abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55209801
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:05 schreef ultra_ivo het volgende:
DS4, ga je eerst eens inlezen voordat je hier vanalles roept. Lees eens over de Schotse regeringsplannen.
Lees jij nu eens gewoon wat ik schrijf. Dat de Schotten het willen weet ik (vandaar dat ik schreef dat zij misschien zinloze plannen maken), maar vanuit het VK is er geen enkele actie. En het VK moet natuurlijk wel meewerken...
quote:
Lees eens over de Nederlandse geschiedenis. De spreuk van Boissevain, hoofdredacteur van de Arnhemse Courant is een van de klassiekere quotes in de Nederlandse geschiedenis.
Ja leuk. Ik vond het irrelevant, als je dat nog niet opgevallen was.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55210003
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:58 schreef Perico het volgende:

Zat reden, maar dat is nu eenmaal de Nederlandse manier van discussies voeren. Hou de boel bij elkaar, zet iedereen aan een veel te grote tafel, en dan is er uiteindelijk nooit iets aan de hand.

EN

Nee hoor, dat de meeste Nederlanders sterven van onburgerlijkheid als ze niet tegen zessen hun warme prak waar alle vitamines uit geranseld zijn krijgen opgediend, betekent niet dat ik een mening heb over hun eetcultuur.
Je klaagt over de vooroordelen ten aanzien van limburgers, maar gaat vervolgens op deze toer... Vind je dat zelf ook niet een beetje hypocriet?
quote:
Ik wil er best wel es met je over praten, als de koektrommel na een zorgvuldig gekozen krakelingetje weer meteen terug in de kast gaat, dat praat namelijk wat makkelijker
Allereerst ben ik meer allochtoon dan Nederlander. Ten tweede ben ik opgegroeid in Brabant, Oost-Brabant ook nog. Het spijt me voor je, maar je kan mij niet wegzetten als een domme Hollander.
quote:
Die zijn puur geografisch, kijk maar naar de kaart... Limburg is een corridor die aan Nederland vastzit, als je vanuit Aken Limburg binnenrijdt, ben je na 25 kilometer al in Vlaams Limburg.
Nou en?
quote:
Maar van jou moet ik me dan nog steeds veel meer verwant voelen met Ome Jan in Amsterdam.
Je moet niets. Alleen concentreer jij je veel te veel op de overeenkomsten in plaats van op de talrijkere verschillen. Ik ken aardig wat Nederbelgen en ik kan je vertellen dat de Nederbelgen uit Brabant en limburg net zo moeilijk integreren (lees: vaak totaal niet) als de Nederbelgen van boven de rivieren.
quote:
De grenzen die in 1830 zijn ontstaan zijn historisch onjuist en een dwaling, omdat de hele cultuur hier en het gevoel van de mensen Bourgondisch is, met grote Mediterrane trekken, zoals je die in Spanje en Zuid-Italië aantreft.
Mag ik als (deels) Italiaan even schaterlachen!
pi_55210120
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:10 schreef ultra_ivo het volgende:

De laatste keer dat de Limburgse kiezers zich mochten uitspreken over tot welk land Limburg moest horen koos iets van 90% voor de seperatistische kandidaat Scherpenzeel-Heusch. Daarna werd nooit meer de mening gevraagd van de Limburgers.
Het is ook zinloos om het te vragen. Zoiets als aan een klein kind vragen of die een snoepje wil. -"ja". -"Krijg je niet".
pi_55210163
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:14 schreef ultra_ivo het volgende:

Als je een gebied al 177 jaar afsnijdt van zijn natuurlijke achterland. Als de hoofd economische richting van het land al biijna twee eeuwen in een andere richting gaat als de richting die het gebied vooruit zou brengen. Als je stelselmatig de verbindingen met de buren verwaarloosd, ja vindt je het dan gek dat de economie van de regio hierdoor achteruit gaat? Dat kun je makkelijk oplossen, herstel de banden met het natuurlijke achterland, herstel de infrastructuur met de gebieden waar je wel door vooruit kunt gaan. Dit is alleen binnen de Nederlandse staatsstructuur niet mogelijk.
De EU is inderdaad alleen maar een verhaal wat we ophangen. Maar echt bestaan? Nee, dat is niet zo...
  woensdag 12 december 2007 @ 11:29:23 #55
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_55212526
Jezus, blijft dit gezeik nou doorgaan. Limburgers zijn simpelweg luie donders die hun eigen regio niet kunnen laten floreren, daar niet zichzelf de schuld van geven maar lekker makkelijk naar Den Haag en "Hollanders" wijzen als schuldige en denken dat als ze onafhankelijk zijn alle problemen opeens weg zijn. Ik blijf erbij, Limburgers zijn net Marokkanen. Ze kunnen geen fatsoenlijk Nederlands, ze kunnen alleen maar klagen, ze doen niks, ze eisen van alles en als ze niet krijgen wat ze willen schreeuwen ze dat het de schuld van anderen is. En dan nog raar opkijken als de rest van Nederland jullie niet serieus neemt
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:58 schreef Perico het volgende:
De grenzen die in 1830 zijn ontstaan zijn historisch onjuist en een dwaling, omdat de hele cultuur hier en het gevoel van de mensen Bourgondisch is, met grote Mediterrane trekken, zoals je die in Spanje en Zuid-Italië aantreft.
Dat is een belachelijke mythe met geen enkele waarheid. Carnaval en veel bier drinken maakt jullie nog niet Zuid-Europees.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_55214140
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:29 schreef ethiraseth het volgende:
Jezus, blijft dit gezeik nou doorgaan. Limburgers zijn simpelweg luie donders die hun eigen regio niet kunnen laten floreren, daar niet zichzelf de schuld van geven maar lekker makkelijk naar Den Haag en "Hollanders" wijzen als schuldige en denken dat als ze onafhankelijk zijn alle problemen opeens weg zijn. Ik blijf erbij, Limburgers zijn net Marokkanen. Ze kunnen geen fatsoenlijk Nederlands, ze kunnen alleen maar klagen, ze doen niks, ze eisen van alles en als ze niet krijgen wat ze willen schreeuwen ze dat het de schuld van anderen is. En dan nog raar opkijken als de rest van Nederland jullie niet serieus neemt
[..]

Dat is een belachelijke mythe met geen enkele waarheid. Carnaval en veel bier drinken maakt jullie nog niet Zuid-Europees.
Inderdaad, en door die instelling zijn ze een uithoek van het land en niet het centrum
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_55218837
quote:
Op woensdag 12 december 2007 09:16 schreef DS4 het volgende:

Ja leuk. Ik vond het irrelevant, als je dat nog niet opgevallen was.
Dat is ook jouw enige discussietechniek, alles wat niet in jouw argumentatie van pas komt als irrelevant of gelul omschrijven.
pi_55218975
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:32 schreef ultra_ivo het volgende:

Dat is ook jouw enige discussietechniek, alles wat niet in jouw argumentatie van pas komt als irrelevant of gelul omschrijven.
Zit niet zo te zeiken. Dat is geen discussietechiek van mij, want ik ga vrijwel overal op in. Maar als we het hebben over de vraag of limburg in de 21e eeuw moet afsplitsen, dan is wat men daar in de 19e eeuw van vond echt irrelevant. Of je moet ineens willen betogen dat limburg in de 19e eeuw is blijven hangen...
pi_55219149
De laatste stemming hierover heeft toen plaatsgevonden. Dat is een historisch feit. Geschiedenis kun je niet buiten beschouwing laten als je over de wil tot onafhankelijkheid spreekt.
Wat Hollanders denken over Limburgse onafhankelijkheid, Engelsen over Schotse onafhankelijkheid etc. is eigenlijk irrilevant. Het gaat erom wat de mensen in het gebied zelf vinden.
  woensdag 12 december 2007 @ 15:48:23 #60
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55219267
quote:
Op woensdag 12 december 2007 09:28 schreef DS4 het volgende:

Je klaagt over de vooroordelen ten aanzien van limburgers, maar gaat vervolgens op deze toer... Vind je dat zelf ook niet een beetje hypocriet?
Ik deed jou na, maar enige zelfspot is jou vreemd. Jij somt eerst een ransel negatieve ervaringen met Limburgers op, maar maakt daarna doodleuk het punt dat je er geen mening over hebt.

Ik beantwoord dus alleen jouw hypocrisie, met de nodige overdrijving.
quote:
Mag ik als (deels) Italiaan even schaterlachen!
Nee, dat mag je niet, van deze Spaensche Limburger.

Ik ken beide culturen door en door en in de beleving van de zondag is er geen verschil. Het is typisch Limburgs gebruik om dan 's middags met de familie samen te komen en aan 1 tafel te zitten en een warme maaltijd te genieten, doorgaans om 13:00 of 14:00 uur.

Het is niet voor niks dat het Limburgse woord voor "warme maaltijd" de meddig of middig is, wat daarvan is afgeleid. Het betekent de middag, en ook als je dat doordeweeks 's avonds eet heet het nog steeds de middag. Typisch een oud gebruik, dat ook zondags in Spanje in ere wordt gehouden, en dus hier in Zuid-Limburg zeker door een heleboel mensen.

En da's dan slechts 1 voorbeeld van een verschil in beleving en mentaliteit. Een teken van zwakte als dat dan met ridiculiserend gelach moet worden afgedaan, als het een serieuze realiteit betreft.
  woensdag 12 december 2007 @ 15:56:27 #61
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_55219457
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:48 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik deed jou na, maar enige zelfspot is jou vreemd. Jij somt eerst een ransel negatieve ervaringen met Limburgers op, maar maakt daarna doodleuk het punt dat je er geen mening over hebt.

[..]

Ik ken beide culturen door en door en in de beleving van de zondag is er geen verschil. Het is typisch Limburgs gebruik om dan 's middags met de familie samen te komen en aan 1 tafel te zitten en een warme maaltijd te genieten, doorgaans om 13:00 of 14:00 uur.

Het is niet voor niks dat het Limburgse woord voor "warme maaltijd" de meddig of middig is, wat daarvan is afgeleid. Het betekent de middag, en ook als je dat doordeweeks 's avonds eet heet het nog steeds de middag. Typisch een oud gebruik, dat ook zondags in Spanje in ere wordt gehouden, en dus hier in Zuid-Limburg zeker door een heleboel mensen.

En da's dan slechts 1 voorbeeld van een verschil in beleving en mentaliteit. Een teken van zwakte als dat dan met ridiculiserend gelach moet worden afgedaan, als het een serieuze realiteit betreft.
Omfg. Typisch limburgs gebruik, rot toch op zeg. In Friesland komen ze met mooi weer ook bij elkaar om te eten. Dat doen ze in het Westland ook, en in Belgie ook, en in Turkije ook. En hey, weet je, in Zweden drinken mensen ook bier! mischien zijn jullie wel verwant aan de Zweedse cultuur!
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 12 december 2007 @ 15:56:52 #62
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55219466
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:29 schreef ethiraseth het volgende:
Lijkt me niet erg zinvol om een kortzichtige troll zoals jij nog van repliek te dienen, maar dan toch...
Je gaat me niet vertellen wat de leefcultuur en mentaliteit hier is, want daar weet je niets van.

Ik maak al mijn hele leven deel uit van deze cultuur en qua sacrale familiebanden en een gevoel dat je deelt verschilt het niet van het traditionele Zuid-Europa. In een eerdere post heb ik het al over typische zondagse gebruiken, die je met je familie deelt.

In Zuid-Limburg heb je je familie, in Holland je vrienden. Nou, met vrienden zoals jij heb je geen vijand meer nodig!
pi_55219490
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:43 schreef ultra_ivo het volgende:
De laatste stemming hierover heeft toen plaatsgevonden. Dat is een historisch feit. Geschiedenis kun je niet buiten beschouwing laten als je over de wil tot onafhankelijkheid spreekt.
Maar iedereen die toen heeft gestemd is dood. Ik zou die stemmen dus toch irrelevant willen verklaren.
quote:
Wat Hollanders denken over Limburgse onafhankelijkheid, Engelsen over Schotse onafhankelijkheid etc. is eigenlijk irrilevant. Het gaat erom wat de mensen in het gebied zelf vinden.
Nee, dat is niet zo. Het volkenrecht geeft daar de ruimte niet zomaar toe. Je bent onderdeel van een staat en die beslist. Het zou mooi worden als ieder gebiedje zich kon afsplitsen als ze zin hadden.

Zou jij Vinkenslag laten afsplitsen? Vind jij het relevant wat die mensen daar willen ter zake?
  woensdag 12 december 2007 @ 15:58:57 #64
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55219519
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:56 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Omfg. Typisch limburgs gebruik, rot toch op zeg. In Friesland komen ze met mooi weer ook bij elkaar om te eten.
Iedere zondag, winter of zomer, mooi weer of niet. Als jij je daar niets bij kunt voorstellen omdat je jouw familie alleen met kerst ziet, rot jij maar een end op.

En ik geef al aan dat dit gebruik in meerdere, vooral Mediterrane landen precies zo is, dus ik had het niet over exclusiviteit, maar durf wel te stellen dat het in Nederland wel exclusief is.
  woensdag 12 december 2007 @ 16:03:04 #65
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_55219616
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:58 schreef Perico het volgende:

[..]

Iedere zondag, winter of zomer, mooi weer of niet. Als jij je daar niets bij kunt voorstellen omdat je jouw familie alleen met kerst ziet, rot jij maar een end op.

En ik geef al aan dat dit gebruik in meerdere, vooral Mediterrane landen precies zo is, dus ik had het niet over exclusiviteit, maar durf wel te stellen dat het in Nederland wel exclusief is.
Nee, dat is niet exclusief. Wat een idioterie zeg. Het hangt echt per familie af. Mijn eigen, oer-Amsterdamse protestants-verantwoorde familie doet dat zelfs. Denk je nu echt dat alleen Limburgse gezinnen dat doen, en elk niet-limburgs gezien niet? Wat een onzin zit je hier te verkondigen en wat een zielige poging om te laten zien hoe niet-Nederlands jullie zijn en dat jullie toch echt wel heel erg waar Mediterraan zijn ( ). Stom volkje met een minderwaardigheidscomplex zeg. Geen wonder dat niemand Limburgers serieus neemt.
pi_55222366
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar iedereen die toen heeft gestemd is dood. Ik zou die stemmen dus toch irrelevant willen verklaren.
Dus ieder verdrag dat uit die tijd dateert is irrelevant?
quote:
Nee, dat is niet zo. Het volkenrecht geeft daar de ruimte niet zomaar toe. Je bent onderdeel van een staat en die beslist. Het zou mooi worden als ieder gebiedje zich kon afsplitsen als ze zin hadden.
Zeker conform de Internationaal Rechtsgeleerden uit Rusland en andere staten die hun bezit van hun periferie willen verdedigen. Ene heer Wilson heeft toch iets anders geïntroduceerd dat veel navolging kreeg na een van de grote Europese slachtpartijen.
  woensdag 12 december 2007 @ 18:15:42 #67
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55222976
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:03 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nee, dat is niet exclusief. Wat een idioterie zeg. Het hangt echt per familie af. Mijn eigen, oer-Amsterdamse protestants-verantwoorde familie doet dat zelfs. Denk je nu echt dat alleen Limburgse gezinnen dat doen, en elk niet-limburgs gezien niet? Wat een onzin zit je hier te verkondigen en wat een zielige poging om te laten zien hoe niet-Nederlands jullie zijn en dat jullie toch echt wel heel erg waar Mediterraan zijn ( ). Stom volkje met een minderwaardigheidscomplex zeg. Geen wonder dat niemand Limburgers serieus neemt.
Jij zet jezelf zo ongelofelijk te kijk... Zelfs holocaust ontkenners praten minder onzin dan jij.

Ik zit hier niet exclusief te zijn, ik schets gewoon Limburgse gebruiken, die men zo mag noemen omdat ze breeduit worden gedragen. Maar omdat het voorstellingsvermogen in jouw familie is uitgeroeid met de beeldenstorm, zal ik het je maar niet aanrekenen.
pi_55223413
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:53 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

[..]

Zeker conform de Internationaal Rechtsgeleerden uit Rusland en andere staten die hun bezit van hun periferie willen verdedigen. Ene heer Wilson heeft toch iets anders geïntroduceerd dat veel navolging kreeg na een van de grote Europese slachtpartijen.
Het klassieke argument... Het zelfbeschikkingsrecht (van Wilson) is helemaal niet bedoeld voor situaties als Limburg op te lossen. Dat staat zelfs letterlijk zo in de resoluties van de VN.
pi_55223419
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:48 schreef Perico het volgende:

Kennelijk ontgaat jou het verschil tussen vooroordelen en ervaringen. Ik heb ten aanzien van die ervaringen nota bene aangegeven dat ik dat niet van toepassing heb verklaard op de gehele groep, maar dat ik het gewoon laat bij de personen met wie ik die ervaringen heb. En jij verwijt mij dat? Het moet toch niet gekker worden. Als dat hypocriet is, dan is limburg stiekem een provincie van Italië.
quote:
Dan ben ik vanaf nu opzettelijk in overtreding.
quote:

Ik wil je wel een geheimpje verklappen... in bizar veel landen eet men 's middags warm. Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar ik denk dat van de mensen die warm eten (want niet iedereen heeft die luxe) meer dan de helft de warme maaltijd in de middag eet.

Sterker nog: vroeger was in heel Nederland de warme maaltijd in de middag ook erg gebruikelijk... Ik denk dat het vooral afgeschaft is omdat mensen niet meer met de lunch thuis eten.

Ten aanzien van het belang van de familiebanden kan ik je ook vertellen dat er niets specifieks mediterraan aan is. Het is meer dat een klein deel van de wereldbevolking dat een stuk minder heeft. Meer een "welvaartsziekte" dan iets anders.
quote:
En da's dan slechts 1 voorbeeld
Nee, het is "een slecht voorbeeld".
pi_55223555
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:53 schreef ultra_ivo het volgende:

Nee, want daar wordt naar gehandeld. Het is net als met contracten. Er moet ergens een contract worden gesloten. Als dat eenmaal is gedaan, dan ga je over naar de uitvoering en hoef je niets meer te sluiten. Tot aan het sluiten moeten partijen ergens op een bepaald punt de handtekening zetten en is irrelevant wat je ooit een paar jaar geleden zou willen sluiten, laat staan een paar eeuwen geleden.
quote:
Zeker conform de Internationaal Rechtsgeleerden uit Rusland en andere staten die hun bezit van hun periferie willen verdedigen.
Hou nou toch eens op met die onzinnige vergelijkingen.
  woensdag 12 december 2007 @ 20:27:25 #71
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55226713
Waar is topic één hierover ?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_55231999
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:37 schreef DS4 het volgende:

Hou nou toch eens op met die onzinnige vergelijkingen.
Begin je weer op die manier. Kijk naar de discussie rond Kosovo. Waarom is Rusland tegen de Kosovaarse onafhankelijkheid? Omdat ze anders ook de onafhankelijkheid van Tsjetsjenië (en eventueel nog een paar gebieden) moeten erkennen. Ieder land heeft z'n vaste Internationaal Rechtsgeleerden om dit dan mooi te praten op het gebied van Internationaal Recht.
pi_55232282
quote:
Op woensdag 12 december 2007 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:

Begin je weer op die manier.
Jazeker. Al herhaal je het 100x, ik zal je er keer op keer op wijzen dat je onzin verkoopt.
quote:
Ieder land heeft z'n vaste Internationaal Rechtsgeleerden om dit dan mooi te praten op het gebied van Internationaal Recht.
Ik heb het niet over "Nederlands" volkenrecht, maar het internationale volkenrecht, zoals dit binnen de VN geaccepteerd is.

Mag ik je er wel op wijzen dat ik nog niet één deugdelijk argument voor afsplitsing heb vernomen? Wat zeg ik: de pro-afsplitsers hebben waarschijnlijk nog geen seconde nagedacht over "wat dan?". Alleen dat ze dan "verlost" zijn van de rest van Nederland... Een fantasie is het, niet meer dan dat. En fantasieën kun je meestal het beste in die status laten, want de realiteit is meestal minder en in dit geval zeker. Niet dat we het ooit te weten zullen komen...
pi_55232304
quote:
Op woensdag 12 december 2007 20:27 schreef Falco het volgende:
Waar is topic één hierover ?
Heeft misschien de status gekregen die het verdiende?
pi_55232499
quote:
Op woensdag 12 december 2007 23:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heeft misschien de status gekregen die het verdiende?
Na 300 posts automatisch op slot gegaan. Dat gebeurt met ieder topic dat de 300 posts haalt.
Limburg onafhankelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')