abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55247630
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:16 schreef RaMPaY het volgende:
Halal is gruwelijk lekker!
Wat een bullshit post weer.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_55247669
Ik zal iedereen maar even uit de droom helpen:

-op de doos staat een stempel "halal" en dat is het enige verschil met "normale" snacks.

Een écht Nederlands product dus.

................reken er maar niet op.
pi_55247722
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat een bullshit post weer.
De pot en de ketel ....
................reken er maar niet op.
pi_55247753
Belachelijk dat dieren levend moet worden geslacht om vervolgens dood te bloeden om ONDER ANDERE zo een halal keurmerk aan te geven.

Dat is barbaars en ouderwets. Daarom vind ik halal en dus ook de snacks volkomen belachelijk en weer iets van bepaalde gelovigen, die iets moeten menen.

pi_55247856
jeetje zeg, iemand vraagt gewoon of een bepeld merk spul lekker is, en het wordt een hele religieuze discussie! moet iemand toch zelf weten.
hindoe eet geen rund
moslim eet geen varken en halal
joods eet geen varken en kosher

'ollanders vreten alles
wat boeit mij het nou of iets halal is of niet! de halal worstjes bij de jumbo zijn goedkoper *en* lekkerder dan de niet-halal! prima toch dat mensen fijn mogen kiezen?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_55247980
Daar is een discussieforum voor bedoeld toch? En halal gaat juist over normen en waarden dus gek is het niet..vind het wel interessant om iets te horen ervoor..straks staat het hele schap vol met halal snacks als je het mag geloven..
pi_55247990
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:19 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Want je zou geen halal vlees willen eten omdat .....?

Als ergens geen varkensvlees inzit is het in princiepe al halal, echt niet dat de halal producten die in de supermarkt te verkrijgen zijn anders worden geproduceerd dan de niet-halalle evenknie.
puur de marketing waarmee het op de markt gezet wordt. Ik ben er gewoon niet van gediend dat religieuze symbolen (of dat nu christelijke zijn of niet, het gaat er hem dus niet om dat halal islamitisch is) opgedrongen worden in alledaagse dingen.
Ik zal dus mijn Pitta (waar wss ook Halal-vlees in gaat) niet laten staan omdat die van bij de turk komt of omdat er halal vlees in zit, maar als een normaal merk ineens begint met in te spelen op dergelijke zaken dan hoef ik hun producten niet meer. Prijs doet er voor mij zelfs niet toe, principe's gaan boven het eventueel goedkoper zijn van halal-gepromoot-vlees.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 13 december 2007 @ 16:49:35 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_55248451
Als je god zich echt druk gaat maken over of het vlees dat je eet wel naar mekka stond toen je het slachtte, is je god echt een kleinzierige sukkel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_55253391
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:32 schreef Athmozz het volgende:

[..]

puur de marketing waarmee het op de markt gezet wordt. Ik ben er gewoon niet van gediend dat religieuze symbolen (of dat nu christelijke zijn of niet, het gaat er hem dus niet om dat halal islamitisch is) opgedrongen worden in alledaagse dingen.
Ik zal dus mijn Pitta (waar wss ook Halal-vlees in gaat) niet laten staan omdat die van bij de turk komt of omdat er halal vlees in zit, maar als een normaal merk ineens begint met in te spelen op dergelijke zaken dan hoef ik hun producten niet meer. Prijs doet er voor mij zelfs niet toe, principe's gaan boven het eventueel goedkoper zijn van halal-gepromoot-vlees.
Oh principes, zeg dat dan. Fundamentalistisch Atheďst zeg maar?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_55253456
quote:
Op donderdag 13 december 2007 20:14 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Fundamentalistisch Atheďst zeg maar?
hoe je het maar wil noemen, al vind ik fundamentalistisch wel nogal zwaar extreem klinken. Het is niet zo dat ik elk stukje van elk geloof weg wil hoor, laat de mensen maar geloven in wat ze willen, maar houd dat geloof maar in je privékring.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_55253476
Wel eens geprobeerd, maar ik koop het toch liever bij de echte Turk.
pi_55253507
-doe normaal-

[ Bericht 87% gewijzigd door remlof op 17-12-2007 20:28:09 ]
Imperare sibi maximum imperium est
pi_55268438
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:27 schreef simmu het volgende:
jeetje zeg, iemand vraagt gewoon of een bepeld merk spul lekker is, en het wordt een hele religieuze discussie! moet iemand toch zelf weten.
hindoe eet geen rund
moslim eet geen varken en halal
joods eet geen varken en kosher

'ollanders vreten alles
wat boeit mij het nou of iets halal is of niet! de halal worstjes bij de jumbo zijn goedkoper *en* lekkerder dan de niet-halal! prima toch dat mensen fijn mogen kiezen?
Wanneer je wat ouder bent en wat meer van de maatschappij kent, zul je de posts wel begrijpen.
pi_55336212
Even terugkomen op dit onderwerp..wat vinden jullie belangrijker?

1: Dat halal snacks van een echte Moslims komen, zoals Mekkafood bv
2. De kwaliteit van de snacks, misschien wel beter bij een Nederlandse producten zoals Mora

Ben benieuwd..
pi_55336289
Maakt me niks uit, al weet ik dat Nederlanders het minder zuinig nemen met de regels wanneer ze Halal slachten dan de Moslims. Dus het is altijd nog maar de vraag of die Halal producten wel echt Halal zijn, en dat lijkt me bij producten gemaakt door Moslims niet het geval.
pi_55336880
Hoe weet jij dat?
pi_55337343
zijn er niet gewoon regels waar het vlees (dus de manier van slachten) aan dient te voldoen teneinde het keurmerk "halal" te kunnen krijgen?
pi_55337372
quote:
Op maandag 17 december 2007 15:02 schreef simmu het volgende:
zijn er niet gewoon regels waar het vlees (dus de manier van slachten) aan dient te voldoen teneinde het keurmerk "halal" te kunnen krijgen?
ah, maar natuurlijk wel: http://www.voedingscentru(...)keurmerken/halal.htm

opgelost, slotje
pi_55340825
quote:
Op maandag 17 december 2007 14:48 schreef Saida13 het volgende:
Hoe weet jij dat?
Gehoord van medewerkers van verschillende slagerijen. Dit zijn geen Halal-slagerijen, maar gewoon normale slachthuizen die ook Halal-producten leveren. Vooral het leven van het dier is niet volgens de regels, komen gewoon van dezelfde leverancier als de rest van de dieren. Enige wat meestal gebeurd is dat de "zegening" wordt uitgesproken en daarna gaat het ongeveer zoals elk dier wordt geslacht.
pi_55353636
quote:
Op maandag 17 december 2007 17:38 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Gehoord van medewerkers van verschillende slagerijen. Dit zijn geen Halal-slagerijen, maar gewoon normale slachthuizen die ook Halal-producten leveren. Vooral het leven van het dier is niet volgens de regels, komen gewoon van dezelfde leverancier als de rest van de dieren. Enige wat meestal gebeurd is dat de "zegening" wordt uitgesproken en daarna gaat het ongeveer zoals elk dier wordt geslacht.
Omdat de dieren ook bij den nek worden gesneden. De 'zegening' is erkennen en bedanken van Allah voor het vlees.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_55356701
quote:
Op maandag 17 december 2007 17:38 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Slachthuis waar ik werk, is het ook gevraagt of er halal geslacht mocht worden, maar daar kon geen prijs tegenop die die gemeenschap wou betalen, aangezien bij elk dier het hele riedeltje van gebeden e.d. weer opnieuw gemaakt moeten worden, en dus de productielijn stil moet komen te staan na elk dier. Die kosten zijn -iig voor het grote slachthuis waar ik werk- gewoon te groot om dat na elke 15 min ( ) geen idee hoe lang zo een riedeltje duurt, en hoe lang het duurt om de koe van schiethok naar koelcel (einde eerste lijn) te brengen duurt..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')