Dat was wel erg relaxed trouwens ja, gratis drinken, gratis eten, backstage rondcrossen op golfkarretjes en zo. Op het podium rondlopen in een overvolle Alpha tent, kan dus zeggen dat ik op het podium in een volle Alpha tent heb gestaanquote:Op maandag 10 december 2007 22:27 schreef -Menn0- het volgende:
Doe mij dit jaar dan maar het backstage pasje!
Ik snap helemaal dat je daar dit jaar geen zin in hebt, geef maar hier dat pasje!quote:Op maandag 10 december 2007 22:28 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat was wel erg relaxed trouwens ja, gratis drinken, gratis eten, backstage rondcrossen op golfkarretjes en zo. Op het podium rondlopen in een overvolle Alpha tent, kan dus zeggen dat ik op het podium in een volle Alpha tent heb gestaan
Ach, het is meer dat je er in één keer heel veel mensen mee bereikt.quote:Op maandag 10 december 2007 22:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat lijkt me wel het tofste wat je in Nederland kan bereiken
Waarom niet dan?quote:Op maandag 10 december 2007 22:57 schreef Dribbel_ het volgende:
Wij hadden nog bijna opgetreden op lowlands op het open podium
Hadden sowieso geen drummer bij ons en een bassist die nét bij de band zatquote:
Hey, die methode ken ik (waarshcijnlijk). Ultimate Vocal Method ofzoiets. Geschreven door een Deense mevrouw met verstand van zaken. Voor de doorgewinterde grunters en growlers echter niets nieuws onder de zon, anders was ik wellicht een keer gegaan. Ze doen die workshops wel eens in conservatoria en de rockacademie.quote:Op maandag 10 december 2007 22:33 schreef Doodkapje het volgende:
Donderdag een workshop screamen/grunten/belten....![]()
Schreeuwen, krijsen, in de microfoon brullen, grunten…daar gaat je stem van kapot…toch? Maar hoe houden dan al die bekende rockzangers het zo lang vol? Vocal coach Alfons Verreijt legt een nieuwe revolutionaire zangmethode uit en beantwoordt al je prangende vragen. En passant verwijst hij als een volleerde mythbuster alle bestaande onzin over wat slecht zou zijn voor je stem naar het rijk der fabelen. Want we gaan omfloerst zingen, klagen, schreeuwen en krijsen zonder stemschade. De clinic bestaat uit een deel uitleg en een belangrijk deel interactie, ook met jou! Kijk alvast op.
Heb me er al voor opgegeven
Complete Vocal Technique jaquote:Op maandag 10 december 2007 23:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Hey, die methode ken ik (waarshcijnlijk). Ultimate Vocal Method ofzoiets. Geschreven door een Deense mevrouw met verstand van zaken. Voor de doorgewinterde grunters en growlers echter niets nieuws onder de zon, anders was ik wellicht een keer gegaan. Ze doen die workshops wel eens in conservatoria en de rockacademie.
Joh, kleurt mooi bij je line selector.quote:Op maandag 10 december 2007 22:21 schreef punkjunk het volgende:
En toch vind ik danelectro DC's mooi.
Alleen: wat heeft grunten met rockzangers te maken?quote:Op maandag 10 december 2007 23:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Hey, die methode ken ik (waarshcijnlijk). Ultimate Vocal Method ofzoiets. Geschreven door een Deense mevrouw met verstand van zaken. Voor de doorgewinterde grunters en growlers echter niets nieuws onder de zon, anders was ik wellicht een keer gegaan. Ze doen die workshops wel eens in conservatoria en de rockacademie.
Dat heb ik ook eens met 013 gehad. Zijn gevraagd door een Britse metalband. Maar wij hadden geen zanger en net twee nummers.quote:Op maandag 10 december 2007 23:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hadden sowieso geen drummer bij ons en een bassist die nét bij de band zaten ons compleet voor lul te zetten is nou ook niet alles
Dave Grohl schreeuwt ook... FF is ook rockquote:Op dinsdag 11 december 2007 00:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Alleen: wat heeft grunten met rockzangers te maken?. Ik erger me zo aan dat soort slechtgeschreven stukjes.
.
Hey, weet iemand toevallig waar in het westen van Nederland je moet zijn als je als zanger (tenor) zeer specifiek techniek wilt leren voor het zingen van rock/metal? (denk aan bands als Iron Maiden, Helloween en Hammerfall).
"Schreeuwen, krijsen, in de microfoon brullen, grunten…daar gaat je stem van kapot…toch?"quote:
Niet meer vingertappenquote:Op dinsdag 11 december 2007 10:04 schreef SuikerVuist het volgende:
Ik krijg wratten op m'n vingertoppen van het "vingertappen".Finger tapping bedoel ik dus. Dan snijdt die hoge e-snaar er ook nog eens lekker doorheen en is sprake van een waar bloedbad.
Iemand (preventief) advies?
Het lijkt mij stug dat het tappen de oorzaak is van het ontstaan van jouw wratten. Tenzij er regelmatig iemand op je gitaar speelt die wratten heeft...quote:Op dinsdag 11 december 2007 10:04 schreef SuikerVuist het volgende:
Ik krijg wratten op m'n vingertoppen van het "vingertappen".Finger tapping bedoel ik dus. Dan snijdt die hoge e-snaar er ook nog eens lekker doorheen en is sprake van een waar bloedbad.
Geen idee,... kom er vrijdag maar op terug,... dan heb ik die workshop gehad.quote:Op dinsdag 11 december 2007 07:52 schreef Under_Score het volgende:
hoe grunt je nu eigenlijk dan? i bak er helemaal niks van en krijg alleen maar een droge zere keel![]()
Cool! Waar was het?quote:Op dinsdag 11 december 2007 09:32 schreef Dupje het volgende:
Goeiemorgen!
Apocalyptica gister was![]()
![]()
![]()
!!!
Wratten krijg je van virussen,... of bedoel je blaren?quote:Op dinsdag 11 december 2007 10:04 schreef SuikerVuist het volgende:
Tof, heb je meer info?quote:Op maandag 10 december 2007 22:33 schreef Doodkapje het volgende:
Donderdag een workshop screamen/grunten/belten....![]()
Schreeuwen, krijsen, in de microfoon brullen, grunten…daar gaat je stem van kapot…toch? Maar hoe houden dan al die bekende rockzangers het zo lang vol? Vocal coach Alfons Verreijt legt een nieuwe revolutionaire zangmethode uit en beantwoordt al je prangende vragen. En passant verwijst hij als een volleerde mythbuster alle bestaande onzin over wat slecht zou zijn voor je stem naar het rijk der fabelen. Want we gaan omfloerst zingen, klagen, schreeuwen en krijsen zonder stemschade. De clinic bestaat uit een deel uitleg en een belangrijk deel interactie, ook met jou! Kijk alvast op.
Heb me er al voor opgegeven
OK, maar feit is dat ik ze krijg na een weekje tappen of zo. Dit is al de derde keer dat dit gebeurt. Misschien dat ze terugkwamen omdat ik ze als kind heb gehad en de huid te veel beschadigd raakt?quote:Op dinsdag 11 december 2007 10:11 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Het lijkt mij stug dat het tappen de oorzaak is van het ontstaan van jouw wratten. Tenzij er regelmatig iemand op je gitaar speelt die wratten heeft...
quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:10 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
OK, maar feit is dat ik ze krijg na een weekje tappen of zo. Dit is al de derde keer dat dit gebeurt. Misschien dat ze terugkwamen omdat ik ze als kind heb gehad en de huid te veel beschadigd raakt?
ik zoek sowieso iets om langer door te kunnen spelen. Ik hoorde pas van een gitarist die z'n vingertoppen met lijm insmeerde of zoiets.
Weet je zeker dat je geen blaren bedoeld?quote:Op dinsdag 11 december 2007 10:15 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Wratten krijg je van virussen,... of bedoel je blaren?
vet!quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:35 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
http://www.stichtingpan.nl/activiteiten/workshops/rauwestrot.html
Ze organiseren best coole workshops tegen een aardige prijs (5-10 EUR). Gitaarbouw/afstellen, belastingzaken omtrent gages etc., hoe je jezelf kunt promoten,...quote:
Ja het was een leuke stichting om bij te repeteren. Het was wel prijzig (90 EUR/mnd voor 4 uur per week; incl. backline en zanginstallatie) maar met z'n 5'en wel goed te doen. Helaas zaten we op een zaterdagavond ingeroosterd, waardoor we telkens in de knel kwamen met sociale verplichtingen en er regelmatig niet gerepeteerd werd.quote:
Als je dan maar 2 keer per maand repeteert vanwege de weekendplannen, dan is dat wel duurquote:Op dinsdag 11 december 2007 12:45 schreef Aresdreams het volgende:
90 euro per maand voor 4 uur per week? is nie zo heel duur vind ik...
Hier heb ik wat aan.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:20 schreef Deansensitized het volgende:
Kan, of tape...maar ismeren met secondelijm werkt inderdaad ook.
Ook wel gehad de ringvinger van de 'slaghand'. Helemaal open geragd. Plastic kunstnageltje gehaald, beetje seconde lijm eronder, die eroverheen plakken en doorraggen. Werd keihard, en nergens last meer van
Ja, er is geen wondvocht of zo. Ik heb als kind ook wratten op m'n handen gehad.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:28 schreef Gitarist het volgende:
Weet je zeker dat je geen blaren bedoeld?
Per maand?quote:Op dinsdag 11 december 2007 13:29 schreef Aresdreams het volgende:
tja... dik 300 euro, we kunnen er in wanneer we willen, eigen spul hebben we er staan, en nog veel meer kwijt kunnen voor opslag
Hmm... heel apart. Maar waarom denk je dat dit door het gitaar spelen komt dan?quote:Op dinsdag 11 december 2007 13:27 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Hier heb ik wat aan.
[..]
Ja, er is geen wondvocht of zo. Ik heb als kind ook wratten op m'n handen gehad.
Of de wratten er met een scherp geval eruit lepelt...quote:Op dinsdag 11 december 2007 14:14 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Hmm... heel apart. Maar waarom denk je dat dit door het gitaar spelen komt dan?
Het lijkt me stug dat die dingen zo snel groeien, dat je dit echt daaraan kunt toeschrijven.
Maar anyway, om ervan af te komen raad ik je dus Formule W aan. Wat bij mij nog beter hielp was een bezoekje aan de dokter (in mijn geval de doktersassistent), die de wrat aanstipt met stikstof.
En dat je mag eten en drinken in je repetitiehok...quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Wtf300 is wel heeeel duur
Ben blij dat we geinvesteerd hebben in eigen materiaal voor in de eigen oefenruimte. Helemaal geen kosten meer en dat geld hebben we er al eigenlijk zo goed als uit nu al![]()
En voordeel dat je kan spelen wanneer je wil
Ow dat mocht eerst ookquote:Op dinsdag 11 december 2007 15:46 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
En dat je mag eten en drinken in je repetitiehok...
Nah... bij ons was dat strikt verboden... de repetitiehokken waren altijd brandschoon. Rookverbod = geen gore nicotinelucht, dus dat was ook fijntjes. En in de ontmoetingsruimte (waar dat wel mocht) had je een automaat, waar je voor weinig gekoeld bier kon scoren.quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ow dat mocht eerst ook
maar idden een paar meter verwijderd van de bank/koelkast/tv/pokerset/frituur/enz
Onze repetitieruimte ligt in een andere provincie... zo relaxed issiequote:Op dinsdag 11 december 2007 16:07 schreef Deansensitized het volgende:
Ik hoef alleen maar een trap op om in de oefenruimte te geraken, nu jullie weer
1 2 3 | G|3-3-3-3-3-3-3-3-|-2-2-2-2-2-2-2-2| D|3-3-3-3-3-3-3-3-|-0-0-0-0-0-0-0-0| x4 |
quote:Op dinsdag 11 december 2007 17:36 schreef Deansensitized het volgende:
Iemand een snel, kort en übersimpel solootje voor over:
[ code verwijderd ]
Dat tokkelde ik laatst op m'n strak gespannen schaamhaar. Klonk nog best leuk al zeg ik het zelf!quote:
Ik zou iets in F en D doen.quote:Op dinsdag 11 december 2007 17:36 schreef Deansensitized het volgende:
Iemand een snel, kort en übersimpel solootje voor over:
[ code verwijderd ]
bedoelde de voorgestelde soloquote:Op dinsdag 11 december 2007 18:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Kramtried
Euj? Tab?quote:Op dinsdag 11 december 2007 18:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zou iets in F en D doen. [afbeelding].
Doe gewoon lekker pentatonisch...quote:Op dinsdag 11 december 2007 19:21 schreef Deansensitized het volgende:
Uhm, zit wat met wat losse noten uit die akkoorden te pielen, maar komt niet echt iets spannends uit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |