Dat is je zus. Maar zou je, als een vriendin met 2 kids, op straat komt te staan ook voor onbepaalde tijd je hele leven/gezin omgooien??? Kan iemand dat van jou verwachten?quote:Op woensdag 12 december 2007 12:43 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ah kom op man , dat geloof je toch zelf niet , ik woon zelf in een ietepetietig klein kut appartementje (lees net 2 kleine kamertjes) maar als mijn zus op straat zou komen te staan leg ik desnoods matrasjes op de grond , maar ze zullen never op straat hoeven te leven .
Echte vrienden en vriendinnen mogen bij mij s` nachts aanbellen met hun hele hebben en houden, en ik zou met liefde ze ontvangen.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:48 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Dat is je zus. Maar zou je, als een vriendin met 2 kids, op straat komt te staan ook voor onbepaalde tijd je hele leven/gezin omgooien??? Kan iemand dat van jou verwachten?
Blijkbaar van jou iig niet.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:48 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Dat is je zus. Maar zou je, als een vriendin met 2 kids, op straat komt te staan ook voor onbepaalde tijd je hele leven/gezin omgooien??? Kan iemand dat van jou verwachten?
Ja, maar hoelang is tijdelijk??? 1 week, 1 maand, 1 jaar??? Dat weet niemand. En er zijn maar erg weinig mensen hoe hen hele leven op zn kop gooien zonder te weten waar ze aan beginnen.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:45 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Dan pakken ze toch allemaal 1tje? Het is toch maar tijdelijk? Ik krijg een beetje het gevoel alsof ze het perfecte nastreeft, een goedkoop appartement waar ze allemaal inpassen in die stad wat zij wil. Sorry maar ze heeft niet veel te willen, ieder advies wordt hier weggevaagd
Idd, ik ken iemand met medische urgentie en die staat inmiddels al 9 maanden op de wachtlijst terwijl ze binnen 6 mnd wat zou krijgenquote:Op woensdag 12 december 2007 12:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Urgentie is geen toverwoord waardoor al je problemen opgelost zijn hoor. Het betekent alleen dat je wat hoger op de wachtlijst komt.
Je hebt gelijk op straat leven is een betere optie.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:49 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Ja, maar hoelang is tijdelijk??? 1 week, 1 maand, 1 jaar??? Dat weet niemand. En er zijn maar erg weinig mensen hoe hen hele leven op zn kop gooien zonder te weten waar ze aan beginnen.
ja ik heb vriendinnen bij wie ik dat zeker zou doen , ik zou me kapot schamen om me een vriendin van iemand te noemen en die met haar kinderen op straat te laten leven . en ja ik weet dat ik ook bij hen kan aankloppenquote:Op woensdag 12 december 2007 12:48 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Echte vrienden en vriendinnen mogen bij mij s` nachts aanbellen met hun hele hebben en houden, en ik zou met liefde ze ontvangen.
Dat dus.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hoe groot is je woning eigenlijk?
Je herhaalt meerdere malen dat je geen ruimte hebt maar dat klinkt mij een beetje als bullshit in de oren tenzij je in een apartement woont met maar welgeteld 1 kamer.. en dat lijkt me sterk.
Dan ga je maar op de bank slapen of in een rugzak voor mij part in je woonkamer.. wees eens een kerel man.
Als het mijn vriendin was dan had ik wel ruimte gemaakt al moest ik ervoor meubels verwijderen.
Nee, TR08 leest zelf ergens niet goed. Als ze patient was geweest had ze wsl wel urgentie gekregen....quote:Op woensdag 12 december 2007 12:42 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Heb ik daar overheen gelezen?
Dat heb ik je goddomme net verteld ventquote:Op woensdag 12 december 2007 12:51 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd.
Wil je reactie wel eens zien als er 3 man op je stoep staat.
Onwil is het niet, meer onmacht. Als familie en "vrienden" het afkappen dan kun je daar niets tegen beginnen. Bij haar vriendje is geen optie ivm geografische redenen.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen; klinkt meer als onwil als onmacht. Al zou er 20+ man in mijn huis moeten wonen, ik zou ze met liefde verwelkomen.
Dan heb jij andere vrienden dan zij.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:51 schreef N.icka het volgende:
[..]
ja ik heb vriendinnen bij wie ik dat zeker zou doen , ik zou me kapot schamen om me een vriendin van iemand te noemen en die met haar kinderen op straat te laten leven . en ja ik weet dat ik ook bij hen kan aankloppen
Ook al woon ik klein , dan wordt het op de grond zitten , bordje op schoot en het er het beste maar van maken , maar helpen zal ik ze
ik heb je ook al gezegd om naar het leger des Heils te gaan , maar dat was geen optie. Waarom niet?quote:Op woensdag 12 december 2007 12:52 schreef J.J.McKay het volgende:
Mensen, er wordt om advies gevraagd.
Niet om de boel af te zeiken, dan hou je je vingers maar lekker van het toetsenbord af.
Ja dus, althans waar ze heeft aanklopt(/d?) wel.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat heb ik je goddomme net verteld ventWat ga je dan doen, de deur dicht doen?
Yup, verschilt per gemeente.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:52 schreef exode het volgende:
is dat anders tussen gemeentes onderling? Collega en zijn vriendin gaan uit elkaar. Huis staat te koop, hij gaat kopen in Utrecht zodra huis is verkocht en zij reageert nu met een urgentie verklaring op huurwoningen.
Overigens verkopen zij het huis niet voordat zij wat gevonden heeft. Natuurlijk is dat geen ideale situatie maar hij wil niet dat zij en hun kind op straat terechtkomt.
Vind het ook bizar dat de vader geen verantwoordelijkheid neemt. Het zijn toch ook zijn kinderen???! Hij heeft dus al woonruimte als ik het goed begrijp, maar te klein voor ook nog eens de kinderen. Erg egoistisch en kortzichtig. Dus de kinderen zullen nooit bij hem kogeren of zo? Waarom is het nu alleen haar probleem?
Ik zou proberen meer te verhalen/regelen met de vader. Zo kan zij met logeren bij jou en vrienden wat tijd rekken om iets voor de langere termijn te vinden.
GVD nog aan toe zeg.. we geven je advies je bent alleen niet mans genoeg het op te volgen.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:52 schreef J.J.McKay het volgende:
Mensen, er wordt om advies gevraagd.
Niet om de boel af te zeiken, dan hou je je vingers maar lekker van het toetsenbord af.
Dan wordt het voor haar tijd om de definitie van het woord "vrienden" eens te herdefinieren.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:53 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Dan heb jij andere vrienden dan zij.
Dat is ze nu ook aan het doen, thnx.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:50 schreef JamesBrownie het volgende:
Ja, met urgentie kan het nog een half jaar duren ofzo...
Maar wat ik al zei, kijk of er huizen/appartementen leegstaan en bij welke woningbouwvereniging die horen en klop met de adressen aan. Ik geloof niet dat ze het mogen, maar ik weet uit mijn direkte omgeving dat ze daar weleens mee over te halen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |