quote:EU-leiders ondertekenen verdrag
LISSABON - Regeringsleiders, staatshoofden en ministers van Buitenlandse Zaken
van de 27 EU-landen hebben gisteren in Lissabon het nieuwe EU-verdrag
ondertekend.
: Burgers? Politiek-dom stemvolk, klapvee, alles-slikkers.quote:Premier Balkenende en minister Verhagen van Buitenlandse Zaken ondertekenen het
verdrag. FOTO EPA
Het ‘Verdrag van Lissabon’ vervangt eerdere EU-verdragen en de in 2005 in
Nederland en Frankrijk afgewezen Europese Grondwet.
Met het zetten van de handtekeningen komt een einde aan de diepe crisis waarin
de EU zat nadat de Franse en Nederlande burgers in 2005 de toen ontworpen
Europese Grondwet hadden weggestemd.
: Die hebben nog lef, die Ieren.quote:Het nieuwe verdrag moet de EU effectiever en democratischer maken. Definitief
van kracht is het nog niet. De parlementen van de 27 EU-landen moeten de tekst
nog ratificeren. Ierland houdt een referendum.
: En dan stemt de NLer, ook de anti-EU stemmers voor... partijen die dit doordrukten, dus PvdA o.a. weer...quote:Als dat niet tot nieuwe problemen leidt, kan de ratificatie per 1 januari 2009
worden afgerond, op tijd voor de verkiezingen voor een nieuw Europees Parlement
in juni 2009.
Voorlopig is wel bekend dat menig wet niet van ons (uit ons midden) is, maar welquote:Afgelopen voorjaar werden de regeringen het eens over de tekst. Verwijzingen
naar een Europese superstaat Europa (met vlag en volkslied) zijn verdwenen, maar
grote inhoudelijke veranderingen ten opzichte van de afgewezen grondwettekst
zijn er niet veel.
Bij een gewapende opstand kan ik me daar nog wat bij voorstellen, maar wat is de exacte vertaling van 'Aufruhr'? Valt een wat uit de hand lopende demonstratie onder 'Aufruhr'?quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:42 schreef Flurry het volgende:
zucht... er worden eisen gesteld aan het rechtmäßig niederschlagen van een opstand... denken dat je gewoon vogelvrij wordt als je een andere mening hebt neigt naar het psychotische.
Hopelijk wel. Kunnen we eindelijk ongestraft beroepsoproerkraaiers en uitkeringstrekkers-'for life' afknallen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij een gewapende opstand kan ik me daar nog wat bij voorstellen, maar wat is de exacte vertaling van 'Aufruhr'? Valt een wat uit de hand lopende demonstratie onder 'Aufruhr'?
Je kunt altijd nog naar China of Noord-Korea verhuizen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:57 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Hopelijk wel. Kunnen we eindelijk ongestraft beroepsoproerkraaiers en uitkeringstrekkers-'for life' afknallen.
Oproerquote:Op vrijdag 14 december 2007 11:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij een gewapende opstand kan ik me daar nog wat bij voorstellen, maar wat is de exacte vertaling van 'Aufruhr'? Valt een wat uit de hand lopende demonstratie onder 'Aufruhr'?
Dat kan, maar ik verander Nederland liever in een conservatief-rechtse monarchie met Koning Willem IV als autoritair potentaat.quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog naar China of Noord-Korea verhuizen.
50% van onze wetgeving (tot nog toe), miljarden extra kosten, extra laag overheid boven op onze eigen suffe overheid. Dat zijn zomaar een paar zaakjes die in stand blijven en versterkt worden door dit verdrag.quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:40 schreef DroogDok het volgende:
Stelletje huilies hier, vertel mij nu maar eens wat dit verdrag nu daadwerkelijk voor effect gaat hebben op ons dagelijks leven?
Niets, zolang je braaf ja blijft knikken, je bek houdt, en flink door blijft consumeren zoals het een goed consument betaamt!quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:40 schreef DroogDok het volgende:![]()
Stelletje huilies hier, vertel mij nu maar eens wat dit verdrag nu daadwerkelijk voor effect gaat hebben op ons dagelijks leven?
Nog meer treitermaatregelen gericht tegen het werkende deel van de bevolking.quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:40 schreef DroogDok het volgende:![]()
o, gelukkig wel rechtmatig,...quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:42 schreef Flurry het volgende:
zucht... er worden eisen gesteld aan het rechtmäßig niederschlagen van een opstand... denken dat je gewoon vogelvrij wordt als je een andere mening hebt neigt naar het psychotische.
Bron: http://conventions.coe.int/Treaty/en/Treaties/Html/005.htmquote:Section I – Rights and freedoms
Article 2 – Right to life
1. Everyone's right to life shall be protected by law. No one shall be deprived of his life intentionally save in the execution of a sentence of a court following his conviction of a crime for which this penalty is provided by law.
2. Deprivation of life shall not be regarded as inflicted in contravention of this article when it results from the use of force which is no more than absolutely necessary:
2.1. in defence of any person from unlawful violence;
2.2. in order to effect a lawful arrest or to prevent the escape of a person lawfully detained;
2.3. in action lawfully taken for the purpose of quelling a riot or insurrection.
Als je hier demonstreert tegen de regering, mag je aan een land waar het verboden is b.v. in het Oostblok, worden uitgeleverd en gestraft worden.quote:
Hee hee je mag het geen grondwet noemen hequote:Op dinsdag 18 december 2007 18:45 schreef Hyperdude het volgende:
Gelukkig is die Grondwet wel in het Duits.![]()
En doe ff een serieuze link aub.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |