Nee, ik haalde een mooi zege van Roda JC op AC Milan aan in de kwartfinale van de Europa Cup, om aan te geven dat Roda in het verleden vaker Europees ook goed heeft meegedaan en dat ze bij een FC Limburg dan niet alleen maar concessies te hoeven doen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:39 schreef DS4 het volgende:
Dit is toch vreemd. Nu pleit je ineens voor het samengaan met daarbij mede als motief dat je het in Europa leuk gaat doen.
Jawel, maar mijn voorkeur heeft sowieso een Groot Limburg. En als dat kan, doordat Nederland en Vlaanderen samen opgaan in Dietsland, vind ik dat ook al goed.quote:En je begrijpt neem ik aan wel dat het niveau van de clubs in de eredivisie hard zal dalen, want een beetje voetballer wil niet in zo'n competitie meedraaien (en er zal ook minder geld zijn).
Zoals ik al eerder schreef: heb je wel eens nagedacht over de consequenties?
De kans dat limburg zal samengaan met (een deel van) Vlaanderen is non-existent. Vlamingen zitten niet op (een stukje) Nederland te wachten. En gelijk hebben ze.quote:Op vrijdag 14 december 2007 18:20 schreef Perico het volgende:
Jawel, maar mijn voorkeur heeft sowieso een Groot Limburg. En als dat kan, doordat Nederland en Vlaanderen samen opgaan in Dietsland, vind ik dat ook al goed.
Dit riekt naar wel de lusten, niet de lasten.quote:Maar je ziet nu al aan de voetbalteams van Schotland, Wales, Noord-Ierland e.d. dat voetbalbonden binnen de UEFA niet synchroon hoeven te lopen met natiestaten.
Het is niet ondenkbaar dat de Schotse toppers zullen meedoen in de Premier League, binnen afzienbare tijd.
Prima. Gé Reinders heeft er in de jaren '80 al een passend partijlied voor geschreven.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:32 schreef irchulp het volgende:
is het al bekend of we de l.o.b moeten gaan oprichten???
Vrij vertaald: "inhoudelijk heb ik toch niets te melden".quote:Op vrijdag 14 december 2007 19:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik laat me maar even niet provoceren door DS4
Nee, de juiste vertaling is 'ik laat me geen ban aansmeren'.quote:Op vrijdag 14 december 2007 19:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vrij vertaald: "inhoudelijk heb ik toch niets te melden".
Eh, volgens mij zitten er nu disproportioneel veel ministers met Limburgse roots(Verhagen, Eurlings, Van der Hoeven) in het kabinet. Nederland heeft inderdaad geen districtenstelsel. Maar er staan toch genoeg kandidaten uit Limburg op de verschillende verkiezingslijsten? Kijk maar naar hoe ver ons aller Geertje het heeft geschopt.quote:Op donderdag 13 december 2007 17:09 schreef ultra_ivo het volgende:
Volgens jou moet ik dus de oppermacht van Holland accepteren en mag ik daar niks over zeggen. Dat soort suggesties heb ik eerder gehoord. Van iemand die later onvrijwillig in Den Haag terechtgekomen is.
Wie heeft er ooit een ban gekregen voor inhoudelijk argumenten?quote:Op vrijdag 14 december 2007 20:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Nee, de juiste vertaling is 'ik laat me geen ban aansmeren'.
Wijze woorden voor iemand uit een land met een panische angst voor de calvinistische Ollander.quote:Op zaterdag 15 december 2007 21:59 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik vind het schrijnend om te zien hoe sommige Nederlanders kunnen inhakken op die Limburgers, van wie zij uiteindelijk geen last hebben en onder wie uiteindelijk slechts een heel kleine groep separatisten te vinden is.
Is het zo moeilijk om iemand te accepteren die een beetje "anders" is?
De grap is juist dat de pro-afsplitsingspersonen een enorme focus leggen op non-acceptatie, terwijl er gewoon geen sprake van is en zichzelf wel enorm afzetten tegen de rest van NL. Waarbij zelfs de redelijk zinloze flauwekul katholiek-protestant er met de haren bij wordt gesleept (alsof dat in de 21e eeuw in NL een punt is...).quote:Op zaterdag 15 december 2007 21:59 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik vind het schrijnend om te zien hoe sommige Nederlanders kunnen inhakken op die Limburgers, van wie zij uiteindelijk geen last hebben en onder wie uiteindelijk slechts een heel kleine groep separatisten te vinden is.
Heb jij wel een repressie van een Belgische agent meegemaakt? Heb jij wel eens vernomen van b.v. de eisen om je auto een beetje te wijzigen?quote:Op zondag 16 december 2007 04:18 schreef Perico het volgende:
En ontsnappen we aan ooit weer een verbodskabinet zoals het huidge.
Ach welnee. Normaal gesproken denkt niemand na over Limburgers. Ze zijn gewoon een onderdeel van het land. Pas als er rare separatistische onzin wordt gesproken, en dan helemaal ook nog eens gecombineerd met een misplaatst minderwaardigheidscomplex t.o.v. Holland, wordt er slecht gesproken over Limburg. De rest van de tijd wordt er net zo over Limburgers gesproken als over Friezen of Zeeuwsen, namelijk als Nederlanders, en neit als mensen uit een provincie.quote:Op zaterdag 15 december 2007 21:59 schreef zuiderbuur het volgende:
Eén volk, één staat, één taal, zo moet het!
Klopt.quote:Op zondag 16 december 2007 11:21 schreef Lubricalia het volgende:
[..]
Ach welnee. Normaal gesproken denkt niemand na over Limburgers. Ze zijn gewoon een onderdeel van het land. Pas als er rare separatistische onzin wordt gesproken, en dan helemaal ook nog eens gecombineerd met een misplaatst minderwaardigheidscomplex t.o.v. Holland, wordt er slecht gesproken over Limburg. De rest van de tijd wordt er net zo over Limburgers gesproken als over Friezen of Zeeuwsen, namelijk als Nederlanders, en neit als mensen uit een provincie.
Ik heb nog nooit een "land" gezien dat bang is. Ik vrees dat u een beetje veralgemeent.quote:Op zondag 16 december 2007 08:49 schreef Oma het volgende:
[..]
Wijze woorden voor iemand uit een land met een panische angst voor de calvinistische Ollander.
Oma bedoelt wrs gewoon de bevolking van dat land en wrs niet zozer panisch angst, danwel een zekere weerzin. En idd Vlamingen en Nederlanders zijn ook niet onder ene noemer te brengen.quote:Op zondag 16 december 2007 13:01 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een "land" gezien dat bang is. Ik vrees dat u een beetje veralgemeent.
Ja, dan komen de Hollanders Limburg bevolken. Zullen ze leuk vinden, dan kunnen ze onafhankelijkheid helemaal vergeten aangezien hun eigen gebied dan gekoloniseerd gaat worden door luidruchtige westerlingen.quote:Op zondag 16 december 2007 13:22 schreef Ixnay het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is de enige oplossing.
Net als wanneer je in de zomer in Valkenburg bent, dan stinkt het ook naar Hollanders met hun gekakel overal. Dat wil je toch niet het hele jaar door hebben in iedere stad?quote:Op zondag 16 december 2007 14:51 schreef Lubricalia het volgende:
[..]
Ja, dan komen de Hollanders Limburg bevolken. Zullen ze leuk vinden, dan kunnen ze onafhankelijkheid helemaal vergeten aangezien hun eigen gebied dan gekoloniseerd gaat worden door luidruchtige westerlingen.
Bang zijn Vlamingen in elk geval helemaal niet van Nederlanders. Wij zijn ook geen zesmiljoenkoppig dier he, van tijd tot tijd verschillen wij al eens van mening.quote:Op zondag 16 december 2007 13:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Oma bedoelt wrs gewoon de bevolking van dat land en wrs niet zozer panisch angst, danwel een zekere weerzin. En idd Vlamingen en Nederlanders zijn ook niet onder ene noemer te brengen.
En als je dan weer eens first contact hebt met een 'Hollander' een brede glimlach opzetten, want zo zijn internetters. Je brabbelt maar wat. Plebs heb je overal, plebs gelijkstellen aan Hollanders is jouw domheid.quote:Op zondag 16 december 2007 17:13 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Net als wanneer je in de zomer in Valkenburg bent, dan stinkt het ook naar Hollanders met hun gekakel overal. Dat wil je toch niet het hele jaar door hebben in iedere stad?
Maar die sturen we dan uiteraard door naar Duitsland. Hollanders hebben vroeger lang genoeg geprofiteerd van ons, nu zijn we nog geen dubbeltje meer waard voor hun. Dus dan mogen zeook verzuipen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |