Kinderen op je afsturen. "Wat is nou de situatie? Waar is de brand? Wat is er aan het handje?"
Nou, lieve Fok!kertjes, dat zal ik jullie eens vertellen.Ondergetekende ging naar de bekende supermarkt die begint met een A om boodschappen te halen. Zoals dat wel standaard is met bedelaars, staan ze voor de ingang geparkeerd om á la minute je geld proberen af te troggelen. Meneer had een bierglas [ja, dan geef ik toch zeker geld, want wij mannen moeten medelijden met elkaar hebben, mannen drinken tenslotte bier

] mevrouw had een vage editie van de daklozenkrant. En naast die ouders [het waren van die zigeunerachtige types, dus ik laat volkomen in het midden uit welk land/werelddeel ze kwamen] hadden ze twee zoontjes. Om een kort verhaal langer te maken dan het al is, kwam ik dus de supermarkt uit, heel rustig, glimlach op mijn gezicht. Het was dan wel koud, maar dat kon de stemming niet drukken. Ik zet mijn karretje weer in de karrenpolonaise neer, haal mijn muntje eruit. En wat voel ik? Een zielig klein kind dat aan mijn benen staat te trekken, terwijl de vader en moeder staan door te bedelen. Ik merk op: Mevrouw, hoe haalt u het in uw kop dat kind zo te misbruiken? waarop die moeder me heel apatisch aan gaat lopen staren en dat kind doodgewoon zijn gang laat gaan. Om alles af te maken komt de beste bierglasman nog een keer op me af [ja, normaal gesproken ben ik wel een fanatiek voorstander van doorzettingsvermogen] en vraagt nogmaals om geld in gebroken Whatever*/Engels/Nederlands. Hij druipt weer af, klaar om de volgende groep mensen lastig te vallen.
Samengevat: Bedelen, uit, zo jaren '90, schorem, kinderexploitatie, ongeloofwaardige bierdrinker, belachelijk, weggejorist, moven, vrouw in een lelijke immitatiebondjas
Klacht: Bovenstaande [Ik benadruk niets tegen buitenlanders te hebben]
*Whatever is een term die allerlei vage/rare/gare slang, dialecten, en grammaticale strapatsen der taal dermate op de proef stelt.
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!