abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55255971
jalalalalalalalaaa nuuuuuhuuullll-zes-tien

ik wil nou echt wel eens die jan-arie op zijn positie tegen een goeie ploeg zien spelen!
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  donderdag 13 december 2007 @ 22:21:15 #202
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_55256362
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:08 schreef Noshiba het volgende:
jalalalalalalalaaa nuuuuuhuuullll-zes-tien

ik wil nou echt wel eens die jan-arie op zijn positie tegen een goeie ploeg zien spelen!
Dat is ook een beetje een fout van Ajax vind ik, je moet spelers uit de jeugd veeeel rustiger brengen.. in kleinere wedstrijden niet meteen in topduels..
pi_55256417
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:21 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje een fout van Ajax vind ik, je moet spelers uit de jeugd veeeel rustiger brengen.. in kleinere wedstrijden niet meteen in topduels..
Hoezo? Staat ie zondag in de basis dan?
  donderdag 13 december 2007 @ 22:26:51 #204
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_55256537
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:23 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Hoezo? Staat ie zondag in de basis dan?
Wie weet..
Maar ik vind dat dat al jaren fout gaat..
Talenten moesten er meteen staan en konden amper fouten maken.. en dus te veel druk waardoor ze blokkeerde enzo..
Is mijn visie hoor ik ben wel vóór het laten spelen van jeugdspelers, maar gewoon heel rustig brengen..
pi_55256871
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:21 schreef Loserkid het volgende:

[..]

17/18-jarige jongens uit Brazilie staan er ook niet meteen hoor.
pi_55257027
Jan-Arie is over 3 maandjes al wel weer 20.
Vind ik niet extreem jong ofzo...
  donderdag 13 december 2007 @ 22:45:24 #207
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_55257053
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:38 schreef Nashje het volgende:

[..]

17/18-jarige jongens uit Brazilie staan er ook niet meteen hoor.
Zeg ik dat?
  donderdag 13 december 2007 @ 22:48:45 #208
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_55257132
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:44 schreef SteveBallmer het volgende:
Jan-Arie is over 3 maandjes al wel weer 20.
Vind ik niet extreem jong ofzo...
Gaat toch prima zo dan?
Dan moet hij wel meer spelen met het eerste maar niet meteen iedere week, en zeker niet meteen in topduels..
Gewoon lekker wedstrijden als Ajax - VVV ofzo laten pakken dit seizoen en volgend jaar meer in het team betrekken..
pi_55257146
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:26 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Is mijn visie hoor ik ben wel vóór het laten spelen van jeugdspelers, maar gewoon heel rustig brengen..
if they're good enough, they're old enough
pi_55257275
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:48 schreef Loserkid het volgende:
Gewoon lekker wedstrijden als Ajax - VVV ofzo laten pakken dit seizoen en volgend jaar meer in het team betrekken..
Daar zijn ze in de eerste seizoenshelft al wel mee bezig. Dat gaat zich hoop ik na de winterstop geleidelijk uitbreiden, maar volgend seizoen mag hij er wat mij betreft vol op in het eerste. Ik dacht ook dat dat de bedoeling van Ajax is.
pi_55258610
laat Jari maar rouleren met Siem.
pi_55258722
Cohen zei op At 5 dat hij zeker naar de rechter zal gaan als ze gaan staken, dus de wedstrijd gaat gewoon door.
AFC AJAX
  vrijdag 14 december 2007 @ 09:27:11 #213
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55262449
quote:
,,Het was heerlijk om met Henk ten Cate te werken. Hij heeft een geweldig oog voor details. Zonder kritiek te hebben op het werk van Mourinho, ik denk dat Chelsea dit seizoen nog erg attractief voetbal gaat spelen.’’
Ajax-speler Edgar Davids in World Soccer.

,,Of ik in de toekomst trainer wil worden? Waarom niet. Soms zie ik trainers aan het werk en vraag ik me af wat ze aan het doen zijn. Ik denk dan dat ik het beter zou kunnen.’’
Nogmaals Davids.

,,Ik had nooit verwacht dat Frank Rijkaard zo’n goede coach zou worden. Hij leek nooit interesse te hebben in dat werk. Maar hij is erg slim, heeft goede trainingsmethoden bedacht en heeft zichzelf omringd met de juiste mensen. Hij is een fantastische ‘people-manager’.’’
Davids.
Frank Rijkaard dus maar?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_55262486
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:27 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Frank Rijkaard dus maar?
Hiddink schijnt al te komen he.
quote:
'Molenaar beschadigd door onzorgvuldigheid Jaakke'

Keje Molenaar ontkent deze week in Voetbal International dat hij lonkt naar een positie bij Ajax. De oud-international was eerder in Amsterdam in beeld voor de functies van algemeen directeur en voorzitter. Molenaar stelt dat hij in 2005 is benaderd door Ajax-preses John Jaakke, maar dat het niet tot een akkoord kwam. De Volendammer is van mening dat Jaakke ongeschikt is om leiding te geven aan een club als Ajax.

"Een paar jaar geleden werd ik gebeld door John Jaakke, die me vroeg of ik er iets voor voelde directeur te worden", legt Molenaar uit in VI. "Ik wilde wel eens weten wat dat behelsde. Later belde hij me opnieuw en zei: 'Waar gaat je voorkeur naar uit? Naar algemeen of technisch directeur?' Ik zei dat ik dan het liefst algemeen directeur wilde worden. Vervolgens hoorde ik een hele tijd niks, terwijl in de media nogal opzichtig in mijn richting werd gewezen."

Hierna nam de advocaat zelf contact op met Jaakke en vroeg hij om opheldering. "Ik heb hem gezegd dat ik wilde weten wat de bedoeling was. Ik ben naar zijn kantoor gegaan en trof daar een zwaar vermoeide, uitgebluste Jaakke, die verwikkeld was in allerlei privé-sores. Ik heb anderhalf uur met die man gepraat, maar ik denk dat hij amper de helft heeft gehoord. Enkele weken later belde hij met de mededeling dat ik was afgevallen. Want ik had geen leidinggegeven aan een groot bedrijf. Ik heb hem verder succes gewenst met zijn zoektocht."

Wat er vervolgens gebeurde, heeft Molenaar geraakt. "Later hoorde ik dat Maarten Fontein het werd. Daarna vertelde Klaas Nuninga me dat Jaakke beweerde vijf minuten met me te hebben gesproken en toen klaar was. Ik heb nota bene anderhalf uur heel gedetailleerd mijn visie uitgelegd! Daar is kennelijk niks van overgekomen. Ik ben beschadigd door de onzorgvuldige handelwijze van Jaakke, die niet de kwaliteit en het charisma heeft die zijn vereist voor de positie van voorzitter van een grote club als Ajax."

Molenaar vindt zijn vakgenoot dus niet geschikt als voorzitter, maar hij sluit uit dat hij de bestuurder zelf ooit zal opvolgen. "Toen het nieuwe voorzitterschap aan de orde kwam, heb ik meteen gezegd dat ík het in elk geval niet zou worden. Ik zit niet op zo'n functie te wachten, heb een prachtige job als advocaat met leuke klanten en prima collega's."
  vrijdag 14 december 2007 @ 09:30:43 #215
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_55262511
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:29 schreef Nashje het volgende:
Hiddink schijnt al te komen he.
Heb je dat gedroomd vannacht of wat?

Dromen zijn bedrog, dat weet je toch?
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_55262532
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:29 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik vind die Molenaar eigenlijk een beetje een grote zeikerd aan het worden. Hij weet dat wat hij roept populair is en de mensen het goed vinden om te horen, maar zelf doet hij uiteindelijk ook nooit wat.
  vrijdag 14 december 2007 @ 09:39:49 #217
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_55262662
Beetje offtopic hoor, maar bij Ajax hebben we het er alweer over dat KJH, Heitinga, Urby etc weggaan, in de winterstop of na het seizoen, en PSV bindt doorleuk, alsof het niets is, de beste keeper van de wereld aanzich tot 2013.

Waar-om kan Ajax dat soort dingen nou nooit? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 14 december 2007 @ 09:44:10 #218
52871 Blight
Supersized.
pi_55262738
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:31 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Ik vind die Molenaar eigenlijk een beetje een grote zeikerd aan het worden. Hij weet dat wat hij roept populair is en de mensen het goed vinden om te horen, maar zelf doet hij uiteindelijk ook nooit wat.
Inderdaad. Die Molenaar is niets meer dan een ordinaire aasgier. Lekker makkelijk scoren over de rug van een ander.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_55262925
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:30 schreef PyTh het volgende:

[..]

Heb je dat gedroomd vannacht of wat?
Nee. Maar ik meen het dan ook heel serieus.
pi_55262950
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:39 schreef HeatWave het volgende:
Beetje offtopic hoor, maar bij Ajax hebben we het er alweer over dat KJH, Heitinga, Urby etc weggaan, in de winterstop of na het seizoen, en PSV bindt doorleuk, alsof het niets is, de beste keeper van de wereld aanzich tot 2013.

Omdat Ajax een topclub is.
  vrijdag 14 december 2007 @ 09:58:50 #221
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_55263039
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:54 schreef Nashje het volgende:

[..]

Omdat Ajax een topclub is.
Dat slaat natuurlijk als een tang op een varken.

Omdat ajax een topclub zou zijn kan het zijn beste spelers niet langer aan zich kunnen binden?

Op basis van het verleden is ajax een topclub, op basis van het heden een tobclub.
pi_55263155
PSV heeft met Gomes ook geluk gehad dat het een speler is die niet snel van club verwisseld als hij zich eenmaal lekker voelt.
Elke speler met ambitite zou naar een echte topclub willen, hij schijnbaar niet.

Misschien dat ze bij Ajax wel meer spelen met het idee om later naar een Barcelona of Inter te gaan, omdat de sfeer professioneler (harder) is.
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:04:51 #223
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55263166
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:58 schreef PyTh het volgende:

[..]

Omdat ajax een topclub zou zijn kan het zijn beste spelers niet langer aan zich kunnen binden?

Op basis van het verleden is ajax een topclub, op basis van het heden een tobclub.
Het heden? We staan boven PSV nu.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_55263170
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:39 schreef HeatWave het volgende:

Wat kan Ajax er nou aan doen dat Gomes geen ambitie heeft?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:06:51 #225
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_55263214
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:04 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Het heden? We staan boven PSV nu.
Geniet er van zo lang als het duurt.
pi_55263231
HW heeft het al lastig zat voor zondag. Een wedstrijd tussen de club die hij met passie afzeikt vergelijkend met de club die hij op veel punten adoreert.

Laat hem maar even.
pi_55263239
quote:

[..]

Omdat ajax een topclub zou zijn kan het zijn beste spelers niet langer aan zich kunnen binden? [afbeelding] [afbeelding]

Hey hallo.. we gaan geen dieren slaan he.. dadelijk heb je dat mokkel van Partij vd Dieren dadelijk op je dak

Ik denk dat je wel realistisch moet zijn en moet inzien dat Ajax op basis van het verleden nog steeds de status heeft al kweekvijver voor talenten.. Hoe verklaar je anders dat iemand als Gomes bij jullie NOG STEEDS niet weggekocht is door een grote club?
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:09:20 #228
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55263258
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:06 schreef PyTh het volgende:

[..]

Deze voorsprong zegt mij niets, zondag winnen wordt pas genieten.
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:09:27 #229
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_55263260
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:05 schreef zjroentje het volgende:

[..]

En Afellay en Salcido en Simons hebben ook geen ambitie inderdaad
Deze 4 sterkhouders geven met hun contractverlenging in ieder geval wel een positief signaal af.

Natuurlijk dienen ze niet alle 4 hun contract uit maar verlengen ze wel en lopen ze in ieder geval niet gratis de deur uit zoals bij ajax al zo vaak gebeurd is.
pi_55263261
quote:

[..]

Het is niet alleen Gomes.. Kijk naar Farfan dan.. is toch hetzelfde verhaal?
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:09:55 #231
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_55263269
quote:

[..]

Ja, draai het maar weer om. Om de een of andere reden heerst er bij PSV een sfeer dat een speler als hij gewoon niet weg wil, en trust me, hij kan zo in Italie/spanje/engeland VEEL meer verdienen. etc.

Ik snap er geen fuck van, echt niet...
Get woke, go broke!
pi_55263292
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:09 schreef PyTh het volgende:

[..]

En Afellay en Salcido en Simons hebben ook geen ambitie inderdaad [afbeelding]
Deze 4 sterkhouders geven met hun contractverlenging in ieder geval wel een positief signaal af.

Natuurlijk dienen ze niet alle 4 hun contract uit maar verlengen ze wel en lopen ze in ieder geval niet gratis de deur uit zoals bij ajax al zo vaak gebeurd is.
Maak je je handen wel ff schoon als je de oude koeien uit de sloot gehaald hebt?

Kom op zeg.. het was een x-aantal jaren wanbeleid.. Jullie zijn toch ook zo goed met de spelersadministratie?
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:11:52 #233
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_55263318
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
HW heeft het al lastig zat voor zondag. Een wedstrijd tussen de club die hij met passie afzeikt vergelijkend met de club die hij op veel punten adoreert.

Laat hem maar even.
Ga toch weg met je slappe geneuzel man.
Get woke, go broke!
pi_55263320
quote:

Dat gratis de deur uitlopen is ook alleen maar van vlak na de CL winst. De laatste jaren is alleen Grygera gratis vertrokken.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:13:09 #235
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_55263348
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:10 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Maak je je handen wel ff schoon als je de oude koeien uit de sloot gehaald hebt?

Kom op zeg.. het was een x-aantal jaren wanbeleid.. Jullie zijn toch ook zo goed met de spelersadministratie?
Volgens mij zijn recent nog Nigel de Jong, Maxwell, Grygera en VdV (niet gratis maar wel voor een fooi) nog vertrokken zonder dat ajax daar geld voor heeft gevangen.

En nu dreigt nu ook Maduro voor weinig tot niks de deur uit te lopen.
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:13:32 #236
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_55263358
PSV was zonder Gomes vorig jaar no way kampioen geworden, en ze kunnen hem toch houden. Wij hebben al vanaf het begin een kutseizoen omdat Ajax doodleuk Sneijder verkoopt.

Echt een wereld van verschil...
Get woke, go broke!
pi_55263369
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:13 schreef PyTh het volgende:

[..]

Volgens mij zijn recent nog Nigel de Jong, Maxwell, Grygera en VdV (niet gratis maar wel voor een fooi) nog vertrokken en dreigt nu ook Maduro voor weinig tot niks de deur uit te lopen.
Maxwell ook nog ja, al werd daar het contract van ontbonden in de winterstop. De Jong en VdV zijn gewoon verkocht.
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:15:10 #238
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55263384
quote:

[..]

En Afellay en Salcido en Simons hebben ook geen ambitie inderdaad

Timmy Simons en Carlos Salcido zijn zwaar overrated, presteerden leuk toen Alex en Phillip Cocu er nog waren. Ibrahim Afellay is goed, maar zal over twee/drie jaar ook gewoon vertrekken. Hetzelfde geldt voor Heurelho da Silva Gomes, mocht een echt topclub zich melden. En inderdaad, dan vang je er nog best wat geld voor, maar dat hebben wij toch ook gedaan bij Wesley Sneijder en Ryan Babel? En denk je dat KJH transfervrij weggaat bij Ajax?
pi_55263399
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:06 schreef PyTh het volgende:

[..]

Eindhovense arrogantie

AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:18:33 #240
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_55263456
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:14 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Maxwell ook nog ja, al werd daar het contract van ontbonden in de winterstop. De Jong en VdV zijn gewoon verkocht.
De Jong voor 1 miljoen euro aan HSV verkocht inderdaad
pi_55263475
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:13 schreef PyTh het volgende:

[..]

Volgens mij zijn recent nog Nigel de Jong, Maxwell, Grygera en VdV (niet gratis maar wel voor een fooi) nog vertrokken zonder dat ajax daar geld voor heeft gevangen.

En nu dreigt nu ook Maduro voor weinig tot niks de deur uit te lopen.
Zoals ik al zei.. wanbeleid Dat heb ik de afgelopen jaren niet meer zien gebeuren..

En behalve dat.. natuurlijk is het balen dat talenten vroeg vertrekken bij Ajax.. magoed.. we zullen zien.. Ik heb iig goede hoop voor dit seizoen
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:22:22 #242
52871 Blight
Supersized.
pi_55263521
Wat zijn we inhoudelijk bezig? Het is vrijdag hoor.

Dit jaar troeven we PSV gewoon op alle fronten af. Gomes of geen Gomes.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_55263549
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:22 schreef Blight het volgende:

We zullen zien
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_55263557
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:22 schreef Blight het volgende:

Nja het is gewoon opmerkelijk om te zien dat spelers van alle andere clubs dan Ajax veel minder naar het buitenland vertrekken.. (lees: in trek zijn)..
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:26:29 #245
52871 Blight
Supersized.
pi_55263621
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:23 schreef dndiek het volgende:

[..]

We zullen zien
Mja, tuurlijk. Ik roep dit ook alleen maar puur omdat ik hoop dat Ajax het kunstje dit jaar wél eens flikt. Beide ploegen weten me nou niet echt te overtuigen, maar een Ajax - PSV is sowieso vaak een wedstrijd op zich. Het kan gewoon, zoals de meeste jaren, alle kanten op.

Dus inderdaad: we zullen zien!
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:27:32 #246
52871 Blight
Supersized.
pi_55263654
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:23 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Nja het is gewoon opmerkelijk om te zien dat spelers van alle andere clubs dan Ajax veel minder naar het buitenland vertrekken.. (lees: in trek zijn)..
Klopt. Niets aan toe te voegen.
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:29:28 #247
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_55263717
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:23 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik dus .

Ik snap er werkelijk niets van..... Ik bedoel er is zelfs belangstelling voor faalhaas Urby op het moment!
Get woke, go broke!
pi_55263788
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:27 schreef Blight het volgende:

[..]

Klopt. Niets aan toe te voegen.
Tsja verklaar dat maar eens.. heeft mijn inziens toch gewoon te maken met de internationale reputatie van de spelers die van Ajax afkomen en de bekendheid van de jeugdopleidingen.. (ookal komen ze niet uit de opleiding zelf.. bijv.. Zlatan enz..)

Als je bijvoorbeeld nu alleen al kijkt naar Italie..

- Seedorf die de sterren van de hemel speelt..
- Zlatan
- Maxwell
- Chivu

Raffie in Duitsland die met zijn volgens mij 25 jaar ofzo de belangrijkste schakel binnen het elftal is..

Wes bij de freaking KONINKLIJKE.. oke nu ff een mindere periode.. maar wel een grote toekomst daar..

En dan nog niet de Barça-periode te vergeten van Kluivert en vrienden..

Oke die laatste.. oude koeien of niet.. maar ik kan qua psv'ers alleen van Nistelrooij herinneren met een gouden carriere..
pi_55263798
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik dus .

Ik snap er werkelijk niets van..... Ik bedoel er is zelfs belangstelling voor faalhaas Urby op het moment!

Niet zo gek natuurlijk.. Urby beschikt over aardig wat talent en Koeman weet hoe hij speelt. Er zijn mensen die nog vertrouwen hebben in Urby.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:40:26 #250
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_55263949
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:33 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Niet zo gek natuurlijk.. Urby beschikt over aardig wat talent en Koeman weet hoe hij speelt. Er zijn mensen die nog vertrouwen hebben in Urby.
Tuurlijk, maar Gomes heeft geen talent? In Spanje hebben ze geen keepers?

Als een middelmatig tot redelijke speler als Urby weer weg "moet" bij Ajax gaat het er bij mij niet in dat PSV wel gewoon een van hun beste spelers aan zich kan binden weer.

Dat moet Ajax dan toch ook kunnen? Sneijder had echt niet weggehoeven, ik blijf erbij. vd Vaart was ook al weg volgens hemzelf, maar hij speelt er nog steeds, hij MOCHT gewoon niet, klaar!

Ajax moet eens volwassen worden.
Get woke, go broke!
pi_55264006
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar Gomes heeft geen talent? In Spanje hebben ze geen keepers?

Als een middelmatig tot redelijke speler als Urby weer weg "moet" bij Ajax gaat het er bij mij niet in dat PSV wel gewoon een van hun beste spelers aan zich kan binden weer.

Dat moet Ajax dan toch ook kunnen? Sneijder had echt niet weggehoeven, ik blijf erbij. vd Vaart was ook al weg volgens hemzelf, maar hij speelt er nog steeds, hij MOCHT gewoon niet, klaar!

Ajax moet eens volwassen worden.
Oke, dat is natuurlijk de andere kant van de medaille..
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:45:59 #252
52871 Blight
Supersized.
pi_55264064
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:33 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Tsja verklaar dat maar eens.. heeft mijn inziens toch gewoon te maken met de internationale reputatie van de spelers die van Ajax afkomen en de bekendheid van de jeugdopleidingen.. (ookal komen ze niet uit de opleiding zelf.. bijv.. Zlatan enz..)

Als je bijvoorbeeld nu alleen al kijkt naar Italie..

- Seedorf die de sterren van de hemel speelt..
- Zlatan
- Maxwell
- Chivu

Raffie in Duitsland die met zijn volgens mij 25 jaar ofzo de belangrijkste schakel binnen het elftal is..

Wes bij de freaking KONINKLIJKE.. oke nu ff een mindere periode.. maar wel een grote toekomst daar..

En dan nog niet de Barça-periode te vergeten van Kluivert en vrienden..

Oke die laatste.. oude koeien of niet.. maar ik kan qua psv'ers alleen van Nistelrooij herinneren met een gouden carriere..
Mwoah. Het kent natuurlijk meerdere factoren. Het heeft te maken van de reputatie van de jeugdopleiding van Ajax, en van de internationale status van de club zelf. Als een Ajax-jongeling goed presteert wordt dat meteen gezien als weer een goed product van die wereldberoemde jeugdopleiding.

Daarnaast heeft het ook te maken met het gevoerde beleid van de afgelopen jaren. Wat PyTh zegt is misschien vervelend, maar het is wel 100% waar: waarom heeft Ajax spelers als Van der Vaart, De Jong en Maxwell voor een prikkie laten gaan? Waarom wordt Zlatan vlák voor het sluiten van de transfermarkt van de hand gedaan? Waarom loopt Grygera transfervrij de deur uit, terwijl hij al een paar jaar verdienstelijk speelde voor Ajax? Misschien moet men zich maar eens achter de oren krabben over hoe men bij Ajax omgaat met doorlopende contracten. Het verlengen gebeurt vaak veel te laat, zo ook nu weer met Maduro. Het lijkt er dan op dat hij gaat blijven, maar je zou je als bestuur toch aardig voor je kop mogen slaan als ook hij gratis de deur uit was gegaan (hoewel ik óók de positie van Ajax wel enigszins begrijp, gezien het feit dat Maduro niet zo denderend speelde de afgelopen seizoenen).

En dan denk ik nu aan Klaas Jan Huntelaar of John Heitinga. Tot wanneer liggen die jongens vast, en zitten zij aan hun salarisplafond ja of de nee? Zeker de laatstgenoemde heeft het toch altijd prima naar zijn zin bij Ajax, dus waarom zou hij niet in zijn voor een soortgelijke actie als wat Gomes nu bij PSV heeft gedaan? Gomes lag tot 2011 vast, maar krijgt wel een nieuw contract aangeboden. Bij Ajax zou men pas rond 2010 met zo'n aanbod komen..
pi_55264241
quote:

[..]

Sorry, ik zal de volgende keer wel een PI gebruiken.
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:53:29 #254
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55264260
Nog altijd vind ik het heel vreemd dat Heurelho da Silva Gomes door de hele Europese top wordt genegeerd, terwijl bijvoorbeeld AC Milan wel heel erg geïnteresseerd is in Maarten Stekelenburg.
pi_55264282
Kan ermee te maken hebben dat het een niet-EU speler is. De niet EU spelers willen ze vaker gebruiken voor veldspelers heb ik het idee.
pi_55264296
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:45 schreef Blight het volgende:

[..]

Mwoah. Het kent natuurlijk meerdere factoren. Het heeft te maken van de reputatie van de jeugdopleiding van Ajax, en van de internationale status van de club zelf. Als een Ajax-jongeling goed presteert wordt dat meteen gezien als weer een goed product van die wereldberoemde jeugdopleiding.

Daarnaast heeft het ook te maken met het gevoerde beleid van de afgelopen jaren. Wat PyTh zegt is misschien vervelend, maar het is wel 100% waar: waarom heeft Ajax spelers als Van der Vaart, De Jong en Maxwell voor een prikkie laten gaan? Waarom wordt Zlatan vlák voor het sluiten van de transfermarkt van de hand gedaan? Waarom loopt Grygera transfervrij de deur uit, terwijl hij al een paar jaar verdienstelijk speelde voor Ajax? Misschien moet men zich maar eens achter de oren krabben over hoe men bij Ajax omgaat met doorlopende contracten. Het verlengen gebeurt vaak veel te laat, zo ook nu weer met Maduro. Het lijkt er dan op dat hij gaat blijven, maar je zou je als bestuur toch aardig voor je kop mogen slaan als ook hij gratis de deur uit was gegaan (hoewel ik óók de positie van Ajax wel enigszins begrijp, gezien het feit dat Maduro niet zo denderend speelde de afgelopen seizoenen).

En dan denk ik nu aan Klaas Jan Huntelaar of John Heitinga. Tot wanneer liggen die jongens vast, en zitten zij aan hun salarisplafond ja of de nee? Zeker de laatstgenoemde heeft het toch altijd prima naar zijn zin bij Ajax, dus waarom zou hij niet in zijn voor een soortgelijke actie als wat Gomes nu bij PSV heeft gedaan? Gomes lag tot 2011 vast, maar krijgt wel een nieuw contract aangeboden. Bij Ajax zou men pas rond 2010 met zo'n aanbod komen..
Omdat de omloopsnelheid van speler bij Ajax nou van nature eenmaal hoger ligt dan bij welke andere nederlandse club ook.. Daar kun je (denk ik) niets aan doen..

Natuurlijk is het waar dat sommige spelers voor niets de deur uitgelopen zijn, dat ontken ik ook niet.. echter denk ik dat het nu verleden tijd is een TD als van Geel..

Kijken naar JH zie ik een topvoetballer die inmiddels al weer 7 seizoenen ofzo in het eerste van Ajax speelt.. natuurlijk kom je dan op een moment dat je gaat.. Klaas daarentegen is een topspits en wilt ook graag de stap maken naar het buitenland.. wat wil je doen.. ze tegenhouden?
pi_55264299
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:53 schreef M0NTANA het volgende:
Nog altijd vind ik het heel vreemd dat Heurelho da Silva Gomes door de hele Europese top wordt genegeerd, terwijl bijvoorbeeld AC Milan wel heel erg geïnteresseerd is in Maarten Stekelenburg.
Zal ook wel komen dat Milan rekening moet houden met het aantal spelers van buiten de EU
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:55:25 #258
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_55264311
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:53 schreef M0NTANA het volgende:
Je hebt zijn hele naam gegoogled! .

.

Maar idd, wel stekelenburg willen, die toch echt een stuk minder goed is dan Gomes.... onbegrijpelijk.

Ajax, wanneer komt er eens iemand aan het roer die wel weet hoe je je staande houdt?
Get woke, go broke!
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:00:20 #259
52871 Blight
Supersized.
pi_55264428
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:55 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Natuurlijk is het waar dat sommige spelers voor niets de deur uitgelopen zijn, dat ontken ik ook niet.. echter denk ik dat het nu verleden tijd is een TD als van Geel..
Ik heb ook meer vertrouwen in de huidige technische staf dan dat ik dat de afgelopen jaren had. Dus dat ben ik met je eens.
quote:
Kijken naar JH zie ik een topvoetballer die inmiddels al weer 7 seizoenen ofzo in het eerste van Ajax speelt.. natuurlijk kom je dan op een moment dat je gaat.. Klaas daarentegen is een topspits en wilt ook graag de stap maken naar het buitenland.. wat wil je doen.. ze tegenhouden?
Ik realiseer me wel dat die jongens ook ambitie hebben en op een gegeven moment gewoon niet te houden zijn, maar ik vraag me alleen af in hoeverre er mogelijkheden bestaan dan wel bestonden om ze nog wel wat langer vast te leggen. Zitten deze contracten aan hun top, ja of nee? Een langer contract betekent immers ook dat je je harder kunt opstellen in onderhandelingen, en de vraagprijs van een speler kan opschroeven.
pi_55264504
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je hebt zijn hele naam gegoogled! .

.

Maar idd, wel stekelenburg willen, die toch echt een stuk minder goed is dan Gomes.... onbegrijpelijk.

Ajax, wanneer komt er eens iemand aan het roer die wel weet hoe je je staande houdt?
Het is de schuld van Ajax dat buitenlandse clubs interesse hebben in de talenten van Ajax?

Wat een kul.
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:06:31 #261
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_55264635
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:02 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Het is de schuld van Ajax dat buitenlandse clubs interesse hebben in de talenten van Ajax?

Wat een kul.
Nee, maar het is wel de schuld van Ajax dat ze iedereen zo maar laten gaan he?

het hoeft dus echt niet, dat heeft HSV bewezen met vd Vaart en nu blijft de man die ze kampioen heeft gemaakt ook "gewoon" bij PSV, ondanks dat hij 2 weken geleden nog op een breuk af stevende.

Blijkbaar heeft PSV een bestuur dat wel de juiste snaar weet te raken bij spelers. En Ajax is bang voor de grote clubs ofzo, zodra die komen is het : ja meneer grote club, hier heb je onze speler, nee we hoeven hem echt niet! Sorry dat we er ook nog geld voor vragen, sorry!
Get woke, go broke!
pi_55264637
Eigenlijk is het redelijk simpel, Urzaiz en meerdere spelers hebben het al gezegd. Slaag je bij Ajax dan slaag je bij elke club. Dat zie je door de jaren heen inderdaad veel spelers die bij Ajax in de basis goed presteerden spelen nu bij een europese topclub. Kijk je naar de spelers die bij psv hebben gespeeld kan ik inderdaad alleen van Nistelrooy noemen, zelfs als je kijkt over een periode van meer dan 10-15 jaar.
pi_55264686
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:00 schreef Blight het volgende:

[..]

Ik heb ook meer vertrouwen in de huidige technische staf dan dat ik dat de afgelopen jaren had. Dus dat ben ik met je eens.
[..]

Ik realiseer me wel dat die jongens ook ambitie hebben en op een gegeven moment gewoon niet te houden zijn, maar ik vraag me alleen af in hoeverre er mogelijkheden bestaan dan wel bestonden om ze nog wel wat langer vast te leggen. Zitten deze contracten aan hun top, ja of nee? Een langer contract betekent immers ook dat je je harder kunt opstellen in onderhandelingen, en de vraagprijs van een speler kan opschroeven.
De regel dat je na drie jaar je contract mag afkopen maakt het natuurlijk ook niet makkelijker. Heitinga speelt al 7 jaar in het eerste van Ajax, Maduro ook. Dan wil je op een gegeven moment wel iets anders. Dan kan en moet je het wel proberen, maar het is niet compleet aan Ajax zelf te wijten dat spelers dan weggaan.

Ik vind persoonlijk dat Ajax het af en toe goed heeft gedaan door te stellen dat ze een speler (Grygera, Trabelsi) liever een jaar nog hielden en dan transfervrij laten gaan, dan zich op te stellen puur en alleen als handelshuis. Dat is ook iets wat je uitstraalt naar je speler. PSV verlengt nu wel met Salcido, Afellay, Simons; maar Salcido is puur salarisverhoging, net in Europa en maakt die stap denk ik echt wel in twee jaar. Afellay precies hetzelfde; zei zelf nog dat bij een mooie club in de zomer de keuze lastig zal zijn, terwijl Simons al 30 is oid, en de stap naar de buitenlandse top ook niet meer gaat maken.

Maxwell is toen heel ongelukkig weggegaan, want als hij niet geblesseerd was geraakt, was hij in de opvolgende zomer gewoon verkocht.
pi_55264780
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel de schuld van Ajax dat ze iedereen zo maar laten gaan he?

het hoeft dus echt niet, dat heeft HSV bewezen met vd Vaart en nu blijft de man die ze kampioen heeft gemaakt ook "gewoon" bij PSV, ondanks dat hij 2 weken geleden nog op een breuk af stevende.

Blijkbaar heeft PSV een bestuur dat wel de juiste snaar weet te raken bij spelers. En Ajax is bang voor de grote clubs ofzo, zodra die komen is het : ja meneer grote club, hier heb je onze speler, nee we hoeven hem echt niet! Sorry dat we er ook nog geld voor vragen, sorry!
Kul. Want Valencia is 3 keer afgewezen door Ajax voor Sneijder. Real Madrid boodt de absolute hoofdprijs voor Sneijder. De absolute hoofdprijs. Sneijder wil heeeeeel graag, Ten Cate straalde toendertijd uit dat ie al weg was, en de vraag is of je in de zomer er na 2/3de van het bedrag zou krijgen. Ik had hem gehouden, maar ik begrijp de overweging om hem te verkopen. Je hebt te maken met spelers, en niet een product wat je zelf hebt ontwikkeld.

Overigens PSV en de juiste snaar. Laten we niet doen alsof de contractverlengingen van Aisatti, Afellay en Gomes over rozen gingen.
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:14:11 #265
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_55264905
Het zal wel weer allemaal.

Ik spreek je nog wel als in de winterstop er al 3-4 spelers vertrekken en na het seizoen echt iedereen die kan voetballen weer de ArenA uitloopt.

Op deze manier zal Ajax nooit en dan ook NOOIT meer aansluting krijgen bij de europese top, maar goed, dat wil blijkbaar toch niemand hier..
Get woke, go broke!
pi_55264964
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:08 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Heitinga speelt al 7 jaar in het eerste van Ajax, Maduro ook.
Jongste debutant ooit dan. 15 jaar, echt ziek.
pi_55265052
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:14 schreef HeatWave het volgende:

Ik spreek je nog wel als in de winterstop er al 3-4 spelers vertrekken en na het seizoen echt iedereen die kan voetballen weer de ArenA uitloopt.

Op deze manier zal Ajax nooit en dan ook NOOIT meer aansluting krijgen bij de europese top, maar goed, dat wil blijkbaar toch niemand hier..

Dat is al langer bekend dat wij nooit meer de aansluiting zullen vinden. Leuk zo'n beleidsplan hoor, maar dan moet je een jaar daarna niet met spelers als Colin, Delorge en Urzaiz komen.
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:19:20 #268
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_55265087
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:10 schreef BliksemSchigt het volgende:

Overigens PSV en de juiste snaar. Laten we niet doen alsof de contractverlengingen van Aisatti, Afellay en Gomes over rozen gingen.
Heeft Aissati al verlengd dan?
pi_55265200
quote:

[..]

De regel dat je na drie jaar je contract mag afkopen maakt het natuurlijk ook niet makkelijker. Heitinga speelt al 7 jaar in het eerste van Ajax, Maduro ook. Dan wil je op een gegeven moment wel iets anders. Dan kan en moet je het wel proberen, maar het is niet compleet aan Ajax zelf te wijten dat spelers dan weggaan.

Ik vind persoonlijk dat Ajax het af en toe goed heeft gedaan door te stellen dat ze een speler (Grygera, Trabelsi) liever een jaar nog hielden en dan transfervrij laten gaan, dan zich op te stellen puur en alleen als handelshuis. Dat is ook iets wat je uitstraalt naar je speler. PSV verlengt nu wel met Salcido, Afellay, Simons; maar Salcido is puur salarisverhoging, net in Europa en maakt die stap denk ik echt wel in twee jaar. Afellay precies hetzelfde; zei zelf nog dat bij een mooie club in de zomer de keuze lastig zal zijn, terwijl Simons al 30 is oid, en de stap naar de buitenlandse top ook niet meer gaat maken.

Maxwell is toen heel ongelukkig weggegaan, want als hij niet geblesseerd was geraakt, was hij in de opvolgende zomer gewoon verkocht.
John Heitinga
Ajax debuut : Feyenoord - Ajax 1-2 26-08-2001
ook toen wonnen we al in rotjeknor

Nee maare.. dat was inderdaad ook mijn achterliggende gedachte! Bedankt voor de formulering
pi_55265267
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:19 schreef PyTh het volgende:

[..]

Heeft Aissati al verlengd dan? [afbeelding]
Ja in Amsterdam!
pi_55265301
Mooie debuutwedstrijd dan voor John.
Quizvraag: Wie scoorde er voor Ajax in die wedstrijd?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:31:41 #272
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_55265455
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:18 schreef Nashje het volgende:

[..]

Dat is al langer bekend dat wij nooit meer de aansluiting zullen vinden. Leuk zo'n beleidsplan hoor, maar dan moet je een jaar daarna niet met spelers als Colin, Delorge en Urzaiz komen.
Tja, en toch denk ik dat het mogelijk moet zijn om iig een beetje mee te kunnen. Natuurlijk zullen we in NL nooit meer het niveau Real Madrid ofzo halen qua budget etc. Maar met een wat slimmer en harder tranferbeleid en een standvast bestuur moet je het toch voor elkaar kunnen krijgen om iig 2 seizoenen een selectie compleet te houden?
Get woke, go broke!
pi_55265547
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:14 schreef HeatWave het volgende:

Sinds 2006 hebben Sneijder (2011), Mitea (2009), Emanuelson (2011), Schilder (2009), Vertonghen (2011), Babel (2010), Heitinga (2011), Vermeer (2010), Manucharyan (2011), Gabri (2011), Goossens (2011), Poepon (2010), Van der Wiel (2011), Anita (2011), Sarpong (2011, Vermaelen (2012) en Stekelenburg (2010) verlengt.

Dus het valt best mee.
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:36:16 #274
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_55265590
Ik help je hopen dat die dan ook blijven, contracten zijn 0,0 waard.

het is puur om geld te kunnen krijgen voor ze, meer niet. En daar heb je geen moer aan als je Urzaizen en Colins koopt..
Get woke, go broke!
pi_55265630
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tja, en toch denk ik dat het mogelijk moet zijn om iig een beetje mee te kunnen. Natuurlijk zullen we in NL nooit meer het niveau Real Madrid ofzo halen qua budget etc. Maar met een wat slimmer en harder tranferbeleid en een standvast bestuur moet je het toch voor elkaar kunnen krijgen om iig 2 seizoenen een selectie compleet te houden?
Dat werkt alleen als je vandaag zegt van.. Mannen! Alle contracten worden doorgescheurd en opnieuw gemaakt.. vanaf vandaag leggen we jullie allemaal opnieuw vast!

DAN hou je je selectie wel 2 jaar bij elkaar.. maar nu gaat het gewoon niet..
pi_55265635
Dat is toch bijna allemaal het werk geweest van van Geel. Dat een spits als Huntelaar vertrekt na dit seizoen is eigenlijk niet meer dan logisch. Huntelaar is gewoon een topspits en spitsen zijn toch een bepaald type mens dat graag hogerop wil.
pi_55265638
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:36 schreef HeatWave het volgende:

het is puur om geld te kunnen krijgen voor ze, meer niet. En daar heb je geen moer aan als je Urzaizen en Colins koopt..
Natuurlijk blijven ze niet allemaal. Maar als een Heitinga echt weg wilt hebben de clubs wel een contract af te kopen wat tot 2011 duurt.
pi_55265652
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:26 schreef Pritt het volgende:
Mooie debuutwedstrijd dan voor John.
Quizvraag: Wie scoorde er voor Ajax in die wedstrijd?
Litmanen en VdV?
pi_55265687
Niet echt vertrouwen in zondag. De blinde tegen de lamme wsl.
Ik gok op een ongelooflijke kutwedstrijd waarin de punten gedeeld worden.
-
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:39:14 #280
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_55265701
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:37 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Natuurlijk blijven ze niet allemaal. Maar als een Heitinga echt weg wilt hebben de clubs wel een contract af te kopen wat tot 2011 duurt.
Nou en? Die clubs schrikken niet van 30 miljoen hoor. En dan heeft Ajax weer fijn geld .

Dat je dan een selectie hebt die nog moeite heeft met Kozakkenboys is bijzaak .

Ik weet dat het nou eenmaal "zo is" maar ik heb toch het idee dat Ajax wel heel makkelijk is tegen grote clubs.
Get woke, go broke!
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:40:24 #281
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55265727
quote:
Onzin, ze vertrekken sowieso wel, maar het contract bepaalt of je nog wat terugkrijgt.
pi_55265734
quote:

!!!!

Dus eerst moet er kost wat kost gedaan worden dat Ajax verlengd, net zoals PSV met Gomes. 'Waarom kan dat toch niet bij Ajax, boehoe'. En dan is een contract 0,0 waard.

Waar maak je je dan druk om? Het gaat om 8 (basis)spelers, en twee die afgelopen zomer verkocht zijn, dat is toch vrij stabiel.
pi_55265823
Vergeet ook niet dat spelers bij psv liever verlengen dan bij Ajax omdat psv 3 goede jaren achter de rug heeft, zowel nationaal als internationaal. Ajax telt de laatste jaren internationaal niet echt mee, maar ik denk dat dit seizoen een beetje de basis is gelegd om het te verbeteren. Dat betekend in ieder geval champions league spelen en op dit moment zitten we met het kampioenschap op koers en hebben we een goede kans ook gezien hoeveel punten de andere clubs laten liggen.
pi_55266225
Voor Gomes is inderdaad minder interesse vanwege zijn paspoort. Bovendien heeft hij iinternationaal nog altijd een stuk of drie Braziliaanse keepers voor zich. Daarnaast lopen er bij de diverse topclubs gewoon ook niet de minste keepers. Waarom zou Valencia in hemelsnaam Gomes voor vele miljoenen halen, terwijl ze Canizares en Hildebrand daar hebben lopen. Ook twee Europese subtopkeepers.

Afellay had nog een hongerloontje, Salcido heeft z'n eerste contractverlenging gehad en Simons is een speler die redelijk aan zijn top zit en waarschijnlijk sowieso niet meer bij een club die op een hoger niveau dan PSV speelt aan de bak zal komen.

Al die verlengingen gingen ook niet makkelijk. Gomes met z'n kritiek, Salcido die al na 2 maanden Nederland stelde dat PSV een opstapje was en hij eigenlijk na maximaal 2 jaar in een Europese topcompetitie wilde spelen (komende zomer dus), en Afellay heeft ook lange tijd geduurd. Met Aissati zijn ze nog bezig, en de vraag is of die zal verlengen.

Die zaken kun je amper vergelijken met Maduro, die inderdaad vorig jaar zo voor een jaar of vijf had bijgetekend. Maar toen legde Ajax hem geen contract voor, redelijk logisch gezien zijn prestaties. Heitinga speelt al zo verschrikkelijk lang voor Ajax, dus die vergelijken met de spelers van PSV is onzin. Je krijgt van mij een krat pils wanneer Gomes, Salcido en Afellay 7 seizoenen in PSV-shirt volmaken.

Voor Sneijder geldt met 6 seizoenen natuurlijk hetzelfde.
pi_55266383
Plus dat die jongens van Ajax nog de hele jeugdopleiding van Ajax hebben doorlopen en dus al meer dan 10 jaar lid zijn van de club. Bij Affelay en Aissati is dat ook zo, maar het valt nog te bezien hoelang hun blijven.
pi_55266498
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:37 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Litmanen en VdV?
Neej, Zlatan en VdV.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:14:04 #287
52871 Blight
Supersized.
pi_55266573
quote:

[..]

Begrijp me niet verkeerd hoor: ik wil niet beweren dat Ajax het sowieso slecht gedaan heeft wat betreft het vastleggen en vasthouden van spelers, maar soms vraag ik me wel af in hoeverre er nog rek in zou zitten. Maar goed, ik realiseer me ook wel dat Ajax echt wel zijn best doet om waardevolle spelers zo lang mogelijk voor de club te behouden. Ik ben het dus wel met je eens, alleen vroeg ik me hard op het een en ander af.
pi_55266609
Laten we niet overdrijven over Gomes
"Beste keeper van de wereld"

Het is een hele goede keeper maar maakt ook zijn foutjes hoor. Daarnaast heeft hij wel is goede periode's maar tegen Roda liet hij er ook zo 4 door, waarvan 2 misschien wel houdbaar waren.
Buffon, Cassilias, Van der Sar en Czech vind ik toch nog een stuk beter
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_55266987
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:55 schreef dndiek het volgende:

[..]

Zal ook wel komen dat Milan rekening moet houden met het aantal spelers van buiten de EU
Onzin, Dida is braziliaan, gomes ook!
pi_55266995
Urby zal nu zeker blijven en er wel weer bovenop komen net als Heitinga en Maduro.
quote:
Ronald Koeman heeft zijn gewenste linkerverdediger zo goed als binnen. Valencia heeft zo goed als zeker een akkoord bereikt met Paris Saint-Germain over Sylvain Armand (27). (Diverse Spaanse media)
quote:
Ajax hoeft Kennedy Bakircioglü niet af te staan aan het nationale elftal van Zweden. Het land speelt in januari een oefenduel tegen Costa Rica en de Verenigde Staten. Bondscoach Lars Lagerbäck selecteerde alleen spelers uit de Scandinavische competities. (Sportweek)
quote:
Onlangs maakte het Zweedse talent Albin Ekdal bekend dat hij komende zomer voor Juventus gaat spelen. Ook Ajax had de aanvallende middenvelder van IF Brommapokarna graag willen overnemen. Nu blijkt dat tevens PSV en Arsenal voor de speler in de race waren. (Sportweek)
pi_55267121
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:29 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Onzin, Dida is braziliaan, gomes ook!
Ja maar toch zal Milan liever een europese keeper komen dan een braziliaanse mits ze hetzelfde niveau hebben. Vooral om die ene plek vrij te houden voor eventueel Ronaldinho.
pi_55267491
Haalt Ogararu de wedstrijd tegen PSV?
That's all folks!
pi_55267548
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:30 schreef Wooldoor het volgende:
Urby zal nu zeker blijven en er wel weer bovenop komen net als Heitinga en Maduro.
[..]

[..]

[..]
Urby is een goede speler in een elftal dat altijd druk zet en het iniatief heeft. Niet in een team dat veel tegengoals krijgt en het vaak spannend maakt in de tweede helft. Derhalve vind ik Urby geen Ajax speler.
  vrijdag 14 december 2007 @ 13:24:34 #294
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_55268363
quote:
PSV nog steeds moeilijk te kloppen in Arena

PSV begint zondag aan de uitwedstrijd tegen Ajax in de wetenschap dat het zelden een competitieduel verliest in de Amsterdam Arena. Sinds de opening van het stadion in de zomer van 1996 bleven de Brabanders in tien van de elf duels ongeslagen.

De enige Eredivisie-nederlaag die de landskampioen in de Arena leed, kreeg gestalte op 8 februari 2004. Destijds was de thuisploeg met 2-1 te sterk. De overige tien ontmoetingen mondden voor de Eindhovenaren uit in acht overwinningen en twee gelijke spelen.

De topper in de Eredivisie tussen koploper Ajax en nummer twee PSV wordt de 52ste competitietreffen in Amsterdam. Van de 51 eerdere edities won Ajax er 26 en verloor er dertien.
Zeven keer eindigde de kraker in een gelijkspel.

Slechts twee van de 51 duels tussen Ajax en PSV eindigden in een doelpuntlose remise: in de seizoenen 1960/61 en 2005/06. Gemiddeld is de topper Ajax-PSV goed voor 3,33 doelpunten per duel.

Alle Eredivisie-edities Ajax-PSV voor de competitie in de Arena:

Seizoen Datum Uitslag
1996/97 22-12-1996 0-2
1997/98 21-12-1997 3-4
1998/99 15-11-1998 2-2
1999/00 15-12-1999 1-3
2000/01 08-04-2001 0-1
2001/02 25-11-2001 1-3
2002/03 15-12-2002 2-4
2003/04 08-02-2004 2-1
2004/05 20-03-2005 0-4
2005/06 11-03-2006 0-0
2006/07 12-11-2006 0-1
pi_55268407
quote:
14/12/2007 - 'Komst Jonathas en Anderson startpunt van samenwerking met Cruzeiro'
(Gepost door RvN)

Volgens de zaakwaarnemer van Jonathas en Anderson is de stage van Jonathas en Anderson het startpunt van een technische samenwerking tussen Cruzeiro en Ajax. Clubs hadden daarover al enkele jaren contact. Ajax en Cruzeiro hadden voor de stage van het tweetal al een akkoord bereikt over de transfersom voor het geval Ajax besluit het tweetal aan te trekken. In totaal zouden de twee spelers samen naar verluidt een waarde van bijna 3 miljoen euro vertegenwoordigen, al zal Cruzeiro waarschijnlijk nog een deel van de transferrechten behouden.
quote:
14/12/2007 - Rijkaard wil bij Barcelona blijven
(Gepost door RvN)

BRON: Terra

In een interview met Catalunya Radio heeft Frank Rijkaard zich voor het eerst duidelijk uitgesproken over een langer verblijf bij Barcelona. De coach liet weten dat als de club niet van hem af wil, hij graag minimaal nog een jaar doorgaat bij Barcelona. Frank Rijkaard werd ook nadrukkelijk genoemd bij Ajax als kandidaat.

Ondertussen meldt het Duitse Bild dat Rijkaard nu ook een belangrijke kandidaat is bij Bayern Munchen.
pi_55268428
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 13:24 schreef PyTh het volgende:

[..]
Tsja de 2e keer moet een keer zijn het
  vrijdag 14 december 2007 @ 13:29:08 #297
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_55268465
Zin in zondag hopelijk word het net zo mooi als PSV-Ajax vorig jaar
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  vrijdag 14 december 2007 @ 13:34:25 #298
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55268597
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 13:29 schreef stefmans het volgende:
Zin in zondag hopelijk word het net zo mooi als PSV-Ajax vorig jaar
Inderdaad, als Roda JC bij PSV al met 4-2 kan winnen, zit een 5-1 voor Ajax er wel in zondag.

Nee, serieus. Drie punten zijn het belangrijkst, juist tegen PSV maakt het niet uit op de manier waarop.

Liefst op hun eigen manier: verdedigend, lelijk en onverdiend.
  vrijdag 14 december 2007 @ 13:35:42 #299
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_55268627
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 13:34 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Inderdaad, als Roda JC bij PSV al met 4-2 kan winnen, zit een 5-1 voor Ajax er wel in zondag.

Nee, serieus. Drie punten zijn het belangrijkst, juist tegen PSV maakt het niet uit op de manier waarop.

Liefst op hun eigen manier: verdedigend, lelijk en onverdiend.
Een goal in de 89ste minuut zou heerlijk zijn, en dan het liefst nog door een schwalbe van Suarez.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  vrijdag 14 december 2007 @ 13:41:23 #300
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_55268772
1-3 voor PSV Zondag.

Ondanks het debacle tegen Roda van vorige week en de wedstrijd tegen Inter heb ik er een goed gevoel over, al heb ik dat bijna altijd in wedstrijden tegen ajax.

Misschien is dat goede gevoel dat ik heb ook wel gebasseerd is op hoe ik ajax heb zien spelen tegen NAC en Willem II.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')