abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57606384
Colin: pak de voorwaarden van je hypotheekverstrekker erbij en kijk wat er daar staat. Quote dat eens
pi_57619395
quote:
Op maandag 24 maart 2008 21:31 schreef DonJames het volgende:
De vraag aan de hypotheekexperts: Wordt er bij het bepalen van de maximale hypotheek rekening gehouden met meerjarige aantoonbare salarisstijgingen? Kan ik bijvoorbeeld een hypotheek krijgen die wordt berekend over mijn salaris over 2,5 jaar?
Je zou het eens kunnen proberen via De Hypotheker: daar ben ik een keer langsgeweest voor advies en wilden ze ons best een monsterlijk hoog bedrag lenen op basis van ons opleidingsniveau e.d. (Maar wel met maandlasten die zo hoog waren dat we de komende 10 jaar op water en brood zouden moeten leven...)

De Rabobank meldde dat bijv. artsen die net beginnen met werken een hoger bedrag kunnen lenen, vanwege de te verwachten forse salarisstijging. Misschien kunnen ze voor jou ook wel iets versieren.
Eddy - Life is a mystery, we all must stand alone. I hear him call my name and it feels like home.'
Saffy - 'That's lovely, who wrote it?'
Eddy - 'Madonna, darling
  woensdag 26 maart 2008 @ 13:01:14 #78
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_57620615
Dit is denk ik ook wel interessant voor starters: http://www.senternovem.nl/rgo/koopsubsidie/index.asp

Met koopsubsidie kan ik bijvoorbeeld 30.000 meer lenen, dan zonder. Overheid betaalt dan een maandelijks bedrag voor de looptijd van vijf jaar.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  woensdag 26 maart 2008 @ 13:25:08 #79
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57621028
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 13:01 schreef Happel het volgende:
Dit is denk ik ook wel interessant voor starters: http://www.senternovem.nl/rgo/koopsubsidie/index.asp

Met koopsubsidie kan ik bijvoorbeeld 30.000 meer lenen, dan zonder. Overheid betaalt dan een maandelijks bedrag voor de looptijd van vijf jaar.
Kijk wel even goed naar de voorwaarden.
Dat kunnen wel zware beperkingen zijn.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 26 maart 2008 @ 13:41:02 #80
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_57621332
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 13:25 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Kijk wel even goed naar de voorwaarden.
Dat kunnen wel zware beperkingen zijn.
Zware beperkingen als in wat? Ik zie ze namelijk niet.
Elite
Tegen TTIP
  woensdag 26 maart 2008 @ 14:21:05 #81
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57622216
Beperkt vermogen, beperkte koopprijs enz.
  woensdag 26 maart 2008 @ 14:29:11 #82
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_57622428
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:21 schreef ManAtWork het volgende:
Beperkt vermogen, beperkte koopprijs enz.
Koopsubsidie is inderdaad niet aantrekkelijk voor stelletjes, die zullen een hogere hypotheek kunnen krijgen. Alleenstaanden krijgen echter veel minder. Koopsubsidie verruimt het aanbod aanzienlijk. Ik kan zonder subsidie een maximale hypotheek van 141.000 (met NHG) krijgen. Met subsidie 171.000 (en NHG).
Elite
Tegen TTIP
  woensdag 26 maart 2008 @ 14:56:11 #83
14938 Tito
speelt spelletjes.
pi_57623102
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 13:41 schreef Happel het volgende:

[..]

Ik heb ook koopsubsidie eb er is helemaal geen beperking.
Behalve max hypotheek etc.
Maar als je daar boven zit krijg je gewoon geen hypotheek.
het mooiste is dat ze maar eens in de 5 jaar je salaris checken, dus ken kan 5 jaar groeien.
  woensdag 26 maart 2008 @ 15:55:01 #84
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57624240
En ik kan er geen gebruik van maken omdat mijn vermogen te hoog is.
En misschien heb ik dat wel nodig om een huis in te richten of te verbouwen. Maar op het moment van aanvragen, is het te hoog en pis ik dus naast de pot.

Maar verder zal ik niet klagen.
pi_57630594
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 12:08 schreef Patsy_Stone het volgende:

[..]

Je zou het eens kunnen proberen via De Hypotheker: daar ben ik een keer langsgeweest voor advies en wilden ze ons best een monsterlijk hoog bedrag lenen op basis van ons opleidingsniveau e.d. (Maar wel met maandlasten die zo hoog waren dat we de komende 10 jaar op water en brood zouden moeten leven...)

De Rabobank meldde dat bijv. artsen die net beginnen met werken een hoger bedrag kunnen lenen, vanwege de te verwachten forse salarisstijging. Misschien kunnen ze voor jou ook wel iets versieren.
Thanks, daar zal ik ook eens langsgaan. Ik heb al gemerkt dat de ene hypotheekadviseur de andere niet is.
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 13:41 schreef Happel het volgende:

[..]

Maximale koopprijs 158.850 euro bijvoorbeeld. Daar koop je in Amsterdam nog geen studiootje voor op 3 hoog-achter in een Vogelaarwijk
pi_57633251
Ik heb wel koopsubsidie, toch iets van 50 euro per maand 5 jaar lang voor mij .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:52:03 #87
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_57635801
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 20:22 schreef DonJames het volgende:

[..]
Thanks, daar zal ik ook eens langsgaan. Ik heb al gemerkt dat de ene hypotheekadviseur de andere niet is.
[..]
Ik zie het probleem niet, je kunt makkelijk tot 7 keer je inkomen een hypotheek afsluiten.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  woensdag 26 maart 2008 @ 23:04:25 #88
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57636232
7x? Welke bank doet dat nog? Want dan moet ik daar even een bezoekje brengen.
Da's bij de meeste banken allang niet meer gebruikelijk.
Uit ervaring kom ik aan 4,5x (met een beetje geluk 5x) het inkomen. Maar zoals vaker is het natuurlijk wel afhankelijk van een groot aantal factoren.
pi_57636422
Ik zat op dik 5 keer maar dat kwam vooral door die koopsubsidie . (en ondertussen door hoger loon al naar 4,5 keer maar dat weten de bank en senternovem niet )
  woensdag 26 maart 2008 @ 23:13:37 #90
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57636556
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 23:09 schreef du_ke het volgende:
Ik zat op dik 5 keer maar dat kwam vooral door die koopsubsidie . (en ondertussen door hoger loon al naar 4,5 keer maar dat weten de bank en senternovem niet )
En wanneer was dat?
Toen ik mijn eerste huis kocht kon ik ook boven de 5x mijn inkomen lenen. (Heb ik niet gedaan.)
Maar nu, met een hoger inkomen e.d. is het moeilijker. De meeste(/alle) banken hebben hun regeltjes aangescherpt.
pi_57636771
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 23:13 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

En wanneer was dat?
Toen ik mijn eerste huis kocht kon ik ook boven de 5x mijn inkomen lenen. (Heb ik niet gedaan.)
Maar nu, met een hoger inkomen e.d. is het moeilijker. De meeste(/alle) banken hebben hun regeltjes aangescherpt.
jan/feb van dit jaar. Maar goed het was al wel duidelijk dat mijn inkomen niet heel lang op het niveau van dat moment zou blijven.
pi_57672405
Huisje gevonden

Dus nu de hypotheek. Vandaag even langsgeweest bij een twee hypotheekadviseur, en die kwam toch wel met een ander voorstel dan de eerste.

De eerste adviseerde ons een hybride hypohteek of een levenhypotheek voor in combinatie met aflossingsvrij (~62%) met 10 jaar rentevast (hypotheekvisie).

De tweede is totaal tegen beleggen en stelt een spaarhypotheek voor in combinatie met aflossingsvrij (ook ~62%) met vijf jaar rentevast (huis&hypotheek).

Hypotheekvisie is van mening dat beleggen geen kwaad kan omdat je na twintig jaar je beleggingen kunt bekijken en als deze er gunstig voor staan alsnog besluiten om deze om te zetten naar sparen.

Huis&hypotheek beweert dat beleggen nauwelijks meer oplevert dan sparen en alleen maar een risico is op het eind.

Verder zit ik nog met mijn diabetes; het schijnt dat sommige hypotheek aanbieders behoorlijk veel meer te rekeken voor mensen met diabetes. In dit topic Hypotheek > Diabetes las ik echter dat Obvion maar 7 euro meer rekent. Dat is nou net de hypotheekaanbieder die huis&hypotheek heeft uitgerekend voor mij.

Verder rekent huis&hypotheek een behoorlijke bedrag voor het afsluiten van de hypotheek, terwijl ik van hypotheekvisie juist heb begrepen dat zij betaald worden door de instelling waar wij een hypotheek afsluiten. Nu kan het zijn dat H&H dit gewoon in het overzicht neerzet om duidelijk de kosten weer te geven; dus vroeg ik mij af of dit altijd voor rekening is van mij.
pi_57677246
Ga ook eens bij je eigen bank langs. Kan ook nooit kwaad.
pi_57677387
Je betaalt altijd provisie, zichtbaar of onzichtbaar. Standaard rond 1% van het totale hypotheekbedrag.
Onderhandelen met je hypotheekadviseur kan altijd.

Beleggen is altijd een risico. Heb zelf ook net een spaarhypotheek afgesloten bij Obvion, omdat ik zelf van mening ben dat ik wil speculeren met geld dat ik over heb (niet met geleend geld) Persoonlijke keuze hoeveel risico je wilt lopen.

Obvion is trouwens een prima keuze, een van de weinige hypotheekverstrekkers die redelijk transparant werken en geen asociale kosten rekenen.
Bij sommige hypotheekverstrekkers kun je eerst 10 jaar spaar/beleggingspremie betalen voordat de hypotheek je meer oplevert dan de totale inleg.
Bij Obvion is dat een jaartje of 5.

Lijkt me een behoorlijk zure appel als je na 7 jaar je huis verkoopt en je minder uitgekeerd krijgt dan de totale spaar/beleggingsinleg, had je de inleg beter in een sok kunnen stoppen voor een beter rendement.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:58:58 #95
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_57678715
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 17:47 schreef hydra77 het volgende:

Lijkt me een behoorlijk zure appel als je na 7 jaar je huis verkoopt en je minder uitgekeerd krijgt dan de totale spaar/beleggingsinleg, had je de inleg beter in een sok kunnen stoppen voor een beter rendement.
Volgens geldt dat alleen als je je hypotheek aflost bij de (gedwongen) verkoop. Je kunt je hypotheek ook meenemen en gebruiken voor je nieuwe huis. Kijk daarom goed bij het afsluiten van een hypotheek of de geldverstrekker dit toelaat en hoeveel kosten daar eventueel voor in rekening worden gebracht.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:41:30 #96
124676 RobertoCarlos
pi_57681104
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:53 schreef zatoichi het volgende:
Verder zit ik nog met mijn diabetes; het schijnt dat sommige hypotheek aanbieders behoorlijk veel meer te rekeken voor mensen met diabetes.
Bij welke hypotheekvormen (spaar, beleg, etc) doen ze een medische keuring?

(had er namelijk nog nooit van gehoord..)
pi_57683530
Je moet vrijwel altijd een medische verklaring invullen.

Keuring alleen maar nodig als je iets mankeert wat een risico voor een hypotheekverstrekker vormt lijkt me.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:21:58 #98
124676 RobertoCarlos
pi_57685756
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:58 schreef hydra77 het volgende:
Je moet vrijwel altijd een medische verklaring invullen.

Keuring alleen maar nodig als je iets mankeert wat een risico voor een hypotheekverstrekker vormt lijkt me.
Dus dit geldt ook als de hypotheek neemt die iets met een levensverzekering te maken heeft?
pi_57691673
Yep je moet je laten verzekeren als je een financiering neemt boven de executiewaarde.

Iemand heeft nog wat gezegd over de kosten van de polissen dat het zo hoog is. Sommige verzekeraars nemen 5 of 10 jaar enorme kosten met zich mee. De kosten zijn altijd na rato. DUs 5 jaar enorme kosten betekent niet dat het goedkoper is dan 10 jaar. Als je zo min mogelijk kosten wilt betalen, raad ik banksparen aan. Dat is een nieuw product van de banken sinds 01 januari. Daar betaal je bijna geen kosten over en neem je een aparte risico verzekering.

[ Bericht 0% gewijzigd door dntvo op 29-03-2008 11:41:49 ]
  zaterdag 29 maart 2008 @ 10:30:15 #100
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57691935
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 10:05 schreef dntvo het volgende:
Als je zo min mogelijk kosten wilt betalen, raad ik banksparen aan. Dat is een nieuw product van de banken sinds 01 januari. Daar betaal je bijna kosten over en neem je een aparte risico verzekering.
En nu is het wachten op FH,....

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')