quote:Topduels eredivisie gaan niet door
ROTTERDAM - De topwedstrijden in de eredivisie van zaterdag en zondag gaan niet door. Dat hebben de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam zaterdag rond het middaguur bekendgemaakt.
ANP
Zaterdagavond zou Feyenoord in eigen huis tegen AZ spelen, zondag stond in Amsterdam de wedstrijd Ajax-PSV op het programma.
"De wedstrijd Ajax-PSV is een risicowedstrijd'', aldus een woordvoerder van burgemeester Job Cohen. "Daar heb je veel inzet voor nodig. Men vreest dat er te weinig capaciteit nodig is om de veiligheid van supporters te waarborgen. Het is een te groot risico.''
Opstelten
“Ik kan de totale verantwoordelijkheid niet nemen'', aldus de Rotterdamse burgemeester Ivo Opstelten.
Hij kan bijvoorbeeld niet garanderen dat het binnenkomen van de bussen en de auto's van de supporters goed verloopt. Zonder politiebegeleiding kan er volgens hem mogelijk een chaos ontstaan.
Overleg
Cohen overlegde zaterdagochtend met korpschef Bernard Welten van de politie Amsterdam-Amstelland over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd.
Zij concludeerden dat de kans op ongeregeldheden te groot is, ook al zouden de stakende politieagenten bij calamiteiten gewoon weer aan het werk gaan.
Politiebonden
Nu de twee topduels in de eredivisie niet doorgaan, beraadt de politiebond ACP zich op verdere acties. Dat zei ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp zaterdag.
De politiebonden ACP en ANPV wilden dit weekeinde tijdens de duels actie gaan voeren voor een betere cao. Onbekend is nog welke acties de bonden nu voor ogen hebben.
En Jantje is weg bij psvquote:Op zaterdag 15 december 2007 12:42 schreef De_Ananas het volgende:
Dan is wel de transferperiode open én zijn er een paar spelers misschien terug (Davids Van de Wiel)
Daar komt Sefke maar voor terug hoorquote:
Nu lijkt het net alsof je zegt dat ik alle Ajax-fans over 1 kam scheer. Tuurlijk hebben we fantastische Ajacieden die alles over hebben voor de club. Het is al een stuk gezelliger op 409/410 dan aan de overkant in 425 en dan is het ook echt genieten.quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:35 schreef denthemen het volgende:
[..]
Het is niet alleen nu, constant hoor je hem over Slavia dit Slavia dat, het is hier het Ajax (!) topic..
En wat ik over die metro zei was als voorbeeld, dat hij wel alles kan ophemelen en dat wij Als Ajax supporters maar net als hun moeten worden en zo. Als hij zo ontevreden is over het publiek en zo dan blijft hij maar thuis toch? Ik vind ook dat het bij ons saai is, maar om dan elke week weer te vertellen over hoe andere clubs iets doen en dat wij maar zo moeten worden zou niet in me op komen. Ik ben Ajacied, ik kijk niet naar wat andere doen en zou het ook zeker niet willen imiteren
Er zijn dit weekend al genoeg mensen genaaitquote:Op zaterdag 15 december 2007 12:48 schreef Madine het volgende:
Dan maar naar de Wallen met die Chinezen?
quote:De KNVB zal het moeilijk krijgen om een nieuwe datum te vinden voor het topduel. Sowieso vereist de gemeente dat het duel in het weekend gespeeld zal worden. Er is echter geen vrij weekend meer tot het einde van de competitie.
Zoals ik al dacht. Kom maar met die claimsquote:
Play-offs afschaffen en ik zie het probleem niet meer.quote:
quote:De KNVB reageert zaterdagmiddag tijdens een persconferentie op de afgelasting van de duels Feyenoord-AZ en Ajax-PSV. De wedstrijden gaan op respectievelijk zaterdag en zondag niet door omdat de veiligheid niet gewaarborgd is door protestacties van de politie.
De persconferentie van de voetbalbond vindt om 15.30 uur plaats in hotel Golden Tulip Victoria in Hoenderloo. Daarbij is onder anderen KNVB-directeur Henk Kesler aanwezig.
quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:07 schreef Mr.Mills het volgende:
Ik moest opeens aan dit topic denken.
Sneu...
Wow dat is wel enorm lullig eigenlijk....quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:07 schreef Mr.Mills het volgende:
Sneu...
Mijn god, arme stakker.quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:07 schreef Mr.Mills het volgende:
Sneu...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |