ICT valt hier op het moment erg mee, maar is in het verleden erger geweest. Wel is het zo dat we de beschikking hebben over een groot aantal schijven zodat het elke keer gokken is waar iets neergezet is.quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:47 schreef DroogDok het volgende:
Documentbeheerssystemen die werken als een groot zwart gat. Alles gaat erin, maar er komt niet meer uit (is niet te vinden). Sowieso zullen de meeste ergernissen denk ik ICT gerelateerd zijn.
Oja we moeten voor het opstellen van documenten een bepaald sjabloon gebruiken waardoor Word elk uur vastloopt.
Klopt, er zijn mensen bij ons die dingen gebruiken om documenten mee naar huis te nemen enzo.quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:51 schreef JamesBrownie het volgende:
Of mapjes voor het intern versturen van post die ineens op zijn...
Bij ons hebben ze het klaargespeeld om de archiefserver "kwijt" te maken.quote:Op dinsdag 11 december 2007 18:51 schreef thaduck het volgende:
99% van onze problemen bij ICT zijn niet ICT gerelateerd. Ofwel, 1% praten we over echte problemen, de rest zijn gebruikers.
Kunnen wij er wat aan doen dat gebruikers dom zijn
Wat dacht je van collega's die iets "achterlaten" in de plee? Viezerikken zijn het!quote:Op dinsdag 11 december 2007 19:15 schreef MaLo het volgende:
Collega's die als ze het laatste velletje wc papier gebruiken niet even de moeite nemen een nieuwe rol neer te hangen.
Laat me raden, ISBN?quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:16 schreef JamesBrownie het volgende:
Soms heb je van die dingen waar je tegenaan loopt terwijl het eigenlijk een te stom "probleem" voor woorden is.
Ik ben bezig met het veranderen van een stamboeknummer van een document, dit nummer staat al op het document en kan niet veranderd worden.
Nu kom ik erachter dat het nummer te lang is.
Het nummer bestaat nl uit 13 getallen en ik kan er maar 10 invullen.
Okee, is dus niet echt een probleem, maar ik vroeg me gewoon ineens af wat voor kleine dingetjes jullie tegenkomen op je werk.
Vind ik kort door de bocht... sommige gebruikers snappen inderdaad niets van pc's, maar ze "dom" noemen zegt waarschijnlijk meer over jou dan over je gebruikers!quote:Op dinsdag 11 december 2007 18:51 schreef thaduck het volgende:
99% van onze problemen bij ICT zijn niet ICT gerelateerd. Ofwel, 1% praten we over echte problemen, de rest zijn gebruikers.
Kunnen wij er wat aan doen dat gebruikers dom zijn
Dat ook ja! Smérig vind ik dat. Zoiets doe je thuis toch ook nietquote:Op dinsdag 11 december 2007 19:50 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat dacht je van collega's die iets "achterlaten" in de plee? Viezerikken zijn het!
Kom is een dagje zitten, dan zal je wat meemakenquote:Op dinsdag 11 december 2007 21:07 schreef Levitation het volgende:
[..]
Vind ik kort door de bocht... sommige gebruikers snappen inderdaad niets van pc's, maar ze "dom" noemen zegt waarschijnlijk meer over jou dan over je gebruikers!
Ik krijg allerlei mails over collega's die weggaan die ik nog nooit gezien heb, auto's waarvan de lichten nog branden op een parkeerplaats aan de andere kant van het land etc.quote:Op woensdag 12 december 2007 08:33 schreef jeroen25 het volgende:
Er gaan viusmails rond en IT stuurt een mail rond met het verzoek ze meteen te deleten.
Vervolgens allerlei idioten die met reply to all aankondigen dat zij het ook gekregen hebben.
Die zijn ook erg ja. Of perse op de fiets naar het werk komen omdat het zo gezond is, maar dan wel puffend en bezweet binnenkomen.quote:Op woensdag 12 december 2007 08:37 schreef avotar het volgende:
Collega's die thuis (blijkbaar) geen douche hebben en die tijdens de introductie van Deodorant blijkbaar onder een steen leefden.
Ook leuk, bij mijn vorige werkgever moesten ICT problemen eerst bij de centrale IBM helpdesk in Canada (vervolgens natuurlijk doorgeschakeld naar India ofzo, maar dat doet niet echt te zake) worden aangemeld terwijl we op kantoor gewoon een IBM-ICT man hadden zitten, maar deze deed niets zonder opdracht vanuit de centrale helpdeskquote:Op dinsdag 11 december 2007 18:51 schreef thaduck het volgende:
99% van onze problemen bij ICT zijn niet ICT gerelateerd. Ofwel, 1% praten we over echte problemen, de rest zijn gebruikers.
Kunnen wij er wat aan doen sommige gebruikers iets minder slim dan ons zijn
quote:Op woensdag 12 december 2007 08:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik krijg allerlei mails over collega's die weggaan die ik nog nooit gezien heb, auto's waarvan de lichten nog branden op een parkeerplaats aan de andere kant van het land etc.
Het nadeel van meerdere vestigingen door het hele land heen, allemaal hetzelfde mailsysteem en collega's die de mailgroepen niet goed gebruiken.quote:
Hee! Werk jij bij hetzelfde bedrijf als ik?quote:Op woensdag 12 december 2007 08:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik krijg allerlei mails over collega's die weggaan die ik nog nooit gezien heb, auto's waarvan de lichten nog branden op een parkeerplaats aan de andere kant van het land etc.
Mijn vriend heeft ook hetzelfdequote:Op woensdag 12 december 2007 09:19 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Hee! Werk jij bij hetzelfde bedrijf als ik?
Het verbaast me nogal dat IT de mailadressen niet in BCC zet, eigenlijk.quote:Op woensdag 12 december 2007 08:33 schreef jeroen25 het volgende:
Er gaan viusmails rond en IT stuurt een mail rond met het verzoek ze meteen te deleten.
Vervolgens allerlei idioten die met reply to all aankondigen dat zij het ook gekregen hebben.
quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:51 schreef Troubles. het volgende:
Vandaag is er iemand gekomen die de hele dag fluit.![]()
![]()
![]()
Ik kan er echt niet tegen.
Dilbert is Geniaal !!!!!quote:
Geen ideequote:Op woensdag 12 december 2007 09:19 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Hee! Werk jij bij hetzelfde bedrijf als ik?
Tsja helaas kunnen ze dat bij ons dus wel. Ik heb al 100 keer gezegd dat dat anders kan, maar ze doen het niet omdat het wel eens handig kan zijn. tsja.....quote:Op woensdag 12 december 2007 10:31 schreef thaduck het volgende:
@vergeetmewelletje + karr-1:
Dat is gewoon een kwestie van configureren. Mijn gebruikers kunnen geen mail sturen naar de algemene maillijsten, dat is slechts voorbehouden aan een select aantal mensen. En nee, ikzelf hoor daar niet eens bij. Wij doen niet aan massa e-mails vanuit ICT.
Als de waterkoker dan óók nog stuk is, is het echt crisis.quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
Een kapotte koffieautomaat. Vreselijk.
Maar verder heb je plezier in je leven?quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:34 schreef karr-1 het volgende:
Smerige wc met de restanten van de vorige gebruiker, mensen die te hard praten of lachen in de ruimte naast je, pennen die constant verdwijnen, mensen die je bellen met stomme vragen, mensen die de lift nemen om 1 verdieping omhoog te gaan en zo kan ik er nog wel 100 verzinnen.
Ik werk achter een Servicedesk!quote:Op woensdag 12 december 2007 00:07 schreef thaduck het volgende:
[..]
Kom is een dagje zitten, dan zal je wat meemaken
En ik heb hem genuanceerd
quote:Op woensdag 12 december 2007 18:59 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik werk achter een Servicedesk!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |