quote:'Topduels eredivisie in gevaar'
'Topduels eredivisie in gevaar'
door onze Telesportcompetitie
AMSTERDAM - De zogenaamde 'superduels' die voor komend weekeinde op het programma staan, gaan mogelijk niet door. De politie overweegt namelijk acties te voeren rond de duels in de eredivisie. Zaterdagavond speelt Feyenoord thuis tegen AZ. Een dag later vindt de directe strijd om de koppositie plaats tussen Ajax -PSV. Als de acties van de politie doorgaan, dan bestaat de mogelijk dat de burgemeesters in de voetbalsteden de competiewedstrijden verbieden.
De politie wil met de acties hun eisen kracht bijzetten voor een betere CAO en meer loon.
Beetje issues jongen? Soms is het gewoon nodigquote:Op woensdag 12 december 2007 19:35 schreef fuckbuddy het volgende:
Ik HAAT mensen die staken, werkweigeraars..
Nee ik meen het, dat zit in mijn genen denk ik.quote:Op woensdag 12 december 2007 19:42 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Beetje issues jongen? Soms is het gewoon nodig
-de politie MAG overigens niet staken, bij wet niet. Ze mogen wel prik-stiptheid-acties houden.voor de duidelijkheid-quote:Op woensdag 12 december 2007 20:04 schreef TheYoung1 het volgende:
Weet iemand wel of dat nou voor het hele weekend telt, zou het waar zijn, of alleen voor zondag?
Ik heb zelf al wat gezocht maar nergens niets kunnen vinden. Ook op de site vande knvb niet...
Voetbal is niet noodzakelijk, dingen als publieke veiligheid moeten ze echter wel garanderen. Ze kunnen moeilijk niet thuisgeven als er iets gebeurd, voetbal kan je rustig afzeggen zonder dat iemand daar echt last van heeft.quote:Op woensdag 12 december 2007 20:20 schreef Trancelocator het volgende:
Als ze echt lef hebben trekken ze zich een weekend terug uit Amsterdam-West.
Ik zou het alleen maar aanmoedigen.quote:
zo makkelijk gaat dat niet hockeyboyquote:Op woensdag 12 december 2007 20:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Voetbal is niet noodzakelijk, dingen als publieke veiligheid moeten ze echter wel garanderen. Ze kunnen moeilijk niet thuisgeven als er iets gebeurd, voetbal kan je rustig afzeggen zonder dat iemand daar echt last van heeft.
Je bent blijkbaar nog nooit bij een voetbalwedstrijd geweestquote:Op woensdag 12 december 2007 20:12 schreef Dagonet het volgende:
Tja, als voetbalsupporters zich zouden kunnen gedragen dan had het geen effect gehad maar aangezien ze nog minder te vertrouwen zijn dan een necrofiel in een mortuarium moet er gewoon politie zijn bij die wedstrijden. Stel je voor dat supporters zo volwassen zouden zijn om een wedstrijd te kunnen kijken zonder dat er gerel bij is.
Ach, anders zetten we gewoon het leger in bij het voetbal, met gepast geweldinstructie, een paar Apache's en een paar Fennek's en geen supporter die nog zo moedig is om een steentje te gooien.
De eerste keer dat ik je 020 zag zeggen dacht ik nog: Ach, leuk grapje voor een keerquote:Op woensdag 12 december 2007 15:55 schreef WooZ het volgende:
ze rellen alleen in 020 dus dan zal die wedstrijd wel niet doorgaan
Zoek de verschillen:quote:Op woensdag 12 december 2007 20:12 schreef Dagonet het volgende:
Tja, als voetbalsupporters zich zouden kunnen gedragen dan had het geen effect gehad maar aangezien ze nog minder te vertrouwen zijn dan een necrofiel in een mortuarium moet er gewoon politie zijn bij die wedstrijden. Stel je voor dat supporters zo volwassen zouden zijn om een wedstrijd te kunnen kijken zonder dat er gerel bij is.
Ach, anders zetten we gewoon het leger in bij het voetbal, met gepast geweldinstructie, een paar Apache's en een paar Fennek's en geen supporter die nog zo moedig is om een steentje te gooien.
Ik zeg Korps Mariniers erop!quote:Op donderdag 13 december 2007 08:48 schreef Damzkieee het volgende:
Straks breken er rellen uit bij de politiestaking. Moeten ze snel hun pakje aantrekken, knuppel pakken, op het paard gaan zitten en zichzelf spanken ?
Dat wordt lachen inderdaadquote:
quote:Geen voetbal door politie-acties
De wedstrijden Feyenoord - AZ en Ajax - PSV dit weekend gaan waarschijnlijk niet door. Politievakbonden ACP en ANPV gaan actie voeren tijdens de duels. Ze roepen hun leden op om naar een vakbondsbijeenkomst te komen die tijdens de wedstrijden wordt gehouden.
De bonden willen op deze manier een hoger salaris afdwingen bij hun werkgever, minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken. Die weigert een netto loonsverhoging van 200 euro per maand zoals de ACP wil.
Meer acties
De ACP en ANPV voeren vannacht al actie tijdens een Europese verkeerscontrole bij grensovergang Hazeldonk op de A16. Ook hier organiseren ze een vakbondsbijeenkomst. De collega's van vakbond NPB zijn tegen de acties; ze vinden de looneis van de ACP en ANPV te hoog.
Lekker onduidelijk allemaal weer.quote:Voetbaltoppers gaan door
Uitgegeven: 13 december 2007 13:17
Laatst gewijzigd: 13 december 2007 13:17
AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam gaat ervan uit dat de voetbalwedstrijd tussen Ajax en PSV dit weekeinde in de hoofdstad gewoon doorgaat.
Dat liet een woordvoerster van burgemeester Job Cohen donderdag weten. "Wij gaan ervan uit dat de politie haar taak uitvoert."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |