abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:52:23 #176
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_55267553
Trouwens, dat brengt me wel op de gedachte: heeft ze ook partneralimentatie?

Ik blijf het vermoeden houden dat ze de afhandeling mbt haar exman echt enorm slecht geregeld heeft. En tussen de regels door krijg ik de indruk dat de TS een aandeel heeft gehad in de scheiding, of zie ik dat verkeerd?

Als dat zo is dan is het begrijpelijk dat je bij een scheiding dan misschien denkt ik ga niet ook nog mijn ex het vel over de oren trekken, maar in mijn ogen (en dat is dus slechts mening, geen veroordeling verder) zou het uitgangspunt van een scheiding moeten zijn dat de kinderen er zo ongeschonden mogelijk uit zouden moeten komen. Een vader die gewoon niet meer naar hen omkijkt, een moeder die financieel redelijk kwetsbaar is, dat is in mijn ogen niet zo slim. Heeft ze bij de scheiding gebruik gemaakt van een eigen advocaat of hebben ze dat gezamenlijk gedaan? Want het lijkt erop dat de kinderen er nogal bekaaid vanaf zijn gekomen.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
pi_55267726
quote:

Ik blijf het vermoeden houden dat ze de afhandeling mbt haar exman echt enorm slecht geregeld heeft. En tussen de regels door krijg ik de indruk dat de TS een aandeel heeft gehad in de scheiding, of zie ik dat verkeerd?
Dat dus.
  vrijdag 14 december 2007 @ 13:02:35 #178
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55267815
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:52 schreef Shitney het volgende:
Nope. Dan zou de ex-man in het verhaal onder het bestaansminimum uitkomen. Hij betaalt al minder dan de door het Nibud vastgestelde norm per kind. Als hij het al daadwerkelijk overmaakt
quote:
TS heeft daar geen aandeel in gehad. Ze kenden elkaar destijds nog niet. Dus, indd verkeerd tussen de regels gelezen

Hoe het geregeld is en tot stand gekomen ken ik de details dan ook niet van. Dat is van voor de tijd dat we haar kennen.
quote:
Als dat zo is dan is het begrijpelijk dat je bij een scheiding dan misschien denkt ik ga niet ook nog mijn ex het vel over de oren trekken, maar in mijn ogen (en dat is dus slechts mening, geen veroordeling verder) zou het uitgangspunt van een scheiding moeten zijn dat de kinderen er zo ongeschonden mogelijk uit zouden moeten komen. Een vader die gewoon niet meer naar hen omkijkt, een moeder die financieel redelijk kwetsbaar is, dat is in mijn ogen niet zo slim. Heeft ze bij de scheiding gebruik gemaakt van een eigen advocaat of hebben ze dat gezamenlijk gedaan? Want het lijkt erop dat de kinderen er nogal bekaaid vanaf zijn gekomen.
Nogmaals, durf ik zo niet te zeggen. Misschien dat JJ daar iets meer over kan vertellen, maar die is vandaag niet op internet te vinden

Overigens ben ik het met je eens dat de kinderen nooit de dupe mogen zijn en zou er imo altijd partneralimentatie moeten zijn. Vaak wordt vergeten dat de moeder vaak minder moet of kan gaan werken vanwege de opvoeding van de kinders (of je moet accepteren dat de opvoeding door een kinderdagverblijf of gastgezin gedaan wordt). Ik ben pas vader geworden maar mijn vriendin hoeft echt niet meer te gaan werken dan 3 dagen, en het liefst zie ik dat ze helemaal stopt met werken (maar dat is in NL tegenwoordig lang niet haalbaar meer als je waarde hecht aan luxe).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 14 december 2007 @ 13:07:56 #179
65960 sanger
pi_55267962
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat dus.
Dat dus niet
  vrijdag 14 december 2007 @ 13:26:49 #180
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_55268414
Hahaha, op die opmerkingen over opvoeding door een kinderdagverblijf reageer ik maar niet, dat is een andere discussie die we hier maar niet moeten gaan voeren. Of toch wel, één klein dingetje dan, kinderen hoeven dus niet door vaders opgevoed te worden?
Does it lead you home?
When you're all alone
  vrijdag 14 december 2007 @ 13:37:53 #181
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55268685
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 13:26 schreef Shitney het volgende:
Hahaha, op die opmerkingen over opvoeding door een kinderdagverblijf reageer ik maar niet, dat is een andere discussie die we hier maar niet moeten gaan voeren. Of toch wel, één klein dingetje dan, kinderen hoeven dus niet door vaders opgevoed te worden?
Ik zou daar zelf ook moeite mee hebben en kan me dus best voorstellen dat je dat niet zou doen.

En idd vaders zou dat wel moeten doen, maar als moeder kun je hem ook niet dwingen, en als je dat wel kunt: is het dan zo prettig om te weten dat je kinderen ergens zijn waar ze ze helemaal niet willen hebben?
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 14 december 2007 @ 13:54:11 #182
65960 sanger
pi_55269104
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 13:26 schreef Shitney het volgende:
Traditioneel gezien niet nee. Maar de beste optie zou zijn allebei parttime te gaan werken Kan belastingtechnisch ook voordeliger zijn.
pi_55282828
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:07 schreef sanger het volgende:
Geloof me, ik heb een jaar een vriend in huis gehad (die had geen eens kinderen) en als je weet wat dat voor impact hebt op je eigen leventje Je gaat je irriteren aan elkaar, krijgt ruzie, verwijten en ergenissen over en weer. Of te wel, het is geen structurele oplossing.
Heb ik ook gedaan (maar iets korter) en ben het helemaal met je eens.
Toch zou ik dat direct weer doen.
De lichte ergernissen wegen toch op tegen de hulp die je iemand biedt?

Ik hoop dat jullie vriendin op korte termijn toch iets voor elkaar krijgt.
Ik heb het zelf nogal getroffen met het beleid hier, maar had er wel vrede mee gehad als íedereen met kinderen voorrang op mij had gekregen.

Het kan denk ik geen kwaad om heel regelmatig bij de overkoepelende woning-verdeel-organisatie op de stoep te staan.
Als je een keer iemand treft met een goed humeur, kan je maar zo wél urgentie hebben.
  zaterdag 15 december 2007 @ 10:26:48 #184
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_55286643
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 13:37 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik zou daar zelf ook moeite mee hebben en kan me dus best voorstellen dat je dat niet zou doen.

En idd vaders zou dat wel moeten doen, maar als moeder kun je hem ook niet dwingen, en als je dat wel kunt: is het dan zo prettig om te weten dat je kinderen ergens zijn waar ze ze helemaal niet willen hebben?
Als je de archaïsche en kortzichtige mening aanhangt dat alleen een moeder verantwoordelijk is voor kinderen, dan moet je óf zorgen dat je niet zo dom bent om met een man die je niet wil onderhouden kinderen te maken, óf je moet zorgen dat je onafhankelijk bent.

Allemaal leuk en aardig die principes dat een moeder achter het aanrecht hoort om voor haar kroost te zorgen, maar doe dat dan even lekker niet van mijn belastingcenten. Daar werk ik niet voor, hoor. Walgelijke mentaliteit vind ik dat.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zaterdag 15 december 2007 @ 10:54:53 #185
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_55287002
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 10:26 schreef Shitney het volgende:

[..]

Als je de archaïsche en kortzichtige mening aanhangt dat alleen een moeder verantwoordelijk is voor kinderen, dan moet je óf zorgen dat je niet zo dom bent om met een man die je niet wil onderhouden kinderen te maken, óf je moet zorgen dat je onafhankelijk bent.

Allemaal leuk en aardig die principes dat een moeder achter het aanrecht hoort om voor haar kroost te zorgen, maar doe dat dan even lekker niet van mijn belastingcenten. Daar werk ik niet voor, hoor. Walgelijke mentaliteit vind ik dat.
Pa en Ma zijn beide verantwoordelijk voor de kinderen. Je maakt ze samen, dan kun je er ook samen voor zorgen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 15 december 2007 @ 10:58:40 #186
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55287059
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 10:26 schreef Shitney het volgende:

[..]

DAT zeg ik niet.
Ik zeg dat als vader niet voor zijn kinderen wil zorgen, je hem niet kunt dwingen.
pi_55287088
sanger, wat is toch die vreemde behoefte om in een serieus topic als dit te pas, maar vooral te onpas, een smiley te gebruiken?

De urgentie die je schets geldt mijns inziens uitsluitend voor de kinderen. Zij zijn de dupe en hebben daarentegen niets gedaan om in deze situatie verzeild te raken en kunnen niets doen om er weer uit te raken. Ze moeten natuurlijk gewoon naar hun vader, dus op naar de rechtbank.

Wat de moeder vervolgens gaat doen moet ze zelf maar even bepalen. Maar zodra ze niet langer de dagelijkse zorg over die kinderen heeft, moet het een fluitje van een cent zijn om structurele woonruimte te regelen. Natuurlijk krijgt ze een omgangsregeling.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_55287115
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 10:58 schreef JamesBrownie het volgende:
Ik zeg dat als vader niet voor zijn kinderen wil zorgen, je hem niet kunt dwingen.
natuurlijk wel.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 15 december 2007 @ 11:06:06 #189
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_55287175
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 10:58 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

DAT zeg ik niet.
Ja, en ík zeg daar weer op dat je dan dus als moeder niets anders kunt doen dan zélf voor je kroost te gaan zorgen. Sanger betoogt dat deze vriendin dat niet kan, WANT ze heeft kinderen. Maar je kunt het natuurlijk niet both ways hebben. Als je aan de ene kant vindt, om wat voor reden dan ook, dat je de vader niet kunt dwingen, dan kan je niet aan de andere kant óók vinden dat je zelf niet hoeft te werken omdat je kinderen hebt. 't Is leuk en aardig hoor, dat eendjes voeren en fimokleien, maar dat kan alleen als je daar de middelen voor hebt. Ik vind het echt be-la-che-lijk dat Sanger en JJ eigenlijk al 2 topics lang vinden dat deze mevrouw een urgentieverklaring zou moeten krijgen terwijl ze zelf te beroerd is om gewoon voor een normaal en toereikend inkomen te zorgen. Net zoals ik het belachelijk vind dat jij in een eerdere reactie zei dat het niet zo erg is om een uitkering te hebben. Dat is wél erg als je gewoon kunt werken en zelfs al werk hébt.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zaterdag 15 december 2007 @ 11:10:15 #190
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_55287244
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 11:00 schreef Argento het volgende:
sanger, wat is toch die vreemde behoefte om in een serieus topic als dit te pas, maar vooral te onpas, een smiley te gebruiken?

De urgentie die je schets geldt mijns inziens uitsluitend voor de kinderen. Zij zijn de dupe en hebben daarentegen niets gedaan om in deze situatie verzeild te raken en kunnen niets doen om er weer uit te raken. Ze moeten natuurlijk gewoon naar hun vader, dus op naar de rechtbank.

Wat de moeder vervolgens gaat doen moet ze zelf maar even bepalen. Maar zodra ze niet langer de dagelijkse zorg over die kinderen heeft, moet het een fluitje van een cent zijn om structurele woonruimte te regelen. Natuurlijk krijgt ze een omgangsregeling.
Volledig mee eens. Ik kan er ook met mijn pet niet bij dat je bloedserieus vindt dat een kinderdagverblijf te "min" is, terwijl je de bloedeigen vader van je kinderen niet eens durft aan te spreken op zijn verantwoordelijkheid.

Wat ik ook niet snap: eerder in het eerste topic werd over schoonouders gesproken. Wat voor ouders ben je als je je eigen zoon niet een flinke schop onder zijn hol geeft zodat hij voor zijn eigen nageslacht gaat zorgen? Ik snap daar werkelijk niets van. Die kinderen hebben 4 grootouders en misschien ook wel ooms en tantes, maar niemand in hun omgeving zegt hun vader en moeder eens de waarheid? En niemand neemt ze in huis? Wat is dat voor aso familie?
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_55287296
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 11:10 schreef Shitney het volgende:
Die kinderen hebben 4 grootouders en misschien ook wel ooms en tantes, maar niemand in hun omgeving zegt hun vader en moeder eens de waarheid? En niemand neemt ze in huis? Wat is dat voor aso familie?
Inderdaad. Daarvan wordt gezegd dat het allemaal maar lastig is als je anderen in huis haalt. Sanger gaf zelfs nog een voorbeeld uit eigen ervaring. Je gaat je maar aan elkaar ergeren en zo. Prima, kan ik me veel bij voorstellen, maar het is een nogal onnozel argument als het gaat over het onderdak bieden van kinderen. Waarom beseft niemand dat die kinderen gewoon van de straat moeten. Moeders kan - als gezegd- zonder de dagelijkse zorg voor die kinderen, veel eenvoudiger maatregelen treffen om uit deze shit te komen en zodra dat is gelukt is de structurele oplossing voor de kinderen (die dan maar weer bij hun moeder terecht zullen moeten komen) ook niet ver weg meer. En voor papa: verzorgen of betalen. Zeg het maar.
  zaterdag 15 december 2007 @ 11:19:08 #192
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_55287367
Yep, Argento, ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_55287373
Je kan meneer niet dwingen de zorg op zich te nemen... Maar wel meer alimentatie vragen...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zaterdag 15 december 2007 @ 11:34:40 #194
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_55287605
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 11:14 schreef Argento het volgende:

[..]

Inderdaad. Daarvan wordt gezegd dat het allemaal maar lastig is als je anderen in huis haalt. Sanger gaf zelfs nog een voorbeeld uit eigen ervaring. Je gaat je maar aan elkaar ergeren en zo. Prima, kan ik me veel bij voorstellen, maar het is een nogal onnozel argument als het gaat over het onderdak bieden van kinderen. Waarom beseft niemand dat die kinderen gewoon van de straat moeten. Moeders kan - als gezegd- zonder de dagelijkse zorg voor die kinderen, veel eenvoudiger maatregelen treffen om uit deze shit te komen en zodra dat is gelukt is de structurele oplossing voor de kinderen (die dan maar weer bij hun moeder terecht zullen moeten komen) ook niet ver weg meer. En voor papa: verzorgen of betalen. Zeg het maar.
Volledig mee eens
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 15 december 2007 @ 11:35:12 #195
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_55287609
Natuurlijk kun je hem wel dwingen. Maar dat moet je dan ook wel doen. Dus: advocaat inschakelen en naar de rechter. Dan gaat hij maar een oplossing bedenken, een oppas inhuren, zijn ouders inschakelen, brengt híj ze naar een kinderdagverblijf of gastouder, weet ik het. Het zijn ook zijn kinderen, hij woont tot op heden nog met die kinderen samen, hij heeft wél al een nieuw onderkomen, dus er is geen enkel argument waarom ze níet bij hun vader kunnen blijven. Zij betaalt alimentatie aan hem en krijgt de omgangsregeling die nu voor hem bedacht is. En als hij dat niet ziet zitten, dan zal HIJ dus nu net zo hard moeten zoeken naar een oplossing waardoor zijn kinderen met hun moeder wél een huis hebben.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zaterdag 15 december 2007 @ 11:37:46 #196
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_55287648
Ik neem aan dat de keuze dat moeder part time ging werken een gezamenlijke was, of niet? Sanger?
Does it lead you home?
When you're all alone
  zaterdag 15 december 2007 @ 12:27:18 #197
3542 Gia
User under construction
pi_55288482
Heb eerlijk gezegd niet alle 500 posts gelezen, maar ik vind het wel raar dat niemand bereid is om in elk geval de kinderen alvast onderdak te bieden.
TS zegt dat de kids opgevangen worden door oma, waarom kunnen ze daar dan niet tijdelijk wonen?
Eén kamertje is genoeg om 3 mensen te laten slapen. Daarbij, wat is er op tegen om de kids tijdelijk bij oma onder te brengen en zelf zolang bij TS. Het is tenslotte zijn vriendin en volgens hem waren de kinderen het probleem dat zij niet bij hem in kon trekken, zelfs niet tijdelijk.

En wat al eerder gezegd is: Ik zou mijn beste vriendin en haar zoontje nooit op straat laten staan.
Dat zou aanpassen zijn van iedereen hier in huis, maar ze komt zolang hier, als ze nergens terecht zou kunnen.
  zaterdag 15 december 2007 @ 12:54:54 #198
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55289061
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 11:06 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ja, en ík zeg daar weer op dat je dan dus als moeder niets anders kunt doen dan zélf voor je kroost te gaan zorgen. Sanger betoogt dat deze vriendin dat niet kan, WANT ze heeft kinderen. Maar je kunt het natuurlijk niet both ways hebben. Als je aan de ene kant vindt, om wat voor reden dan ook, dat je de vader niet kunt dwingen, dan kan je niet aan de andere kant óók vinden dat je zelf niet hoeft te werken omdat je kinderen hebt. 't Is leuk en aardig hoor, dat eendjes voeren en fimokleien, maar dat kan alleen als je daar de middelen voor hebt. Ik vind het echt be-la-che-lijk dat Sanger en JJ eigenlijk al 2 topics lang vinden dat deze mevrouw een urgentieverklaring zou moeten krijgen terwijl ze zelf te beroerd is om gewoon voor een normaal en toereikend inkomen te zorgen. Net zoals ik het belachelijk vind dat jij in een eerdere reactie zei dat het niet zo erg is om een uitkering te hebben. Dat is wél erg als je gewoon kunt werken en zelfs al werk hébt.
Je leest verkeerd, maakt niet uit hoor.

Ik zei nl in mijn eerdere post dat sommige mensen het niet zo erg vinden om een uitkering te hebben.

Ik zou het zelf niet willen...Ik snap alleen niet dat mensen niet begrijpen dat dat voor anderen WEL een optie is.
Ik ken vrouwen die inderdaad vinden dat ze voor de kinderen HOREN te zorgen, vader werkt, moeder is thuis en zorgt voor de kinderen, dat gaat voor dei vrouwen echt niet veranderen als ze geen man meer hebben.

Misschien zijn ze niet opgevoed, misschien hebben ze nooit met "verstandige" mensen gepraat, misschien zijn ze lui...
Maar ze zijn er wel, hoe druk je je daar in dit topic om maakt, dat haalt niks uit.
  zaterdag 15 december 2007 @ 12:59:47 #199
3542 Gia
User under construction
pi_55289153
Er is in dit topic teveel gejamaar van TS en Sanger. Elke oplossing wordt weggewoven met een 'jamaar'.

Zij staat straks op straat. Doe daar iets aan. Al zou heel Fok gaan roepen dat zij een urgentieverklaring zou moeten krijgen, dan wil dat nog niet zeggen dat ze die ook daadwerkelijk krijgt. Dit is een noodsituatie en die moet je als zodanig voorlopig oplossen.

Kids naar oma en vriendin naar TS, of op een kamertje in Alkmaar.
Lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing.
pi_55291636
Misschien moet ze het ook eens iets hogerop in Heerhugowaard zoeken, ik vermoed dat het aanbod van woningen en kinderopvang daar beter is dan in Alkmaar. Met bus en/of trein zit ze in tien minuten in het centrum van Alkmaar voor haar werk (en er zijn in HHW zelf ook zorginstellingen gevestigd die misschien geschikte vacatures hebben). Voor kinderen is het een goede omgeving, veel scholen en clubs, nauwelijks grotestadsproblemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')