abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55595081
ik ben niet op het werk aan het werk
maar heb thuis gezellig mn nichtje en (2) neefjes te logeren!
  vrijdag 28 december 2007 @ 09:25:39 #292
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_55595209
quote:
Op donderdag 27 december 2007 21:11 schreef nokwanda het volgende:
Neem nog een gluhweintje van Sara dan en wordt er vrolijk van
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_55622526
Good middag.

Gisteren voor het eerst Apocalypto gezien Geweldige film, beetje bloederig en grof maar dat was van de ene kant goed te pruimen

Had vannacht meteen bloederige dromen maar of dat met de film te maken heeft is de vraag.

Tijd voor bakkie koffie en peuk, en dan weer dezelfde meuk
Genieten is toegestaan!!!
pi_55622760
good day!
hier gaat alles oke, hebben veel plezier met de monstertjes van mijn zoessie!
pi_55622827
Veel plezier daar

Ik moet nog even zien waar ik vandaag het plezier vandaan ga halen, gamen lukt weer op de notebook dankzij mijn broer dus wie weet een game spelen. Straks even inkopen doen en vanavond weer film kijken. Schaatsen is op tv maar niet boeiend genoeg vandaag. Wilde in principe de hele dag lekker in bed blijven liggen maar niet gedaan. Eenmaal uit bed is het ook leuker. Alsnog de vraag wat ik moet doen om echt helemaal op te gaan in plezier.

Waar word ik dus echt vrolijk van is de vraag, wie weet moet ik dat nog uitvinden komend jaar
pi_55625933
Net een lang bericht per ongeluk gewist

Wilde iets laten zien over mijn gedachte over the secret, ging over aangeboren talent en uitbuiten van talent en standaard vaardigheden die ieder mens heeft en vervolgens het feit dat alles bereiken wat ieder mens wilt bereiken in alle gevallen niet mogelijk is. Het feit dat niet ieder mens zomaar kan krijgen wat hij wilt wanneer hij richting dat doel werkt, soms is er een grens wat haalbaar is. De een lijkt gezegend te zijn met bijzonder talent en dan vroeg ik me in dat bericht af hoe het mogelijk is dat de een zoveel talent met zich meedraagt, wie weet bijzonder ontwikkelde mensen die het juiste brein en lichaam hebben?

Bij tennis weet ik dan dat je tactiek en techniek kunt aanleren, maar ik vraag me dan af waarom de een zoveel techniek weet aan te leren en de ander niet. Krachtraining kun je volgen en tactisch inzicht kun je ontwikkelen maar waarop stageneert het dan bij de een meer dan de ander? Waarom niet iedereen een federer omdat meer mensen 2 armen en benen plus hersens hebben?

Waarom een schrijver als King met onuitputtelijke fantasie? Aangeboren door natuurlijke selectie of ontwikkeld door een soort van slimheid die ieder mens met zich meedraagt?

En dan de situatie waarbij het niet nodig is om uit te blinken, wie weet wel een prettige manier omdat je niet zo hard hoeft te streven naar iets? Topsporters verliezen ook jaren van hun leven door alleen maar bezig te zijn met 1 ding?

Kan klinken alsof het weer een typisch druk denkend bericht is maar het is maar een vraag zonder te denken dat ik beschik over uitermate bijzonder talent

Antwoord verwacht ik niet, denk dat het antwoord is dat een aantal boven de massa uitstijgen, zo stijgt een zwerver zonder uitzicht ook op zijn eigen manier boven de massa uit, of is dat onder de massa

Is de een geboren voor succes of ligt het dus aan de instelling en het inzicht? Inspiratie en inspanning? Bloed zweet en tranen of juist een soort van luiheid waarbij niets interesseert en waarbij de gedachte heerst dat het zinloos is? Is dat the secret een beetje waarbij er grenzen zijn?

[ Bericht 5% gewijzigd door Topspin op 29-12-2007 16:13:58 ]
pi_55625989
Lang bericht, maar kon het niet laten

Tijd nu om even internet te staken. Vandaag even bezig geweest met mezelf eens onder de loep te nemen en dan is mijn gedachte dat het vaak zinloos is een foute gedachte die leidt tot niets. Hoef niet van de daken te schreeuwen hoe mooi het is, zolang ik maar het nut zie van zaken die vanzelf de interesse gaan krijgen.

En zo zal opstaan makkelijker gaan.

Who needs gedragstherapie anyway Heb op papier gezet hoe ik denk en wie weet overhandig ik dat en dan is het niet meer nodig. Weet zelf wel hoe ik enigszins in elkaar zit en dan ben ik vanzelf de enige die dat weet in te schatten. 1000 globale vragen kunnen ze stellen maar dan is het nog steeds globaal zonder dat ze echt weten hoe je bent. Zieleknijpen heeft niet altijd evenveel zin Zelf-inzicht des te meer.

Even tegen de stroming in.

Doorzettingsvermogen, terugval, oppakken, terugval. Terugblik, vooruitblik, moed zakt in de schoenen.

Verstand op nul? Of risico-analyse? Ergens in storten of juist opsommen waarom niet te doen? Combineren? Doen om ervan te leren? Vluchten kan niet meer?

2008 ga ik dus echt eens structureel aan de slag, hoeft niet meteen in januari maar hoe sneller hoe beter. Kijken of het lukt, lukt het niet dan ......maar het lukt, niet uitgaan van falen dan maar. Kijken of het lukt? Het lukt gewoon, waarom altijd kijken en stilstaan, zo valt er altijd wel te twijfelen en stagneert het vanzelf weer. Met de stroming mee en dan is stilstaan tegen de stroming in, en kijken naar het verleden al helemaal. Twijfelen aan enig succes van handelen in de nabije toekomst is ook tegen de stroming in varen. En dan is met de stroming meevaren iets dat door eigen toedoen kan.

Genoeg ervan, met de stroming mee nu, de stroming in betekend doorgaan hier, dus ik ga even naar buiten en probeer richting te geven op een ander vlak. Straks verder met cursus zodat ik richting certificaat ga en dat is ook met de stroming mee, certificaat ligt in de toekomst te wachten en dan is verder gaan vanzelf nodig.

[ Bericht 8% gewijzigd door Topspin op 29-12-2007 16:28:56 ]
pi_55626321
Genoeg

Ik ben pleituh, niet teveel zelfverwijten
  zondag 30 december 2007 @ 11:41:56 #299
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_55647434
Mogge. Topspin, die vragen over 'the secret' stel ik mezelf ook weleens. Is talent aangeboren? heb je een aanleg voor bepaalde dingen of is alles aangeleerd. Ik vind dat een moeilijk te beantwoorden vraag moet ik eerlijk zeggen. Ik denk dat sommige dingen wel deels aanleg zijn maar ik denk ook dat je je leven voor een groot deel zelf bepaald, alhoewel er ook weer een hoop maatschappelijke dingen tegen kunnen zitten of gewoon deels pech. Het is de manier waarop je met die tegenslagen (of voordelen) omgaat die bepalen of je succesvol gaat zijn in je leven. En ook succesvol is weer een relatief begrip. Iemand die een klein huisje heeft, weinig aan materiele zaken bezit kan zichzelf vreselijk succesvol benoemen omdat hij of zij gezond is en bv in een mooi natuurgebied woont, terwijl een ander zichzelf pas succesvol ziet als zijn 5e ferrari op de oprit van zijn villa staat.

relativeren en gelukkig zijn met wat je hebt en je eigen realistische levensdoelen stellen is denk ik erg belangrijk.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_55648165
Echt realiseren wat je allemaal hebt en er echt oprecht blij mee zijn is de sleutel.

Er is een verschil tussen talent en iets echt heel goed kunnen. De omstandigheden in je leven aangrijpen om die dingen te ontwikkelen die aangeboren zijn maakt dat talent veranderd in iets dat je goed kunt. Combinatie tussen aangeboren talenten en hard werken en kansen ZIEN en GRIJPEN. Sta negatief in het leven en je zult geen kansen zien en slachtofferig je hoofd buigen en alles an je voorbij laten gaan. of je zal niet echt blij zijn met de aangeboden kansen. Positief in het leven staan brengt dus ook vel blijdschap met zich mee omdat je van alle kanten wat plukt en wat leert. Het maakt dat je meer ziet en meer proeft. Want hoe meer je je hoofd optilt, hoe meer je kunt zien wat er om je heen is. Kansen, zaken die er al zijn, zaken die kunnen zijn. Dat zal je dus ook meer instaat stellen om talenten te ontwikkelen in de breedte.
En het zal je ook meer in staat stellen om zaken die niet helemaal gan zoals verwacht voor lief te nemen en verder te gaan met andere dingen. De ervaring van wat er mis ging ligt dan gewoon even op de schap in de kast en kan eventueel later wel eens ingezet worden.

kleine aanvulling: Ook negatieve ervaringen kunnen net het gereedschap zijn om een talent te ontwikkelen dat dan later wel voor iets positiefs kan worden ingezet. Tenminste... dat is mijn persoonlijke ervaring
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')