abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 december 2007 @ 20:59:41 #1
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_55278281
Kijken of ik het ook kan... Hier weer verder

Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 18

De nachtbrakers en driftkikkers:

12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl( Tamea)
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***

Mijn laatste post:

Hahahaha, heel herkenbaar dat eetprobleem!
Cb raadde ons aan om idd gewoon een bordje voor te zetten als wij ook eten, en dan lekker elf laten knoeien.
Gaat er wat in an gaat er wat in, wij proberen tussendoor wel om iets vna hapjes te geven. Zijn wij klaar met eten dan gaat haar bordje ook weg en krijgt ze yohurt.
Daarna krijgt ze ook niks vervangends meer.

Vanavond aten we vis met ei en gebakken aardappeltjes. zowaar heeft ze van alles wat gegeten, en heb ik er meerdere (kleine) hapjes in gekregen zonder morren, een geslaagde avondmaaltijd!

Volgens het cb geven meer kinderen eetproblemen, vaak als ze rond de twee jaar zijn.

[ Bericht 48% gewijzigd door Lois op 05-01-2008 19:24:10 ]
pi_55278672
Wat cool dat Romme loopt en die handjes worden toch door Kozakkenman geplaatst?

Cattie, zou me niet al te druk maken om het eten. Maud is al geen geweldige eten, die eet met vlagen goed avond, maar kan me van Fleur herrineren dat ze heel lang op 3 hapjes van alles heeft geleefd. Kreeg dan wel altijd nog toetje en een fles voor het slapengaan.

Verder vertelde mijn zus dat haar jongste nog steeds een voorkeur voor brood heeft. Dus die eet de verplichte proefhapjes en soms meer, maar vooral een boterham met kaas of worst 's avonds. Inmiddels gaat het al beter.

Ik hoop dat Ive snel erachter komt dat het geen machtsmiddel is en dat ie weer plezier gaat krijgen in het eten. Zelf of met hulp. Succes ermee.

Maud slaapt en ik ga zo bij d'r liggen.
  vrijdag 14 december 2007 @ 21:24:21 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55278715
ik80 je kunt de openingspost van het vorige topic quoten. Dan selecteren met je muis en kopieren en plakken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 14 december 2007 @ 21:32:41 #4
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_55278893
E.T ik kom al heel ver, maar er moet toch nog wel het een en ander aangepast worden...
Kan vast een modje wel doen?

Chacama sterkte met Maud! Is niet leuk zieke kindjes
pi_55278967
Fijn om te horen dat het vaker voorkomt.
Gelukkig dat Lotte nu wel wat beter eet!
Het vervelende nu vind ik vooral dat Ive er een enorme scene van maakt. Als hij nou gewoon ging prutsen en niet eten, nee, meneer gilt zo hard dat er geen gesprek meer mogelijk is. Hij kan zelf prima met vork of lepel over weg, daar ligt het niet zozeer aan. Helaas eet hij al een maand geen toetje meer (want zuivel en dat wil hij echt niet) dus dat meer geven helpt niet.
Dat papflesje toch geven hebben we wel aan gedacht en ook ('s nachts) gedaan, maar we hebben het idee dat dat hem niet aanspoort om toch goed te eten, terwijl hij wel zelf goed kan eten en het ook wel lust. Moeilijk hoor!
  vrijdag 14 december 2007 @ 21:39:59 #6
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_55279065
Kan iemand trouwens de namenlijst van Danïel inkorten tot alleen ' Danïel'?
  Jubileum moderator vrijdag 14 december 2007 @ 21:53:24 #7
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55279409
Alles is weer aangepast

Ik zag Romme in het vorige topic lopen, wat goed kozakken!

[ Bericht 53% gewijzigd door Lois op 14-12-2007 22:00:05 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55279548
Zit ik twee uur geleden te verkondigen dat we hem echt niets anders gaan geven, Ive heeft net zijn flesje met kant en klaar papje op. Hij werd helemaal van slag wakker en mijn man en ik hadden allebei heel sterk het gevoel dat hij het even nodig had. Daarnaast is het het enige zuivelproduct dat hij nog wil, dus dan krijgt hij daar ook nog wat van binnen.
Zucht. Nu al gezwicht. Het is de makkelijke oplossing, ik weet het, maar het doet me ook zo'n pijn als hij zo van slag is en niet meer kan slapen...
pi_55280350
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 21:53 schreef Lois het volgende:
Alles is weer aangepast
Ingmar (4/1/06) wil ook graag in het lijstje. Vindt ie leuk voor dat laatste maandje.

Zn oudere zus probeert m te leren tellen. Hij snapt er werkelijk geen hout van, maar af en toe roept ie 'vie vijf'
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  zaterdag 15 december 2007 @ 09:50:11 #10
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_55286324
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 21:58 schreef cattie het volgende:
Zit ik twee uur geleden te verkondigen dat we hem echt niets anders gaan geven, Ive heeft net zijn flesje met kant en klaar papje op. Hij werd helemaal van slag wakker en mijn man en ik hadden allebei heel sterk het gevoel dat hij het even nodig had. Daarnaast is het het enige zuivelproduct dat hij nog wil, dus dan krijgt hij daar ook nog wat van binnen.
Zucht. Nu al gezwicht. Het is de makkelijke oplossing, ik weet het, maar het doet me ook zo'n pijn als hij zo van slag is en niet meer kan slapen...
ik kan het me best voorstellen hoor..
Wat is verstandig en wat is 'wijs' ? Nou ja, 1 ding is denk ik het allerbelangrijkste: zodra je zelf een big deal van het avondeten maakt ( met veel stress e.d) zal het alleen maar erger voor hem zijn ( denk Ik )
  zaterdag 15 december 2007 @ 10:00:29 #11
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55286403
Ik zou me daar echt niet druk om maken, cattie. Wat ik al zei: Ive is echt niet de enige dreumes die nog een papfles krijgt dan 's avonds. En als je rondom het avondeten consequent blijft en hem niet dan een boterham als alternatief voorzet, lijkt me het ook geen ramp, hoor.

Storm is het weer verleerd. Twee dagen 6.20, de volgende dag 5.45 en de dag erna 5.30. Vanochtend was het weer 5 uur. Holladiejee.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 15 december 2007 @ 10:16:13 #12
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55286546
Och Sugar, wéér!! Jeetje. :|

Chacama, fijn dat Maud wat gedronken heeft! Ik hoop zo dat ze vlug beter wordt voor jullie!

Kozakken, wat goed van Romme! Lief hoor!
O, en MOONAH!!!! Zie je nou, dat Simon niet de enige dreumes is met zo'n mini-slabber, al moffelt Kozakken hem vlug weg op het filmpje

Cattie, sterkte met de eetperikelen, ik kan je weinig tips geven, behalve het zelf laten doen zoals mijn voorgangers al zeggen. En wat hier dus helpt is het eten dat meneer niet blieft en op de grond maait, van de grond te laten eten wanneer hij uit zijn stoel gehaald wordt
Succes ermee!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_55286557
Ik ga toch even met een dringende vraag uit de lurk stand komen.

Mikael heeft sinds dinsdag echt doodangsten voor water. Hij had dinsdagochtend bij mijn ouders thuis in bad gepoept. Dat was de allereerste keer en hij is daar denk ik behoorlijk van geschrokken. Als ik nu alleen al het badje pak krijgt ie paniek. En niet een klein beetje maar hij raakt helemaal overstuur. Dus ok niet meer in bad dan maar onder de douche. Maar ook dan dikke paniek. Tis nu zelfs zo erg dat als ik aan het afwassen ben en hij ziet dat dat ie al in paniek raakt. Wat moet ik hier nou mee? Ik wil hem niet dwingen omdat ie echt heel bang is. Zo heb ik hem nog nooit gezien. Want hij zal toch echt schoon moeten en ik moet toch echt wel afwassen. En onze hond moet toch echt wel een waterbakje in de keuken en Mikael moet toch ehct wel in diezelfde keuken eten.
Iemand tips want steeds wassen met zo'n zwitsal washandje is natuulijk ook geen doen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55286649
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 10:17 schreef MeNicole het volgende:
Ik ga toch even met een dringende vraag uit de lurk stand komen.

Mikael heeft sinds dinsdag echt doodangsten voor water. Hij had dinsdagochtend bij mijn ouders thuis in bad gepoept. Dat was de allereerste keer en hij is daar denk ik behoorlijk van geschrokken. Als ik nu alleen al het badje pak krijgt ie paniek. En niet een klein beetje maar hij raakt helemaal overstuur. Dus ok niet meer in bad dan maar onder de douche. Maar ook dan dikke paniek. Tis nu zelfs zo erg dat als ik aan het afwassen ben en hij ziet dat dat ie al in paniek raakt. Wat moet ik hier nou mee? Ik wil hem niet dwingen omdat ie echt heel bang is. Zo heb ik hem nog nooit gezien. Want hij zal toch echt schoon moeten en ik moet toch echt wel afwassen. En onze hond moet toch echt wel een waterbakje in de keuken en Mikael moet toch ehct wel in diezelfde keuken eten.
Iemand tips want steeds wassen met zo'n zwitsal washandje is natuulijk ook geen doen.
Onze oudste heeft dit ook gehad, wel ietsje minder extreem, maar ze wou ook niet meer douchen of in bad nadat ze in bad gepoept had. We hebben het toen heel geleidelijk weer opgebouwd. Eerst wassen bij de kraan, later een teiltje, met een van ons onder de douche, met een van ons in bad. Als ik me goed herinner moesten we ook een paar keer een stapje terugdoen en continu geruststellen. Het duurt lang, maar het komt goed.

Vervolgens heeft ze nog een periode gehad dat ze (zelf inmiddels zindelijk) niet met haar broertje in bad wilde vanwege dezelfde angst, maar dat ging sneller voorbij.

Sterkte
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  zaterdag 15 december 2007 @ 11:07:12 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_55287189
cattie, maak je niet druk. zoals ik zeg, Ezra krijgt 's nachts nog een fles. en als ie beter eet komt ie 's nachts niet voor die fles, maar ik kan het eten overdag niet afdwingen en ik heb 's nachts geen zin in toestanden. want Ezra blijft brullen en dan is Liam ook wakker. heb er geen zin in. het komt wel weer. heus.
stormy waters...
sailin'
pi_55287297
Oeh, MeNicole, wat sneu voor Mikael zeg.
Lijkt me heel lastig. Sorry, geen advies.

Sugar, niet weeeeeerrr...

Cattie, wat nou "gezwicht". Het voelde goed om Ive een fles te geven, klaar.

Chaca, hoe gaat het met Maud? En met jou?

En PM, ik zag idd dat Kozakken het slabje snel wegmoffelde.
Je verkeert in goed gezelschap!

Ingmar, succes met tellen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 15 december 2007 @ 13:32:43 #17
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55289850
Nicole, wat lastig!! Succes ermee!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_55290805
Nicole, ik zag een keer bij baby's wil is wet een kindje dat vreselijk bang was voor water. Maar wat belangrijk was was dat het kind zelf de controle erover heeft. Dus zelf de doucheslang vasthouden enz
Weet niet of het voor Mikael gaat helpen, maar het is een idee misschien
Sterkte ermee!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_55291035
Nicole, mijn dochter heeft precies hetzelfde gehad, toevallig zelfs ook op Mika's leeftijd! Van de een op de andere dag, en er was niks gebeurd of zo.

Ook wij hebben het heel geleidelijk weer opgebouwd. Eerst een tijd gewassen met een washand. Toen met een teiltje, toen weer in het douchegedeelte met teiltje, langzamerhand in het teiltje. Enzovoorts. Vooral ook samen gedaan. Wij hebben geen bad, maar ik ging dan wel bloot met mijn ene voet in het teiltje (verder paste niks).

Wij hebben er geen grote drukte van gemaakt, ging het niet, dan ging het niet, zeg maar. Ook wel stapjes teruggedaan. (nou ja ik klink hetzelfde als vliegvrager geloof ik )

Nu gaat ze weer héél graag in bad!
Variety is the spice of life
  zaterdag 15 december 2007 @ 15:05:50 #20
108648 cattie
lieve moeder
pi_55291536
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 11:07 schreef Belana het volgende:
cattie, maak je niet druk. zoals ik zeg, Ezra krijgt 's nachts nog een fles. en als ie beter eet komt ie 's nachts niet voor die fles, maar ik kan het eten overdag niet afdwingen en ik heb 's nachts geen zin in toestanden. want Ezra blijft brullen en dan is Liam ook wakker. heb er geen zin in. het komt wel weer. heus.
Daar gaan wij nu ook maar even van uit. Ive werd om half 3 wakker en het duurde even voordat hij in slaap viel, maar daarna heeft hij tot 9 uur geslapen! Hij had het blijkbaar even nodig. We hebben besloten om toch maar vooral er relaxt mee om te gaan. Rustig blijven met eten, eet hij wat is het geweldig, anders is het ook geen ramp. En heeft hij daarna nog een flesje nodig, dan maar een flesje. Mijn man heeft vanochtend een hele preek gekregen van een familielid dat Ive toch echt van die nachtfles af moet, maar daar zijn we alle drie nog niet klaar voor. En ik ga er van uit dat hij ergens voor dat hij 18 is wel stopt met een flesje 's nachts!

Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden!

MeNicole, wat rot! Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar zou ook rustig proberen op te bouwen.
  zaterdag 15 december 2007 @ 17:05:54 #21
24188 Belana
kloon van belana
pi_55293365
ach, andere mensen weten het altijd beter cattie, daar moet je niet op letten. ik zou het ook fijn vinden als Ezra van die nachtfles af zou zijn, maar ik weet dat ik niet tegen dat gebrul kan 'snachts...

Nicole, rottig! ik denk idd gewoon langzaam weer opbouwen.
stormy waters...
sailin'
pi_55295005
Heb maar besloten dat langzaam opbouwen geen optie is. Hij is zo panisch dat ik hem dat niet aan wil doen. Ik laat hem nu gewoon in de douche spelen met water in het badje. Gewoon kleren aan en dan zie ik wel wat ie wil. Hij kan zelf al heel goed aangeven wat ie wel en niet wil dus laat de keus beetje bij hem. Dan maar wassen met een zwitsal washandje. Moet maar. En als ik zijn haren met wassen heeft ie wel gewoon even pech. Dan maar wel een minuutje paniek. Maar ja dat hoefd maar 2 a 3 keer in de week.
Liefde
  Jubileum moderator zaterdag 15 december 2007 @ 19:04:23 #23
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55295947
Joh zo vaak haren wassen? Ik herken dat waterpaniek wel, Eva heeft dat ook bij tijd en wijle. Wat wij dan doen is net als jij, veel laten spelen met water om het vertrouwen weer terug te krijgen. Haren wassen doen we sowieso maar 1 x per 2 a 3 weken ( ) zolang er geen zand in zit natuurlijk. Langzaam met water laten spelen en dan zien we meestal de angst bij Eva weer verdwijnen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55297036
Wat een leuk filmpje zeg, van Romme die aan het lopen is.

Is toch niet erg cattie, als hij het nodig was, dan was het nodig. En als hij 18 is, kan hij tenminste wel zelf zijn fles maken.

Arme Mika, zo bang. Geen idee wat je er aan kunt doen.

Wij wassen Anna's haar ook regelmatig. Vooral omdat er altijd hazelnootpasta en/of smeerkaas en/of ander eten in zit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_55297480
Normaal was ik zijn haren elke dag. Hij heeft zowiezo hele dag gel in zijn haren en na het eten zit er ook aardappelen en groente in. En aangezien ie ook zelf zijn toetje eet kun ja wel raden wat de gevolgen zijn.
Liefde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')