Ik geef hem veel "kosteloos" materiaal:quote:Op zondag 16 december 2007 12:29 schreef milagro het volgende:
[..]
geef hem dan een oude krant, altijd goed, of een lege doos met deksel en met proppen papier gevuld

en ze is nog zo klein, een beetje 'pushen' af en toe is soms nodig, al was het maar om te laten wennen aan later, waar je zovaak nog geconfronteerd zal worden met moeten terwijl je niet wil, maar verder, als het vooral op die momenten gaat, die je aangaf, ach, laat haar lekker.quote:Op zondag 16 december 2007 13:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik snap wel wat je bedoeltvandaar dat ik ook wel vermoed dat het daardoor komt, het vrij logisch vind.
Is ook niks mis mee, ze is voor ons prima zoals ze is, die dingen horen bij der.
Vroeg het me gewoon af ,
En dat forceren vind ik ook niets, soms bij een fysio/logopedie oid moet het wel, maar das gezonder forcering .
Regelmaat tis goed, maar soms dan dnek ik echt jeetje t zijn geen hondjes

precies, en vervelen is ook bezig zijnquote:Op zondag 16 december 2007 13:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik geef hem veel "kosteloos" materiaal:
- (lege) blikken, die rol ik over de vloer
- ik doe een verassing in een oude doos: een speeltje/knuffel van hem. iets dat hij dus al had, he?
- kranten, tijdschriften
- plastic flesje, daar draait hij het dopje op en af
- inderdaad een doos met deksel waarin ik allerlei ongevaarlijke troep heb gestouwd
Van alles dus! En tja, soms moet hij gewoon echt even zichzelf vermaken.

Dát si het vooral..een uur is veel voor hem , en dan heeft hij al van alles gedaan.. als je nagaat dat zijn concentratieboog 1 á 4 minuten is..quote:Op zondag 16 december 2007 13:33 schreef milagro het volgende:
[..]
precies, en vervelen is ook bezig zijn
het is ook best lastig, wat voor ons 'een halfuurtje' is, is voor zo'n dreumdinges ms wel oneindig onoverzienbaar lang en slaat dus de verveling toe op exact 30 minuten en 1 seconde .. klok uit het zicht zetten dus

Ja mijn ma zei eerder vandaag ook al dat ie dat zei. Maar tis eigenlijk niet zo heel bijzonder hier. Hij heeft wel meer hele zinnen al. Maar deze was gewoon leuk door de gekke mama.quote:

.
. 

En spelen kan ie heel goed alleen maar soms ook net zo goe dniet. Tis net hoe ie wakker is geworden.
  En spelen kan ie heel goed alleen maar soms ook net zo goe dniet. Tis net hoe ie wakker is geworden.  

Dat kan ze nu zo drie kwartier vol houden terwijl ik er op een kussen naast zit. Twee vliegen in een klap: ik kan wat huiswerk maken of een stukje breien en zij kan spelen in bad.
  Dat kan ze nu zo drie kwartier vol houden terwijl ik er op een kussen naast zit. Twee vliegen in een klap: ik kan wat huiswerk maken of een stukje breien en zij kan spelen in bad. Zoals er nu is: niet terug in je eigen bed willen als je 'snachts wakker bent geworden.
  Zoals er nu is: niet terug in je eigen bed willen als je 'snachts wakker bent geworden. 

Ja hij ging in bad
 Ja hij ging in bad   Wel met hond
 Wel met hond   
  Was maar 1 minuut maar
 Was maar 1 minuut maar   hij ging.
 hij ging. 
  en zo zijn er nog veel meer dingen die ie echt niet kan. Dus tis toch of het een of het ander.
 en zo zijn er nog veel meer dingen die ie echt niet kan. Dus tis toch of het een of het ander.

erg koddig gezicht
 erg koddig gezicht

Haha zo bedoelde ik het ook niet. Maar hoor in mijn omgeving heel vaak dat Mikael zo voor loopt. Terwijl dat allemaal best nog wel meevalt. Praten en lopen is zo'n beetje ook het enige wat ie zelluf doetquote:Op zondag 16 december 2007 18:29 schreef Belana het volgende:
hahahaha, MeNicole, je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Ezra kan dat gewoon allemaal nog niet
lopen kan ie wel, maar nog steeds niet van harte, hij "loopt" momenteel op zijn knietjeserg koddig gezicht

Wel een beetje trots is al.
 Wel een beetje trots is al.   

Spuit elf , maar jeeetje wat praat Michal goed zeg! Heerlijk lijkt me dat , die praatjes.. zo weet je al veel beter wat er in dat koppie omgaat..
  Spuit elf , maar jeeetje wat praat Michal goed zeg! Heerlijk lijkt me dat , die praatjes.. zo weet je al veel beter wat er in dat koppie omgaat..  

Hier was het een 'faaase' bij beiden, dat geprotesteer bij die activiteiten als kont, snoet en handen poetsen. En ik heb wel gewoon 'geforceerd'quote:Op zondag 16 december 2007 13:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik snap wel wat je bedoeltvandaar dat ik ook wel vermoed dat het daardoor komt, het vrij logisch vind.
Is ook niks mis mee, ze is voor ons prima zoals ze is, die dingen horen bij der.
Vroeg het me gewoon af ,
En dat forceren vind ik ook niets, soms bij een fysio/logopedie oid moet het wel, maar das gezonder forcering .
Regelmaat tis goed, maar soms dan dnek ik echt jeetje t zijn geen hondjes
 . Ze moeten schoon toch? En niets vervelender dan een kind die net ontdaan van vieze luier de boel onder de stront smeert door gedraai.
 . Ze moeten schoon toch? En niets vervelender dan een kind die net ontdaan van vieze luier de boel onder de stront smeert door gedraai.  Duurt het alleen maar langer omdat ze ook nog schone kleren aan moeten (ook zo'n vervelend ding!). Wel geef ik haar altijd iets 'interessants' tijdens het verschonen en vertel haar altijd -net als bij de handjes oppoetsen dat ze 'bah' is en dat het schoon moet. Tinka raakt nu door de fase heen gelukkig en wil nu soms tijdens het eten opgepoetst worden omdat haar handjes "bah" zijn!
  Duurt het alleen maar langer omdat ze ook nog schone kleren aan moeten (ook zo'n vervelend ding!). Wel geef ik haar altijd iets 'interessants' tijdens het verschonen en vertel haar altijd -net als bij de handjes oppoetsen dat ze 'bah' is en dat het schoon moet. Tinka raakt nu door de fase heen gelukkig en wil nu soms tijdens het eten opgepoetst worden omdat haar handjes "bah" zijn!   

Trots is op ons ventje, nog 10 daagjes en hij wordt twee.
 Trots is op ons ventje, nog 10 daagjes en hij wordt twee.  

Tja, eerst zeiden ze van niet, maar volgens de orthopedist was het met die plaaster niet echt een probleem, en hij zei dat het toch niet tegen te houden is. Je kan hem idd geen 24u op 24 terug op zijn kont gaan zetten...quote:Op maandag 17 december 2007 09:15 schreef Moonah het volgende:
Oh, wat goed dat Fons er al weer op kan lopen! Als dat mág tenminste...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |