1. Nine Inch Nails @ Praag
Ik heb deze band maar liefst 10 keer gezien in 2007 en dit concert in Praag was om zoveel redenen zo ontzettend goed. Er zat meer energie in, meer interactie met het publiek, meer alles. Een concert om nooit meer te vergeten.
Eigenlijk bestaat mijn top 10 stiekem alleen maar uit NIN, maar dat zou een beetje saai zijn...

Ik wil wel zeggen dat de optredens in Paradiso ook ontzettend goed waren en erg bijzonder om ze daar te zien.
Hier zijn nog wat andere concerten die ik goed vond.
2. Soulsavers @Melkweg, Amsterdam
Ookal was er vrijwel geen interactie met het publiek en leek niet alles goed te gaan, toch vond ik het een heel bijzonder optreden. Het album was één van mijn favoriete albums van 2007 en live hebben ze het voor mij meer dan waargemaakt. Maar je kan ook niet echt fout gaan als je Mark Lanegan als zanger hebt.
3. Wilco @ Paradiso, Amsterdam
Wat een geweldige live band. En wat een prachtige stem heeft die Jeff Tweedy toch. Het was de eerste keer dat ik ze live zag en ik vind ze nu nog leuker.
4. Chemical Brothers @ Sziget Festival, Budapest
WOW! Gewoon WOW! Wat een feest was dit. Ze stonden op het hoofdpodium en het werd één masale dansparty. Heerlijk. Ik had ze nog nooit live gezien, wist ook niet zo goed wat ik van zo'n "dance" act moest verwachten, maar ik was erg verrast. Ik zal vaker naar dit soort concerten moeten gaan, vind ik. Erg leuke sfeer en gewoon erg goed.
5. Queens of the Stone Age @ Paradiso, Amsterdam
Ik vond het optreden op zich niet eens zo geweldig, maar het was vooral leuk. We stonden helemaal vooraan en we hebben de hele avond lekker gedanst.
6. Maxïmo Park @ Melkweg, Amsterdam
Leuke gasten zijn dit. Wat een energie. En grappige accentjes.
7. Willy Mason @ Paradiso, Amsterdam
Zijn eerste album heb ik helemaal grijs gedraaid, het tweede album ben ik nooit echt gewend aan geraakt. Zal nog wel komen. Live is het erg indrukwekkend. Wat een stem heeft die gast. Het is een jochie van 26 ofzo, maar hij klinkt als een man van ergens in de 40/50 met een zware stem doordrenkt met whiskey.
8. Kaiser Chiefs @ Paradiso, Amsterdam
Leuke band, erg veel energie. Was een goed optreden. Ze hadden er veel plezier in. Al denk ik dat als je ze vaker zou zien, sommige dingen meer als een truckje zouden lijken.
9. Josh Ritter @ Melkweg, Amsterdam
Hij deed maar een paar optredens in Europa. Ter promotie van zijn nieuwe album. De nieuwe liedjes klinken iets te gelikt in mijn oren, maar dat mocht de pret niet drukken. Weer een indrukwekkend optreden, met als hoogtepunt de cover van Bruce Springsteen, The River. Geheel acoustisch, zonder microfoon...kippenvel moment!
10. Supersuckers @ Patronaat, Haarlem
Ze noemen zichzelf de beste rock and roll band van de wereld. Daar valt wel wat aan te twijfelen, maar dat ze er plezier in hebben er een feestje van maken, dat is een feit. Lekkere r 'n r zonder bullshit. Goed optreden.
Al met al was het een druk concert jaar voor mij....Heb meer dan 40 concerten bezocht. En ik heb best wel vette dingen moeten missen, zoals Bob Dylan
Ben benieuwd of 2008 ook zo'n goed concert jaar zal worden