Lang bericht, maar kon het niet laten

Tijd nu om even internet te staken. Vandaag even bezig geweest met mezelf eens onder de loep te nemen en dan is mijn gedachte dat het vaak zinloos is een foute gedachte die leidt tot niets. Hoef niet van de daken te schreeuwen hoe mooi het is, zolang ik maar het nut zie van zaken die vanzelf de interesse gaan krijgen.
En zo zal opstaan makkelijker gaan.
Who needs gedragstherapie anyway

Heb op papier gezet hoe ik denk en wie weet overhandig ik dat en dan is het niet meer nodig. Weet zelf wel hoe ik enigszins in elkaar zit en dan ben ik vanzelf de enige die dat weet in te schatten. 1000 globale vragen kunnen ze stellen maar dan is het nog steeds globaal zonder dat ze echt weten hoe je bent. Zieleknijpen heeft niet altijd evenveel zin

Zelf-inzicht des te meer.
Even tegen de stroming in.
Doorzettingsvermogen, terugval, oppakken, terugval. Terugblik, vooruitblik, moed zakt in de schoenen.
Verstand op nul? Of risico-analyse? Ergens in storten of juist opsommen waarom niet te doen? Combineren? Doen om ervan te leren? Vluchten kan niet meer?
2008 ga ik dus echt eens structureel aan de slag, hoeft niet meteen in januari maar hoe sneller hoe beter. Kijken of het lukt, lukt het niet dan ......maar het lukt, niet uitgaan van falen dan maar. Kijken of het lukt? Het lukt gewoon, waarom altijd kijken en stilstaan, zo valt er altijd wel te twijfelen en stagneert het vanzelf weer. Met de stroming mee en dan is stilstaan tegen de stroming in, en kijken naar het verleden al helemaal. Twijfelen aan enig succes van handelen in de nabije toekomst is ook tegen de stroming in varen. En dan is met de stroming meevaren iets dat door eigen toedoen kan.
Genoeg ervan, met de stroming mee nu, de stroming in betekend doorgaan hier, dus ik ga even naar buiten en probeer richting te geven op een ander vlak. Straks verder met cursus zodat ik richting certificaat ga en dat is ook met de stroming mee, certificaat ligt in de toekomst te wachten en dan is verder gaan vanzelf nodig.
[ Bericht 8% gewijzigd door Topspin op 29-12-2007 16:28:56 ]