Soms heb je geen keus.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:11 schreef N.icka het volgende:
Lijkt me handiger om eerst woonruimte te zoeken en dan pas je huis te verkopen
Misschien hadden ze wel torenhoge schulden?quote:Op woensdag 12 december 2007 12:12 schreef karr-1 het volgende:
Ik wil ook wel eens weten wat die diverse redenen zijn.
Wel is het zo dat scheiding geen grond meer is voor urgentie, hoe stom het ook klinkt. Volgens de wet is een scheiding iets waar je zelf voor kiest en daarom geen grond voor urgentie.
en als het huis verkocht is zal ze daar toch ook geld uit krijgen?
O.a omdat scheiding geen reden is voor urgentie. Bovendien werkt ze (parttime) dus de gemeente redeneert dat ze voor zichzelf kan zorgen. Tevens is ze geen psychiatrisch patient.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:09 schreef zwartedoos het volgende:
Wat zijn die diverse redenen?
Helaas. Om te beginnen kennen we elkaar net dus de basis om te gaan samenwonen is er niet.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:10 schreef Scorpie het volgende:
Ze is jouw vriendin, en ze kan dus niet bij jou in huis?
quote:Op woensdag 12 december 2007 12:13 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Misschien hadden ze wel torenhoge schulden?
Precies. Soms heb je geen keuze. Bij een scheiding hoort het verdelen van de eigendommen, en dus ook het huis.quote:
Dat is geen oplossing.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:16 schreef N.icka het volgende:
Leger des Heils?
Hoe lang heeft het huis in de verkoop gestaan? En hoeveel tijd was er tussen verkoop en te koop zetting?quote:Op woensdag 12 december 2007 12:17 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Geen schulden, maar het huis hadden ze nog niet zo heel lang geleden gekocht en dus is de overwaarde niet groot.
Iets positiever over haar denken graag ;-)quote:Op woensdag 12 december 2007 12:19 schreef zwartedoos het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe het zover kan komen, je weet zoiets toch al langer? Ik bedoel dat er een scheiding aankomt e.d. Is ze al lang op zoek of wacht ze tot het laatste moment, misschien om op die manier toch bij jou terecht te komen?
Verdient ze met haar parttime baantje boven het sociaal minimum dan?quote:Op woensdag 12 december 2007 12:15 schreef J.J.McKay het volgende:
O.a omdat scheiding geen reden is voor urgentie. Bovendien werkt ze (parttime) dus de gemeente redeneert dat ze voor zichzelf kan zorgen. Tevens is ze geen psychiatrisch patient.
Probleem is dat zij in Alkmaar woont/werkt en de kids daar naar school gaan en ik in Den Haag.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:19 schreef leonieke het volgende:
Maar zou je je vriendin zelfs niet tijdelijk in huis nemen met die twee kids? Dan staat ze toch niet op straat...
Het huis heeft 1 dag te koop gestaan en ze heeft 5 maanden weten te rekken voor de overdracht.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe lang heeft het huis in de verkoop gestaan? En hoeveel tijd was er tussen verkoop en te koop zetting?
Helaas, ook die geven nul op rekest. Zie OP.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:23 schreef Daniel1976 het volgende:
Er zijn oplossingen zat. Stuur haar naar maatschappelijk werk er zijn tehuizen genoeg voor vrouwen met jonge kinderen.
Hoezo is dat stom? Tegenwoordig scheiden zoveel mensen dat het niet eerlijk zou zijn om die mensen voorrang te geven. En bovendien is het hun eigen schuld, dus verdienen ze ook geen urgentie.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:12 schreef karr-1 het volgende:
Wel is het zo dat scheiding geen grond meer is voor urgentie, hoe stom het ook klinkt.
Het was maar een vraagquote:Op woensdag 12 december 2007 12:23 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Iets positiever over haar denken graag ;-)
Ze is al lang op zoek ja, sinds het aanvragen van de scheiding, nu meer dan 6 maanden geleden.
quote:Op woensdag 12 december 2007 12:22 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt met een vriendin, na het blijf van mijn lijf huis is ze bij het Leger des Heils terecht gekomen (problemen met ouders, weinig vrienden, ik woonde in studentenhuis, en dat is geen plek voor een baby). Er wordt heel simpel vrijwel niets voor je gedaan op zo'n moment. Om andere diverse redenen heeft die vriendin uiteindelijk (na 1 jaar Leger de Heils) urgentie gekregen...
Ik zou, als zij vrienden/familie/kennissen/ heeft daar tijdelijke woonruimte regelen, anders desnoods een goedkoop 2 kamer appartement oid particulier huren (die zijn er wel..)
Succes gewenst voor je vriendin!
Ze zoekt dus geen woonruimte in Alkmaar, maar bij jou in Den Haag?quote:Op woensdag 12 december 2007 12:27 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Als jij een goedkope woning kan vinden in de randstad, zou ik graag willen weten waar!
Voor simpele kamertjes van 15 m2 vragen ze al 400 + euro!!!
Het is niet die kinderen hun schuld, en die worden er de dupe van.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:26 schreef CasB het volgende:
[..]
Hoezo is dat stom? Tegenwoordig scheiden zoveel mensen dat het niet eerlijk zou zijn om die mensen voorrang te geven. En bovendien is het hun eigen schuld, dus verdienen ze ook geen urgentie.
Erg kortzichtig. Een scheiding is niet altijd je eigen schuld, maar daar kom je mss nog wel eens achter.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:26 schreef CasB het volgende:
[..]
Hoezo is dat stom? Tegenwoordig scheiden zoveel mensen dat het niet eerlijk zou zijn om die mensen voorrang te geven. En bovendien is het hun eigen schuld, dus verdienen ze ook geen urgentie.
Dat klopt, maar er zijn vast wel opties voor iets goedkopers, ik denk dat ze momenteel (helaas) niet echt kieskeurig KAN zijn, om de simpele reden dat je aangeeft dat het Leger de Heils geen optie is, dan wordt het beter zoeken ben ik bang...quote:Op woensdag 12 december 2007 12:27 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Als jij een goedkope woning kan vinden in de randstad, zou ik graag willen weten waar!
Voor simpele kamertjes van 15 m2 vragen ze al 400 + euro!!!
De vader werkt fulltime (+ meer geloof ik) en kan de kinderen ook niet kwijt qua ruimte.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:29 schreef Lienekien het volgende:
En de vader van de kinderen? Ik neem aan dat die niet wil dat zijn kinderen op straat komen te staan. Spant hij zich ook nog in?
Psies, is ze in dr eentje, kan ze elke woning/kamer aanpakken die ze voor handen krijgt. Maar dat gaat nu dus niet.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:29 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Het is niet die kinderen hun schuld, en die worden er de dupe van.
Vrienden kunnen geen gezin van 3 kwijt in hun eigen woningen en familie helaas ook niet.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:31 schreef N.icka het volgende:
En ook geen antwoord op de vraag over haar familie en vrienden , die heeft ze toch wel?
Zou theoretisch een optie kunnen zijn.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:37 schreef TR08 het volgende:
Ze kan misschien ook buiten haar huidige woonplaats gaan wonen? Ze moet dan wel van baan wisselen, wat als psychiatrisch patient niet zo makkelijk zal zijn misschien. Maar er zijn zat woonplaatsen (almelo boppe is er een van ;') ) waar best woonruimte zonder wachttijd te krijgen is. Je moet dan alleen wel ook van prive verhuurders willen huren.
Er zijn ook best goedkope flatjes te koop daar.
quote:Op woensdag 12 december 2007 12:37 schreef TR08 het volgende:
Ze kan misschien ook buiten haar huidige woonplaats gaan wonen? Ze moet dan wel van baan wisselen, wat als psychiatrisch patient niet zo makkelijk zal zijn misschien. Maar er zijn zat woonplaatsen (almelo boppe is er een van ;') ) waar best woonruimte zonder wachttijd te krijgen is. Je moet dan alleen wel ook van prive verhuurders willen huren.
Er zijn ook best goedkope flatjes te koop daar.
Ah kom op man , dat geloof je toch zelf niet , ik woon zelf in een ietepetietig klein kut appartementje (lees net 2 kleine kamertjes) maar als mijn zus op straat zou komen te staan leg ik desnoods matrasjes op de grond , maar ze zullen never op straat hoeven te leven .quote:Op woensdag 12 december 2007 12:38 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Vrienden kunnen geen gezin van 3 kwijt in hun eigen woningen en familie helaas ook niet.
Ik wou net zeggen; klinkt meer als onwil als onmacht. Al zou er 20+ man in mijn huis moeten wonen, ik zou ze met liefde verwelkomen.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:43 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ah kom op man , dat geloof je toch zelf niet , ik woon zelf in een ietepetietig klein kut appartementje (lees net 2 kleine kamertjes) maar als mijn zus op straat zou komen te staan leg ik desnoods matrasjes op de grond , maar ze zullen never op straat hoeven te leven .
Dan pakken ze toch allemaal 1tje? Het is toch maar tijdelijk? Ik krijg een beetje het gevoel alsof ze het perfecte nastreeft, een goedkoop appartement waar ze allemaal inpassen in die stad wat zij wil. Sorry maar ze heeft niet veel te willen, ieder advies wordt hier weggevaagdquote:Op woensdag 12 december 2007 12:38 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Vrienden kunnen geen gezin van 3 kwijt in hun eigen woningen en familie helaas ook niet.
Nee, tr8 leest verkeerd ;-)quote:Op woensdag 12 december 2007 12:42 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Heb ik daar overheen gelezen?
Urgentie is geen toverwoord waardoor al je problemen opgelost zijn hoor. Het betekent alleen dat je wat hoger op de wachtlijst komt.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:46 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Nee, tr8 leest verkeerd ;-)
Was t maar waar, had ze urgentie gekregen!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |