En Afellay en Salcido en Simons hebben ook geen ambitie inderdaadquote:Op vrijdag 14 december 2007 10:05 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Wat kan Ajax er nou aan doen dat Gomes geen ambitie heeft?
Het is niet alleen Gomes.. Kijk naar Farfan dan.. is toch hetzelfde verhaal?quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:05 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ja, draai het maar weer om. Om de een of andere reden heerst er bij PSV een sfeer dat een speler als hij gewoon niet weg wil, en trust me, hij kan zo in Italie/spanje/engeland VEEL meer verdienen. etc.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:05 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maak je je handen wel ff schoon als je de oude koeien uit de sloot gehaald hebt?quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:09 schreef PyTh het volgende:
[..]
En Afellay en Salcido en Simons hebben ook geen ambitie inderdaad [afbeelding]
Deze 4 sterkhouders geven met hun contractverlenging in ieder geval wel een positief signaal af.
Natuurlijk dienen ze niet alle 4 hun contract uit maar verlengen ze wel en lopen ze in ieder geval niet gratis de deur uit zoals bij ajax al zo vaak gebeurd is.
Ga toch weg met je slappe geneuzel man.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
HW heeft het al lastig zat voor zondag. Een wedstrijd tussen de club die hij met passie afzeikt vergelijkend met de club die hij op veel punten adoreert.
Laat hem maar even.
Dat gratis de deur uitlopen is ook alleen maar van vlak na de CL winst. De laatste jaren is alleen Grygera gratis vertrokken.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:09 schreef PyTh het volgende:
Natuurlijk dienen ze niet alle 4 hun contract uit maar verlengen ze wel en lopen ze in ieder geval niet gratis de deur uit zoals bij ajax al zo vaak gebeurd is.
Volgens mij zijn recent nog Nigel de Jong, Maxwell, Grygera en VdV (niet gratis maar wel voor een fooi) nog vertrokken zonder dat ajax daar geld voor heeft gevangen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:10 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Maak je je handen wel ff schoon als je de oude koeien uit de sloot gehaald hebt?
Kom op zeg.. het was een x-aantal jaren wanbeleid.. Jullie zijn toch ook zo goed met de spelersadministratie?
Maxwell ook nog ja, al werd daar het contract van ontbonden in de winterstop. De Jong en VdV zijn gewoon verkocht.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:13 schreef PyTh het volgende:
[..]
Volgens mij zijn recent nog Nigel de Jong, Maxwell, Grygera en VdV (niet gratis maar wel voor een fooi) nog vertrokken en dreigt nu ook Maduro voor weinig tot niks de deur uit te lopen.
Timmy Simons en Carlos Salcido zijn zwaar overrated, presteerden leuk toen Alex en Phillip Cocu er nog waren. Ibrahim Afellay is goed, maar zal over twee/drie jaar ook gewoon vertrekken. Hetzelfde geldt voor Heurelho da Silva Gomes, mocht een echt topclub zich melden. En inderdaad, dan vang je er nog best wat geld voor, maar dat hebben wij toch ook gedaan bij Wesley Sneijder en Ryan Babel? En denk je dat KJH transfervrij weggaat bij Ajax?quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:09 schreef PyTh het volgende:
[..]
En Afellay en Salcido en Simons hebben ook geen ambitie inderdaad![]()
Deze 4 sterkhouders geven met hun contractverlenging in ieder geval wel een positief signaal af.
Eindhovense arrogantiequote:Op vrijdag 14 december 2007 10:06 schreef PyTh het volgende:
[..]
Geniet er van zo lang als het duurt.
De Jong voor 1 miljoen euro aan HSV verkocht inderdaadquote:Op vrijdag 14 december 2007 10:14 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maxwell ook nog ja, al werd daar het contract van ontbonden in de winterstop. De Jong en VdV zijn gewoon verkocht.
Zoals ik al zei.. wanbeleidquote:Op vrijdag 14 december 2007 10:13 schreef PyTh het volgende:
[..]
Volgens mij zijn recent nog Nigel de Jong, Maxwell, Grygera en VdV (niet gratis maar wel voor een fooi) nog vertrokken zonder dat ajax daar geld voor heeft gevangen.
En nu dreigt nu ook Maduro voor weinig tot niks de deur uit te lopen.
We zullen zienquote:Op vrijdag 14 december 2007 10:22 schreef Blight het volgende:
Wat zijn we inhoudelijk bezig? Het is vrijdag hoor.
Dit jaar troeven we PSV gewoon op alle fronten af. Gomes of geen Gomes.
Nja het is gewoon opmerkelijk om te zien dat spelers van alle andere clubs dan Ajax veel minder naar het buitenland vertrekken.. (lees: in trek zijn)..quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:22 schreef Blight het volgende:
Wat zijn we inhoudelijk bezig? Het is vrijdag hoor.
Dit jaar troeven we PSV gewoon op alle fronten af. Gomes of geen Gomes.
Mja, tuurlijk. Ik roep dit ook alleen maar puur omdat ik hoop dat Ajax het kunstje dit jaar wél eens flikt. Beide ploegen weten me nou niet echt te overtuigen, maar een Ajax - PSV is sowieso vaak een wedstrijd op zich. Het kan gewoon, zoals de meeste jaren, alle kanten op.quote:
Klopt. Niets aan toe te voegen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:23 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Nja het is gewoon opmerkelijk om te zien dat spelers van alle andere clubs dan Ajax veel minder naar het buitenland vertrekken.. (lees: in trek zijn)..
Ja, dat bedoelde ik dusquote:Op vrijdag 14 december 2007 10:23 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Nja het is gewoon opmerkelijk om te zien dat spelers van alle andere clubs dan Ajax veel minder naar het buitenland vertrekken.. (lees: in trek zijn)..
Tsja verklaar dat maar eens.. heeft mijn inziens toch gewoon te maken met de internationale reputatie van de spelers die van Ajax afkomen en de bekendheid van de jeugdopleidingen.. (ookal komen ze niet uit de opleiding zelf.. bijv.. Zlatan enz..)quote:
quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik dus.
Ik snap er werkelijk niets van..... Ik bedoel er is zelfs belangstelling voor faalhaas Urby op het moment!
Tuurlijk, maar Gomes heeft geen talent? In Spanje hebben ze geen keepers?quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:33 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Niet zo gek natuurlijk.. Urby beschikt over aardig wat talent en Koeman weet hoe hij speelt. Er zijn mensen die nog vertrouwen hebben in Urby.
Oke, dat is natuurlijk de andere kant van de medaille..quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar Gomes heeft geen talent? In Spanje hebben ze geen keepers?
Als een middelmatig tot redelijke speler als Urby weer weg "moet" bij Ajax gaat het er bij mij niet in dat PSV wel gewoon een van hun beste spelers aan zich kan binden weer.
Dat moet Ajax dan toch ook kunnen? Sneijder had echt niet weggehoeven, ik blijf erbij. vd Vaart was ook al weg volgens hemzelf, maar hij speelt er nog steeds, hij MOCHT gewoon niet, klaar!
Ajax moet eens volwassen worden.
Mwoah. Het kent natuurlijk meerdere factoren. Het heeft te maken van de reputatie van de jeugdopleiding van Ajax, en van de internationale status van de club zelf. Als een Ajax-jongeling goed presteert wordt dat meteen gezien als weer een goed product van die wereldberoemde jeugdopleiding.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:33 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Tsja verklaar dat maar eens.. heeft mijn inziens toch gewoon te maken met de internationale reputatie van de spelers die van Ajax afkomen en de bekendheid van de jeugdopleidingen.. (ookal komen ze niet uit de opleiding zelf.. bijv.. Zlatan enz..)
Als je bijvoorbeeld nu alleen al kijkt naar Italie..
- Seedorf die de sterren van de hemel speelt..
- Zlatan
- Maxwell
- Chivu
Raffie in Duitsland die met zijn volgens mij 25 jaar ofzo de belangrijkste schakel binnen het elftal is..
Wes bij de freaking KONINKLIJKE.. oke nu ff een mindere periode.. maar wel een grote toekomst daar..
En dan nog niet de Barça-periode te vergeten van Kluivert en vrienden..
Oke die laatste.. oude koeien of niet.. maar ik kan qua psv'ers alleen van Nistelrooij herinneren met een gouden carriere..
Sorry, ik zal de volgende keer wel een PI gebruiken.quote:Op vrijdag 14 december 2007 09:58 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk als een tang op een varken.
Omdat ajax een topclub zou zijn kan het zijn beste spelers niet langer aan zich kunnen binden?![]()
![]()
Op basis van het verleden is ajax een topclub, op basis van het heden een tobclub.
Omdat de omloopsnelheid van speler bij Ajax nou van nature eenmaal hoger ligt dan bij welke andere nederlandse club ook.. Daar kun je (denk ik) niets aan doen..quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:45 schreef Blight het volgende:
[..]
Mwoah. Het kent natuurlijk meerdere factoren. Het heeft te maken van de reputatie van de jeugdopleiding van Ajax, en van de internationale status van de club zelf. Als een Ajax-jongeling goed presteert wordt dat meteen gezien als weer een goed product van die wereldberoemde jeugdopleiding.
Daarnaast heeft het ook te maken met het gevoerde beleid van de afgelopen jaren. Wat PyTh zegt is misschien vervelend, maar het is wel 100% waar: waarom heeft Ajax spelers als Van der Vaart, De Jong en Maxwell voor een prikkie laten gaan? Waarom wordt Zlatan vlák voor het sluiten van de transfermarkt van de hand gedaan? Waarom loopt Grygera transfervrij de deur uit, terwijl hij al een paar jaar verdienstelijk speelde voor Ajax? Misschien moet men zich maar eens achter de oren krabben over hoe men bij Ajax omgaat met doorlopende contracten. Het verlengen gebeurt vaak veel te laat, zo ook nu weer met Maduro. Het lijkt er dan op dat hij gaat blijven, maar je zou je als bestuur toch aardig voor je kop mogen slaan als ook hij gratis de deur uit was gegaan (hoewel ik óók de positie van Ajax wel enigszins begrijp, gezien het feit dat Maduro niet zo denderend speelde de afgelopen seizoenen).
En dan denk ik nu aan Klaas Jan Huntelaar of John Heitinga. Tot wanneer liggen die jongens vast, en zitten zij aan hun salarisplafond ja of de nee? Zeker de laatstgenoemde heeft het toch altijd prima naar zijn zin bij Ajax, dus waarom zou hij niet in zijn voor een soortgelijke actie als wat Gomes nu bij PSV heeft gedaan? Gomes lag tot 2011 vast, maar krijgt wel een nieuw contract aangeboden. Bij Ajax zou men pas rond 2010 met zo'n aanbod komen..
Zal ook wel komen dat Milan rekening moet houden met het aantal spelers van buiten de EUquote:Op vrijdag 14 december 2007 10:53 schreef M0NTANA het volgende:
Nog altijd vind ik het heel vreemd dat Heurelho da Silva Gomes door de hele Europese top wordt genegeerd, terwijl bijvoorbeeld AC Milan wel heel erg geïnteresseerd is in Maarten Stekelenburg.
Je hebt zijn hele naam gegoogled!quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:53 schreef M0NTANA het volgende:
Nog altijd vind ik het heel vreemd dat Heurelho da Silva Gomes door de hele Europese top wordt genegeerd, terwijl bijvoorbeeld AC Milan wel heel erg geïnteresseerd is in Maarten Stekelenburg.
Ik heb ook meer vertrouwen in de huidige technische staf dan dat ik dat de afgelopen jaren had. Dus dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:55 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Natuurlijk is het waar dat sommige spelers voor niets de deur uitgelopen zijn, dat ontken ik ook niet.. echter denk ik dat het nu verleden tijd is een TD als van Geel..
Ik realiseer me wel dat die jongens ook ambitie hebben en op een gegeven moment gewoon niet te houden zijn, maar ik vraag me alleen af in hoeverre er mogelijkheden bestaan dan wel bestonden om ze nog wel wat langer vast te leggen. Zitten deze contracten aan hun top, ja of nee? Een langer contract betekent immers ook dat je je harder kunt opstellen in onderhandelingen, en de vraagprijs van een speler kan opschroeven.quote:Kijken naar JH zie ik een topvoetballer die inmiddels al weer 7 seizoenen ofzo in het eerste van Ajax speelt.. natuurlijk kom je dan op een moment dat je gaat.. Klaas daarentegen is een topspits en wilt ook graag de stap maken naar het buitenland.. wat wil je doen.. ze tegenhouden?
Het is de schuld van Ajax dat buitenlandse clubs interesse hebben in de talenten van Ajax?quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je hebt zijn hele naam gegoogled!.
.
Maar idd, wel stekelenburg willen, die toch echt een stuk minder goed is dan Gomes.... onbegrijpelijk.
Ajax, wanneer komt er eens iemand aan het roer die wel weet hoe je je staande houdt?
Nee, maar het is wel de schuld van Ajax dat ze iedereen zo maar laten gaan he?quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Het is de schuld van Ajax dat buitenlandse clubs interesse hebben in de talenten van Ajax?
Wat een kul.
De regel dat je na drie jaar je contract mag afkopen maakt het natuurlijk ook niet makkelijker. Heitinga speelt al 7 jaar in het eerste van Ajax, Maduro ook. Dan wil je op een gegeven moment wel iets anders. Dan kan en moet je het wel proberen, maar het is niet compleet aan Ajax zelf te wijten dat spelers dan weggaan.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:00 schreef Blight het volgende:
[..]
Ik heb ook meer vertrouwen in de huidige technische staf dan dat ik dat de afgelopen jaren had. Dus dat ben ik met je eens.
[..]
Ik realiseer me wel dat die jongens ook ambitie hebben en op een gegeven moment gewoon niet te houden zijn, maar ik vraag me alleen af in hoeverre er mogelijkheden bestaan dan wel bestonden om ze nog wel wat langer vast te leggen. Zitten deze contracten aan hun top, ja of nee? Een langer contract betekent immers ook dat je je harder kunt opstellen in onderhandelingen, en de vraagprijs van een speler kan opschroeven.
Kul. Want Valencia is 3 keer afgewezen door Ajax voor Sneijder. Real Madrid boodt de absolute hoofdprijs voor Sneijder. De absolute hoofdprijs. Sneijder wil heeeeeel graag, Ten Cate straalde toendertijd uit dat ie al weg was, en de vraag is of je in de zomer er na 2/3de van het bedrag zou krijgen. Ik had hem gehouden, maar ik begrijp de overweging om hem te verkopen. Je hebt te maken met spelers, en niet een product wat je zelf hebt ontwikkeld.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel de schuld van Ajax dat ze iedereen zo maar laten gaan he?
het hoeft dus echt niet, dat heeft HSV bewezen met vd Vaart en nu blijft de man die ze kampioen heeft gemaakt ook "gewoon" bij PSV, ondanks dat hij 2 weken geleden nog op een breuk af stevende.
Blijkbaar heeft PSV een bestuur dat wel de juiste snaar weet te raken bij spelers. En Ajax is bang voor de grote clubs ofzo, zodra die komen is het : ja meneer grote club, hier heb je onze speler, nee we hoeven hem echt niet! Sorry dat we er ook nog geld voor vragen, sorry!
Jongste debutant ooit dan. 15 jaar, echt ziek.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Heitinga speelt al 7 jaar in het eerste van Ajax, Maduro ook.
quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:14 schreef HeatWave het volgende:
Het zal wel weer allemaal.
Ik spreek je nog wel als in de winterstop er al 3-4 spelers vertrekken en na het seizoen echt iedereen die kan voetballen weer de ArenA uitloopt.
Op deze manier zal Ajax nooit en dan ook NOOIT meer aansluting krijgen bij de europese top, maar goed, dat wil blijkbaar toch niemand hier..
Heeft Aissati al verlengd dan?quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Overigens PSV en de juiste snaar. Laten we niet doen alsof de contractverlengingen van Aisatti, Afellay en Gomes over rozen gingen.
John Heitingaquote:Op vrijdag 14 december 2007 11:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
De regel dat je na drie jaar je contract mag afkopen maakt het natuurlijk ook niet makkelijker. Heitinga speelt al 7 jaar in het eerste van Ajax, Maduro ook. Dan wil je op een gegeven moment wel iets anders. Dan kan en moet je het wel proberen, maar het is niet compleet aan Ajax zelf te wijten dat spelers dan weggaan.
Ik vind persoonlijk dat Ajax het af en toe goed heeft gedaan door te stellen dat ze een speler (Grygera, Trabelsi) liever een jaar nog hielden en dan transfervrij laten gaan, dan zich op te stellen puur en alleen als handelshuis. Dat is ook iets wat je uitstraalt naar je speler. PSV verlengt nu wel met Salcido, Afellay, Simons; maar Salcido is puur salarisverhoging, net in Europa en maakt die stap denk ik echt wel in twee jaar. Afellay precies hetzelfde; zei zelf nog dat bij een mooie club in de zomer de keuze lastig zal zijn, terwijl Simons al 30 is oid, en de stap naar de buitenlandse top ook niet meer gaat maken.
Maxwell is toen heel ongelukkig weggegaan, want als hij niet geblesseerd was geraakt, was hij in de opvolgende zomer gewoon verkocht.
Ja in Amsterdam!quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:19 schreef PyTh het volgende:
[..]
Heeft Aissati al verlengd dan? [afbeelding]
Tja, en toch denk ik dat het mogelijk moet zijn om iig een beetje mee te kunnen. Natuurlijk zullen we in NL nooit meer het niveau Real Madrid ofzo halen qua budget etc. Maar met een wat slimmer en harder tranferbeleid en een standvast bestuur moet je het toch voor elkaar kunnen krijgen om iig 2 seizoenen een selectie compleet te houden?quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:18 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat is al langer bekend dat wij nooit meer de aansluiting zullen vinden. Leuk zo'n beleidsplan hoor, maar dan moet je een jaar daarna niet met spelers als Colin, Delorge en Urzaiz komen.
Sinds 2006 hebben Sneijder (2011), Mitea (2009), Emanuelson (2011), Schilder (2009), Vertonghen (2011), Babel (2010), Heitinga (2011), Vermeer (2010), Manucharyan (2011), Gabri (2011), Goossens (2011), Poepon (2010), Van der Wiel (2011), Anita (2011), Sarpong (2011, Vermaelen (2012) en Stekelenburg (2010) verlengt.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:14 schreef HeatWave het volgende:
Het zal wel weer allemaal.
Ik spreek je nog wel als in de winterstop er al 3-4 spelers vertrekken en na het seizoen echt iedereen die kan voetballen weer de ArenA uitloopt.
Op deze manier zal Ajax nooit en dan ook NOOIT meer aansluting krijgen bij de europese top, maar goed, dat wil blijkbaar toch niemand hier..
Dat werkt alleen als je vandaag zegt van.. Mannen! Alle contracten worden doorgescheurd en opnieuw gemaakt.. vanaf vandaag leggen we jullie allemaal opnieuw vast!quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, en toch denk ik dat het mogelijk moet zijn om iig een beetje mee te kunnen. Natuurlijk zullen we in NL nooit meer het niveau Real Madrid ofzo halen qua budget etc. Maar met een wat slimmer en harder tranferbeleid en een standvast bestuur moet je het toch voor elkaar kunnen krijgen om iig 2 seizoenen een selectie compleet te houden?
Natuurlijk blijven ze niet allemaal. Maar als een Heitinga echt weg wilt hebben de clubs wel een contract af te kopen wat tot 2011 duurt.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:36 schreef HeatWave het volgende:
Ik help je hopen dat die dan ook blijven, contracten zijn 0,0 waard.
het is puur om geld te kunnen krijgen voor ze, meer niet. En daar heb je geen moer aan als je Urzaizen en Colins koopt..
Litmanen en VdV?quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:26 schreef Pritt het volgende:
Mooie debuutwedstrijd dan voor John.
Quizvraag: Wie scoorde er voor Ajax in die wedstrijd?
Nou en? Die clubs schrikken niet van 30 miljoen hoor. En dan heeft Ajax weer fijn geldquote:Op vrijdag 14 december 2007 11:37 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Natuurlijk blijven ze niet allemaal. Maar als een Heitinga echt weg wilt hebben de clubs wel een contract af te kopen wat tot 2011 duurt.
Onzin, ze vertrekken sowieso wel, maar het contract bepaalt of je nog wat terugkrijgt.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:36 schreef HeatWave het volgende:
quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:36 schreef HeatWave het volgende:
het is puur om geld te kunnen krijgen voor ze, meer niet. En daar heb je geen moer aan als je Urzaizen en Colins koopt..
Begrijp me niet verkeerd hoor: ik wil niet beweren dat Ajax het sowieso slecht gedaan heeft wat betreft het vastleggen en vasthouden van spelers, maar soms vraag ik me wel af in hoeverre er nog rek in zou zitten. Maar goed, ik realiseer me ook wel dat Ajax echt wel zijn best doet om waardevolle spelers zo lang mogelijk voor de club te behouden. Ik ben het dus wel met je eens, alleen vroeg ik me hard op het een en ander af.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
De regel dat je na drie jaar je contract mag afkopen maakt het natuurlijk ook niet makkelijker. Heitinga speelt al 7 jaar in het eerste van Ajax, Maduro ook. Dan wil je op een gegeven moment wel iets anders. Dan kan en moet je het wel proberen, maar het is niet compleet aan Ajax zelf te wijten dat spelers dan weggaan.
Ik vind persoonlijk dat Ajax het af en toe goed heeft gedaan door te stellen dat ze een speler (Grygera, Trabelsi) liever een jaar nog hielden en dan transfervrij laten gaan, dan zich op te stellen puur en alleen als handelshuis. Dat is ook iets wat je uitstraalt naar je speler. PSV verlengt nu wel met Salcido, Afellay, Simons; maar Salcido is puur salarisverhoging, net in Europa en maakt die stap denk ik echt wel in twee jaar. Afellay precies hetzelfde; zei zelf nog dat bij een mooie club in de zomer de keuze lastig zal zijn, terwijl Simons al 30 is oid, en de stap naar de buitenlandse top ook niet meer gaat maken.
Maxwell is toen heel ongelukkig weggegaan, want als hij niet geblesseerd was geraakt, was hij in de opvolgende zomer gewoon verkocht.
Onzin, Dida is braziliaan, gomes ook!quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:55 schreef dndiek het volgende:
[..]
Zal ook wel komen dat Milan rekening moet houden met het aantal spelers van buiten de EU
quote:Ronald Koeman heeft zijn gewenste linkerverdediger zo goed als binnen. Valencia heeft zo goed als zeker een akkoord bereikt met Paris Saint-Germain over Sylvain Armand (27). (Diverse Spaanse media)
quote:Ajax hoeft Kennedy Bakircioglü niet af te staan aan het nationale elftal van Zweden. Het land speelt in januari een oefenduel tegen Costa Rica en de Verenigde Staten. Bondscoach Lars Lagerbäck selecteerde alleen spelers uit de Scandinavische competities. (Sportweek)
quote:Onlangs maakte het Zweedse talent Albin Ekdal bekend dat hij komende zomer voor Juventus gaat spelen. Ook Ajax had de aanvallende middenvelder van IF Brommapokarna graag willen overnemen. Nu blijkt dat tevens PSV en Arsenal voor de speler in de race waren. (Sportweek)
Ja maar toch zal Milan liever een europese keeper komen dan een braziliaanse mits ze hetzelfde niveau hebben. Vooral om die ene plek vrij te houden voor eventueel Ronaldinho.quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Onzin, Dida is braziliaan, gomes ook!
Urby is een goede speler in een elftal dat altijd druk zet en het iniatief heeft. Niet in een team dat veel tegengoals krijgt en het vaak spannend maakt in de tweede helft. Derhalve vind ik Urby geen Ajax speler.quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:30 schreef Wooldoor het volgende:
Urby zal nu zeker blijven en er wel weer bovenop komen net als Heitinga en Maduro.
[..]
[..]
[..]
quote:PSV nog steeds moeilijk te kloppen in Arena
PSV begint zondag aan de uitwedstrijd tegen Ajax in de wetenschap dat het zelden een competitieduel verliest in de Amsterdam Arena. Sinds de opening van het stadion in de zomer van 1996 bleven de Brabanders in tien van de elf duels ongeslagen.
De enige Eredivisie-nederlaag die de landskampioen in de Arena leed, kreeg gestalte op 8 februari 2004. Destijds was de thuisploeg met 2-1 te sterk. De overige tien ontmoetingen mondden voor de Eindhovenaren uit in acht overwinningen en twee gelijke spelen.
De topper in de Eredivisie tussen koploper Ajax en nummer twee PSV wordt de 52ste competitietreffen in Amsterdam. Van de 51 eerdere edities won Ajax er 26 en verloor er dertien.
Zeven keer eindigde de kraker in een gelijkspel.
Slechts twee van de 51 duels tussen Ajax en PSV eindigden in een doelpuntlose remise: in de seizoenen 1960/61 en 2005/06. Gemiddeld is de topper Ajax-PSV goed voor 3,33 doelpunten per duel.
Alle Eredivisie-edities Ajax-PSV voor de competitie in de Arena:
Seizoen Datum Uitslag
1996/97 22-12-1996 0-2
1997/98 21-12-1997 3-4
1998/99 15-11-1998 2-2
1999/00 15-12-1999 1-3
2000/01 08-04-2001 0-1
2001/02 25-11-2001 1-3
2002/03 15-12-2002 2-4
2003/04 08-02-2004 2-1
2004/05 20-03-2005 0-4
2005/06 11-03-2006 0-0
2006/07 12-11-2006 0-1
quote:14/12/2007 - 'Komst Jonathas en Anderson startpunt van samenwerking met Cruzeiro'
(Gepost door RvN)
Volgens de zaakwaarnemer van Jonathas en Anderson is de stage van Jonathas en Anderson het startpunt van een technische samenwerking tussen Cruzeiro en Ajax. Clubs hadden daarover al enkele jaren contact. Ajax en Cruzeiro hadden voor de stage van het tweetal al een akkoord bereikt over de transfersom voor het geval Ajax besluit het tweetal aan te trekken. In totaal zouden de twee spelers samen naar verluidt een waarde van bijna 3 miljoen euro vertegenwoordigen, al zal Cruzeiro waarschijnlijk nog een deel van de transferrechten behouden.
quote:14/12/2007 - Rijkaard wil bij Barcelona blijven
(Gepost door RvN)
BRON: Terra
In een interview met Catalunya Radio heeft Frank Rijkaard zich voor het eerst duidelijk uitgesproken over een langer verblijf bij Barcelona. De coach liet weten dat als de club niet van hem af wil, hij graag minimaal nog een jaar doorgaat bij Barcelona. Frank Rijkaard werd ook nadrukkelijk genoemd bij Ajax als kandidaat.
Ondertussen meldt het Duitse Bild dat Rijkaard nu ook een belangrijke kandidaat is bij Bayern Munchen.
Inderdaad, als Roda JC bij PSV al met 4-2 kan winnen, zit een 5-1 voor Ajax er wel in zondag.quote:Op vrijdag 14 december 2007 13:29 schreef stefmans het volgende:
Zin in zondag hopelijk word het net zo mooi als PSV-Ajax vorig jaar
Een goal in de 89ste minuut zou heerlijk zijn, en dan het liefst nog door een schwalbe van Suarez.quote:Op vrijdag 14 december 2007 13:34 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Inderdaad, als Roda JC bij PSV al met 4-2 kan winnen, zit een 5-1 voor Ajax er wel in zondag.
Nee, serieus. Drie punten zijn het belangrijkst, juist tegen PSV maakt het niet uit op de manier waarop.
Liefst op hun eigen manier: verdedigend, lelijk en onverdiend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |