quote:De KNVB is niet te spreken over de afgelastingen van de twee topduels die dit weekend op het programma stonden. Op een speciaal ingelaste persconferentie geeft directeur Henk Kesler uitleg over de situatie.
Vanwege stakingen bij de politie kunnen de gemeentes Amsterdam en Rotterdam de veiligheid rondom de duels Ajax - PSV en Feyenoord - AZ niet garanderen. Beide burgemeesters besloten vandaag dan ook dat de topwedstrijden geen doorgang vinden.
Indien politie ook volgende week met stakingen dreigt, overweegt Kesler de competitie stil te leggen. "Dat laten we niet gebeuren. Ik ben benieuwd of die gefrustreerde vakbondsbaasjes dan creatief genoeg zijn om andere acties te verzinnen, buiten het voetbal om", aldus Kesler.
De directeur repte vervolgens zelfs over het definitief stilzetten van de competitie. "Als het moet drie, vier weken of nog langer. Dat is in Italië ook al eens gebeurd. Desnoods maken we de competitie niet af en kunnen we geen clubs voor Europees voetbal inschrijven. Dat moet dan maar, met dank aan de politiebonden."
Waarom zou een BVO dat zelf moeten betalen en organiseren terwijl politieinzet bij concerten, uitmarkten en andere evenementen niet door die groepen betaald moet worden?quote:Op zaterdag 15 december 2007 16:54 schreef Byte_Me het volgende:
inderdaad, stillegegen die hap totdat ze hun eigen beveiliging kunnen organiseren. wat een boullshit dat dat door de staat betaald moet worden, er gaat geld genoeg om in de voetbal competities.
quote:Ik zou de verantwoordelijke minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken, red.) willen adviseren deze verwende kerels van de politie geen cent extra te geven.'
1) dat zou daar ook best mogen worden gedaanquote:Op zaterdag 15 december 2007 16:55 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Waarom zou een BVO dat zelf moeten betalen en organiseren terwijl politieinzet bij concerten, uitmarkten en andere evenementen niet door die groepen betaald moet worden?
quote:Op zaterdag 15 december 2007 16:57 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
1) dat zou daar ook best mogen worden gedaan
2) bij voetbal is onevenredig veel politie inzit nodig
Inderdaad, daar wordt nooit met een woord over gerept en evenmin heb ik ooit over een 'uitgaanswet' horen spreken. Het geweld rondom voetbalwedstrijden wordt daarentegen steevast enorm opgeblazen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 16:55 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Waarom zou een BVO dat zelf moeten betalen en organiseren terwijl politieinzet bij concerten, uitmarkten en andere evenementen niet door die groepen betaald moet worden?
Ik durf te wedden dat dat per bezoeker wel meevalt.quote:Op zaterdag 15 december 2007 16:57 schreef Byte_Me het volgende:
2) bij voetbal is onevenredig veel politie inzit nodig
Hij wil zorgen dat het voetbal nooit ten koste gaat van acties van een paar rebellerende donuteters.quote:Op zaterdag 15 december 2007 16:52 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Gaan we hier Italiaanse toestanden krijgen?
Wat wil hij in godsnaam bereiken met zo'n maatregel? Ik zie het nut er niet van in.
Er is geeneen voetbalclub of ajax die het recht heeft zelf beveiliging in te zetten BUITEN het stadion die net zoveel kan als de politie.quote:Op zaterdag 15 december 2007 16:54 schreef Byte_Me het volgende:
inderdaad, stil leggen die hap totdat ze hun eigen beveiliging kunnen organiseren. wat een bullshit dat dat door de staat betaald moet worden, er gaat geld genoeg om in de voetbal competities.
Als je uit angst voor mogelijke acties het al van tevoren stillegt dan hebben de bonden toch ook weer hun stempel gedrukt???quote:Indien politie ook volgende week met stakingen dreigt, overweegt Kesler de competitie stil te leggen. "Dat laten we niet gebeuren. Ik ben benieuwd of die gefrustreerde vakbondsbaasjes dan creatief genoeg zijn om andere acties te verzinnen, buiten het voetbal om", aldus Kesler.
Maar veiligheid mag nooit ten koste gaan van andere dingen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 17:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Veiligheid is een taak van de overheid. Daar betaal je belasting voor
En op het moment dat je daarvoor gaat betalen wordt de politie een veredelde particuliere beveiligingsdienst die haar onafhankelijkheid verliest en op den duur enkel nog te huur is voor mensen die er voor kunnen betalen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 17:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Veiligheid is een taak van de overheid. Daar betaal je belasting voor
Die clubs betalen allemaal belasting, waarvan de politieinzet wordt betaald.quote:Op zaterdag 15 december 2007 16:54 schreef Byte_Me het volgende:
inderdaad, stil leggen die hap totdat ze hun eigen beveiliging kunnen organiseren. wat een bullshit dat dat door de staat betaald moet worden, er gaat geld genoeg om in de voetbal competities.
De toeschouwers ookquote:Op zaterdag 15 december 2007 17:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die clubs betalen allemaal belasting, waarvan de politieinzet wordt betaald.
Exact.quote:Op zaterdag 15 december 2007 17:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De toeschouwers ook
quote:KNVB-baas Kesler: 'Dit tart elke vorm van fatsoen'
15/12/2007 16:07
'Dit is een zwarte dag voor het Nederlandse voetbal', oordeelde Henk Kesler op de afgelasting van Ajax-PSV en Feyenoord-AZ. De KNVB-directeur sprak tijdens een speciale persconferentie in Hoenderloo.
'De KNVB vindt het volstrekt onacceptabel dat de bonden de vastgelopen CAO-onderhandelingen willen vlot trekken ten koste van het voetbal. Dit tart elke vorm van fatsoen. Ik zou de verantwoordelijke minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken, red.) willen adviseren deze verwende kerels van de politie geen cent extra te geven.'
'Als je de steun van het Nederlandse publiek wil, moet je het vooral zo doen', sneerde Kesler. 'Als ik op dit moment de reacties op internet bekijk, dan is het imago van de politie niet zo goed. Het beeld bestaat dat ze alleen maar bonnen uitschrijven, boeven laten lopen en als het spannend wordt, er niet zijn. Met het niet laten doorgaan van de topduels, zijn ze op de goede weg.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |