abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 december 2007 @ 10:51:01 #121
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55308891
@Wenneke, ik had een private message voor je, maar je inbox is niet beschikbaar.

Dan toch maar even hier:
Wenneke, ik heb wel vaker gehoord idd dat het een soort angst is. Wij leven heel anders naar die nieuwe levensfase toe dan mannen. Want de geboorte van een kind maakt een relatie ineens heel anders, de vrouw/vriendin wordt ineens ook moeder. De man zelf wordt vader, dat is heel anders dan alleen 'partner', veel definitiever en dat kan heel beangstigend zijn.

Soms veranderen vrouwen ook door de hormonen en de zwangerschap en ben jij voor hem niet meer de vrouw als negen maanden geleden.
Dat hij toch wel vader wordt, ook als hij niet met je verder gaat dat beseffen sommige mannen maar half, en ook dat sommige veranderingen maar tijdelijk zijn en je zó in een nieuwe rol zit is iets waar ze anders tegenaan kijken.

Maar goed, dit heb ik mij allemaal aan laten praten toen ik zelf in zo'n situatie zat, ik had er op dat moment helemaal niks aan.
Het komt zoals het komt, en soms helpt het om even afstand te nemen, dan overzie je het beter, ook al is de timing zo ontzettend slecht. Jij en je kindje zijn nu even prioriteit nummer één. Wat je vriend daarmee doet is zijn eigen verantwoording. Ik zou de knop even omzetten naar 'overleven' in de situatie, tot je kleintje is geboren en je leven een nieuw ritme heeft. Is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar in tijden van nood kan een mens heel veel aan.

Heel veel sterkte
pi_55309715
DeLiedje wat is Floortje mooi!!!!!! Die haartjes zijn lief!!

Klein_Spookje, wat een snelle bevalling!!!!!! Gefeliciteerd met Zoe, leuke naam ook
  zondag 16 december 2007 @ 12:37:47 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55310636
Klein_spookje en Saint van harte

wenneke
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_55310937
DeLiedje wat een mooi Floortje heb gemaakt
Klein_spookje gefeliciteerd met Zoë!
Wenneke
Faja
  zondag 16 december 2007 @ 14:04:00 #125
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_55312279
Papa en ik hebben samen zitten glunderen toen we al jullie lieve reacties lazen... Bedankt!

Het gaat echt heel erg goed hier. Floortje doet het super goed, drinkt goed, groeit goed (eerste dag bijna 300 gram afgevallen, 2e dag 20 gegroeid, en vandaag 80 gegroeid!) en is een heerlijk tevreden kindje...
Ook met mij gaat het heel goed... verbazend eigenlijk...
Mensen zeiden wel eens, bereid je ook maar voor dat het heus wel eens tegen zal vallen de eerste tijd (en oke, ze is pas 4 dagen ) maar wij zitten voorlopig op een knal-roze-wolk , we slapen zelfs goed!
(en hebben echt een super kraam!!)

Klein spookje gefelicteerd Wat een mooie naam! Geniet van jullie gezinnetje!
pi_55312372
hier nog geen nieuws... t lopen gaat wel beter dan gister, wat goed uitkomt, want we moeten nog aan t laminaat beginnen

lekker dat t zo goed gaat deliedje vooral doorrrgaan

maar hoe is t nou toch met Droeke??
  zondag 16 december 2007 @ 14:12:42 #127
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_55312437
Jeeeuj ze hebben kerstmarkt bij ons in de buurt Daar gaan we straks even kijken.
Vanmorgen een stukje gewandeld in het bos en nu beginnen de menstruatiepijntjes weer maar ik doe net of ik het niet merk.. misschien dat het dan doorzet

man heeft ook de moontjes op hol, is broodkransjes aan het maken en wil gewoon uit zichzellf (!!!) mee naar de kerstmarkt:'gewoon is toch leuk' mompelt hij verlegen als ik hem verbaast aankijk

DeLiedje , dat klinkt inderdaad als een mega roze wolk. Geniet er maar lekker van! Ik had 'm ook met Danďel en ik kijk er nog steeds verliefd en gelukkig op terug, op die eerste periode
pi_55312460
DeLiedje, wat fijn dat t zo goed gaat. Blijf maar lekker op die roze wolk zitten! Zo hoort t!
En lekker niet naar de mensen luisteren die zeggen dat t ook wel s tegen valt
  Moderator zondag 16 december 2007 @ 14:23:02 #129
5428 crew  miss_sly
pi_55312645
DeLiedje, wat klink je gelukkig
Geniet van je roze wolk en je fijne kraamtijd
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_55312680
DeLiedje en Klein_spookje, gefeliciteerd met jullie meiden!
Geniet er maar van!
2007 heeft veel mooie en lieve meisjes gebracht hier op fok! als ik zo in het kleine baby'tjes topic ga piepen!
pi_55312726
quote:
Op zondag 16 december 2007 14:12 schreef nanalune het volgende:

man heeft ook de moontjes op hol, is broodkransjes aan het maken en wil gewoon uit zichzellf (!!!) mee naar de kerstmarkt:'gewoon is toch leuk' mompelt hij verlegen als ik hem verbaast aankijk
mijn mond zou ook open vallen als dat hier zou gebeuren

DeLiedje: wat klinkt dat allemaal heerlijk! Lekker van genieten maar dat lukt zo te horen wel
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zondag 16 december 2007 @ 14:52:46 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55313152
DeLiedje, wat fijn dat het zo goed gaat met jullie!

Hier weer een dag met van die 'zullen we dat ook nog even...' klusjes.
Net eindelijk een gordijn in de gang, voor de voordeur, gehangen, iets wat we ook al tijden zouden doen maar wat je dan zo lang voor je uit schuift. Het hangt nu!

En jawel... ruim 2 jaar nadat we hier zijn komen wonen, en dus ook 2 jaar na het leggen van het laminaat is stinkie nu bezig met de plintjes op de overloop!
God wat zal ik blij zijn als dat gedaan is. Echt zo'n 'oh ja gadver... die plintjes' klusje.

Verder is het hier in mijn buik gewoon stil. Althans, de baby laat zich af en toe wel voelen, maar lijkt nog geenzins van plan naar buiten te komen.
pi_55313449
Lekker he BE die laatste klusjes die zo lang blijven liggenen dan nu in eens wel af komen.

En al die beebs die blijven zitten, die vinden het gewoon nu even te koud.

Tan, je hebt ook absoluut gelijk. Ik kies op dit moment ook echt voor mezelf en voor de kleine. Vervelende is dat ik er al een heb rondlopen van 2 en dat ik me even serieus aan het bedenken ben hoe ik dit het beste kan aanpakken. Nu doet hij heel normaal alsof er niets aan de hand is en zegt ie doodleuk het ligt niet aan onze relatie op zich maar meer aan de manier waarop het nu gaat. We vitten te veel en wehebben te veel ruzie. ( wat wil je ik ben een bom hormonen en hij is in izjn eentje alles in huis af aan het maken.) ister komt ie dan met de conclusie dat we gewoon weer eens wat meer voor onszelf moeten doen en wat meer rust creeeren.
Hij heeft alleen niet in de gaten dat ik doorheb dat hij puur en alleen nu ervoor kiest dit even te doen en dat hij na de bevalling gewoon weg is.
pi_55313777
Wenneke: en als hij na de bevalling nou niet weggaat? Als ik je berichtje zo lees ga je er al helemaal vanuit dat het na de bevalling allemaal 'voorbij' is?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_55313828
Tearsong;
Daar heb je een goed punt. Dat zou ook best heel goed kunnen dat hij het echt meent. Alleen voel ik me nu zo gekwetst en bang dat ik uit zelfbescherming van het ergste uitga. Mss niet goed om te doen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en ben echt even zoekende naar wat ik moet en kan doen.
pi_55313866
En buiten dit alles wil ik eigenlijk gewoon nog genieten van mijn laatste momenten samen met propje. Alhoewel ik meer bont en blauw ben van het getrap nu dan wat anders. Propje ligt nu al goed ingedaald en met het hoofdje vast in het bekken dus wie weet. Het kan nog max. vijfeneenhalve week duren.
pi_55313968
DeLiedje: Wat is Floortje een schatje!

Wenneke: Sterkte! Behoorlijk raar dat hij er nu pas mee komt.

Klein spookje: gefeliciteerd
  zondag 16 december 2007 @ 15:49:06 #138
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55314103
Klein spookje, heel hartelijk gefeiciteerd! Wat ging het lekker snel...! Ook een dikke kus voor grote zus!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 16 december 2007 @ 17:00:22 #139
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55315483
Wenneke wat een rottige onzekere situatie.
pi_55316321
Ik heb al sinds 2 dagen een heel raar, beetje zenuwwachtig gevoel in m`n buik wat ik niet thuis kan brengen
Harde buiken komen niet met regelmaat ofzo, maar ik zat eens te denken..ik heb nooit regelmatige weeen gehad bij de bevallingen van de jongens en toch zijn ze supervlot geboren.
Denk dat ik vanavond de vk eens ga bellen om te horen wat zij er van denkt. Tis maar nisk zo
Saartje
pi_55316458
Oew Maneki, ik snap heel goed hoe je je voelt

Hier nog steeds elke 8 minuten, maar verder geen veranderingen.
pi_55316493
Naja..mocht er hier wel wat gebeuren dan ligt Saar toch dwars en kan er niet uit Geluk bij een ongeluk
Saartje
pi_55316514
Oja, en kan iemand me asjeblieft vertellen dat het helemaal geen kwaad kan om pannenkoeken te eten en dat dat dus echt niet helpt

Ik durf geen pannenkoeken meer te eten.
pi_55316554
ik heb dat hele verhaal achter pannenkoeken nooit zo meegekregen eigenlijk..wat zou dat doen dan?
Saartje
pi_55316588
De bevalling bevorderen Ik weet niet meer bij wie het toen hielp, maar het is een soort prosteglandingesen

Oja, dat durf ik dus ook niet
  zondag 16 december 2007 @ 17:46:10 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55316609
Ik heb het van de week al gezegd, en dan nu nog maar eens, ik vind dat pannekoeken verhaal zo'n ongelofelijke onzin...
In ananas en tonic en weetikveelwatnogmeer zit iig nog een stofje wat iets zou kunnen doen.
Pannekoeken zijn gewoon lekker en superonschuldig.

Eten die handel!
pi_55317141
Erzit niks in pannenkoeken wat niet in een boterham met een gebakken eitje zit..lekker eten dus.
Prostaglandingesen laat ik al maanden uit m`n hoofd
Saartje
  zondag 16 december 2007 @ 18:21:20 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55317206
quote:
Op zondag 16 december 2007 09:49 schreef Silmarwen het volgende:

Wenneke, sorry dat ik het zeg, maar wat een ei. Mannen moet dat echt bedenken voor je samen zwanger wordt en het anders niet melden vlak voor de bevalling. Helaas hoor je het best vaak.
Wat kun jij toch kort door de bocht zijn zeg.

Wenneke, veel sterkte....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  zondag 16 december 2007 @ 18:23:52 #149
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55317264
Joh BE, dat pannenkoekenverhaal ís toch ook onzin! Het is nooit serieus gebracht hoor!

Zeg Maneki, niks raars doen hoor. Gewoon rustig blijven zitten/liggen jij.

Pruk, je schrijft 'om de 8 minuten'. Wat bedoel je? Een harde buik? Of echt een wee? maar het is niet pijnlijk zeg je? dan is het wrs geen wee, lijkt me. Moet je niet even het zkh bellen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_55317530
quote:
Op zondag 16 december 2007 18:23 schreef Moonah het volgende:
Zeg Maneki, niks raars doen hoor. Gewoon rustig blijven zitten/liggen jij.
Ja baas
Saartje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')