Is dat niet wat overdreven?quote:Op maandag 24 december 2007 18:43 schreef freecell het volgende:
Schnitzel, doperwten aardappelpartjes was simpel, maar wel lekker
Sinaasappel na
van de kaasvakbond?quote:Op dinsdag 25 december 2007 02:18 schreef Xennia het volgende:
Cheese Union chips. Had er ineens zo'n zin in. Heb al maanden geen chips meer gegeten.
ach welnee joh, eet lekker op, het is kerst! dan mogen er wel wat hersencellen verloren gaan toch!quote:Op dinsdag 25 december 2007 02:26 schreef Xennia het volgende:
[..]
Zie je wel, de chips tast mijn hersenen aan!
*chips weglegt*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |