abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55258577
hallo,

Nederland produceert de meeste drugs van de wereld, echter gaat deze drugs nederland meteen uit na de productie.

Stel dat nederland de drugs legaliseert:

dan krijgen een beperkt aantal telers(productie), leverancier en verkopende(coffeshops en hard-drugs shops) bedrijven een vergunning.
de vergunning is alleen maar voor een zeer selecte groep bedrijven.(25 bedrijven voor de productie en 15 leveranciers.)echt voor een select groepje dus

Om zo vergunning te krijgen heb je toestemming nodig van de brandweer(controle brandveiligheid) en de politie(geen criminaliteit) en daarnaast moet je voldoen aan de punten zoals opgestelt in de wet(hierin word onderanderen ook de kwaliteit van de drugs geregelt)

De producent en de leverancier moet gewoon als elk bedrijf belasting betalen, echter krijgen ze aantal voordelen als ze hun activiteiten in nederland uitvoeren en niet in het buitenland.

Daarnaast moeten er verdragen komen waarin geregeld word dat buitenlanders legaal bij ons mogen kopen.

en als laatste word er per aankoop bijvoorbeeld 0.20 eurocent belasting geheven.

iedereen word er beter van

1. de overheid:zij verdienen eraan en weten dat het veilig gebeurt
2.de mensen in de drugs business(producent, leverancier en verkoop) doordat zij legaal drugs mogen maken en verkopen zullen zij meer klanten krijgen en daarnaast zorg de overheid voor meer buitenlandse klanten.
3.de klant:deze weet dat de drugs aan de allerhoogste kwaliteit`s eisen voldoet en dat het schone drugs is.

onze economie krijg dus een flinke schop en dat komt iedereen ter goeden.

hiermee kan nederland de grootste producent en leverancier worden van de wereld.

groetjes

mensen zonder vergunning moeten keihard aangepakt worden en een paar jaar in de cel

[ Bericht 4% gewijzigd door irchulp op 13-12-2007 23:52:52 ]
pi_55258631
tjah en wie profiteerd er weer van? de regering zeker? Die verdienen al zat met het uitmelken van de bevolking!
Ik vind dit net zoiets als hoeren exploiteren, doe je toch ook niet als regering zijnde?
Hoewel ze er wel graag gebruik van maken heb ik me laten vertellen..
maar goed
nee ik vind het geen goed plan, ergens is het schandelijk als je als land je voor zoiets inzet...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_55258714
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:47 schreef zhe-devilll het volgende:
tjah en wie profiteerd er weer van? de regering zeker? Die verdienen al zat met het uitmelken van de bevolking!
Ik vind dit net zoiets als hoeren exploiteren, doe je toch ook niet als regering zijnde?
Hoewel ze er wel graag gebruik van maken heb ik me laten vertellen..
maar goed
nee ik vind het geen goed plan, ergens is het schandelijk als je als land je voor zoiets inzet...
de staatsschuld kan er mee afbetaald worden en een toekomstige economische crissis kan verkomen worden en daarnaast als nederland geld nodig heeft krijgen gewoon meer bedrijven een vergunning
pi_55258743
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:51 schreef irchulp het volgende:

[..]

de staatsschuld kan er mee afbetaald worden en een toekomstige economische crissis kan verkomen worden en daarnaast als nederland geld nodig heeft krijgen gewoon meer bedrijven een vergunning
staatschuld welke? Geloof jij daar in?
Ik niet dus, als men geld kan uitgeven aan oorlogje spelen in het buitenland, en nieuwe vliegtuigjes kan kopen dan geloof ik daar dus echt niet in...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_55258770
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:52 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik niet dus, als men geld kan uitgeven aan oorlogje spelen in het buitenland, en nieuwe vliegtuigjes kan kopen dan geloof ik daar dus echt niet in...
het geld voor de oorlog en de nieuwe vliegtuigen is geleend

we zijn het grootste producerende land van de wereld, daar moeten we gebruik van maken.

we zijn op geen enkel gebied marktleider, dus deze drugs is de uitkomst

[ Bericht 15% gewijzigd door irchulp op 14-12-2007 00:00:30 ]
pi_55258851
+ je pakt de criminele telers het hardst
pi_55258936
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:53 schreef irchulp het volgende:

[..]

het geld voor de oorlog en de nieuwe vliegtuigen is geleend
van wie?
pi_55258985
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:56 schreef n0r het volgende:
+ je pakt de criminele telers het hardst
uiteraard, het is wel de bedoeling dat nederland profiteert van de drugs productie.

daarnaast is het zo als er een financiële crisis komt dan kan het kabinet besluiten om bijvoorbeeld het aantal van 25 te verhogen naar 100 ofzo.
pi_55259152
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:45 schreef irchulp het volgende:
Daarnaast moeten er verdragen komen waarin geregeld word dat buitenlanders legaal bij ons mogen kopen.
Tja, dat gaat dus niet lukken. De meeste landen hebben regeringen die denken dat wiet gevaarlijker is dan alcohol. Die krijg je dus nooit zover dat ze hun bevolking legaal XTC of LSD ofzo laten kopen.
I like work. It fascinates me. I can sit and look at it for hours.
  vrijdag 14 december 2007 @ 00:46:02 #10
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_55259559
Laten we eerst maar eens beginnen met het legaliseren van softdrugs, voordat we met het hardere spul beginnen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_55259586
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 00:00 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

van wie?
van wie is de kloon?
  vrijdag 14 december 2007 @ 01:06:55 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55259885
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:52 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Als iedereen alle drugs legaliseert scheelt dat al een hoop oorlog.

Volledige legalisatie is de beste oplossing. Drugs verbieden is onzin, kijk om je heen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 14 december 2007 @ 01:10:23 #13
pi_55259945
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 00:16 schreef Lubricalia het volgende:

[..]

Tja, dat gaat dus niet lukken. De meeste landen hebben regeringen die denken dat wiet gevaarlijker is dan alcohol. Die krijg je dus nooit zover dat ze hun bevolking legaal XTC of LSD ofzo laten kopen.
De meeste politici weten beter, maar ze staan onder druk van christelijke mamma's en ondernemers die andere drugs produceren (alcohol, anti-depressieva) en geen concurrente wensen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_55260045
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 01:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als iedereen alle drugs legaliseert scheelt dat al een hoop oorlog.

Volledige legalisatie is de beste oplossing. Drugs verbieden is onzin, kijk om je heen.
Nou ik blow dus niet
maar had een vriendin op schoolvroeger die dit wel deed
dan ging ik wel eens mee naar een louche achteraf huis ergens in een gore steeg
ik vond dat wel tof
niemand die het wist te halen behalve diegene die het echt wilden hebben
tegenwoordig blowen er wel enorm veel mensen hoor
en zie wat er van komt?
  vrijdag 14 december 2007 @ 01:54:39 #15
pi_55260337
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 01:19 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nou ik blow dus niet
ik vond dat wel tof
en zie wat er van komt?
Nou, wat komt er van?
pi_55260381
quote:

[..]

Nou ik blow dus niet
ik vond dat wel tof
en zie wat er van komt?
Nounou, enorm veel mensen... uit GGD-onderzoek bleek dat slechts 12% van alle Nederlanders ooit geblowed had. Schrap daar alle mensen vanaf die het alleen eens deden om het te proberen en ej houdt al een veel kleiner percentage over van mensen die het gedaan hebben en het ook konden waarderen. En van die groep zal er maar een klein deel zijn dat het regelmatig doet. Vergelijk dat dan weer eens met het aantal mensen wat geregeld alcohol drinkt of sigaretten rookt en je zal zien dat blowen totaal niet gevaarlijk is.
I like work. It fascinates me. I can sit and look at it for hours.
  vrijdag 14 december 2007 @ 02:01:57 #17
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_55260389
quote:

[..]

Nou ik blow dus niet
ik vond dat wel tof
en zie wat er van komt?
Door het gedoogbeleid is het cannabisgebruik juist gedaald. Het illegale, de steegjes, het niet mogen, waren mede een impuls om het toch te gebruiken.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_55263518
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:53 schreef irchulp het volgende:

[..]

we zijn op geen enkel gebied marktleider, dus deze drugs is de uitkomst
Maarom zouden 'wij' persé ergens marktleider op moeten zijn?

Je kan beter zorgen dat je een goeie markt hebt, dan de grootste. Zeker als het om drugs gaat. Als wij kwaliteit kunnen garanderen, en misdaad buiten schot kunnen houden, krijg je enorm veel publiciteit en zal men inzien dat het mogelijk is om het probleem onder controle te houden.

Maar goed, met het huidige kabinet gaat dit nooit gebeuren.
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:56:52 #19
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_55264342
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:45 schreef irchulp het volgende:
hallo,
Hoi.
quote:
Nederland produceert de meeste drugs van de wereld, echter gaat deze drugs nederland meteen uit na de productie.
Harddrugs ja.
quote:
Stel dat nederland de drugs legaliseert:

dan krijgen een beperkt aantal telers(productie), leverancier en verkopende(coffeshops en hard-drugs shops) bedrijven een vergunning.
de vergunning is alleen maar voor een zeer selecte groep bedrijven.(25 bedrijven voor de productie en 15 leveranciers.)echt voor een select groepje dus
Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar. Hennep wordt geteeld, maar Nederland is absoluut niet de grootste hennep producent ter wereld. Dus je verhaal is waardeloos. Sorry.

Harddrugs zullen 'nooit' gelegaliseerd worden. iig nog veel minder snel dan softdrugs.
quote:
Rest van het verhaal is waardeloos geworden door de foute aanname in het eerste gedeelte.
Als je het nou anders zou doen, kort-door-de-bocht, men neme twee problemen die nu spelen:

1. We moeten af van het gedoogbeleid.
2. De opbouw van Afghanistan vlot niet.

Op het eerste gezicht lijken deze twee niets met elkaar te maken te hebben lees verder en je zult zien waar ik heen wil.

In Afghanisatn heerst er armoede, daarom wordt er papaver geproduceert. Dit is namelijk goed verkoopbaar. Dit is een kwalijke zaak want we weten allemaal wat er van papaver gemaakt wordt.

Stel wij Nederlanders zeggen tegen meneer de arme Afghaan: "Wij kopen bij jou een kilo wiet/hasj voor de prijs die iets hoger ligt dan die van papaver." (Die (de papaver) de taliban weer gebruiken om Heroine van te maken en zo hun Jihad mee te financieren.)

De in Afghanistan gekochte hasj en wiet gaan naar Nederland alwaar er netjes invoerbelasting/accijns/btw wordt betaald en waar het terechtkomt in het legale, controleerbare cirquit. (Belangrijk: Voor dezelfde prijs als wat het nu is anders blijven die tokkies wiet kweken in hun schuurtjes en zoldertjes.) Zodat de legale Nederlandse coffeeshops, legaal een lekker Afghaans blowtje kunnen verkopen aan de liefhebber.

Zo help je Afghanen een gezonde toekomst in, maai je de papaver (phun) voor de voeten van de Talibaan vandaan, heb je een eerlijk legaal drugsbeleid mbt. softdrugs in Nederland en is de hobby weer teruggebracht in het hobbykweken.

Ik zeg een win-win-win-win situatie.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_55264447
Slim, drugs legaliseren door een kartel in te stellen
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:02:04 #21
116015 SicSicSics
pi_55264475
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:01 schreef Chewie het volgende:
Slim, drugs legaliseren door een kartel in te stellen
Heeft Nelie Kroes weer wat te doen! Maar bij mijn verhaal is het gewoon vrije handel!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_55264568
Ja, nou is het alleen jammer dat de VS papavervelden in de fik blijft steken, en ze daar het verschil niet zien en maken tussen papaver en wiet.

Daarnaast is het een beetje hypocriet om te zeggen dat het 1 wel mag, en het andere niet.

Op deze manier krijg je allemaal onzinnige regeltjes, terwijl met simpelweg vrijgeven alle problemen opgelost kunnen worden. Het enige wat je moet doen is dezelfde controle toepassen op coffeeshops als op uitgaanscentrums.
pi_55264606
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:02 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Heeft Nelie Kroes weer wat te doen! Maar bij mijn verhaal is het gewoon vrije handel!
Zo zou het ook moeten zijn natuurlijk. De overheid moet haar invloed zo klein mogelijk houden, hoe meer invloed hoe groter de kans dat er weer een gedeelte de illegaliteit induikt.
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:08:21 #24
116015 SicSicSics
pi_55264698
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:04 schreef Batsnek het volgende:
Ja, nou is het alleen jammer dat de VS papavervelden in de fik blijft steken, en ze daar het verschil niet zien en maken tussen papaver en wiet.
Gelukkig zitten er geen Amerikanen in Uruzgan. Das een stukkie Afghanistan wat van ons is!
quote:
Daarnaast is het een beetje hypocriet om te zeggen dat het 1 wel mag, en het andere niet.
De hele werled hangt bij elkaar met hypocriet. Het is net ducktape!
quote:
Op deze manier krijg je allemaal onzinnige regeltjes, terwijl met simpelweg vrijgeven alle problemen opgelost kunnen worden. Het enige wat je moet doen is dezelfde controle toepassen op coffeeshops als op uitgaanscentrums.
Maar het compleet vrijgeven gaat toch niet gebeuren. Dus dan maar een goede tussenweg zoeken.
Fine, fuck you then!
pi_55264801
Zullen we het drugsbeleid nou maar gewoon overlaten aan mensen die er verstand van hebben; particulieren, en mensen die medicijnen gestudeerd hebben. Onze overheid heeft alleen verstand van wat onze kortzichtige stigmatiserende gristenachterban wil.:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')