Ik ben normaal AMD fan, maar Intel heeft nu betere prijs/performance ratios.quote:Waarom geen AMD? Omdat ik al sinds mijn luier periode met Intel processoren werk. Fanboy, och.
Dank je, ik hecht erg veel waarde aan persoonlijke ervaring op dit vlak. Ik ga mij er even in verdiepen.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:54 schreef Patjakker het volgende:
Ik heb al zoveel van die revisie 10 barracuda's terug gehad, daar word je eng van. Verder maken ze een raar piepend/krakend geluid. Ik heb zelf nu een Hitachi 500 GB en een Samung Spinpoint in gebruik. Beide zijn erg stil. Stiller dan de Seagate in ieder geval.
Als ik heel eerlijk moet zijn: Ik heb het niet zo op overclocken. Niet dat ik mijn garantie verlies, maar meer dat het goed fout gaat en mijn halve systeem kapot gaat. Overclocking wil ik puur doen als ik van plan ben om tijdelijk iets te doen waar ik redelijk wat kracht voor nodig heb.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:58 schreef Athmozz het volgende:
waarom trouwens de keuze voor een e4600?
Je krijgt dan een cpu van 12x200mhz. Dat moederbord dat ik zeg krijgt je fsb probleemloos naar de 333mhz (waarde die mooi synchroon staat met je FSB), en 12x333mhz lukt jouw cpu waarschijnlijk niet (4.0 gighz is nl vrij ongeloofwaardig zonder extreme koeling).
Ik zou eerder een e4300 kopen (9x200) en die overklokken naar 9x333 (3 gighz). Die 3 gighz zit er zeer goed in met een goed geplaatste koeler (bijna elke 4000 serie haalt dat namelijk).
Zo kan je 25¤ besparen, en gaat je prestatie toch niet lager liggen dan met een e4600 die je overklokt (chips zijn namelijk dezelfde, ze overklokken allemaal probleemloos naar 3 gighz, enkel de ingestelde multiplier wisselt)
Omdat ik op het moment 600 gigabyte aan zut heb, en ik met de aankomende LAN-party dat wat aan ga pappen.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:58 schreef Domokoen het volgende:
Waarom heb je 2 harde schijven nodig? Als je nog 5 maanden wacht met de 2e, kan je er eentje van 750GB kopen
aldi... goede producten.. qrappy servicequote:Op donderdag 13 december 2007 12:03 schreef alki het volgende:
Aldi of lidl heeft er ene in de aanbieding voor dat geld
als hij nog een 3de bijkoopt kan die in raid5 zoals hij al aangegeven heeft.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:58 schreef Domokoen het volgende:
Waarom heb je 2 harde schijven nodig? Als je nog 5 maanden wacht met de 2e, kan je er eentje van 750GB kopen
en dit:quote:Op donderdag 13 december 2007 11:30 schreef Geqxon het volgende:
Processor: Intel Core Duo E4600 2.4Ghz: ¤120
Minder dan de E6600, maar wel een goedkope processor die ik eventueel op 3.0Ghz kan laten draaien.
spreekt elkaar nogal tegen...quote:Moederbord: Asus P5B SE (775, P965, ATX, PCI-e, ATA, 5x SATA): ¤65
Helaas kan dit moederbord niet goed overclocken, maar dat neem ik met de lage prijs van dit bordje voor lief,
Dat je het niet graag doet kan ik begrijpen, was idd door je moederbord & cpu-beschrijving op het verkeerde been gezet.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:05 schreef Geqxon het volgende:
Niet dat ik mijn garantie verlies, maar meer dat het goed fout gaat en mijn halve systeem kapot gaat. Overclocking wil ik puur doen als ik van plan ben om tijdelijk iets te doen waar ik redelijk wat kracht voor nodig heb.
Als ik een RAID-controller zou kopen, dat zou het er eentje in de range van 90-120 euro zijn, en dat zijn kosten die er op het moment even niet in zitten. Veiligheid vind ik niet zo heel erg interresant, al durf ik niet op RAID-0 te draaien. Ik ga ze dan ook als 2x500 "JBOD" draaien.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:06 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als hij nog een 3de bijkoopt kan die in raid5 zoals hij al aangegeven heeft.
Ik zit zelf met een raid5 array van 6 schijven en een tweede raid5 array van 4 schijven, waarvan de grootste array 1 terra is (6x200 gig). Je zou makkelijk 2x500 kunnen steken, de kosten zijn dan véél lager (goede raidcontroller betaal je vrij veel voor) maar dan heb je geen veiligheid van je data, iets wat je met een raid5 array wel hebt.
Ik heb het in de openingspost inderdaad slecht omschreven, met een processor die over te klocken is, en een moederbord waar het niet mee kan. Ik bedoelde letterlijk dat ik hem eventueel over zou kunnen clocken, excuses. Mijn keuze is nu naar de MSI P35 Neo FR2 (zonder FireWire) gewijzigd, prachtig moederbord met goede overclock mogelijkheden.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:20 schreef The_stranger het volgende:
Dit:
[..]
en dit:
[..]
spreekt elkaar nogal tegen...
Of neem een betere (snellere) proc, of neem dat moederbord wat al gesuggereerd wordt...
Mijn overclockervaring is beperkt gebleven tot het terugbrengen van mijn kamertemperatuur naar 7 graden celcius, en vervolgens mijn 2.8Ghz Northwood met stock-koeler naar 3.2Ghz over te clocken. Ik ben nu dit topic aan het lezen, en het klinkt inderdaad allemaal erg vertrouwd.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:45 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Dat je het niet graag doet kan ik begrijpen, was idd door je moederbord & cpu-beschrijving op het verkeerde been gezet.
Besef wel dat de e4600 identiek hetzelfde product is als de e4300, juist de multiplier is achteraf anders ingesteld. Het is niet zo dat ze e4600's en e4300's bakken hoor. Verder kàn er gewoon niets kapot zolang je qua voltage normaal blijft doen (en daar zijn echt duidelijke richtlijnen over te vinden), temperatuur zit vantegenwoordig toch beveiligd, en als de boel vast zit kan je je bios resetten & ben je zo weer klaar.
Aangezien ik her en der wel wat gewijzigd heb, bij deze het complete systeem:quote:Op maandag 17 december 2007 16:16 schreef JoMo0 het volgende:
tvp.
Coolquote:Op maandag 17 december 2007 16:19 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Aangezien ik her en der wel wat gewijzigd heb, bij deze het complete systeem:
http://www.hardware.info/nl-BE/usersys/cmpxYJ1ok2ad/view/
Die had ik al staan. Ik gebruikte hem op mijn Macbook 13.3", maar die vond ik wat te traag voor mijn activiteiten.quote:Op donderdag 20 december 2007 09:36 schreef kraaksandaal het volgende:
Waar heb je die 24" TFT ineens vandaan?
Zo'n Macbook is leuk voor wat surfen enzo, wil je serieus hashen dan moet je toch wel 2x raptor in raid0 hebben.quote:Op donderdag 20 december 2007 09:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Die had ik al staan. Ik gebruikte hem op mijn Macbook 13.3", maar die vond ik wat te traag voor mijn activiteiten.
liever geen raid0 hoor, voor hashen tellen je accestimes naar je Harddisk, niet je doorvoersnelheid. Raid0 verhoogt je accestime, en zal daardoor dus iets trager zijn dan met single disks.quote:Op donderdag 20 december 2007 09:48 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Zo'n Macbook is leuk voor wat surfen enzo, wil je serieus hashen dan moet je toch wel 2x raptor in raid0 hebben.
sst... ik wilde ff stoer doen.quote:Op donderdag 20 december 2007 09:51 schreef Athmozz het volgende:
[..]
liever geen raid0 hoor, voor hashen tellen je accestimes naar je Harddisk, niet je doorvoersnelheid. Raid0 verhoogt je accestime, en zal daardoor dus iets trager zijn dan met single disks.
Ik had zelf ook 2 raptors in raid0 hangen, en heb er 1tje uit gehaald omdat het laden van programma's trager ging in raid0 dan als single disks. Nu staat mijn swapspace & windows op de ene disk & mijn progrs op de andere. Gaat lekker snel
Het is niet eens het hashen, alles dat boven normaal gebruik valt vond ik te traag gaan. Parren, unrarren, hashen, het overzetten van data.... dat gaat met een laptop hardeschijf en twee USB-hardeschijven enorm traag. En fatsoenlijk een beetje surfen / je mail checken terwjil je laptop hardeschijf puffend staat te hashen is ook niet ideaal.quote:Op donderdag 20 december 2007 09:48 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Zo'n Macbook is leuk voor wat surfen enzo, wil je serieus hashen dan moet je toch wel 2x raptor in raid0 hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |