Velthuizen keept wekelijks de sterren van de hemel bij Vitesse zonder enige eredivie-ervaring. Stekelenburg had voor datzelfde niveau jaren langer nodig en keept op z'n 25ste voor het eerst echt Ajax-waardig. Ik ben er van overtuigd dat Velthuizen hem voorbij gaat streven.quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:36 schreef De_Ananas het volgende:
Ja want je hebt altijd zo'n stijgende lijn als jonge speler!
Volgens mij hebben we nog wat geld over van de zomer, ( lees Snijder, de Mul, Babel )quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:48 schreef Dynia het volgende:
Tja, als spelers aan het einde van het seizoen stoppen, weggaan of verkocht worden, heb je nu nog geen geld om een paar toppers te kopen...
Misschien met een topper erbij gaan andere spelers ook nog niet weg...:)
Ach ja, Stekelenburg ook 3 tegen NACquote:Op dinsdag 11 december 2007 16:00 schreef Cyberia18 het volgende:
Wekelijks? Tegen Ajax liet ie anders 4 door.
Nu nog die speler vinden, en dat is in het geheel het probleem, spelers worden al bij clubs weggehaalt als ze 14 zijn, ik ben zelf voor een globale 8/3 ( 3x buitenlanders en 8 nederlanders ) zodat je de kwaliteit van het Nederlandse voetbal kunt waarborgen, en talenten meer ruimte geeft om door te stromen.quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:58 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Velthuizen keept wekelijks de sterren van de hemel bij Vitesse zonder enige eredivie-ervaring. Stekelenburg had voor datzelfde niveau jaren langer nodig en keept op z'n 25ste voor het eerst echt Ajax-waardig. Ik ben er van overtuigd dat Velthuizen hem voorbij gaat streven.
Zo gaat dat met talenten, dat lijkt me toch vrij logisch? Als Ajax morgen een 16-jarige knakker presenteert die nu al het niveau haalt van een Sneijder toen hij 20 was, dan is de kans groot dat hij bij een juiste begeleiding beter gaat worden.
Ik wil niet weten wat het is. Maar wel of het een negatief of een positief bericht is.quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Mijn nieuws is vele malen indrukwekkender, let maar op!
quote:Aissati kost toch geld voor Ajax
: Luke - Datum: 11-12-2007 - Bron: Sportweek
Het contract dat Ismail Aissati in november 2005 op 17-jarige leeftijd tekende bij PSV, is gewoon rechtsgeldig. Ajax, dat openlijk belangstelling heeft getoond voor de jeugdige middenvelder, moet wel degelijk geld betalen. Eerder kwam het bericht in de media dat Aissati in november 2008 transfervrij zou zijn.
PSV moest haar talent daarom langer vastleggen of komende zomer verkopen om nog een transfersom voor Aissati te ontvangen. Uiteindelijk is dat niet noodzakelijk, want de FIFA-reglementen schrijven namelijk voor dat spelers voor hun zeventiende geen contract mogen tekenen dat langer duurt dan drie jaar. De internationale regels zouden nationale wetten volgens de Voetbal International, dat eerder met het transfervrije verhaal van Aissati kwam, te allen tijden ongedaan maken. Dat geldt echter alléén bij internationale transfers, bevestigen twee zaakwaarnemers aan Sportweek.
Voor binnenlandse transfers hanteert de KNVB altijd de Nederlandse wetgeving en die weerhoudt minderjarigen er níét van contracten langer dan drie jaar aan te gaan. Mocht het in hem geïnteresseerde Ajax dus werk van Aissati willen maken, dan kan PSV de Amsterdammers er zonder problemen op wijzen dat de middenvelder nog vastligt tot de zomer van 2009. De verwachting luidt dat de arbitragecommissie van de nationale voetbalbond de Eindhovenaren hierin gelijk zal geven, mocht Ajax haar om een oordeel vragen.
Buitenlandse clubs kunnen zich overigens wél succesvol beroepen op de FIFA-regels. Zij kunnen Aissati, die volgens zijn contract minstens vijf miljoen euro moet kosten, dus wél eventueel eind 2008 gratis van PSV overnemen. Volgens Italiaanse media volgt onder meer Internazionale de verrichtingen van de tiener op de voet.
Dikgedrukte vertrekken sowieso niet.quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:42 schreef kevin33 het volgende:
Simpel,
Sar halen, heb je meteen wat ervaring, Vermeer op de bank.
Zelf denk ik dat er een leegloop komt, aan het einde van het seizoen.
Heitinga
Maduro
Emanuelson
Huntelaar
Davids ( stopt )
Suarez
Rommedahl
Stekelenburg
Er zit dus een kans in dat 7 basis spelers vertrekken, al dan niet stoppen, lijkt mij een zaak om nu te gaan versterken.
En als die talenten nou uitblijven waardoor er alleen maar meer Excelsior en Heracles spelers op de wereld komen die zich ook gaan nestelen bij NEC, de NEC spelers gaan naar Ajax en dat niveau gaat omlaag. De buitenlandse spelers zijn er al niet meer omdat er nog maar 3 in het team mogen zitten, en die buitenlandse spelers worden allemaal types ala Charisteas en het niveau van het nederlandse voetbal is verneukt.quote:Op dinsdag 11 december 2007 16:07 schreef kevin33 het volgende:
[..]
Nu nog die speler vinden, en dat is in het geheel het probleem, spelers worden al bij clubs weggehaalt als ze 14 zijn, ik ben zelf voor een globale 8/3 ( 3x buitenlanders en 8 nederlanders ) zodat je de kwaliteit van het Nederlandse voetbal kunt waarborgen, en talenten meer ruimte geeft om door te stromen.
Een speler als Overmars komt ook bij Go Ahead weg, Boula bij RKC en Robben bij Groningen, wat je doet is de clubs dwingen te investeren in de opledingen, en als je dat doet wordt de kwaliteit van het Nederlandse voetbal hoger.quote:Op dinsdag 11 december 2007 16:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
En als die talenten nou uitblijven waardoor er alleen maar meer Excelsior en Heracles spelers op de wereld komen die zich ook gaan nestelen bij NEC, de NEC spelers gaan naar Ajax en dat niveau gaat omlaag. De buitenlandse spelers zijn er al niet meer omdat er nog maar 3 in het team mogen zitten, en die buitenlandse spelers worden allemaal types ala Charisteas en het niveau van het nederlandse voetbal is verneukt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |