Ben bij de winterstop van mijn eerste seizoen beland. Gisteren zoals gezegd sinds tijden (volgens mij dat het van CM naar FM ging) weer gespeeld. In het begin totaal geen zin gehad

. Ajax een kwartier aangekeken, Tottenham een keer geprobeerd, United, Barcelona, AC Milan.. Ik had nergens trek in. Uiteindelijk toch maar met Ajax begonnen.
Niemand verkocht; wel Paulinho Dias en Gojko Kacar gehaald voor respectievelijk 4.4m en 3.7m (incl allerlei clausules), breedte-aankopen. Ook uit wanhoop eigenlijk Marcus Berg van Groningen een contract aangeboden en die zou per 2.12 naar Amsterdam komen. Nou, een beetje friendly's gespeeld, blabla. De Super Cup met 0-2 verloren, lekker belangrijk. De eerste echte test tegen Slavia Praag voor de voorronde CL doorstaan met glans

. Het bracht mij in een poule met Barcelona, Marseille en Werder Bremen

.
Competitie ging ook allemaal relatief voortvarend, geen hele bijzondere dingen. Op dit moment, met nog 1 speelronde te gaan voor de winterstop, sta ik eerste met 12 gewonnen, 5 gelijk en 1 verloren. Utrecht staat tweede met 1 wedstrijd meer verloren en 1 minder gelijk. Wonder boven wonder won ik mijn laatste twee CL-groepswedstrijden en ging nog door in de CL ook. Ik stond na 4 wedstrijden laatste in de poule met 1 overwinning en 3 nederlagen, dus ik was lekker wat anders gaan doen tijdens die wedstrijden

. Laatste gespeelde wedstrijd was PSV thuis, die glansrijk met 4-1 gewonnen werd, mede dankzij drie goals van Marcus Berg.
Wat mij, als het iemand nog boeit, brengt tot de prestaties van de spelers. Marcus Berg kwam zoals ik zei, als wanhoopsoptie als 2e spits. Tijdens het seizoen ben ik van 433 naar 343 gegaan, met drie centrale spitsen. Suarez was geblesseerd, dus ik was blij met de komst van Berg. Hij was gelijk goed voor 5 goals in 2 wedstrijden. Na 5 wedstrijden is meneer goed voor 9 goals en een rating van 7.80. Verder goed presterende spelers zijn Stekelenburg (7.29 over 28 wedstrijden), Vermaelen (7.19 over 27), Huntelaar (17 goals in 27 wedstrijden, 7.19 gemiddeld).
Mijn plan voor nu is om overbodige spelers te lozen. Ik heb niet alle Delorges, Kennedy's, Mitea's, Leonardo's en Rommedahl's nodig, al is die laatste een verdomd goede invaller. Dus ik moet even kijken wie ik wil houden. In de komende jaren wil ik mijn elftal om Stekelenburg, Heitinga, Vermaelen, Maduro, Urby en Huntelaar heen bouwen.
Ik ben er na 1 dag weer helemaal terug in

. Ik erger me trouwens strontziek aan spelers die 'back-up' als status hebben en dan lopen te zeuren dat ze niet aan spelen toekomen. Je bent mijn tweede keeper, wat verwacht je?

. Het leukste vind ik nog dat ik er echt compleet uit ben geweest dus ook alle talenten niet meer echt ken en echt weer moet gaan scouten en zoeken en doen

.